Ruokahalu katosi

tyttönen14

Olin tuossa serkkujeni luona yökylässä 4 pv. Söimme paljon herkkuja ja kunnon ruoankin joka päivä. Mutta nyt kun pääsin kotiin, multa oli kadonnut ruokahalu! On nälkä mutta ei ruokahalua.. Oon aina halunnutkin laihtua joten tykkään.. (156/56 tais olla) yritin eilen syödä mutten vaan pystynyt.. Tätä on jatkunut maanantaista lähtien. Onko vaarana että sairastun anoreksiaan? Oon nyt 14v tyttö. Kiitos vastauksista!

5

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syömishäirikkö...

      Mullekin on käyny noin,millon mistäkin syystä. Stressi,muutaman päivän mättö,työkiireet,kausittainen masennus. Oon sairastanut sekamuotoista syömishäiriötä jo huimat 23 vuotta,oon 37,ja siitä helvetistä ei meinaa päästä eroon! Se mörkö sössii kaikki,työt,ihmissuhteet,kaikki. Nyt yrität syödä just sitä mitä mieles tekee,oli se sitten makkaraa tai säilykepersikoita,whatever! Se on veteraanin neuvo sulle. Ja mulle se toimii. Munia ja pekonia,tai 3 purkkia fetaa,haen aina vastaavas tilantees
      Oot kasvuiässäkin vielä,älä pilaa elämääs... Ethän? Vitun paskat "kauneus"ihanteista, mambo jambo ja bullshit! Jos ei ala maistua ni mene terkkarille,puhu sun porukoille,kyllä tohon joku apu ON saatava. Toivon että luonnollinen ravinnontarve vielä herää,mutta jos ei,sun on oltava rohkee,haettava apua,annettava ittelles palvelus! Toivon sulle voimia!!!!! :)

      • tyttönen14

        Kiitos ja toivottavasti parannut joskus ): söin pari voileipää ja mehua mutta syöminen tuntui inholta ja tuntuu vastenmieliseltä kun söin mutta en vaan jaksanut nälän tunnetta :D mitat 154/50 kun tarkistin. Haluaisin pakosti jatkaa paastoa mutta se kun ei tee hyväö terveydelle... D: mutta kiitos ja tsemppiä sulle selviytymiseen (:


      • syömishäirikkö...
        tyttönen14 kirjoitti:

        Kiitos ja toivottavasti parannut joskus ): söin pari voileipää ja mehua mutta syöminen tuntui inholta ja tuntuu vastenmieliseltä kun söin mutta en vaan jaksanut nälän tunnetta :D mitat 154/50 kun tarkistin. Haluaisin pakosti jatkaa paastoa mutta se kun ei tee hyväö terveydelle... D: mutta kiitos ja tsemppiä sulle selviytymiseen (:

        Hyvä,oot fixu mimmi! :) Ravinnontarve on luonnollista,tottakai,ruokahan on polttoainetta koko elimistölle,eli aivoille myös. Joskus se tökkii,mut sen tökkimisen ei saa antaa mennä liian pitkälle. Mä annoin,sun ikäsenä,ja vielä täs iässä ravaan terapiassa,joutunu syömään lääkkeitä,elimistö purnaa vastaan millon mistäkin ja rasittavilla tavoilla. Mulla olis kerrottavaa vaikka kuinka,rankkaa settiä,mitä en olis koskaan uskonu kokevani,enkä toivo moisia kelleen muullekaan. Viimeks eilen pelotti,mun lepopulssi jyskytti tuhatta ja sataa niin kauan et meinasin jo sanoo työkaverille et soita mulle zirra. Sit onneks rauhottu. Anoreksia,eikä bulimia,jonka kanssa tää ihannoitu prinsessatauti niin usein mukana kulkee,ei ole mikään ihmemaa eikä kiva seikkailu,mistä voi halutessaan hypätä kyydistä,napsauttaa sormia ja jättää kaikki paska taakse. Kiitos tsempistä! :) Ja sitä sulle myös!!!!! Oot vahva mimmi. Jos en aikasemmin jo maininnu,ni valtavaa että sulla oli kanttia kirjottaa tänne,eikä jäädä ittekseen miettiin ja ihmetteleen. Woimia!!! :)


      • aloittaja^^
        syömishäirikkö... kirjoitti:

        Hyvä,oot fixu mimmi! :) Ravinnontarve on luonnollista,tottakai,ruokahan on polttoainetta koko elimistölle,eli aivoille myös. Joskus se tökkii,mut sen tökkimisen ei saa antaa mennä liian pitkälle. Mä annoin,sun ikäsenä,ja vielä täs iässä ravaan terapiassa,joutunu syömään lääkkeitä,elimistö purnaa vastaan millon mistäkin ja rasittavilla tavoilla. Mulla olis kerrottavaa vaikka kuinka,rankkaa settiä,mitä en olis koskaan uskonu kokevani,enkä toivo moisia kelleen muullekaan. Viimeks eilen pelotti,mun lepopulssi jyskytti tuhatta ja sataa niin kauan et meinasin jo sanoo työkaverille et soita mulle zirra. Sit onneks rauhottu. Anoreksia,eikä bulimia,jonka kanssa tää ihannoitu prinsessatauti niin usein mukana kulkee,ei ole mikään ihmemaa eikä kiva seikkailu,mistä voi halutessaan hypätä kyydistä,napsauttaa sormia ja jättää kaikki paska taakse. Kiitos tsempistä! :) Ja sitä sulle myös!!!!! Oot vahva mimmi. Jos en aikasemmin jo maininnu,ni valtavaa että sulla oli kanttia kirjottaa tänne,eikä jäädä ittekseen miettiin ja ihmetteleen. Woimia!!! :)

        Kiitos :) mun ruokahalu on palannut ja aloitan ihan pikkuista kuuria eli enemmän liikuntaa ja vähemmän ruokaa ja katson ettei se jatku 5 kiloa enempää :D kiitos tosi paljon ja jaksamisia sulle (:


      • syömishäirikkö...
        aloittaja^^ kirjoitti:

        Kiitos :) mun ruokahalu on palannut ja aloitan ihan pikkuista kuuria eli enemmän liikuntaa ja vähemmän ruokaa ja katson ettei se jatku 5 kiloa enempää :D kiitos tosi paljon ja jaksamisia sulle (:

        Hyvä,mahtavaa!!! :) Aidosti ilonen ja helpottunut sun puolesta. :) Ja kiitti sulle kans tsempistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe