Vihkikaavassahan ei luvata mitään. siinä kysytään: tahdotko (tässä ja nyt)
-> "Näiden todistajien läsnä ollessa kysyn Teiltä (Miehen Nimi): tahdotteko ottaa tämän (Naisen Nimi) aviovaimoksenne rakastaaksenne häntä myötä- ja vastoinkäymisissä? (Vastaus: Tahdon) Näiden todistajien läsnä ollessa kysyn Teiltä (Naisen Nimi): tahdotteko ottaa tämän (Miehen Nimi) aviomieheksenne rakastaaksenne häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?
Mitä tapahtuu, kun enään ei tahdo? minulla on se tilanne, että olen 8v aviossa olon jälkeen löytänyt uuden, jonka kanssa tahdon. Mitään en lupaa, mutta tässä ja nyt tahdon. Ero lienee oikea ratkaisu, kunhan saan asuntoasiani järjestymään itselleni ja lapsille. Muutamme todnäk uuden miehen asuntoon (samalla paikkakunnalla). Miehelleni kerron vasta,kun muuttolaatikoita aletaan pakata ja jätän samalla erohakemuksen allekirjoitettavaksi. Onko muuta ratkaisua,kun ei enään tahdo?
Tahdotko vs lupaatko?
16
311
Vastaukset
- vuokkiss
Sitahän tapahtuu, että löytää vuosien varrella uuden ja sopivamman puolison.
- mitapitaa
Ehkä ei kannata erota, ellei ole pakko. Minulla on vähän samankaltainen tilanne päällä. Olen onnellisesti naimisissa, lapsikakin on 2 ja kaikki puitteet ulkoisesti kunnossa. Olen tavallaan 3 miehen loukussa, joista 1 on aviomieheni. kaksi muuta on ns säätöjö, joiden kanssa tehdään K18 juttuja pelkästään. Enkä osaa valita kumman tiputtaisin pois. Tilanne muuten on hyvä, mutta tämän haasteen kanssa pähkäilen, kun kaikki haluisin tietty pitää.
- Järjen hiven
Totta, että tahtominen ja lupaus ovat kaksi eri asiaa. Siitä huolimatta tyylisi on varsin kylmäkiskoista sellaista ihmistä kohtaan, jonka kanssa kerran tahdoit ja olet perillisiäkin maailmaan saattanut. Eikö häneltä tarvitse kysyä tai edes puhua aiheesta?
Muista sitten, kun tussari pamahtaa tai joku muu astalo heilahtaa. Joku vastuu on silläkin osapuolella, joka ei enää tahdo. - MinäMinäMinä
Ei ole mikään pakko pitää lupausta. Mutta, mitä ne lapset tahtoo?
Aina voit toki yllättää miehesi erolla, mutta kuka nyt lapsiaan vie noin vain vieraan miehen asuntoon asumaan lyhyllä varoitusajalla.
Lapsiasiavaltuutettu suosittelee aina kun mahdollista lasten pysyvän tutussa ympäristössään. Täten lapset ilmeisesti jäävät kotiin asumaan isän kanssa ja isästä tulee virallisesti lähivanhempi ja sinusta etävanhempi.- taputeltuon
On oikea ratkaisu lähteä heti. Ei kenenkään tarvitse jäädä selittelemään ja selityksiä kuuntelemaan. Tämä oli tässä ja nyt-riittää.
- hyvinmeneepä
taputeltuon kirjoitti:
On oikea ratkaisu lähteä heti. Ei kenenkään tarvitse jäädä selittelemään ja selityksiä kuuntelemaan. Tämä oli tässä ja nyt-riittää.
Hienoa, että sulla on joku jonka luokse muuttaa. Ei lastenkaan tarvitse jäädä yksin. Kumpa itsekin onnistuisin noin hyvin asiat hoitamaan, kun nyt ollaan eroomassa kuiteskin. mullakin on jo uus mies, mutta yhteenmuutosta ei olla viel puhuttu. kait sitä vois saman katon alle muuttaa, kun muutkin niin tekevät. meillä salasuhdetta takana jo/vasta 2 vuotta ja hyvin menee.
- petettyjätettyhylätt
Oikeuksia näyttää teillä olevan, mutta missä on vastuu teoista ja lupauksista?
- Särkyvä koti
Kovin on kylmäkiskoinen luonteesi ap.
Näitä uusia ei yleensä tule jos kuljetaan tietä yhdessä senjälkeen kun on tahdottu ja lapsetkin laitettu. Joten olet elänytkin omaa elämääsi, etkä perheesi elämää, koska tuollainen uusi on tullut eteen.
Nyt et ajattele sitä, että tahdoit myös silloin aikaisemmin ja perustit perheen. Näet tuon uuden ihmisen nyt ainoana oikeana.
Uskot ja luulet nyt, että saat takaisin "sen elämättömän elämän", siitähän puhutaan paljon. On odotettu että elämä perheenä olisi sitä samaa kuin nuorina juuri ihastuneena, mitään esteitä ei olel, saa mennä ja tulla omaan tahtiin. Kuitenkin elämä muuttuu kun perheeseen tulee lapsia, tulee vastuuta ja työtä enemmän, pikkulapsi vaihe kestää lapsen murrosikään, sitten on hieman helpompaa jollakin tasolla, mutta toisaalta lapsi on murroksessa ja tarvitsee perään katsojaa silloinkin, sitten tulee nämä poika- ja tyttöystävät ja murheet opiskelusta ja työnn saannista, kun elämä sitten alkaa sujua, sinulel jää hyvin aikaa toteuttaa monia ihania asioita puolisosi kanssa. Mutta lapset kuuluvat elämääsi koko ikäsi ajan, heistä on paljon iloa, mutta voi tulla niitä suriunkin päiviä.
Nytkin omien vanhempiesi saatua tietää noista suunnitelmistasi he varmasti kokevat suurta surua ja pelkäävät niin sinun, kuin lastesi puolesta ja tuon jätetyn vävynsä puolesta, sillä tuo ihmissuhteen vaihtaminen kun koskettaa niin monia muitakin ja he osaavat katsoa asioita todellisuuden mukaan, sinä itse elät ruusunpunaisten silmälasien takana, vailla aikuisen järjen juoksua.
Niin perhe kuitenkin asettaa rajoja, eli lapset tarvitsevat äitiään ihan jokaisena päivänä, on vastuu monesta asiasta, tuntuu että pakenet näitä.
Tuskin tuo ensirakkautesi on aivan järkyttäväksi muuttunut, varmasti hänelle on hyvin raskasta huomata, että et otakaan vastuuta yhdessä perheestä.
Hänkin voi tehdä ja on varmaan tehnytkin vääriä asioita, sillä ei todellakaan ole helppoa katsoa, kuinka puoliso jättää perheensä toisen ihastuksen vuoksi.
Lapsillenne asia on vieläkin karumpi ja entistä karummaksi ajan oloon käu, kun he oppivat ymmärtämään enemmän miehen ja naisen välisestä elämästä ja sen he kyllä oppivat näkemään.
Heidän on varmasti hyvin vaikea kun näkevät asiat todellisuuden mukaan ja sen he ihan varmasti osaavat tehdä ihan itse.
Miten uskot heidän pystyvän koskaan luottmaan yhteenkään ihmiseen täydellisesti, miten he yleensäkin pystyvät koskaan parisuhteeseen menemään ja ovatko he sitten niitä lapsensä hylkääjiä, sillä muutahan et heille teollasi evääksi elämään anna.
Lapsesi ymmärtäisivät sen, että eroat ja elät heidän kanssaan sinkkuna, mutta että vaihdat ihmissuhdetta on heille varsin vaarallinen asia, samoin itsellesikin.
Kyllä varmasti näitä ihania adoniksia löytyy, heilel useimmiten on tärkeää löytää rumasti sanottuna "panokaveri", muuta he eivät yleensä enää toisilla ja useammilla kierroksilla hae.
Kyllä heiltä niin kaunan riittää kauniita sanoja ym. senkaltaista, mutta kun se osa sinusta samuu tai vähenee, olet todella yksin, sillä lapsesikin olet ainakin jollakin tasolla menettänyt noiden luuhailuidesi vuoksi.
Joskus on hyvä perääntyä.- Vikaa siellä täällä
Ap:lle en osaa vastata, mut sulle Särkyvä koti. Kyllä mulla ainakin säilyi suhteet lapsiin hyvänä koko ajan, vaikka ovat jo aikuisia. He ymmärsivät, et noinkin voi käydä. Eivät tuominneet tai hylänneet, lapsenlapsiakin on eli ei ole mennyt heidän liitot pieleen, tulevaisuudestahan ei kukaan voi olla varma vaikka omat vanhemmat ei olisi eronneet. Ja vielä yksi tärkeä asia. Minä eikä exmieheni emme haukkuneet toisiamme lapsille erotessa, vaikka exällä olis syytä ollut, mut on fiksu mies.
- Sininen22
Ei tuo asuntojuttusi paras mahdollinen ole, mutta sillähän se tahtopuoli tulee selväksi melko nopeasti.
Kyllä minullakin on vastaavia tilanteita ollut, mutta olen pitänyt jalat maassa, ollut realistinen. - tanja*
Kannattaa ottaa järki käyttöön, jättää tunne ja tahto hieman taka-alalle. Ehdottomasti parempi ratkaisu on, että eroat, mutta muutat omaan asuntoon, kun lapsiakin on vähintään kaksi. Näin tulet myös paremmin toimeen omillasi, myös taloudellisesti.
- Häviät lapsesi
Kyllä somenainen on epäluotettava ja petollinen...
Miten mies tekee naisen onnelliseksi? Miehen on helppo tehdä nainen
onnelliseksi.
Tarvitsee vain olla: 1. ystävä2. kumppani3. rakastaja4. veli5. isä6. opettaja 7. kasvattaja8. rippi-isä9. uskottu10. kokki11. mekaanikko12. asentaja 13. sähkömies14. kuljettaja15. kantaja16. siivooja17. hovimestari18. hydraulikko 19. puuseppä20. malli21. sisustusarkkitehti22. seksiologi23. psykologi24. psykiatri 25. psykoterapeutti.
Myös luonteenpiirteet ovat tärkeitä.
Tarvitsee vain olla: 1. miellyttävä2. urheilullinen mutta3. älykäs mutta4. voimakas
5. hyvätapainen mutta6. luja mutta 7. lempeä8. herkkä mutta9. päättäväinen mutta10. romanttinen mutta11. miehekäs12. vitsikäs ja 13. iloinen mutta
14. vakavasti otettava ja15. arvokas16. rohkea mutta17. nallekarhu mutta
18. energinen 19. huolehtiva20. luova21. idearikas22. taitava mutta
23. vaatimaton ja24. ymmärtäväinen 25. elegantti mutta26. johdonmukainen
27. lämmin mutta28. viileä mutta29. intohimoinen
30. suvaitsevainen mutta 31. periaatteellinen mutta32. kunniallinen ja
33. jalo mutta34. käytännöllinen ja35. pragmaattinen
36. oikeudenmukainen mutta 37. valmis tekemään hänen vuokseen
mitä tahansa eli38. epätoivoinen (rakkaudesta) mutta
39. hillitty40. charmikas mutta41. pysyvä ja 42. uskollinen
43. valpas mutta44. haaveileva mutta45. kunnianhimoinen
46. luotettava ja47. kunnioitettava 48. valmis uhrauksiin ja, ennen muuta,
49. maksukykyinen.
Samaan aikaan miehen onkiinnitettävä huomiota siihen, että
hän: a) ei olisi mustasukkainen, mutta kuitenkin kiinnostunut
b) tulisi hyvin toimeen sukunsa kanssa,muttei kuitenkaan uhraisi sille
enempää aikaansa kuin ko. naiselle
c) antaisi naiselle vapautta, mutta osoittaisi kuitenkin huolenpitoa ja olisi
kiinnostunut siitä, missä nainen on ollut ja mitä tehnyt
d) pukeutuisi elegantisti, mutta olisi kuitenkin valmis kantamaan naista
polvillaan kurassa ja menemään parvekkeen kautta sisään, jos hän on
unohtanut avaimensa, tai ottamaan kiinni ja mukiloimaan varkaan, joka on
ottanut hänen laukkunsa, jossa oli niinkin elämälle välttämättömiä
asioita kuin peili ja huulirasva.
On tärkeää olla unohtamatta hänen: 1. syntymäpäivïään2. nimipäiviään
3. hääpäivää4. ensimmäisen suudelmanne
vuosipäivää5. kuukautisiaan 6. hammaslääkäriaikaansa
7. vuosipäiviään8. parhaan ystävänsä ja lempitätinsä
syntymäpäiviä.
Valitettavasti täydellisinkään edellä mainittujen ohjeiden noudattaminen ei
takaa menestystä. Nainen saattaa nimittäin väsyä ihanteellisen miehen
läsnäoloon elämässään ja kokea olevansa hänen dominoimansa (narsisti?) ja siksi karata ensimmäisen kohtaamansa kitaransoittajan kanssa. Ja nyt mitalin toinen puoli.
Miehentekeminen onnelliseksi on huomattavasti vaikeampaa. Se johtuu
siitä, että mies tarvitsee: 1. seksiä ja 2. ruokaa.
Pääosa naisista kokee nämä miesten korkealentoiset vaatimukset
äärimmäisen orjuuttaviksi. Niiden tyydyttäminen käy yli heidän
voimiensa.
Johtopäätös: Sopusointuinen yhteiselämä on helppo saavuttaa, kunhan miehet lopulta ymmärtävät, että heidän on rajoitettava kohtuuttomia vaatimuksiaan!
Kuitenkin teillä on lapsia ja niidenhän kasvatuksen pitäisi olla elämän tarkoituksen, eikä tuo valmiiksi katsomasi koskaan voin tarjota lapsillenne sellaista tukea kuin biologinen isä. Lapsistasi tulee psyykkisesti mpuolikkaita ja mitä esimerkkiä näin toimiessasi heille näytät?
Tulet loppupelissä itse kärsimään tuosta narsismistasi itse - jussijussi1
Sinulle ajattelemisen aihetta:
http://www.youtube.com/watch?v=APQIP7fUCt0 - Lyhyesti...
Kun papin ja todistajien läsnäollessa lupasit ja tahdoit, valehtelit. Nyt haluat taas toisen kerran valehdella, toisellekin, koska nyt tahdot mutta ei tiedä kun aikaa kuluu, jos et taas tahdokaan. Olet vain itse itsekäs.
- pkkaaeii
mitäänhän ei kaavassa luvata. Kysytään vain tahdotko, kuten ap aloituksessaan on todennut. Jossei huvita tai huvittaa olla monen kanssa,niin sitten on. Paljonpa on kateellisia, joiden itsekin tekisi mieli harrastaa moista,mutta pokka ei riitä.
- kkkakksii
pkkaaeii kirjoitti:
mitäänhän ei kaavassa luvata. Kysytään vain tahdotko, kuten ap aloituksessaan on todennut. Jossei huvita tai huvittaa olla monen kanssa,niin sitten on. Paljonpa on kateellisia, joiden itsekin tekisi mieli harrastaa moista,mutta pokka ei riitä.
Minulla ainaskin on kaksi miestä ja olen elämääni tyytyväinen. Kole aiheuttaisi jo sekaannusta suhteissa. Kaksi on sopiva määtä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932245Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561838- 1761393
- 234845
- 62769
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11766- 65764
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633- 50628
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591