verolaskuja ei ole tullut

koi777

Tasan 2 viikkoa sitten ostin autoliikkeestä auton ja jätin vanhan vaihdossa. Kävin jo omistajanvaihdoksen tekemässä katsastuskonttorilla. Mutta mitään autoverolaskuja ei ole tullut? Huolestuttaa

4

1548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee kyllä

      odottele rauhassa ja käy vaikka terassilla

    • Surkea maksaja??

      Minulle ei ole tullut vanhalle autollekaan ajoneuvoverolaskua. Kävin tänään autokaupassa kyselemässä vaihtoautoja ja samalla myyjä sanoi, että nykyisestä on vero maksamatta! Just. Ei ole tullut laskua kotiin - että nämä pitäisi osata seurata jotenkin muuten sitten, sillä auto on nyt heti ajokiellossa!
      Suomessa on erittäin tärkeätä osata valvoa näitä asioita itse = muistaa millon vero pitäisi kulloinkin maksaa, sillä näköjään postiin ei voi luottaa.
      Nyt sitten tajusin tilata e-laskun, että josko sitten tulisi perille ajoissa. Entäs ihmiset, jotka eivät pysty e-laskuja käyttämään?
      Ottaa päähän, että en ole saanut edes mahdollisuutta maksaa ajoissa, kun on jo ajokiellossa, voihan vi**
      Eli ihan aina ei sitten kannata odotella rauhassa. Trafista suositteli, että kun maksan nyt myöhässä, niin viikon pitäisi kanniskella kuittia mukana poliisia varten. Muutoinhan on vaarana, että ajokki jää siihen sitten, kun on verot poliisin rekisterin mukaan maksamatta (ei toimi online niiden tsekkaus).

      • on aina maksettu

        Olen tässä pari viikkoa käynyt järjetöntä sähköpostiviestintää tämän "Liikenteen verotusviraston (TRAFI)" kanssa.

        Väkisin haluavat sekoittaa kahden eri omistajan kahden eri auton verot.
        Järjen käyttö tuntuu olevan kiellettyä siinä virastossa.

        Samalla tuli kaiveltua vanhat veroliput, joista näkyy verojen mielenkiintoinen kehitys.
        Ostin vanhan pakettiauton syksyllä 2002. Rekisteriotteessa luki: "AUTOVEROVAPAA PAKETTIAUTONA".
        Ajoneuvovero oli koko vuodelta 2003 yhteensä 84,- euroa.

        Vuoteen 2010 asti se oli nuossut hintaan 180,- euroa.
        Nyt uusi vero on 410,62 euroa.

        Korotus siis kymmenessä vuodessa 488,83 %.

        Olen maksanut ajoneuvoveroa jo paljon ennemmän, kuin auton ostohinta oli.

        Auto seisoi puoli vuotta poissa liikennekäytöstä, joka sekoitti liikenneveroviraston järjestelmän niin, että luultavasti joudun maksamaan verot oman laskelmani mukaan ilman viraston verolippua.

        Samasta virastosta on aiempiakin vielä kauheampia kokemuksia asioiden sotkemisesta, mutta ei jaksa nyt edes kertoa, kun ne ei kuitenkaan ketään kiinnosta.


    • cvbnm,hjk

      on kyllä touhua.

      Faija oli tehnyt omasta autoverostaan e-laskutussopimuksen, joten myös minun autoni autovero oli mennyt faijan maksettavaksi, koska hän on joskus maksanut verot autosta vuonna 2000, jossa minä olin haltija ja hän omistaja. Ei Jumalatlalala...

      Eli, jos en olisi väleissä isäni kanssa olisi hän voinut jättää ilmoittamatta, että on joku lasku tullut e-laskuihin ja olisin onnessani körötellyt verottomalla autolla, kunnes poliisit olisivat sen minulle kertoneet.

      En voi käsittää miten joku voi ohjata minulle kuuluvat laskut itselleen, ilman minun suostumustani. Ko autossa ei faijani ikinä ole ollut omistajana/haltijana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe