Tramal - koska turvallista juoda alkoholia?

elli7

Niin siis mulla ei ko lääkkeestä ole paljoa kokemusta kuin nyt vasta toista kertaa akuutin kovan selkäkivun hoidossa. Kolme päivää söin ensin aamuin illoin 2x50mg päivässä ja eilen kolme kertaa 2x50mg, kasin aikoihin viimesen satasen, eli yhteensä näinä muutamana päivänä joutunut ottamaan noin 200-300mg/vrk.

En oikein ymmärtänyt noista puoliintumisajoista, että koska tällaisen lääkkeen jälkeen on turvallista nauttia edes paria alkoholiannosta, joten kysynkin sitä nyt teiltä. Eilen siis viimeinen 100mg kasilta, tänään ei ole ollut enää tarvetta näin vahvalle lääkkeelle, joten en ole ottanut. Tärkeät juhlat illalla, uskallanko juoda muutaman? En todellakaan halua mitään riskejä, mielummin sitten limulinjalla...

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

4

14624

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

älä ota.

• sekopää

Juurikin näin,älä ota.Sitä alkoholia.Oon ite entinen sekakäyttäjä,morfiinia,kodeiinia,buprenorfiinia ja tramadolia,tottakai.Ja viinaa.Se combo vie muistin aika mukavasti,ensin kolisee eikä huomaakaan kuinka siinä menee drinxin jälkeen toinen,sitte kolmas.Mä tietysti vedin isompia settejä ja oli melkonen toleranssi,silti kävi montakin kertaa niin että okset tuli just siihen mihin oli tullakseen,jalat sakkaili,henkee ahdisti helvetisti,olipa olevinaan tosi kivaa...Ehkä mun sekoiluni vaan ääriesimerkki,mut nykyään järkiintyneempänä ja semisti skarpimpana neuvoisin limpparilinjalle.

• Käyttäjä

No kerronpas mitä farmaseutti mulle tuosta asiasta kertoi kun sitä kysyin. Puhe tuli siitä että miksi Tramal resepti takavarikoidaan apteekissa niin että lääkäri joutuu aina kirjoittamaan uuden eikä vain uusimaan sitä.

Syy on kuulemma se että sillä yritetään estää Tramalin päätymistä katukauppaan. Ja syy taas siihen on se että Tramal suurina annoksina alkoholin kanssa nautittuna voi olla tappava yhdistelmä. Se lamaa hengityksen.

Tämä tieto tuli siis farmaseutilta joten sen valossa kun vedän itse kipuun tramalia en kyllä koske viinaan, en edes siihen kivaan pikku yömyssyyn.

• Sitä sun tätä

Tramal ja alkoholi eivät sovi yhteen. Tramalin puoliintumisaika on yksilöllinen riippuen maksasi ja munuaistesi kunnostas. Raittius on paras lääke Tramalia syöville henkilöille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe