luvattu liitto

petettyx

Olen ollut kahden kanssa avioliitossa, mitä luvataan vihille mennessä??? Ensimmäinen vaimoni jonka kanssa on 4 lasta ratkesi ryyppäämään ja haki useita miehiä sänkyynsä jopa kun itse olin sairaana sairaalassa pitempään niin hän antoi miehen muuttaa kotiani. Lapset jäi minulle ja vaimoni jatkoi härskiä elämää, nyt vuosien jälkeen hänen elämänsä on jotenkin kuosissaan. Onneks kolme lapsistani on jo aikuisia ja pärjää elämässään.
Menin uusiin naimisiin ja hänen kanssaan on 2 lasta. Vaimoni haki eroa noin 1, 5 vuotta sitten eikä ole vienyt eroa loppuun vielä mutta hänkin ratkesi ryyppäämään ja hänelläkin on lukuisia miehiä joille hän jakaa itseään eli nämäkin lapset ovat minulla. Molemmat vaimoni ovat siististä perheestä joissa ei esimerkiksi käytetä alkoholia. En sano etten olisi tehnyt virheitä elämässäni itsekkin vaikka en juo enkä petä.Tällaiset avioliitot jättävät isot arvet vaikka olen kiitollinen että minulla on 6 ihanaa lasta.
Vihille mennessä luvataan rakastaa myötä ja vasta mäessä, minusta tuntuu että tällaiset naiset ei ymmärrä sitä tai ei ole henkisesti terveitä.
Onko kellään vastaavia kokemuksia.

8

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustamaalausta?

mix otat juoppoja akkoja, etkö muita saa, ootko niin paha suustas että alkoholi on ainut vapautus aiheuttamastasi tuskasta.mieti.

• Erosi ok

Voit vastata vain siitä, että pidät itse antamasi lupaukset omalta puoleltasi. Ole itsesäsi ylpeä, jos pidät aina mitä lupaat. Jos toinen pettää omat lupauksensa, itku että näin ei olisi saanut käydä ei muuta tapahtunutta. Taas voit vain vastata siitä, mite itse toimit, ja ero on ihan ok, koska toinen osapuoli ei ollut luottamuksesi arvoinen. Olen naisena yhtä mieltä siitä, että ihmiset, miehet ja naiset, jotka pettävät omat lupauksensa ja valehtelevat, eivät ole kunnioitukseni arvoisia.

• No naiset on

vaan tommosia. Fiksut kestää niistä erossa.

• ....................

Jos sinulle on käynyt jo kaksi kertaa näin niin nyt on syytä katsoa peiliin ihan jo itsesi takia ja myös siksi että et enää tekisi samaa virhettä uudestaan. Asia ei parane jos syyttelet naisia. Saattavat kuulostaa kovilta sanoilta, mutta kokemuksesta puhun. Valitsin itse minulle sopimattomia miehiä kunnes pysähdyin ja menin itseeni. Mietin, pohdin ja kävin elämääni ja parisuhteideni ongelmia läpi. Se avasi silmäni ja sitten olikin helppo muuttua. Minun lapsuudenkodissani ryypättiin, joten siksi en juo itse koskaan lapsen nähden kuin korkeintaan yhden siiderin ja senkin vasta kun on mennyt nukkumaan. Henkisesti nykyisessä liitossani on välillä vaikeaa, mutten siltikään ratkea ryyppäämään. On ikävää kun ihmiset eivät löydä ongelmiinsa muuta keinoa kuin juomisen. Siitä kärsivät kaikki. Voimia!

• eipuppaa

Vihille mennessä luvataan rakastaa myötä ja vasta mäessä-väärin..ei luvata vaan kysytään tahdotko. Ne on kaksi eri asiaa. lupaus on aina lupaus,joka pitää pitää. Tahto (mieli) saattaa muuttua ajoittain.

• Ihmisen ikä

Ev.lut. vihkimisen peruskaava menee näin:

Jumalan edessä ja tämän seurakunnan (näiden todistajien) läsnä ollessa kysyn sinulta, NN (koko nimi), tahdotko ottaa NN:n (koko nimi) aviovaimoksesi, olla hänelle uskollinen ja rakastaa häntä hyvinä ja pahoina päivinä, aina kuolemaan asti?
        Vastaus:
        Tahdon.

Vihkikaavan ajatus on elinikäinen sitoutuminen. Se ei muutu miksikään nimimerkn "eipuppaa" näsäviisaudella.

• Mikä vie tuhoon

Ap. Mikä sai naisesi juopottelmaan ja käymään vieraissa. Pääsin siihen ajatukseen kertomastasi, että molemmat puolisosi olivat ihan raittiita ja moraalisia ihmisiä ennen liittojaan kanssasi.

Vaikka tuossa tuot esiin, että itse et juo, etkä petä, jokin asia on pielessä.
      Miten kohtelit vaimojasi, he tekivät kanssasi monia lapsia ja nyt sitten kehut, että lapset jäivät sinulle.
      Kohdallasi asia on niin, että asia pitäisi tutkiä, miten saat aikaan noin hirvittävää jäkeä naisiisi ja kuinka sait heidät rakastumaan itseesi.

Siihen en usko, että nuo puolisosi olisivat olleet huonoja ihmisiä, vaan joku asiaa ajaa heidät tuhon partaalle. Entä lapset, miten on heidän asiansa, voisivatko lapsesi purkaa tuntojaan jossakin sinun kuulematta.
      Kuulostaa perhehelvetiltä.

• 6t345345

Kyllä kuule alkoholisti tekee aina itse omat ratkaisunsa, ei siihen pulloon kukaan aja tarttumaan.

Jotklut vaan eivät kestä tavallista elämää eivätkä myöksään keksi mitään tekemistä. Pikku pieruissa on kiva mennä parina iltana viikossa ja siitä se sitten lähtee.

Se on jokaisen oma valinta juoko vai ei, ei sitä viinaa kukaan kurkkuun väkivapakolla kaada, ei varsinkaan puoliso.

nimimerkillä "kahden juopon lapsi"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2215
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1360
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe