Esimieheni on ruvennut vittumaiseksi minua kohtaan, sen jälkeen kun en suostunut muuttamaan työsopimuksessa olevia tuntejani pienemmäksi. Miksi olisin suostunut moiseen, kun asialle ei ole mitään perustetta??
Nyt hän uhkasi laittaa minulle juuri sellaisia työvuoroja jotka eivät käy minulle! Ja sitten, kun en niitä pysty suorittamaan, niin se on kuulemman fudut! Olen nimittäin opiskelija ja en siksi pysty tekemään aamuvuoroja...Mitähän tilanteessa pitäisi tehdä? Käräjille vetää koko pulju laittomasta irtisanomisesta?! Vai muuten vaan vetää äijää turpaan :)?
mitä voin tehdä?
7
1059
Vastaukset
- Mieihte
soita liittoon ja kerropa asia sinne, varmasti kiinnostaa..
- vittuilevalle esimiehelle
Niin tekisin, mutten kuulu liittoon. Ens viikolla otan kyllä yhteyttä työsuojeluhallintoon jos sama linja jatkuu...Pistetään kova kovaa vastaan ja katsotaan kuinka käy.
- Kokenut
vittuilevalle esimiehelle kirjoitti:
Niin tekisin, mutten kuulu liittoon. Ens viikolla otan kyllä yhteyttä työsuojeluhallintoon jos sama linja jatkuu...Pistetään kova kovaa vastaan ja katsotaan kuinka käy.
Sinä olet altavastaaja, sillä jos nykyinen työsuhteesi loppuu, niin uutta hakiessasi uusi työnantajasi soittaa edelliselle, ja kun tämä edes vihjaa sinun olevan hankala, tai kommunisti, tai kirjanoppinut, tai lääkärintarkastuksen tarpeessa oleva, luuletko saavasi työpaikkaa? jos olet ollut pitkään samassa paikassa, nykyisen paikan poisjättäminen CV:stäsi on huono vaihtoehto. Suosittelen etsimääm uuden työpaikan välittömästi, ja sitten vasta haistattaa paska ko. jätkälle.
- ROHKEA
Kokenut kirjoitti:
Sinä olet altavastaaja, sillä jos nykyinen työsuhteesi loppuu, niin uutta hakiessasi uusi työnantajasi soittaa edelliselle, ja kun tämä edes vihjaa sinun olevan hankala, tai kommunisti, tai kirjanoppinut, tai lääkärintarkastuksen tarpeessa oleva, luuletko saavasi työpaikkaa? jos olet ollut pitkään samassa paikassa, nykyisen paikan poisjättäminen CV:stäsi on huono vaihtoehto. Suosittelen etsimääm uuden työpaikan välittömästi, ja sitten vasta haistattaa paska ko. jätkälle.
Tiedän kyllä, että seuraukset voivat olla tuollaiset mitä mainitsit...
Mutta pitäähän tässä maailmassa pitää oikeuksistaan kiinni eikä antaa tuollaisten vittupäitten hallita maailmaa!! Ja ainahan voi työhaastattelussa mainita asiasta jo ennakkoon :). Joissakin paikoissa moista voidaan jopa arvostaa.
Joten vittumaiset pomot kyykkyyn!!!!!
- Lakihiiri
Oletko kenties Shellillä töissä? Siellä ainakin harjoitetaan samaa politiikkaa.
Eipä hätiä mitiä, olet siis opiskelija. Olet varmasti töihin tullessasi sopinut, että iltavuorot eivät sinulle sovi opiskeluidesi takia?! Jos näin on, se on työsopimuksessa oleva sääntö, eikä sitä voi yksipuolisesti muuttaa. Nyt olet tietenkin sanomassa, että ei siellä työsopimuksessa niin lue. Ei varmasti luekaan, hyvin harvassa lukisi. Suullinen sopimus on silti juridisesti täysin yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Jos olet tähän mennessä tehnyt opiskeluaikanasi vain iltavuoroja, on hyvin helppoa osoittaa toteen oikeudessa, että myös näin oli alunperin sovittukin. Älä lannistu uhkailuista, vaan uhkaile takaisin. Kerro tämä asia työnantajallesi ja muista mainita että "sinulla on asianajajana yksi hyvä tuttu".- vittumaiselle esimiehelle
En lannistunutkaan. Tutkailin työsopimuslakia ja havaitsin saman mitä sanoitkin. Jo työhakemuksessakin olen maininnut, että haen työtä opiskelujeni ohessa eli voin tehdä ilta- ja viikonloppuvuoroja.
Uhmasin takaisin esimiehelleni lakiin vedoten ja voin kyllä sanoa, että äijä on ollut viime päivät hyvin hiljaista miestä ja yrittänyt sovitella asiaa. Vauhditin juttu vielä soittamalla pääluottamusmiehelle ja työsuojelupiiriin. Ovat ilmeisesti laittaneet äijän kuriin!!!
Minä voitin ja tuntuu hyvältä :)!! Kaikki muutkin vaan rohkeasti uhmaamaan vittumaisia esimiehiä! Toki kannattaa tutkia lakipykäliä, ettei itse tee mitään väärää...
Ja en ole Shellillä töissä, mutta eräässä toisessa monikansallisessa yrityksessä...hieman eri alan hommia tosin. - Jore
vittumaiselle esimiehelle kirjoitti:
En lannistunutkaan. Tutkailin työsopimuslakia ja havaitsin saman mitä sanoitkin. Jo työhakemuksessakin olen maininnut, että haen työtä opiskelujeni ohessa eli voin tehdä ilta- ja viikonloppuvuoroja.
Uhmasin takaisin esimiehelleni lakiin vedoten ja voin kyllä sanoa, että äijä on ollut viime päivät hyvin hiljaista miestä ja yrittänyt sovitella asiaa. Vauhditin juttu vielä soittamalla pääluottamusmiehelle ja työsuojelupiiriin. Ovat ilmeisesti laittaneet äijän kuriin!!!
Minä voitin ja tuntuu hyvältä :)!! Kaikki muutkin vaan rohkeasti uhmaamaan vittumaisia esimiehiä! Toki kannattaa tutkia lakipykäliä, ettei itse tee mitään väärää...
Ja en ole Shellillä töissä, mutta eräässä toisessa monikansallisessa yrityksessä...hieman eri alan hommia tosin.Hienoa, että jollakulla on vielä selkärankaa.
Tosin pomolla on pitkä muisti ja pitkät lonkerot. Eli kannattaa tosiaan etisä uusi työpaikka pikimmiten ja vaihtaa hyvässä saumassa. Sillä sinä saat kyllä monoa "tuotannollisista ja taloudellisista syistä" heti, kun tilaisuus on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268