Mieheni vahtii minua.

Nina

Onko muilla vastavaa,jotka ovat naimisissa Maroccolaisen miehen kanssa että mies on liian mustasukkainen. Olemme olleet naimisissa 7v ja mieheni luulee jatkuvasti minusta että minulla on muita miehiä. Olen lasten kanssa kaiket päivät kotona en kule koskaan baareissa. Joskus lähden keskustaan shoppailemaan. Kun olemme esim. kaupassa hän käskee minun katsomaan alas, koska hänen mielestään katson muita miehiä ja muka hymyilen heille. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Jos lähden ulos minun pitää sanoa hänelle mihin menen ja mihin aikaan tulen takaisin. Myös en saa pukeutua liian lyhyeeseen hameseen, koska hänen mielestään miehet kiinnittävät minuun huomiota. Jos joku mies katsoo tai juttelee minulle hän tulee erittäin vihaiseksi. Saattaa mennä huutamaan tälle miehelle että mitä katsot minun vaimoa. Mielestäni tälläinen vahtiminen menee ylite, olen tosi väsynyt. En ikinä tekisi mitään hänelle. Rakastan vain häntä mutta hän pelkää menettävänsä minut. Hän itse saa kulkea vapaasti ja luotan häneen .

26

6464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko

taitaa kuulua tuo vahtiminen. (Heillähän on vuosituhansien ajan ollut henkiinjäämisstrategiana mahdollisimman suurilukuinen jälkikasvu, jotta edes joku jäisi henkiin ja erilainen kilpailu ja suhtautuminen naiskenteluun kuin meillä pohjoisessa eläneillä.)

Toisaalta on myös sanonta, jos kauheasti epäilee pettämistä, ei välttämättä kulje itse ihan puhtaat jauhot pussissaan.

• suomalainen

on aivan pakko sanoa, haluamatta olla mitenkään ilkeä tai vahingoniloinen, että sitä saa mitä kylvää!

• hörhö

anteeksi, mut en oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit?

• mimmi

olethan jo vaimo, joten todennäköisesti sinulta odotetaan tietynlaista käyttäytymistä. muiden miesten vilkuileminen kun ei varmaankaan ole toivottavaa aviomiehen katsella.

olette olleet yhdessä jo pitkän aikaa. onko teillä ollut aiemmin puhetta aviovaimon roolista hänen kotimaassaan? tai vielä parempi: oletko käynyt hänen kotonaan toteamassa, millainen äiti, vaimo ja ihminen hänen äitinsä oikein on? näyttäisi nimittäin siltä, ettei hänellä ole oikein hajua siitä, miten vaimo suomessa käyttäytyy. toinen vaihtoehto on, että hän tietää sen liiankin hyvin ja haluaa varjella sinun (ja varsinkin omaansa) mainetta.

oli asia kummin päin tahansa, on teidän juteltava siitä, kuinka ahdistavana asian koet. en ihan allekirjoittaisi tuota "jos toista epäilee on itse.." sillä tämä voi ehkä päteä ehkä vain länsimaalaisen kundin kohdalla.

mustasukkaisuus on saanut jo huolestuttavia piirteiä, nimittäin sen, että miehesi huutelee muile ihmisille..sano suoraan, ettet hyväksy lainkaan sellaista ja että hän nolaa sekä itsensä että sinut tuollaisella käytöksellään. suomi on edelleen vapaa maa ja täällä on kenellä tahansa oikeus katsoa keneen tahansa. jos sitäpaitsi haluaisit pettää häntä, onnistuisi se vallan mainiosti niinkin, ettei hän koskaan sitä saisi tietää. miksi ottaa turhaa riskiä yleisellä paikalla?

luottamus on suhteen perusta, oli kansallisuus mikä tahansa. mutt muista se, että miehesi on arabi eikä luovu uskostaan siihen, että pelkkä katse voi vietellä..

• Nina

Olen käynyt hänen kotimaassaan 4 kertaa ja olen huomannut että mieheni isä myös on samanlainen kuin mieheni vaimonsa suhteen. Tiedän että tämä kuulu heidän kulttuuriinsa, mutta haluaisin hänen tajuavan nyt ollaan Suomessa ei Marokossa. Ja minä olen Suomalainen en ole oppinut hänen tapoihinsa. Olen vaan yrittänyt sopeutua tähän, mutta aina vaan tulee riitaa siitä miten minun pitäisi olla, hänen mielestään.

• mimmi
        Nina kirjoitti:

Olen käynyt hänen kotimaassaan 4 kertaa ja olen huomannut että mieheni isä myös on samanlainen kuin mieheni vaimonsa suhteen. Tiedän että tämä kuulu heidän kulttuuriinsa, mutta haluaisin hänen tajuavan nyt ollaan Suomessa ei Marokossa. Ja minä olen Suomalainen en ole oppinut hänen tapoihinsa. Olen vaan yrittänyt sopeutua tähän, mutta aina vaan tulee riitaa siitä miten minun pitäisi olla, hänen mielestään.

sitä vaaditaan myös mieheltäsi. mutta kuten sanottu, keskustele miehesi kanssa nimenomaan rakentavaan sävyyn. jos ei auta, vedä viimeinen korttisi kehiin ja kerro ettei pettämiseen tarvita todellakaan muuta kuin halu. siitä ei kukaan "fiksu" haluamattaan jää kiinni..

no nyt ainakin tiedät, mistä käytös johtuu. se on jo helpotus sinänsä, sillä on ihan sama mitä sinä teet tai jätät tekemättä, käytös pysyy samanlaisena jos molemmat eivät halua muutosta.

• mimmi
        Nina kirjoitti:

ja vähän myöhäisenä neuvona, mutta miehesi on täytynyt hyväksyä ennen naimisiin menoanne, että olet suomalainen ja että tulet mielelläsi puoliväliin vastaan näissä jutuissa.

voin kuitenkin kertoa, jos se sinua yhtään lohduttaa, että tunnen yhden pohjoisafrikkalaisen pariskunnan jossa mies oli pitkään naimisissa suomalaisen kanssa. ero tuli, ja mies totesi että ainoa joka hänelle kelpaa on oman maalainen nainen(on muuten todella yleistä!).

no, kun nainen sitten lopulta tuli suomeen oli mies ensin toki tyytyväinen: kotona oli kieltä, sisustusta ja ruokaa myöten aivan kuin kotimaassa. yksi juttu vain: vaimo halusi elää kuin kotimaassaan, mutta mies oli jo sen verran länsimaistunut, että pidemmän päälle se tuntui ahdistavalta. huntukin olisi miehen mielestä kuulunut komeroon. kaikki puheenaiheet koskevat vain ja ainoastaan sitä, koska lähdetään kotimaahan, ketä tavataan ja mitä kaikkea viedään mukana.

miestä ahdistaa kun hän kuitenkin elää ja tekee töitä täällä ja on onnellinen meillä suomessa. nyt hänellä on kuitenkin pikku kotimaa kotonaan vaikkei oikeastaan haluaisi..hän kun oli kuvitellut, että asiat muuttuu kun saa oman maan vaimon joka ymmärtää häntä sanomattakin.

halusin siis vain sanoa, että ehkä miehesi ei ole saanut muutakaan miehen mallia ja vaatii tässä suhteessa vähän "koulutusta". meillä suomessa kun vaimon rooli on niiiiiiin paljon muutakin kuin kotiäidin rooli. ja meille on myös luotu aivot, millä ajatella. miehen ei tarvitse ajatella meidän puolestamme..

suosittelen siis, että puhut miehesi kanssa äläkä huoli suotta: jos et ole saanut miestäsi pettämisestä kiinni, on hyvin todennäköistä, ettei hän sitä myöskään tee. olen tehnyt sen itse meille molemmille selväksi että mieheni saa pettää minua ihan vapaasti, kunhan ei ikinä jää siitä kiinni. se olisi meidän suhteen loppu, kertalaakista. luulisin tuon vähentävän pettämiseen liittyvää jännitystä.

• Sade

No kyllä aivan taatusti kannattaa luottaa. Olet aivan varmasti se "ainoa" hänelle.

Marocosta kuulemma tulee kaikki "luotettavimmat" miehet heh...

Oletkohan hiukan sinisilmäinen?

• Nina

Mutta olemme olleet yhdessä monta vuotta. Jos hänellä on naisia olen varmasti eri asemassa kuin he. Tiedän sen. Tiedän kyllä Marokkolaiset miehet tosi hyvin heillä riittää naisia vaikka kuinka. Mutta naiset eivät heille merkitse mitään. He ovat kuin käyttöesineitä. Joita käytetään ja heitetään menemään varsinkin yhden illan naiset.

• ?!?!
        Nina kirjoitti:

Mutta olemme olleet yhdessä monta vuotta. Jos hänellä on naisia olen varmasti eri asemassa kuin he. Tiedän sen. Tiedän kyllä Marokkolaiset miehet tosi hyvin heillä riittää naisia vaikka kuinka. Mutta naiset eivät heille merkitse mitään. He ovat kuin käyttöesineitä. Joita käytetään ja heitetään menemään varsinkin yhden illan naiset.

Olen asunut vuosia oikeassa sivistysvaltiossa, Englannissa, ja voin sanoa että sikäläiset naiset lähinnä nauravat päin näköä marokkolaisille ja muille limaisille pohjois-afrikkalaisille. Mikä suomalaisissa naisissa on vialla?!?

• koko
        ?!?! kirjoitti:

Olen asunut vuosia oikeassa sivistysvaltiossa, Englannissa, ja voin sanoa että sikäläiset naiset lähinnä nauravat päin näköä marokkolaisille ja muille limaisille pohjois-afrikkalaisille. Mikä suomalaisissa naisissa on vialla?!?

koetaan eksoottisiksi, enkuissa niiden luonteeseen on jo keritty tutustua...

• Tiina
        ?!?! kirjoitti:

En väittäisi, että Englanti on sivistysvaltio, koska siellä ei pidetä asunnottomista ja köyhistä huolta. Englannin rikkaat piehtaroivat rahoissa.

Muistan myös, että kerran oli eräs Diana-prinsessa, josta kerran piti tulla kuningatar. Eikö hän joutunutkin autokolariin poikaystävänsä ARABIN kanssa? Kolarissa menehtyivät molemmat.

• jore
        Tiina kirjoitti:

En väittäisi, että Englanti on sivistysvaltio, koska siellä ei pidetä asunnottomista ja köyhistä huolta. Englannin rikkaat piehtaroivat rahoissa.

Muistan myös, että kerran oli eräs Diana-prinsessa, josta kerran piti tulla kuningatar. Eikö hän joutunutkin autokolariin poikaystävänsä ARABIN kanssa? Kolarissa menehtyivät molemmat.

Salaliittoteorioille ja vitseille on omat keskusteluryhmänsä

• Fadwa

samassa tilanteessa kuin sinäkin tosin avioliittomme on kestänyt lähes 15-vuotta! Nyt mittani alkaa tulla täyteen ei niinkään mustasukkaisuudesta (ei tuollaista kuin teillä) vaan, koska en luota mieheeni juuri lainkaan.

Olen antanut hänelle vapauden mennä suht koht "vapaasti" kunhan on hoitanut osansa kotona lasten kanssa (tosin vaihtelevalla menestyksellä)...Hän on aina yöpynyt kotona ja mielestäni suhteemme on toiminut hyvin kaikilla osa-alueilla. Näin ei kuitenkaan ollut, koska sain hänet "kiinni" pettämisestä viime keväänä...

Kaikki alkoi oudosta känny käyttäytymisestä...rupesin seuraamaan ja sieltähän se paljastui toinen nainen, kuinka monia toisia naisia vuosiemme varrella on ollut sitä en voi tietää...tällä hetkellä olen todella maassa...Tilanne olisi helppo, jos ei olisi lapsia, laittaisin eron vireille heti! Nyt mietin ja mietin niin, että pääni tuntuu halkeavan...

En sano, että marokkolaiset olisivat sen pahempia pettäjiä kuin muutkaan...Mutta...Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...Älä anna mustasukkaisuudelle ylivaltaa se voi koitua helvetilliseksi...

Voimia ja aurinkoista syksyn jatkoa ;)

• Fadwa

Piti kysäistä sinulta Nina, että minkälaisia yhteisiä menoja teillä on. Elikä käyttekö yhdessä ulkona syömässä, leffassa tms.? Meiltä tällainen yhteinen sosiaalinen elämä puuttuu ja sekin on nyt pidemmän päälle ruvennut raivostuttamaan, todella...15-vuoteen niitä tapahtumia mahtunee kymmenkunta? Liikumme lähinnä kummatkin omissa kaveripiireissämme. Ennen olimme yhteydessä toisiin suomalais-marokkolaisperheisiin, mutta sekin on jäänyt...

Tosin eihän niitä enään monia yhdessä pitempään pysyneitä pareja olekaan ja nekin jotka jaksavat sisukkaasti yrittää, ovat aika väsyneitä, kuten sanoit, ja sen myönnän myös itsekin!!!

• Nina

mutta jotenkin olen väsynyt olemaan mustasukkainen hänestä , minulle on ihan sama vaikka hänellä olisi sata naista. Kuitenkin meillä on kaksi lasta ja hänessä on myös hyviä puolia . Hän vie minut monta kertaa kuukaudessa matkalle, maksaa matkat Marokkoon, vie syömään ja ym.. Joskus tuntuu että hän on hieman yliystävällinen minua kohtaan. Tiedän että monet naiset ovat hänen perään ja voi olla hän on joskus pettänyt minua. Mutta ne naiset ovat vain HUORIA minä sentään olen vaimo en mikään yhden panon nainen.

• Konsultti
        Nina kirjoitti:

mutta jotenkin olen väsynyt olemaan mustasukkainen hänestä , minulle on ihan sama vaikka hänellä olisi sata naista. Kuitenkin meillä on kaksi lasta ja hänessä on myös hyviä puolia . Hän vie minut monta kertaa kuukaudessa matkalle, maksaa matkat Marokkoon, vie syömään ja ym.. Joskus tuntuu että hän on hieman yliystävällinen minua kohtaan. Tiedän että monet naiset ovat hänen perään ja voi olla hän on joskus pettänyt minua. Mutta ne naiset ovat vain HUORIA minä sentään olen vaimo en mikään yhden panon nainen.

Ne naiset jne. Maksaako miehesi panoista ko. naisille??? Yhden panon nainen ja maksullinen ovat kaksi eri asiaa. Itseäsi voitaisiin sanoa huoraksi, koska annettuasi persettäsi, miehesi vie sinut palkintomatkoille ym. On sinulla yksioikoinen maalilma. No, mitä voi odottaa kynnysmatolta, jonka äö on kengännumeron luokkaa. Jos elämässäsi et ole huomannut, kerrottakoon se: Sitä saa mitä tilaa, ja vielä paremmin, tyhmyydestä sakotetaan.

• Nina
        Konsultti kirjoitti:

Ne naiset jne. Maksaako miehesi panoista ko. naisille??? Yhden panon nainen ja maksullinen ovat kaksi eri asiaa. Itseäsi voitaisiin sanoa huoraksi, koska annettuasi persettäsi, miehesi vie sinut palkintomatkoille ym. On sinulla yksioikoinen maalilma. No, mitä voi odottaa kynnysmatolta, jonka äö on kengännumeron luokkaa. Jos elämässäsi et ole huomannut, kerrottakoon se: Sitä saa mitä tilaa, ja vielä paremmin, tyhmyydestä sakotetaan.

Tiedän kyllä asemani. Sori vaan en ole maksullinen, koska annan miehelleni persettä ,tottakai se kuluu avioliittoon.Ja miehen tehtävä on elättää perheensä ja eikä elää siivellä. Kuten monet suomalaiset miehet tekevät. Taidat olla vaan kateellinen. Ja hän ei tarvitse maksullisia naisia, saa kotona riittämiin asti seksiä. Se ei ole ongelma.

• menomies
        Nina kirjoitti:

Tiedän kyllä asemani. Sori vaan en ole maksullinen, koska annan miehelleni persettä ,tottakai se kuluu avioliittoon.Ja miehen tehtävä on elättää perheensä ja eikä elää siivellä. Kuten monet suomalaiset miehet tekevät. Taidat olla vaan kateellinen. Ja hän ei tarvitse maksullisia naisia, saa kotona riittämiin asti seksiä. Se ei ole ongelma.

että sinua ressukka käytetään hyväksi, vaikka aviksessa oletkin. Miehesi on huomannut, miten hyvin finskitypykkä ihastuu häneen ja antaa miekkaa mekkoon heille aina kun haluaa. Oman kokemukseni mukaan (ei tutkimustulos) ja omien epävirallisten laskelmieni mukaan n. 75 % seka-aviksista ulkomaalaisen miehen kanssa päättyy onnettomasti - tavalla tai toisella.

• koko
        Nina kirjoitti:

mielipide, toiset naiset ovat vain huoria, ei sillä niin väliä, jos heitä on. Kyllä vaimo on aina vaimo ja tärkeämpi kuin muut naiset ja tietää sen, mvaikka olisi sata muutakin naista. Enpä olisi uskonut naiselta tuota kuulevani:)

• MrsLarnaka

minulla oli Suomalainen aviomies, joka oli aivan kuin sinun Marokkolainen miehesi. En jaksanut vaan erosin, ja nyt minulla on ulkomaalainen mies, joka on vastakohta, eli haluaa minun olevan naisellinen jne. Mies on Kyproslainen. Asutaan Kyproksella.

• Axu

Toivottavasti jäät loppuelämäksesi sinne ja ette tule tänne kinuamaan sosiaalietuuksia.

• Afrodite

Viestistäsi on kyllä jo aikaa, mutta kertoisitko minkä ikäinen olet? Asun itsekin Kyproksella.

• Lidyella

herranjumala,mutta eihän toi ole normaalia,vai onko? jos hän saa mennä "vapaasti" tuolla,ja sinä et,niin on kyllä todella outoa. mutta ei tää ollu kyllä yllätys. ulkomaalainen mies on ihan eri planeetalta kuin suomalainen,ehkäpä juuri siksi että, kulttuuri on NIIN erillaista. mieti nyt vielä kaksi kertaa mitä haluat elämästäsi. ja elä kunnolla! kerran vain tässä maa pallolla eletään. eikö?

tsemiä. : )

• Henkka

..on paras ilo, kypsy siihen! Heh !!!

• samanlainen juttu

sieltä löytyy..kas kummaa..asiallisempia vastuksia. tämä vielä siitäkin huolimatta että mies on mennyt jo askelen pidemmälle vahtimisessaan.

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27