Miehelläni on hyvä ystävä, jopa paras ystävä, joka on nainen. Olemme seurustelleet vasta puolisen vuotta, mutta en ole vielä koskaan tavannut tätä naista. Puhuessaan tästä naisesta mieheni ei käytä hänen nimeään, vaan toteaa esimerkiksi käyneensä yhden kaverin kanssa jossain. Usein nainen myös soittelee hänellä, kun olen mieheni seurassa ja puhelun jälkeen minulle ei joko edes sanota kuka soitti tai sanotaan vain että yksi kaveri soitti. Olen jopa kuullut hänen sopivan tapaamisia tuon naisen kanssa, mutta minulle ei näistä tapaamisista ole koskaan mainittu mitään - ei edes jälkikäteen. Jos vaikka kysyn, mitä hän teki eilen tietäen, että hän oli tavannut naisen silloin, saattaa vastaus olla "en mitään erikoista". Kuitenkin jo suhteemme alussa hän kertoi parhaan ystävänsä olevan nainen ja painotti vielä ettei heillä todellakaan ole mitään vipinää, vaikka kaikki muut niin luulevat, jopa toivovat. Saanko siis olla mustasukkainen tästä tilanteesta? Miksei mies koskaan puhu ystävästään minulle? Pitäisikö minun vain sietää näitä "salaisia tapaamisia", joista minulle ei koskaan kerrota?
Mieheni paras ystävä on nainen. Saanko olla mustasukkainen?
43
4782
Vastaukset
- Turhaa tunteilua
Sinä ole jo mustasukkainen ja ruokit sitä tunnetta itse. Johtuu siitä, että epäilet miehen jakavan itseään kahdelle naiselle yhtä aikaa vaikka hän on kieltänyt sen.
No, tunnusta hänelle, että epäilet hänen uskollisuuttaan. Ole rehellinen. Niinhän sinä toivot hänenkin olevan sinulle.- M33.
Mä olen täysin samaa mieltä.
'Salaisia tapaamisia' kertoo jo kaiken mustasukkaisuuden nykytasosta, ei vaan tiedosteta sitäkään koska kai kuvitellaan mustasukkaisuuden olevan jotain kauheeta draamaa. Asenteista se kaikki lähtee ja tän kirjoittajan asenne on jo epäilevä.
Toi rehellisyyspointtikin kuulostaa menneen yli hilseen. Miehen pitäs olla absoluuttisen rehellinen ja kertoo kaikki ystävättärestään, mutta neidin ei tarvi kertoo miehelle sitä totuutta, että epäilee jätkän touhavan jotain selkänsä takana.
Kuulostaa todellakin tuoreen liiton ongelmalta. - nioh2
musta tää on tervettä mustasukkaisuutta. jos miehellä ei ole salattavaa voisi hän vaan suoraan kertoa kuka soitti tai kenet hän tapasi. itsekkin kerron poikaystäville aina poika YSTÄVISTÄNI suoraan ja silloin heille ei jää kysymys merkkejä koska kerron mitä teimme missä menimme. enemmän epäilyttää salassapito
- lifemocker
saat toki olla mustasukkainen, mutta tällöin sinusta voi tulla EX-tyttöystävä
jos sinusta oikein huokuu, ettet hyväksy tätä miehesi kaveria, niin mitä mies siitä hyötyy, että kertoisi sinulle hänen soittaneen tms koska sinä kuitenkin vedät siitä tunnetusti herneen nokkaan? hänen tulisi kertoa näistä asioista sinulle, että sinä pääsisit asiasta mäkättämään?
tuohan nyt on ihan loogista, että kaveria kun ei jätetä, eikä akka tätä kaveria hyväksy niin sitten jatketaan normaalia elämää ns "naisen selän takana"
itsehhän sinä olet nähtävästi tuossa tilanteessa pelaamassa itseäsi miehen elämästä ulos, olemalla kaikkea muuta kuin KUMPPANI ja asettamalla tälle rajoituksia hänen elämäänsä- Niihmitä
Mielestäni minusta ei huou mustasukkaisuus. En ole vielä koskaan puhunut mieheni kanssa tästä naisesta tai kysellyt heidän suhteesta mitään, vaan olen odottanut kaiken aikaa, että mies alkaisi puhua minulle. Mutta koko tänä aikana minulle ei ole edes kerrottu heidän yhteisistä tapaamisista, ei mistään mikä liittyy heidän ystävyyteensä. Vaikka totesin hänelle jo alussa ettei asia ole minulle ongelma, jos en tee siitä sellaista. Sen vuoksi minusta on outoa, ettei hän koskaan puhu minulle parhaasta ystävästään tai en tiedä edes miltä hän näyttää. Olenko vain vainoharhainen?
Niihmitä kirjoitti:
Mielestäni minusta ei huou mustasukkaisuus. En ole vielä koskaan puhunut mieheni kanssa tästä naisesta tai kysellyt heidän suhteesta mitään, vaan olen odottanut kaiken aikaa, että mies alkaisi puhua minulle. Mutta koko tänä aikana minulle ei ole edes kerrottu heidän yhteisistä tapaamisista, ei mistään mikä liittyy heidän ystävyyteensä. Vaikka totesin hänelle jo alussa ettei asia ole minulle ongelma, jos en tee siitä sellaista. Sen vuoksi minusta on outoa, ettei hän koskaan puhu minulle parhaasta ystävästään tai en tiedä edes miltä hän näyttää. Olenko vain vainoharhainen?
Mistä mies tietää, että odotat hänen kertovan tai selittelevän kuka soitti jne, jos et kerran ole itse puhunut etkä kysellyt mitään?
- Mulli33
Niihmitä kirjoitti:
niihmitä : kerrot kyllä nyt satuja...Jos et. niin Mikä Vittu pitää sinut hänessä kiinni..
Anna tämän jäädä Ystävineen.. älä vain odottele Parannusta!!!
On niitä Miehiäkin.. Vai etkö parempaa saa?? - lifemocker
Mulli33 kirjoitti:
niihmitä : kerrot kyllä nyt satuja...Jos et. niin Mikä Vittu pitää sinut hänessä kiinni..
Anna tämän jäädä Ystävineen.. älä vain odottele Parannusta!!!
On niitä Miehiäkin.. Vai etkö parempaa saa??siis hänen pitäisi löytää mies jolla ei ole ollenkaan ystäviä?
- lifemocker
Niihmitä kirjoitti:
mikäs sua estää kysymästä?
voihan miehellä olla huonoja kokemuksia mustasukkaisista naisista, jotka eivät ole heidän ystävyyttään hyväksyneet... toimii sitten edelleen samoin sinun kanssasi
- Saat olla
Vittu mitä neuvoja!
Sinunakin olisin mustasukkainen. Miehelläsi ei ole puhtaat jauhot pussissa. Teidän tulee tehdä miehesi kanssa pelisäännöt selväksi tuon ko. ystävän kohdalla. Ei ole normaalia, että ei kerro, eikä esittele ystäväänsä sinulle.
Nosta kissa pöydälle ja keskustele. Jos asiasta ette pääse sopuun ja mies kieltäytyy esittelemästä ja puhumasta ko. ystävästä , niin kehoittaisin sinua harkitsemaan vakavasti suhteen katkaisemista.- 4tergfdwe
Voi olla noinkin... Tai voi olla niin, että mies ajattelee välttävänsä mahdolliset "draamat", kun ei puhu tästä ystävästään, kun kuitenkin on kyse vastakkaisen sukupuolen edustajasta.
Reilu peli olisi, että mies esittelisi aloittajalle tämän ystävänsä ja osoittaisi näin, ettei mitään todellista salailun aihetta ole. Tämä olisi kenties myös ystävälle "viesti", että miehellä on todellakin parisuhde elämässään. - lifemocker
aika normaalia jos on ollut ennenkin tekemisissä mustasukkaisten naisten kanssa, jotka haluavat rajoittaa miehen elämää...
- huhuii2
Hei paras tapa tämän tilanteen ratkaisuun on se että sanot haluavasi tutustua hänen kavereihinsa, että olisi kiva saada tietää keiden kanssa hän liikkuu ja muutenkin tutustua. Se tyttö voi todellakin olla vain kaveri ja parhaassa tapauksessa tekin tulette hyvin toimeen.
Jos poikaystäväsi ei tähän suostu, juokse ja kovaa, hän vain käyttää sinua hyväkseen. - Kokeiles..
"sanot haluavasi tutustua hänen kavereihinsa, että olisi kiva saada tietää keiden kanssa hän liikkuu ja muutenkin tutustua."
Kuulostaa joltain sellaiselta, mitä 13-vuotiaan koululaisen äiti voisi sanoa lapselleen koulupäivän päätteeksi.
Haluaa "tutustua"= kontrolloida.
Aloittaja;: Monen naisen ongelma on parisuhteessa se, että ei saa enää olla miespuolisia ystäviä koska kuulemma "miehen ja naisen suhde ei voi olla platoninen ja mies haluaa aina jotain muutakin"..
MUTTA: Sun parisuhteessa ei tätä ongelmaa tule olemaan, miehesihän on elävä todiste siitä että mies ja nainen voivat olla PELKKIÄ kavereita.
Joten ennenkuin menetät hilusi tämän asian tiimoilta ja rupeat mustasukkaisena vihjailemaan miehellesi mitään suoraan tai epäsuorasti,
niin mietis asia sen kannalta että myös SÄ voit jatkossa olla missä haluat ja kenen kanssa haluat, eikä sun ole pakko kertoa miehellesi mitään varsinkin kun ihmissuhteesihan on platonisia etkä petä.
Minun parisuhteissa on aina ollut niinpäin, että mies on se kilttipoika joka tietää "totuuden" miesten aikeista naispuolisia "kavereita" kohtaan, joten aina miespuolisen ystävän tai kolleegan kanssa menoja miettiessä on otettava huomioon miehen mietteet.
Salailu pahentaa asiaa, mutta niin pahentaa miespuolisen ystävän jo pelkkä olemassa olokin.
Sulla ei tule olemaan tätä ongelmaa, tai jos tulee niin sitten ei ole miehellä puhtaat jauhot pussista jos sullakaan ei sit saa olla omia menoja, joiden suhteen ET vahingossakaan mainitse että tapasit vaikkapa erään miehen.
Pelaa nyt korttisi oikein koska joko tuosta on tulossa hyvä ja mustasukkaisuudesta vapaa suhde teille, tai sitten pilaat sen alkamalla mustasukkaiseksi ennenkuin olet edes nähnyt mitä tuleman pitää.- mikä meedio
""miehen ja naisen suhde ei voi olla platoninen ja mies haluaa aina jotain muutakin""
Ei muuta haluava ole aina välttämättä mies, vaan jompi kumpi. Useimmiten se rumempi osapuoli.
"MUTTA: Sun parisuhteessa ei tätä ongelmaa tule olemaan, miehesihän on elävä todiste siitä että mies ja nainen voivat olla PELKKIÄ kavereita."
Ja sinä tiedät tämän... mistä? Minusta on todennäköisempää, että mies on ihastunut/rakastunut kaveriinsa ja on ottanut tyttöystävän tehdäkseen naisen mustasukkaiseksi. Oli miten oli, miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Totta kai paras ystävä esitellään uudelle kumppanille, eikä häntä pidetä salassa. - lifemocker
"Joten ennenkuin menetät hilusi tämän asian tiimoilta ja rupeat mustasukkaisena vihjailemaan miehellesi mitään suoraan tai epäsuorasti,
niin mietis asia sen kannalta että myös SÄ voit jatkossa olla missä haluat ja kenen kanssa haluat, eikä sun ole pakko kertoa miehellesi mitään varsinkin kun ihmissuhteesihan on platonisia etkä petä."
oletko sä jotain 15 kun haluat pelailla ja leikkiä? ei nimittäin kuulu aikuisten parisuhteisiin nämä leikit!
on ok olla VANHOJA KAVEREITA, mutaa en minä nyt kovin hyvällä katsoisi jos suhteen aikana pitää alkaa keräämään UUSIA vastakkaisen sukupuolen edustajia ympärilleen...! tällöinhän kyse ei välttämättä ole mistään platonisesta ystävyydestä vaan halutaan pönkittää omaa itsetuntoa tai koittaa tehdä toinen mustasukkaiseksi lifemocker kirjoitti:
"Joten ennenkuin menetät hilusi tämän asian tiimoilta ja rupeat mustasukkaisena vihjailemaan miehellesi mitään suoraan tai epäsuorasti,
niin mietis asia sen kannalta että myös SÄ voit jatkossa olla missä haluat ja kenen kanssa haluat, eikä sun ole pakko kertoa miehellesi mitään varsinkin kun ihmissuhteesihan on platonisia etkä petä."
oletko sä jotain 15 kun haluat pelailla ja leikkiä? ei nimittäin kuulu aikuisten parisuhteisiin nämä leikit!
on ok olla VANHOJA KAVEREITA, mutaa en minä nyt kovin hyvällä katsoisi jos suhteen aikana pitää alkaa keräämään UUSIA vastakkaisen sukupuolen edustajia ympärilleen...! tällöinhän kyse ei välttämättä ole mistään platonisesta ystävyydestä vaan halutaan pönkittää omaa itsetuntoa tai koittaa tehdä toinen mustasukkaiseksiVaihteeksi olen taas mockerin kanssa ihan samaa mieltä. Jokaisella on oikeus säilyttää vanhat ystävänsä oli parisuhteessa tai ei. Jossain vaiheessa heidät esitellään mutta välttämättä heistä ei koskaan tule sellaista "kolmen kimppaa" jossa haluttaisiin yleisesti viettää aikaa yhdessä. Vanhoilla ystävillä on omia juttujaan, joiden takia uusi kumppani voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi, ja jos ystävät taas keskittyvät viihdyttämään kumppania niin ne omat jutut jäävät ja ystävyys katoaa.
Sitten jos mies/nainen alkaa parisuhteen aikana saada ihan uusia "ystäviä" niin puhutaan ihan eri asiasta, mutta mustasukkaisuus vanhoista ystävistä on niiiin turhaa.
Enkä saanut vastausta ylempänä esittämääni kysymykseen:
Mistä mies tietää, että odotat hänen kertovan tai selittelevän kuka soitti jne, jos et kerran ole itse puhunut etkä kysellyt mitään?- kokeiles..
lifemocker kirjoitti:
on ok olla VANHOJA KAVEREITA, mutaa en minä nyt kovin hyvällä katsoisi jos suhteen aikana pitää alkaa keräämään UUSIA vastakkaisen sukupuolen edustajia ympärilleen...! tällöinhän kyse ei välttämättä ole mistään platonisesta ystävyydestä vaan halutaan pönkittää omaa itsetuntoa tai koittaa tehdä toinen mustasukkaiseksiEli siinä kun parisuhde alkaa, niin nainen ei saa enää ystävystyä kenenkään miehen kanssa?
jos asia on näin, niin ei musta silloin oo sallittua niiden naispuolistenkaan kaverien ylläpito miehenpuolelta.
Jos teillä on tuollaiset "pelin" säännöt ja minua syytetään pelaamisesta?
Se mitä tarkoitin, on se että kerran miehellä voi olla naispuolinen ystävä, niin sitten ei pitäisi olla ongelma jos naisella on myös miespuolisia ystäviä,
tämä tarkoittaa hyvää suhteelle ettei olla mustasukkaisia.
Sillä mitään tekemistä pelaamisen kanssa ole! Olen vaan sitämieltä että aloittaja on nyt mustis vain siksi, ettei parhaillaan omaa miespuolisia ystäviä joten hänestä tuntuu niin vieraalta asialta että parisuhtessa ollessa VOI olla vast.sukupuolta olevia ystäviä.
Koska hän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, niin ei kannattaisi teilata miehen ystävyyttä koska se on merkki siitä että mies on kohtuu avomielinen.
Suurin osa kuitenkin lemppaa automaattisesti sekä nais-että jotkut miespuolisetkin ystävät parisuhteen "tieltä"..
Se että mieskään ei koe tätä tarpeelliseksi, se tarkoittaa ettei aloittajankaan tarvitse mikäli ei halua.
En tajua miten te näettä sen pelaamisena? Taidatte nähdä kaikki asiat vain pelaamisena itse. - lifemocker
kokeiles.. kirjoitti:
Eli siinä kun parisuhde alkaa, niin nainen ei saa enää ystävystyä kenenkään miehen kanssa?
jos asia on näin, niin ei musta silloin oo sallittua niiden naispuolistenkaan kaverien ylläpito miehenpuolelta.
Jos teillä on tuollaiset "pelin" säännöt ja minua syytetään pelaamisesta?
Se mitä tarkoitin, on se että kerran miehellä voi olla naispuolinen ystävä, niin sitten ei pitäisi olla ongelma jos naisella on myös miespuolisia ystäviä,
tämä tarkoittaa hyvää suhteelle ettei olla mustasukkaisia.
Sillä mitään tekemistä pelaamisen kanssa ole! Olen vaan sitämieltä että aloittaja on nyt mustis vain siksi, ettei parhaillaan omaa miespuolisia ystäviä joten hänestä tuntuu niin vieraalta asialta että parisuhtessa ollessa VOI olla vast.sukupuolta olevia ystäviä.
Koska hän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, niin ei kannattaisi teilata miehen ystävyyttä koska se on merkki siitä että mies on kohtuu avomielinen.
Suurin osa kuitenkin lemppaa automaattisesti sekä nais-että jotkut miespuolisetkin ystävät parisuhteen "tieltä"..
Se että mieskään ei koe tätä tarpeelliseksi, se tarkoittaa ettei aloittajankaan tarvitse mikäli ei halua.
En tajua miten te näettä sen pelaamisena? Taidatte nähdä kaikki asiat vain pelaamisena itse.huomaatko PUHUIN UUSISTA TUTTAVUUKSISTA, en vanhoista kavereista!
itse en ainakaan näe mitään tarvetta hengailla tuntemattomien naisten kanssa kun olen itse suhteessa. siis jos ei nyt jotain kautta olla samoissa piireissä (työ/opiskelu/yhteiset kaverit)
harvoin ne "uudet tuttavuudet" ovat puhtaasti ystävyys mielessä liikenteessä.
vanhoilla ystävien kohdalla kun ei ole moista tilannetta, koska homma on pelkkää ystävyyttä.
tietty työ/harrastus/opiskelu/kavereitten kaverit ovat eri juttu kun heidän kanssaan on tekemisissä elämässään muutenkin, mutta jos ihan randomilla alkaa tulla uusia ihmisiä (vastakkaista sukupuolta) toisen elämään ei se ole mitenkään normaalia. ei ihmiset yksi kaksi tutustu toisiinsa jos ei ole jommalla kummalla fyysiset hankkeet mielessä! - Kokeiles..
lifemocker kirjoitti:
huomaatko PUHUIN UUSISTA TUTTAVUUKSISTA, en vanhoista kavereista!
itse en ainakaan näe mitään tarvetta hengailla tuntemattomien naisten kanssa kun olen itse suhteessa. siis jos ei nyt jotain kautta olla samoissa piireissä (työ/opiskelu/yhteiset kaverit)
harvoin ne "uudet tuttavuudet" ovat puhtaasti ystävyys mielessä liikenteessä.
vanhoilla ystävien kohdalla kun ei ole moista tilannetta, koska homma on pelkkää ystävyyttä.
tietty työ/harrastus/opiskelu/kavereitten kaverit ovat eri juttu kun heidän kanssaan on tekemisissä elämässään muutenkin, mutta jos ihan randomilla alkaa tulla uusia ihmisiä (vastakkaista sukupuolta) toisen elämään ei se ole mitenkään normaalia. ei ihmiset yksi kaksi tutustu toisiinsa jos ei ole jommalla kummalla fyysiset hankkeet mielessä!No se on totta, olen tutustunut sekä töissä että harrastuksissa miehiin parisuhteen aikana, osa heistä omaa ainesta ja heidän kanssa helppo tulla toimeen ja ystävystyä. Jos heille on selvää minun olevan varattu, niin se riittää,
tottakai mies jossainvaiheessa kokee viehätysvoimaa jos kerran tulee juttelemaan, tai toisinpäin, siksi on tärkeää että jos tutustuu uusiin ihmisiin niin jossain vaiheessa selvitetään ollaanko vapailla markkinoilla vai ei.
mutta pian se laantuu jos molemmat eivät siinä ole mukaan lähdössä.
Tärkeää on vain se, että jos tutustun tai ystävystyn vaikkapa juuri harrastuksen tai työn merkeissä, niin tää mies voi vaikkapa laittaa viestin facebookkiin tai soittaa jostain asiasta, tai voin istua kahvilla hänen kanssa päivällä ILMAN että mun parisuhdetta tarvitsee siihen vetää jokahetki mukaan, tai pelätä miehen olevan mustasukkainen jos "saa selville" että istuin lounaalla kaksilahkeisen kanssa.
Ystävystyä voi sitenkin, että mies tuntiessaan vetoa kokee tiettyä avautumisen tarvetta ja sen voi hänelle sallia, sehän on ystävyyttä että kertoo ja jakaa asioita,
ei se tarkoita sitä että ollaan täysin tietämättömiä siitä että jotain muutakin voisi olla..kun ei vain ole niin ei ole. Mies vain harvoin todella ystävystyy, vaan harmikyllä jompi kumpi siinä aina haluaa "jotain muutakin" jos ei muuten niin ajatuksen tasolla.
Silti elämästä ei oikein tahdo tulla mitään, jos pitää kokoajan kantaa myllynkiveä kaulassa että ei voi antaa mitään tapahtua ihmisten välillä tai se on heti parisuhteita vastaan. Silloin tulee vain herkästi ero, jos pitää alkaa miettiä saanko jutella tai tutustua ihmisiin vai pitääkö varoa joka hetki, ettei jollain miehellä vain ala seistä. Lisäksi ihmisillä tapahtuu läheltäpiti ihastumisia, ja tällöin on vain hyvä että parisuhde ei ole kärppänä heti haistelemassa ilmapiiriä epäillen pahinta, näin ihminen saa itse tilaa huomata että se oma parisuhde on sittenkin paras. - Dino Rex
mikä meedio kirjoitti:
""miehen ja naisen suhde ei voi olla platoninen ja mies haluaa aina jotain muutakin""
Ei muuta haluava ole aina välttämättä mies, vaan jompi kumpi. Useimmiten se rumempi osapuoli.
"MUTTA: Sun parisuhteessa ei tätä ongelmaa tule olemaan, miehesihän on elävä todiste siitä että mies ja nainen voivat olla PELKKIÄ kavereita."
Ja sinä tiedät tämän... mistä? Minusta on todennäköisempää, että mies on ihastunut/rakastunut kaveriinsa ja on ottanut tyttöystävän tehdäkseen naisen mustasukkaiseksi. Oli miten oli, miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Totta kai paras ystävä esitellään uudelle kumppanille, eikä häntä pidetä salassa."MUTTA: Sun parisuhteessa ei tätä ongelmaa tule olemaan, miehesihän on elävä todiste siitä että mies ja nainen voivat olla PELKKIÄ kavereita."
"Ja sinä tiedät tämän... mistä? Minusta on todennäköisempää, että mies on ihastunut/rakastunut kaveriinsa ja on ottanut tyttöystävän tehdäkseen naisen mustasukkaiseksi. Oli miten oli, miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Totta kai paras ystävä esitellään uudelle kumppanille, eikä häntä pidetä salassa."
Tää on taas näitä "hullu hullua ohjaa"-kommentteja... - lifemocker
Kokeiles.. kirjoitti:
No se on totta, olen tutustunut sekä töissä että harrastuksissa miehiin parisuhteen aikana, osa heistä omaa ainesta ja heidän kanssa helppo tulla toimeen ja ystävystyä. Jos heille on selvää minun olevan varattu, niin se riittää,
tottakai mies jossainvaiheessa kokee viehätysvoimaa jos kerran tulee juttelemaan, tai toisinpäin, siksi on tärkeää että jos tutustuu uusiin ihmisiin niin jossain vaiheessa selvitetään ollaanko vapailla markkinoilla vai ei.
mutta pian se laantuu jos molemmat eivät siinä ole mukaan lähdössä.
Tärkeää on vain se, että jos tutustun tai ystävystyn vaikkapa juuri harrastuksen tai työn merkeissä, niin tää mies voi vaikkapa laittaa viestin facebookkiin tai soittaa jostain asiasta, tai voin istua kahvilla hänen kanssa päivällä ILMAN että mun parisuhdetta tarvitsee siihen vetää jokahetki mukaan, tai pelätä miehen olevan mustasukkainen jos "saa selville" että istuin lounaalla kaksilahkeisen kanssa.
Ystävystyä voi sitenkin, että mies tuntiessaan vetoa kokee tiettyä avautumisen tarvetta ja sen voi hänelle sallia, sehän on ystävyyttä että kertoo ja jakaa asioita,
ei se tarkoita sitä että ollaan täysin tietämättömiä siitä että jotain muutakin voisi olla..kun ei vain ole niin ei ole. Mies vain harvoin todella ystävystyy, vaan harmikyllä jompi kumpi siinä aina haluaa "jotain muutakin" jos ei muuten niin ajatuksen tasolla.
Silti elämästä ei oikein tahdo tulla mitään, jos pitää kokoajan kantaa myllynkiveä kaulassa että ei voi antaa mitään tapahtua ihmisten välillä tai se on heti parisuhteita vastaan. Silloin tulee vain herkästi ero, jos pitää alkaa miettiä saanko jutella tai tutustua ihmisiin vai pitääkö varoa joka hetki, ettei jollain miehellä vain ala seistä. Lisäksi ihmisillä tapahtuu läheltäpiti ihastumisia, ja tällöin on vain hyvä että parisuhde ei ole kärppänä heti haistelemassa ilmapiiriä epäillen pahinta, näin ihminen saa itse tilaa huomata että se oma parisuhde on sittenkin paras."Ystävystyä voi sitenkin, että mies tuntiessaan vetoa kokee tiettyä avautumisen tarvetta ja sen voi hänelle sallia, sehän on ystävyyttä että kertoo ja jakaa asioita"
se kyllä mitään oikeaa kaveruutta ole, jos tarkoitusperät ovat jossain muualla kuin siinä, että toinen on kiva tyyppi ja tämän kanssa vietetään aikaa.
kyllä mä ainakin alkaisin välttelemään jotain tyyppiä joka olisi muhun ihastunut ja mä seurustelen, koska sehän on vain kidutusta koko homma tälle toiselle, koska minun kanssani hän ei voi koskaan mitään saada!
molemmilla täytyy olla saman lähtökohdat asiaan: että tässä nyt ollaan VAIN JA AINOASTAAN kavereita, eikä kumpikaan tunne toiseen minkäänlaista vetoa.
" Mies vain harvoin todella ystävystyy, vaan harmikyllä jompi kumpi siinä aina haluaa "jotain muutakin" jos ei muuten niin ajatuksen tasolla."
en minä ainakaan tunne kaikkiin naisiin vetoa. vain silloin kyseessä on oikea kaveruus ja homma toimii.
susta kyllä huomaa, että olet nainen, kun naiset tuppaavat noita "ihailijoita" keräämään ympärilleen nostattaakseen omaa itsetuntoaan.... ei ole minusta hyvä asia!
jos on tyytyväinen suhteeseensa NIIN TÄLLÖIN EI LÄHDE LEIKKIMÄÄN TULELLA - kokeiles..
lifemocker kirjoitti:
"Ystävystyä voi sitenkin, että mies tuntiessaan vetoa kokee tiettyä avautumisen tarvetta ja sen voi hänelle sallia, sehän on ystävyyttä että kertoo ja jakaa asioita"
se kyllä mitään oikeaa kaveruutta ole, jos tarkoitusperät ovat jossain muualla kuin siinä, että toinen on kiva tyyppi ja tämän kanssa vietetään aikaa.
kyllä mä ainakin alkaisin välttelemään jotain tyyppiä joka olisi muhun ihastunut ja mä seurustelen, koska sehän on vain kidutusta koko homma tälle toiselle, koska minun kanssani hän ei voi koskaan mitään saada!
molemmilla täytyy olla saman lähtökohdat asiaan: että tässä nyt ollaan VAIN JA AINOASTAAN kavereita, eikä kumpikaan tunne toiseen minkäänlaista vetoa.
" Mies vain harvoin todella ystävystyy, vaan harmikyllä jompi kumpi siinä aina haluaa "jotain muutakin" jos ei muuten niin ajatuksen tasolla."
en minä ainakaan tunne kaikkiin naisiin vetoa. vain silloin kyseessä on oikea kaveruus ja homma toimii.
susta kyllä huomaa, että olet nainen, kun naiset tuppaavat noita "ihailijoita" keräämään ympärilleen nostattaakseen omaa itsetuntoaan.... ei ole minusta hyvä asia!
jos on tyytyväinen suhteeseensa NIIN TÄLLÖIN EI LÄHDE LEIKKIMÄÄN TULELLAHankalaa olla nainen kun on parisuhteessa. Yritäpä itse lähteä hame päällä tuonne kävelemään, ei niitä ihailijoita tarvitse kerätä, ne kerääntyvät ihan itsestään.
Mutta valitettavasti nykyaikana ei ole mahdollista piiloutua "naimasäätynsä" taakse elämässä..on vain oltava ja yritettävä sekä saada ihmiskontakteja, silti loukkaamatta ketään..
Se on helppo teillä miehillä kun on tuo hyvävelisysteemi, lisäksi kun saatte naisen niin omistatte naisen vaan kaiken muun lisäksi ja teillä on silti maailma avoinna.
Naisella se on niinpäin että kun parisuhteesseen astuu se on sitten siinä, ei saa olla enää ystäviäkään. Töissäkin puolet hyvistä asioista joita tulee johtuu siitä että joku mies haluaa panna salaa tai avoimesti, jos sellaisen tuppaa kokonaan estämään niin sit ainoa valinta on olla kotirouvana tai jossain vähäpätöisessä asemassa missä ei tarvitse tulla kenenkään kanssa toimeen muutakuin huivi päähän, hihat kääritty ja takahuoneeseen piiloon katseilta.
Pointti on se että miehillä on vapaampaa , ja helppo luetella noita sääntöjä.Naisen on joskus helpompikin elää kun ei edes tiedä mitä niillä miesystävillä on oikeasti mielessään, koska se ei ole tarpeellinenkaan tieto. - kokeiles
lifemocker kirjoitti:
"Ystävystyä voi sitenkin, että mies tuntiessaan vetoa kokee tiettyä avautumisen tarvetta ja sen voi hänelle sallia, sehän on ystävyyttä että kertoo ja jakaa asioita"
jos on tyytyväinen suhteeseensa NIIN TÄLLÖIN EI LÄHDE LEIKKIMÄÄN TULELLA"en minä ainakaan tunne kaikkiin naisiin vetoa. vain silloin kyseessä on oikea kaveruus ja homma toimii."
jos joku mies ihastuu muhun, ei ole mun päänsärky miettiä mitä kidutusta se hänelle on. Mies siinä itseään kiduttaa, jos ei hyväksy sitä että olen varattu.
Mä en anna miesten kostaa mulle sitä, mitä heissä aiheutan koska se ei ole minun syyni.
Aijon olla kaveri, annan miehen haluta jos on halutakseen, halua en erikseen ruoki mutta kokemus osoittaa että se herää ihan ruokkimattakin.
En vaan jaksa miettiä enää miesten kannalta, jos jonkun kanssa on kiva jutella niin teen sen, siinä sitten vetäköön hanskaan jos se häntä jostain syystä kiinnostaa. Sillä lailla vain ei voi elää.
- tongi asiat
Kyllä tuo on hämärähommia miehen puolelta. Muutenhan hän olisi jo esitellyt naisen. Elääkö mies kaksoiselämää? Sinuna tutkisin salapoliisina omien kaveriesi kanssa mikä siellä on. Selviääkö facebookista minkälaisia naisia on miehen kavereina. Jatka etsintää.
- miesvm1967
On minullakin naispuolinen ystävä mutta olen kyllä kertonut nyksälle hänestä aika paljon. Nimen ja myös jos jutskaan tuon naisen kanssa feisissä nin sanon että viestittelin hänen kanssaan. En tietty mistä puhuttiin mutta jotain kevyttä lyhennelmää kerron.
Koska haluan olla rehellinen kaikille osapuolille, ihan vain siksi. Kerronhan tuolle naisystävälleni myös jotakin meidän parisuhteesta joten on reilua kertoa myös kumppanille jotakin tästä naispuolisesta ystävästäni.
Naiseni kyllä ymmärtää ja hyväksyy asian koska en salaile mitään. Miksi salailisin koska tämä nainen on se jota olen aina etsinyt, ei hänen tarvitse pelätä mun suhteen. Mutta kunnioitan myös muita niin hänen ei tarvitse tietää kaikkea mitä puhun ystäväni kanssa. Mitä mun ystävä ajattelis jos sais kuulla että kaikki sen ajatukset on valuneet jollein ulkopuoliselle? Kaikki ne intiimit yksityiskohdat joita hän luottamuksella on mulle kertonut? Ne oli tarkoitettu vain meille.
Eli sanoisin että Täydellinen Rehellisyys on se millä asiat toimii, itseni suhteen sekä muiden suhteen. Pitäydyn siinä edelleenkin :)- miesvm1967
Olipas sekava selitys mutta tahto on silti hyvä, niinkuin se aina on :v
- Dumppaase
Dumppaa se. Salettiin pettää sua, niillä on panosuhde ollut ja pysyy. Ei ole normaalia, että miehellä olisi nainen ystävänä.
- miesvm1967
No ei ainakaan jos siitä ei kykene puhumnaan, huolestuisin juu.
miesvm1967 kirjoitti:
No ei ainakaan jos siitä ei kykene puhumnaan, huolestuisin juu.
Eihän aloittaja ole edes pyytänyt puhumaan, omien sanojensa mukaan.
- ehkä näin
Ehkä se nainen on ujo, eikä uskalla/halua _vielä_ tavata miestä sinun seurassasi, joten siksi mies tapailee häntä mielummin kahden kesken.
Jos joskus saatte järjestettyä sen ensimmäisen tapaamisen kolmestaan, sen jälkeen on varmasti helpompi ja luontevampi olla sinunkin seurassasi.- miesvm1967
Miehen tietysti kuuluu pistää asiat tärkeysjärjestykseen ;P
- miesvm1967
miesvm1967 kirjoitti:
Miehen tietysti kuuluu pistää asiat tärkeysjärjestykseen ;P
No, nainenkin voi sen tehdä mutta ei yleensä lupaa hyvää miehelle joten miehen on syytä toimia ja tehdä aloite tässäkin, jos siis on mies. Näillä asioilla se nyt vaan osoitetaan esim.
- ehkä näin
miesvm1967 kirjoitti:
No, nainenkin voi sen tehdä mutta ei yleensä lupaa hyvää miehelle joten miehen on syytä toimia ja tehdä aloite tässäkin, jos siis on mies. Näillä asioilla se nyt vaan osoitetaan esim.
Mieshän on se yhdistävä tekijä näiden kahden naisen välillä, joten olisihan se järkevintä miehen hoitaa tuo.
- miesvm1967
I will really follow her :)
Ja jos noin sanoa tällä elämänkokemuksella ja fiiliksellä.. eiköhän se oo siinä :)
Ja hei, ihan täältä S24:stä löyty.. ihmeellinen, ihana.. yes i will follow you- miesvm1967
We can forget and run high again..
Siitä vain on kysymys. - miesvm1967
miesvm1967 kirjoitti:
We can forget and run high again..
Siitä vain on kysymys.Gaad däm it, tuleeko vuosilomapäivä, enhän mä nyt jaksa enää mihkään duuniin mennä? Onneksi on toikin vapaus olemassa, höh.
- Rehellisyyttä peliin
Mielestäni et ole turhasta mustasukkainen ja epäilevä. Sinulla on oikeus tuntea miehesi ystävät, joiden kanssa hän aikaansa viettää. Jos kyseessä on puhdas ystävyys tämän naisen kanssa, niin ei pitäisi olla mitään vaikeutta tutustuttaa teidät toisiinne. Tottakai se pistää ajattelemaan, jos mies salailee puheiluitaan ja tapaamisiaan naisen kanssa. Tuskinpa näin tekee, jos kyseessä on miespuolinen ystävä.
Kerro miehellesi tunteistasi ja pyydä, että saat tavata tämän ystävän, jos hän on todella tärkeä miehellesi. Itsellänikin on pari miespuolista ystävää, jotka olen tutustuttanut mieheeni heti suhteemme alusta lähtien. Itsellä ei ainakaan ole mitään syytä salata puheluita, vaan reilusti juttelemme vaikka mieheni on paikalla. - senkus..
Mun mielestä kenelläkään ei ole mitään myötäsyntyisiä oikeuksia kontrolloida tai tietää kenenkään asioista mitään.
On aina parempi, että tietää sen mitä vapaaehtoisesti kerrotaan.
Jos tämän jälkeen jää olo, ettei halua enempää niin parempi niin ettei edes HALUA tietää enempää, tekee ratkaisut itse eikä yritä toista saada vilunkipelistä kiinni ensin.
Onkohan aloittajakaan niin läpeensä rakastunut mieheensä, ei vaan muista miettiä sitä kun on niin kiire saada mies jostain asiasta kiinni. Monet naisethan suorastaan hekumoi ajatuksella että käännän tätä avainta ulkooveen ja kun avaan sen näenn ekana miehen paljaan perseen jonkun naisenpäällä.
Hellittäkää ne sairaat mielikuvat, tai sitten olkaa rehellisiä siitä asiasta että saatte kikcsit noista salapoliisin toimista eikä teille riitä normiparisuhde ja ajan kanssa tutustuminen toiseen. - kaikkea sitä
Ja entäs sitten? Hyviä ystäviä on harvassa ja luotettavia vielä vähemmän. Teitä hoitoja tulee ja menee - ja on parempi, ettette tiedä kaikkea, koska kääntäisitte sen kuitenkin aseeksi toista osapuolta vastaan.
Sinä et omista toista ihmistä ja jos niin kuvittelet, olet täysin kelpaamaton tasapainoiseen suhteeseen. Kasva aikuiseksi. - en ottaisi
Ap:llä on täysin terveitä ajatuksia. Normaalia ja tervettä mustasukkaisuutta on se jos mies ei kerro ja esittele ystäväänsä. Salailu on epänormaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551196
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901167Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171040- 17878
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112768Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64722- 12707
- 38609
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..70591