Onko toimistosihteerin palkka käräjäoikeudesa tosiaan näin alhainen: "Tehtävä on sijoitettu vaativuustasolle Y 8 (tehtäväkohtainen palkanosa 1.820,55 euroa / kk), minkä lisäksi maksetaan henkilökohtaista palkanosaa ja mahdollisesti kokemusosaa."
Miten nämä henkilökohtaiset osat ja kokemusosat mahdollisesti koostuvat? Pitääkö olla varta vasten oikeusalan kokemusta jotta saa kokemusosaa? Entä miten käräjäsihteeri eroaa toimistosihteeristä? Palkka on ilmeisesti käräjäsihteerillä jonkin verran parempi..
Käräjäoikeuden toimistosihteeri
4
6628
Vastaukset
- enpäässytkylläkään
Mjaa.. Kävin työhaastattelussa käräjille toimistosihteerin työstä. Työhön olisi sisältynyt muiden paperihommien lisäksi tuomarin avustamista ja käräjillä sihteerinä pöytäkirjan(?) kirjoittamista. Palkka oli muistaakseni 1885 e/kk. Siihen olisi ne lisät tulleet päälle. En niistä tiedä mtn. Kai ne työtehtävät voi vaihdella jonkin verran ja sen mukaan kai palkkaankin vaikuttaa.
- abcd8
Mun mielestä noi henkilökohtaiset lisät on noin puolet tosta palkasta, eli n.900€. Kokonaispalkka olisi siis noin 2700€. Mikä sun on koulutus?
- sihteeri2
Käräjäsihteerin kokemusosa on alle 8 vuoden alaa vastaavalla työkokemuksella 5% ja henkilökohtaiset pisteet n 15% eli nei ei sitä palkkaa kauheasti nosta.
- 12+2
"Mun mielestä noi henkilökohtaiset lisät on noin puolet tosta palkasta, eli n.900€. "
Ei kauheasti kannattaisi olla mieltä, kun ei tiedä. Eli jos hakuesitteessä sanotaan, että lisät ovat 0 - 25 %, se tarkoittaa suomeksi, että voi saada enintään 13,5 % palkan lisäksi. Kukaan ei saa täysiä prosentteja, vain puolet. Kyseessä on markkinointikeino, jolla oman työpaikan arvoa nostetaan.
Näin julkisella sektorilla, johon käräjätkin kuuluvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15944Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 79868
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58836Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829