Apua ! Autoni ei kuluta öljyä ! Pitäisikö olla huolestunut? Ohjekirjassa sanotaan että öljyä pitäisi kulua merkittävä määrä / 1000 km. Autolla on ajettu jo 20000 km.
Mitä teen ? Pitäisikö lisätä öljyä ohjekirjassa mainittu määrä/1000km vaiko luottaa öljyviisariin?
Apua ! Autoni ei kuluta öljyä !
5
792
Vastaukset
- Kalle
Lisää öljyä, jos siltä tuntuu... Mutta minä tarkistaisin mittatikusta todellisen öljyn määrän. Oma autoni ei kaipaa öljyn lisäystä 35 000 km öjynvaihtovälillä.
- yui
Vastaan nyt kuitenkin, eli kannattaa avata konepelti ja katsoa öljytikusta onko siellä öljyä. Useimmissa autoissa on vain öljyn painetta näyttävä mittari, eikä siitä selviä öljyn määrä.
Kunnossa oleva auto ei tosin kuluta merkittävää määrää öljyä tuhannella kilometrillä. 20 tuhannen jälkeen pitäisi öljyt tosin vaihtaa kokonaan.
Intissä toisaalta BMP-1 vaunu kulutti öljyä ohjekirjan mukaan 8l/100km ja se oli normaalia!!! - lxx
ei kuluta minunkaan auto ja sillä on ajettu
159000km.enkä tarvitse apua asian suhteen. - ei stressiä
Seuraavassa huollossa anna laittaa öljynpoistohana moottorin oikeaan kylkeen (vas. jos takavetoauto!). Monen nykyauton alkuperäisohjeissa onkin maininta nimenomaan liikaöljyn poistamisesta.
- Asentaja
Öljyn kulumattomuus johtuu moottorin ja jäähdytysjärjestelmän välisen öljynsiirtoputken tukkeutumisesta. Tämä vika on yleinen saksalaisissa, ranskalaisissa ja japamilaisissa autoissa. Mitään vakavaa tuskin lienee tapahtunut vielä. Vaurioiden välttämiseksi kannattaa kuitenkin kaataa paisuntasäiliö (pyöreähkö muovinen)täyteen öljyä jäähdytysjärjestelmän ja vesipumpun voitelun takia. Muista mainita asiasta seuraavassa huollossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181