Kyllä ketuttaa ...
Olen ollut yli 10 kymmenen vuotta samassa keskisuuressa yrityksessä myyntisihteerinä, työnkuvaani kuuluu myös puhelinvaihteen hoito ym. "toimistorutiinit". Lisäksi olen paikannut aina siellä missä apua on tarvittu, toisten poissaoloja / mokia / tms ...
Työni olen hoitanut hyvin, ei turhia poissaoloja, sairaanakin töissä olen kärvistellyt. Kiitosta on tullut asiakkailta, yhteistyökumppaneilta ja työkavereilta, työnantajalta (yrityksen johdolta) EI KOSKAAN !
Joten ajattelin tässä kesän kuluessa josko olisi pienen palkankorotuksen paikka koska työni olen hoitanut kiitettävästi ja olen sen mielestäni ansainnut ... joo-o, ei tullut korotusta, ei ...
Selityksenä että syksyn kuluessa työtehtäviä jaetaan/järjestellään uudelleen jonka jälkeen HARKITAAN (!) josko palkkaa voitaisiin nostaa. Sillä että tässä on tehty muidenkin hommia omien lisäksi, talossa oltu todella pitkään (elinkautinen jo täynnä), hommat hoidettu jne. ei ole mitään merkitystä vaan lisää töitä on TAAS tulossa ja sitten kenties ... ????
Kyllä ottaa päähän ! Jos olis munat eli olisin mies, palkka olis jotain aivan muuta mutta kun olen nainen ja lisäksi teen vain (!) "näkymätöntä" toimistotyötä, ei siitä tarvitse maksaa edes kohtuullista korvausta. Kaikenhuipuksi yrityksellä menee taloudellisesti loistavasti, rahaa tulee ovista ja ikkunoista mutta työntekijää (naisia) ei palkita mitenkään. Miten se olikaan; "henkilökunta on yrityksen tärkein voimavara" ... höh, ei ainakaan täällä !!!!
Silloin kyllä olet korvaamaton kun olet niin sairas ettet pysty tulemaan töihin.
Lopputiliäkään ei voi ottaa koska työpaikkoja ei juurikaan ole vapaana tällä alalla joten kai sitä pitää vaan kärvistellä. Työtäni en voi tekemättä jättää mutta taidan kyllä jättää kaikki ylimääräiset tekemättä kun minkäänlaista kiitosta ei kuitenkaan saa.
Enpä kuitenkaan voi saada potkuja koska ORJAT PITÄÄ MYYDÄ !!!!!!
Tsemppiä kohtalotoverit !
ei palkankorotusta
4
827
Vastaukset
- liinatukka
Sympatiani ovat täysin sinun puolellasi. On se hävytöntä!! Johdolla ei ole yleensä alkeellisintakaan käsitystä,miten lisätä tai yllapitää henkilökunnan työmotivaatiota ja jaksamista ainakaan naisvaltaisilla aloilla. Tämä tosiaan koskee kaikkia naisvaltaisia aloja. Kun meillä ei niitä munia ole!! kyllä miestyöpaikoissa on kaikenlaista palkanlisää ja oheistoimintaa työaikana muita etuisuuksia, jotka tavallinen naistyöntekijä täytyy itse kustantaa omasta pienestä palkasta. Tällekkään asialle ei Suomessa tehdämitään, vaikka se tiedetään. Meillä naisvaltaisten alojen ammattiliitot on kertakaikkiaan niin lällyjä,ettei tehdä mitään muutakuin toivotellaan hyvää syksyä ja jaksamista. Voi h****tti. Tämä on laillistettua rasismia.
- Nahkatukka
Hmm.En huomannut tekstissäsi mitään rasismiin viittaavaa.
Rasismihan on rotuvihaa ja vaikka naiset nyt ovat aika erilaisia kuin miehet niin en potki ihmisiä kadulla sukupuolen mukaan... - jaska
Nahkatukka kirjoitti:
Hmm.En huomannut tekstissäsi mitään rasismiin viittaavaa.
Rasismihan on rotuvihaa ja vaikka naiset nyt ovat aika erilaisia kuin miehet niin en potki ihmisiä kadulla sukupuolen mukaan...mutta potkit ihonvärin mukaan? sehän se fiksua onkin.
- shdfhsdfh
Minä olen korkeasti koulutettu mies. Olen töissä pienessä yrityksessä. Aluksi palkkani oli kohtuullisen hyvä verrattuna muiden vastavalmistuneiden palkkoihin. Siihenpä se sitten jäikin! Senttiäkään ei ole herunut lisää palkkaa yli 3,5 vuoden työrupeaman jälkeen, vaikka tehtävät ovat monipuolistuneet hurjasti. Pyysin palkankorotusta 1,5 vuotta sitten, mutta eipä ole näkynyt. Olen varma, etten tule koskaan saamaankaan tässä firmassa yhtään enempää palkkaa.
Työn määrä on välillä todella vähäinen, eikä haastetta löydy tarpeeksi. Töitä ei yksinkertaisesti anneta minulle, vaikka haluaisin tehdä. Osaamisesta ei ole kiinni. Kaikkea oppii, kun pääsee tekemään! Delegointi on tässä firmassa tuntematon käsite.
Katselin tänään liiton sivuilta palkkakäyriä ja huomasin pudonneeni jo mutasarjaan! 80% samaan aikaan valmistuneista tienaa enemmän kuin minä!
Paska palkka yhdistettynä puuduttavaan ja haasteettomaan työhön alkaa riittämään. Lähden tästä paikasta vittuun heti, kun se on mahdollista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624