Ollaan siis miehen kanssa avoliitossa (3v) ja nyt eroamassa. Ei päästä yhteys ymmärrykseen näistä asioista. Kuka saa asunnon ja kuka jää ilman. Mies haluaisi asunnon, joka on hänen nimissään (asunnon arvo siis noussut! ) vaikka minä olen maksanut hänelle vuokraa yhdessäoloajan. Mitään vuokrasopimusta ei ole. Ja minä ja lapsi jäätäisiin puille paljaille..
KOKEMUKSIA KAIVATAAN!
Avoero ja asuntolaina, miten käytännössä mennee
32
2608
Vastaukset
- mek
Jos asunto on miehen nimissä niin aika huono huttu noin lyhyestä avoliitosta ja jäät tyhjin käsin. Tuo vuokran maksukin on huono kuttu jos ei ole mitään todistetia jos olet maksanut sen suoraan käteen mutta jos sinulla on tilitiedot tilinsiirrosta niin voit jotain saada mutta amhdollisuudet ovat juonot avoliitosta johtuen. Elarit saat lapsesta miehen tulotason riippuen 100-500€ välillä ja se on rriittävä ja miksi miehesi pitäisi omaisuuttaa jakaa kun eroatte. Ainoa asia mitä olisti voinut tehdä toisin että olisit ostanut asunnosta aina osan joka kuukausi mitä olet vuokran muodossa maksanut ja siitä kauppakirja. Miehesi olisi pitänyt maksaa vuokrasta pääomaveroa siltä osalta mitä kulujen jälkeen jää voittoa että silleen.
- eiomistustaa
Mielestäni vuokra on vuokra. Ei kai kukaan sellainen ole, että myisi asuntoaan pienellä kuukausivuokralla palasen kerrallaan. Missä sellaisia vuokranantajia löytyy?
Vuokralla saa oikeuden asua, ei omistusta??? - mek
eiomistustaa kirjoitti:
Mielestäni vuokra on vuokra. Ei kai kukaan sellainen ole, että myisi asuntoaan pienellä kuukausivuokralla palasen kerrallaan. Missä sellaisia vuokranantajia löytyy?
Vuokralla saa oikeuden asua, ei omistusta???Itse en ainakaan maksaisi mitään vuokria toisen omsitamassa asuinnossa koska siitä ei ole mitään hyötyä ja semmoiset paperit että jos maksaa vaikka 500€ kuussa niin se on vähittäismaksulla ostettua asuntoa että silleen. Sama homma kun otat pankista lianan niin sillä masketaana asunto edelliselle omistajalle mutta lainan vakuutena on asunto jonka pankki omistaa ja sitä lainaa lyhennellään ja asunnon omistus maksaa. Nyt nainen on maksantu asunnosta mutta ei saa mitään hyötyä siitä maksamisesta kun ero tulee ja siinä se ero on. Tämän kaltaisissa tapuksissa se joka maksaa jtoain vuokraa ja muistakin yhteielämän kuluista tarkka kirjanpito niin jos mennään oikeuteen se kumpi pystyy tosidtamaan jotain tarkasti on vahvoilla.
- miten mennee
Niin, ei ole mitään tositteita, osa käteisenä (pääosa)maksettu. Siis, lapsi ei ole nykyisen mieheni. Mies sanoo, että ne ovat elinkustannuksia, ei vuokraa Eli olen saanut asua ilmaiseksi hänen mielestään.
- muuta pois?
No sinä ja lapsi tosiaan jäätte puille paljaille. Paljonko maksoit miehelle vuokraa, ottiko hän liikaa? Hänellä lukee papereissaan paljonko hän maksaa yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta tai pankille kuukaudessa. Kannattaa muuttaa pois, et voi saada asunnosta mitään, kun hän sen omistaa. -Vuokraa sinun olisi pitänyt maksaa puolet yhtiövastikkeesta, vesi puoliksi ja sähköstä puolet. EI siis rahoitusvastiketta tai lainaa...
Ehkä jatkossa voisit sijoittaa omaan asuntoon muualla. Saatko elareita ja lapsilisää lasta varten. Ennen kuin muutat miehen kanssa yhteen, pitäisi nämä asiat olla selvillä eikä vasta eron tullessa. Lakia ja paperia aina, sekä varmistuksia, myös avoliitossa. Miesten ruokia sinun ei kannata ostaa, koska miehet syövät ja juovat enemmän, ellei mies ole köyhä kuin kirkonrotta.- miten mennee
niin, olen maksanut "vuokraa2 puolet kustannuksista (lainalyhennys vastike vesi). Mies sanoo kyseessä olevan elinkustannusten maksua ei vuokran maksua. Mitään tositteita ei tosin ole kuten ei ole siitäkään, että olen maksanut kaupassakäynnit kokonaan. mies on maksanut muut kulut, koska mm vakuutukset ovat hänen nimissään. Onko minulla mitään mahdollisuutta saada maksamiani eriä takaisin. Lapsi on minun ja saan siitä minimielatusmaksut.
- Karu totuus on se
Jäät puille paljaille lapsesi kanssa, jos asunto on miehen nimissä. Asiaan ei vaikuta se että olet maksanut vuokraa. Ala etsiä uutta vuokra-asuntoa.
Juurikin näin. Avoliitto ja vuokranmaksu ei anna asuntoon omistusoikeutta. Se että ap on maksanut vuokraa, on ollut asumiskulujen ylimenevältä osalta avopuolisolle pääomatuloa. Tämä tulo on pitänyt ilmoittaa verottajalle ja siitä on kuulunut maksaa pääomatulon vero (n 30%?). Jos tuleva ex-avokki on ap:n lapsen isä, niin elatusmaksut on se mitä tästä suhteesta jää käteen.
- huhhui1
Jos olisit asunut vaikka kaupungin vuokra-asunnossa ja olisit nyt muuttamassa pois, voisitko vaatia vuokrarahoja takaisin vuokranantajata? Et tietenkään. Se. että olet maksanut vuokraa avopuolisollesi, ei muuta tilannetta miksikään. Järki käteen!
- miten mennee
Saisin ainakin sen 2 kk:n vuokratakuun itselleni.
- huhhui1
miten mennee kirjoitti:
Saisin ainakin sen 2 kk:n vuokratakuun itselleni.
No oletko maksanut avokillesi takuuvuokran?
- kaikke sitä kuulee
huhhui1 kirjoitti:
No oletko maksanut avokillesi takuuvuokran?
Ei helvetti, avopuolisolle vuokraa, mikä ihme liitto tuo on/oli????
- kummalistajateluu
kaikke sitä kuulee kirjoitti:
Ei helvetti, avopuolisolle vuokraa, mikä ihme liitto tuo on/oli????
Ei ********, avopuolisolle vuokraa, mikä ihme liitto tuo on/oli????
-> Tottakait pitää saada ilmaiseksi asua. Onko sellaista ilmaista asumista missään,kysyn vain?
Asumisesta maksaa aina vaikka vain murjussa vuokrakaksiossa ilman saunaa asustelisi. Aina oletetaan, että kyllä se toinen varakkaampi ilmaiseksi elättää.
- Sori nyt mutta
Kuka ja millainen ihminen edes suostuu maksamaan avopuolisolleen VUOKRAA siitä että asuu tämän kanssa yhdessä?? Ei todellakaan mahdu minun kallooni tällainen järjestely! Mikä ihmeen suhde teillä oikein on? Ukkos kynii sua, jos et ole huomannut. Muuta äkkiä pois. Yhdessä asumisesta vuokraa toiselle!! Kuulostaa jo niin uskomattomalta, että muuta vaan pois. En minäkään suostu siitä maksamaan, että saan jonkun kanssa elää. Ruokakulut tietysti ja muut, mutta ei sentään vuokraa vaikka olis kuinka toisen omistama kämppä. Se on itse valinnut, että sä asut siellä koska haluaa sun kanssa olla, ei siitä mitään vuokraa maksella. Jos ukko ei enää haluakaan olla yhdessä, sulla ei oikeasti ole mitään muuta toimenpidettä kuin muuttaa pois, se on miehes asunto, ei sun. Älä hyvä ihminen tee tota virhettä enää koskaan... Ei vittu miten typeriä ihmiset voi olla sori nyt.. naurattaa ihan.
- Totuus ja järki
Kovin näyttää olevan hataralla pohjalla raha-asioiden käsittely ihmisillä.
Moni täälläkin kuvittelee, että kun yhteen mennään, silloin toisen omaisuus siirtyy yhteiseksi joap avoliitossakin, saatikka sitten avioliitossa, aina ei silloinkaan, esim avioehto olemassa ja kuuluisikin olla aina varsinkin silloin, jos toisella on jo omaisuutta tai on oletettavissa toisen saavan runsaan perinnön tulevaisuudessa.
Ja todellakin vaikkapa mihin liittoon aletaan, aina tule maksaa osuutensa asumisesta, elämisestä, voihan sitä sano animellä vuokra tai mikä hyvänsä, mutta ilamaista ei ole kenellekään, etkä edes järkevänä edes ajattelisi niin. Eron tullessa sitten ei toisen omaisuutta tulekaan saada tai näitä asumisen ja elämisen kuluja mitenkään takaisin, mutta se mikä pitää tässäkin tapauksessa saada on elattustuki ja ihan oikenkokoisen lapselle, eli siinä pitää puolensa, jotta otetaan ne isän tulot ja omaisuus huomioon. Kunnon isä maksaisi ilman mutinoita ja huolehtisi lapsestaan kaikin tavoin eronkin jälkeen, eikä ulisisi mitään elatusmaksuista. - eieieieieie
Sulla ei ole mitään oikeutta avopuolisosi omistamaan asuntoon.
- näin menee
Mies on kartuttanut omaisuuttaan naisen avulla monet vuodet. Koska parilla on vielä yhteinen lapsi niin nainen voi saada hyvitystä avoerolain puitteissa.
Laki on tullut voimaan jokunen vuosi sitten. - mek
näin menee kirjoitti:
Mies on kartuttanut omaisuuttaan naisen avulla monet vuodet. Koska parilla on vielä yhteinen lapsi niin nainen voi saada hyvitystä avoerolain puitteissa.
Laki on tullut voimaan jokunen vuosi sitten.Niin voi saada mutta tarvitaan oikeuden päätös jos toinen ei suostu muutan maksmaan ja sen joka hyvitystä haluaa pitää pystyä todistamaan että toisen omaisuus on kasvanut yhteielon aikana. Oikeus myös voi todeta ett äse joka ei asunto omistao n asunut ilmaiseksi asunnossa koko yhdessä olon aikana ja saanut asuntoedun ja hyvityts on jo siinä.
- näin menee
mek kirjoitti:
Niin voi saada mutta tarvitaan oikeuden päätös jos toinen ei suostu muutan maksmaan ja sen joka hyvitystä haluaa pitää pystyä todistamaan että toisen omaisuus on kasvanut yhteielon aikana. Oikeus myös voi todeta ett äse joka ei asunto omistao n asunut ilmaiseksi asunnossa koko yhdessä olon aikana ja saanut asuntoedun ja hyvityts on jo siinä.
Niin tietenkin. Kuten totesin niin lain puitteissa.
Jo se että toinen on hoitanut kotona yhteistä lasta voi tuoda hyvityksen. Aloituksessa sanottiin että nainen on maksanut vuokraa. Voi olla että nainen on maksanut vuokrana molempien juoksevat asumiskulut ja mies on lyhentänyt lainaa sen edestä. Näin se yleensä menee kun avoliitossa toinen asuu toisen luona "vuokralla".
- uusi elämä
Avoliitossa minäkin ja puolison asunnossa!Mutta vuokraa en maksa.Vaan meillä on yhteinen tili jonne menee muutama satku kuussa kummaltakin laskuihin.. ja jos jää niin niitä käytetään huonekalujen ostoihin ..ruokaan.. matkoihin.ym..ero tilanteessa meilläkin mikä on nyt ..mies jää asumaan taloonsa mutta huonekalut jaetaan tasan..kun ne on yhteisesti ostettu.
Näin se menee.. - jos et omista
Asunto on miehen nimissä. Eli sä jäät ilman. Ei siinä mistään haluamisista ole kyse. Jos ei mitään omista, ei ole mistä jakaa.
- ihme logiikkaa
Täällä on monelta jäänyt huomaamatta, että AP:n lapsi ei ole sen miehen lapsi, josta AP on nyt eroamassa.
Minulla on käänteisesti sama tilanne eli mies asuu lapsensa kanssa minun omistamassa asunnossa. Asunnon ostin 2007, mies ja lapsensa muuttivat tänne 2009. Mies osallistuu tietenkin asumiskuluihin, eikä odota ilmaista asuntoa.
Jos ero syystä taikka toisesta tulisi, niin kyllä se meilläkin hoidettaisiin niin, että yhdessä hankittu irtain ositettaisiin, mutta en minä alkaisi pulittaa takaisin viime vuosien asumiskuluja miehelle. Ei toki varmaan pyytäisikään. Myöskään siitä en miehelle maksaisi, että asunnon arvo on vuosien saatossa noussut.
Joku tuossa edellä kirjoitti:
"Kuka ja millainen ihminen edes suostuu maksamaan avopuolisolleen VUOKRAA siitä että asuu tämän kanssa yhdessä?? Ei todellakaan mahdu minun kallooni tällainen järjestely! Mikä ihmeen suhde teillä oikein on? Ukkos kynii sua, jos et ole huomannut. Muuta äkkiä pois. Yhdessä asumisesta vuokraa toiselle!! Kuulostaa jo niin uskomattomalta, että muuta vaan pois. En minäkään suostu siitä maksamaan, että saan jonkun kanssa elää. Ruokakulut tietysti ja muut, mutta ei sentään vuokraa vaikka olis kuinka toisen omistama kämppä. Se on itse valinnut, että sä asut siellä koska haluaa sun kanssa olla, ei siitä mitään vuokraa maksella."
Minusta voisi kysyä niin päin, että mikä ihmeen suhde se sellainen on, jossa toisen oletetaan tarjoavan ilmaisen asumisen ihan vain siitä ilosta, että saa asua toisen kanssa.
Yksin asuessa on maksettava vuokraa (tai vastiketta), mutta kun jonkun kanssa muuttaa yhteen, niin sitten enää ei? Paitsi jos sattuu itse omistamaan asunnon? - flättis
Ikävä tilanne, mutta ei silti voi sanoa, että asunnon omistava mies jättää 3 v avoliiton jälkeen naisen" puille paljaille". Jos nainen ei omistanut asunnosta mitään niin aika tyhjätaskuna hän 3 vuotta sitten miehen luo muutti. Eettisesti oikein olisi ollut, että nainen olisi maksanut vain puolet yhtiövastikkeesta eikä lainkaan miehen nimissä olevaa lainaa. Muut asuin- ja elämänkulut (ruoka, sähkö, vesi) luonnollisesti maksetaan yhdessä. Mies voisi auttaa erotilanteessa naista antamalla tälle jonkun summan rahaa, korvaukseksi avunannosta lainanlyhennyksessä. Asunto, kuten auto, "kuluu" asuessa ja mitä useampi tallaaja, sitä suurempi kulutus, joten sekin vaikuttaa.
Näitä taitaa turhä olla ruveta oikeusistuimissa puimaan ja sieltä kautta tuskin juuri heruisikaan. "Rakkaus on sokea" asumisjärjestelyissäkin. - kuka käyttää hyväksi
Kyllä niitä tyhjätaskujakin on, miehissa, naisissa, yksinhuoltajissa, sinkuissa.
Itse rakastuin reilut 4 vuotta sitten yksinhuoltajanaiseen. Omaisuutta hänellä ei ollut, kulutusluottoja sen sijaan jonkin verran.
Itselläni oli pieni pesämuna vakituinen työ, joten ostin kolmion, johon mahduimme kaikki. Ex avokin lapsellekin oli oma huone.
Avokille jäi maksettavaksi vastike (alta 300/kk), minä maksoin lainaa ja lyhennyksiä 700 euroa kuussa. Avokin "vuokra" tippui 600 eurolla entisestä.
Yhteiselo ei kuitenkaan onnistunut, vaan erinäisistä syistä, joita en tässä käy ruotimaan, päädyimme eroon. Silloin avokin mielestä minun olisi kuitenkin pitänyt maksaa hänet ulos asunnosta, jossa hän on puoli-ilmaiseksi asunut.
Olimme avopari, ja minä en siihen suostunut. Olisin joka tapauksessa sijoittanut omistusasuntoon niihin aikoihin, kun kolmioni ostin. Rakastunut kun olin, otin siihen toisenkin ihmisen lapsineen asumaan. Ei se silti tarkoita sitä, että olisin hänelle velkaa, kun hän muuttaa pois.
Toki vastikkeen maksaminen hieman minua auttoi, mutta kyllä sitä arkipäivässä tuli aika paljon hankittua kaikkea kolmen edestä, eikä vain itselle. En ole varma, jäinkö rahallisesti plussalle vai miinukselle, eikä en tietenkään väliä.
Välimme jäivät hieman huonoiksi erossa juuri noista raha-asioista. En ymmärrä, miksi minun olisi pitänyt huolehtia siitä, että entuudestaan velkainen nainen olisi ollut täysin velaton asunnostani muuttaessa.
Oikeuteen ei ole asiaa vienyt, mutta saapihan tuo viedä, jos haluaa.
Yhteisasumista kesti meilläkin kolmisen vuotta. - näin menee
Et saa mitään.
Miksi aloit maksamaan vuokraa, tarkemmin miettimättä asiaa?
Toki vesimaksut menee niin, että sinä maksat 2 osaa, ja avopuolisosi yhden. Vastike on osakkeen huolto-, ja ylläpito kustannuksiin, josta olisit voinut osaan osallistua. Sen sijaan, lainan lyhennys-, ja korkomenoihin ei kuulu osallistua. Ne kartuttaa omaisuutta, ja siihen et ole osallisena.
Ruoka-, ym. talousmenoihin olisit tehnyt selvän jaon. Ei avoliitto tuo oikeutta toisen omaisuuteen.- eivuokraakokö
Eli kunhan vedestä maksaa ja puolet ruoasta,niin saisi ilmaiseksi asua ilman mitään kustannuksia. Eikun sitten samoilla ehdoilla vuokraamaan asuntoa vaikka yksityiseltä. Mäkin haluan noin huokeat ehdot, että asumisesta ei tarttis mitään maksaa. Sillähän vuokra-asunnossa kerryttää vuokranantajan pääomaa ?
- 50%50%
Outo ajatus, että avokin ei tarvitsisi maksaa osuuttaan asumisestaan. Jokaisen on jossakin asuttava, eikä se ole kenellekään ilmaista. Jos avokki asuisi yksinään, hän maksaisi koko asumisensa yksin. Kohtuullista on maksaa puolet kaikista asumiskuluista eikä asua puoli-ilmaiseksi.
- lifemocker
ei ainakaan kannata käydä pankissa juttelemassa/kyselemässä?
- eipä niin
Ei tosiaan kannata, koska eivät pankissa keskustele kenenkään kanssa toisen ihmisen omaisuudesta.
- täh????
Täh???
Jos mies omistaa asunnon, niin mitä ihmettelemistä siinä on kuka saa asunnon? Ethän sinä voi viedä mitään sellasta joka ei ole sinun omaasi.
Esimerkkinä:
Vuokraat mökin, ei tee siitä sinun omaisuuttasi, eikös?? Tässäkin tapauksessa olet asunut ja maksanut vuokraa..
Tai jos miehen asunnonarvo olis tippunut, niin sinä et olis tossa vaiheessa maksajaksi joutunut, niin miksi sinä olisit saamapuolella, jos arvonnousua on tapahtunut? Omaisuudesta jota et ole edes omistanut. Et sinä normaaliltakaan vuokranantajalta voi arvonnousuja periä.. mikään ei ole ilmaista.
Toisekseen, te asuitte AVOliitossa, ja myöhemmistä teksteistä selvisi ettei lapsi edes ole miehen.. elikkä... avoliitossa kumpikin on ottaa sen minkä on avoliittoon vienyt, tai sen aikana maksanut. Ei tossa ole mitään epäselvää, noin se lain mukaan menee.
Eri tilanne on niillä avopareilla joilla on yhteisiä lapsia ja jotka ovat vuositolkulla olleet yhdessä, heidän kohdallaan voidaan vaadittaessa soveltaa omaisuuden jakoa, mutta sinun kohdalla kaikkea muuta.
Mitään ilmaisia lounaita ei ole, ja 500e vuokraa ei ole tänä päivänä paljon. Eikä kukaan ilmaiseksi asu. Joten pakkaa nyt kiltisti romusi, ja turvaa tulevaisuudessa omaisuutesi paremmin.
Itse olen muuten nainen, minä myös aikanaan perin ex avopuolisolta vuokraa, jos järjestely ei olisi sopinut, niin olis mun puolesta saanut mies kiltisti asua puolet pienemmässä ja yli puolet kalliimmassa kerrostaloasunnossaan. Itse omistin tuolloin rivarikolmion.
Tätä nykyä olen naimisissa, talo on yhteinen, toin "mukanani" suunnilleen puolet ostohinnasta, loppu lainaa maksetaan yhdessä, mutta jos ero tulis, niin avioehdon mukaan vien sen minkä olen avioliittoon tuonutkin puolet siitä mitä on yhdessä maksettu.. miksi ihmeessä antaisin kenenkään hyötyä rahoistani, en minä niitä rahoja hautaan vie, mutta hyvä perintö lapselle. - herrasmies 23v
Meidän huushollissa minä eli mies omistan asunnon. Maksan lainanlyhennykset. Elinkustannukset on jaettu avovaimon kanssa eli yhtiövastike,sähkölasku,netti,ruokalaskut jne maksetaan yhteisestä tilistämme. Nainen joutuu maksamaan noin 400€ yhteensä tällä tavalla kuussa ja minä n. 1000€ (huom. Lainanlyhennys laskettu tähän mukaan). Reilu peli minusta, jos tulee ero joskus niin naisella on säästöjä ja oma pesämuna ja minä olen maksanut lainaani pois. Ei tehdä kärpäsestä härkästä ja lopetetaan toisten ihmisten hyväksikäyttäminen. Eikä puolisolta kuulu periä vuokraa muuten siitä saat maksaa verot.
- Selvitä asiat aina
Ajatellaanpa tuota sanaa vuokranmaksu vähän laajemmin.
Silloin kun ollaan avoliitossa ja toinen muuttaa toisen yksin omistamaan asuntoon, ei se todellakaan tuo automaattisesti mitään etuja asumiseen,
Eli tämä asunnon omistaja maksaa asunnosta osakehuoneistosta vastiketta, sähkön, veden, eli on yleensä paljon vähemmän kuin samansuuruisesta asunnosta maksetaan vuokraa, siinähän tulisi toiselle etuutta.
Jos asunnosta in yhtiölainaa maksaa tämä omistja rahoitusvastiketta myös, Hänellä on lainaa ja sitä ei tarvitse toisen maksaa. Se on omaisuuden kartuttamista vastaavaa, kuten toisella on asua vain pelkan vastikeesta lasketun puolikkaan osalta, se on silloin tämän toisen omaisuuden kartuttamista.
Mielestäni maksun pitää olla samansuuruisen asunnon asuntomarkkinoilla olevan vuokran määrästä puolet. Ja tietenkin liäksi nuo vesimaksun ja sähkölaskun puolitukset. Sekä muiden elinkustannusten puoliksi maksaminen.
Tässäkin tapauksessa toisella on jo edellisestä suhteestaan lapsi, joten ei tämän asunnon omistajan tarvitse todellakaan mitään etuutta antaa, vaan todellakin pyyttää smansuuruisen asunnon vuokran.
Esim. täälläpäin kolmion vuokra kunnan järjestämissä asunnoissa on noin 750-800 euroa kuukaudessa, joten 400 euroa kuukaudesaa vesi ja sähkö, kaapelimaksut puoliksi.
Jo liittoon mennessä pitää ymmärtää, että ei toista rahasteta, mutta oikeudmukaisuus täytyy olla.
Tietenkin asunnon omistja voi halutessaan antaa avopuolilleen vaikka ilmaisen asumisen, periaatteessa se on tuloa, jostoa pitäisi verottaa.
Avioliitossa on eri säännöt, mutta suurinpiirtein samaan päästään avioehdolla, joka olisikin syytä tehdä jokaisen, esimerkiski on varsin väärin saada erotessa vaikka toisen perimää omaisuutta.
Kenenkään ei pidä mennä rahallisen hyötymisen vuoksi yhteen, vaan ja ainoastaan rakkaudesta toista kohtaan.
Vähällä oli joutua omakin omaisuuteni erossa suden suuhun, sillä suunnittelimme omaisuuden siirtoa lapsellemme, hänellle tuli kuitenkin ero ja siinä sitten olisi jaettu omaisuutemme heidän erossaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835