Työtä tehden työn on vanki, entäs sen jälkeen?

San tuska

Työsopimukseni päättyi 30.4.2013. Uutta työtä en ole löytänyt, joten edessä oli vain yksi vaihtoehto. Minusta tuli työtön, sana sellaisenaankin kuullostaa aika epämiellyttävältä. No, enköhän siihen työttömän nahkaan jotenkin mahdu, se on lainassa vain.

Ilmoittauduin ja toimitin tarpeelliset paperit Työ- ja elinkeinotoimistoon määräaikaan mennessä. Liittooni laitoin tarpeelliset selvitykset ajoissa.

Eilen sitten kummastelin viestiä liitosta, asiaani ei voi käsitellä koska työvoimaviranomaisen lausunto puuttuu. Kas kummaa, ajattelin. Meniköhän jossain pieleen? Päätin ottaa asiasta selvää ja menin henkilökohtaisesti käymään "työkkärissä". Voi taivahan vallat mikä minua kohtasi! Asiaani ehditään käsitellä, mutta myöhemmin. Työttömäksi ilmoittautumisia on juuri nyt niin paljon, että vastauksen saan noin kolmen (3!) viikon kuluttua. Sen jälkeen voidaan varata aika yksilölliseen keskusteluun. Siihen on jonotusaika noin kaksi viikkoa. Siis kaiken kaikkiaan menee noin viisi viikkoa ennen kuin voin tavata virkailijan!
Näin on tilanne Tampereella.

Julkisuudessa on moitittu paljon työttömäksi tulleita henkilöitä. Joku näköalaton toisinaan kehottaa itsemurhaan sen johdosta. Markkinat eivät vedä tarpeeksi työntekijöitä ja seurauksena on ylijäämä. Nämä ovat niitä työttömiä.

Joskus kolmekymmentä vuotta sitten saattoi sanoa, että on laiska kun ei mene töihin. Työtä löysi aina kun etsi. Nykyisin tilanne on aivan toinen. Jokaisen palkatun pitää osoittaa tuottavuutensa. Jos tuottoa ei tule, niin pois vain.

On aivan ääliömäistä väittää, että työtön on itse valinnut tilanteensa. Nykysuuntausta katsellessa tilanne ei näy yhtään kohentuvan. Työttömiä tulee olemaan ja vain siksi, että työpaikkoja ei ole riittävästi.

1

<50

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umpihanki....

"Näin on tilanne Tampereella. "

No, muuta Helsinkiin, täällä on töitä.

Ja huutava pula kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      910
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      783
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      496
      766
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      682
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      553
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      171
      522
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe