Onko toimistosihteerin palkka käräjäoikeudesa tosiaan näin alhainen: "Tehtävä on sijoitettu vaativuustasolle Y 8 (tehtäväkohtainen palkanosa 1.820,55 euroa / kk), minkä lisäksi maksetaan henkilökohtaista palkanosaa ja mahdollisesti kokemusosaa."
Miten nämä henkilökohtaiset osat ja kokemusosat mahdollisesti koostuvat? Pitääkö olla varta vasten oikeusalan kokemusta jotta saa kokemusosaa? Entä miten käräjäsihteeri eroaa toimistosihteeristä? Palkka on ilmeisesti käräjäsihteerillä jonkin verran parempi..
Käräjäoikeuden toimistosihteeri
4
6785
Vastaukset
- enpäässytkylläkään
Mjaa.. Kävin työhaastattelussa käräjille toimistosihteerin työstä. Työhön olisi sisältynyt muiden paperihommien lisäksi tuomarin avustamista ja käräjillä sihteerinä pöytäkirjan(?) kirjoittamista. Palkka oli muistaakseni 1885 e/kk. Siihen olisi ne lisät tulleet päälle. En niistä tiedä mtn. Kai ne työtehtävät voi vaihdella jonkin verran ja sen mukaan kai palkkaankin vaikuttaa.
- abcd8
Mun mielestä noi henkilökohtaiset lisät on noin puolet tosta palkasta, eli n.900€. Kokonaispalkka olisi siis noin 2700€. Mikä sun on koulutus?
- sihteeri2
Käräjäsihteerin kokemusosa on alle 8 vuoden alaa vastaavalla työkokemuksella 5% ja henkilökohtaiset pisteet n 15% eli nei ei sitä palkkaa kauheasti nosta.
- 12+2
"Mun mielestä noi henkilökohtaiset lisät on noin puolet tosta palkasta, eli n.900€. "
Ei kauheasti kannattaisi olla mieltä, kun ei tiedä. Eli jos hakuesitteessä sanotaan, että lisät ovat 0 - 25 %, se tarkoittaa suomeksi, että voi saada enintään 13,5 % palkan lisäksi. Kukaan ei saa täysiä prosentteja, vain puolet. Kyseessä on markkinointikeino, jolla oman työpaikan arvoa nostetaan.
Näin julkisella sektorilla, johon käräjätkin kuuluvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561832Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151308Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091239Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851105Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60913- 64893
TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 51826
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61783