Keskustelua käkikellot
Vastaukset 9
- käkikello on Saku!!
Varsinkin MM-jääkiekkoselostajat tv:ssä ja muussakin mediassa mainitsivat toistuvasti Sveitsin olevan "käkikellomaa." Tässä kohdin urheilutoimittajain asiantuntemus pettää: käkikello on kotoisin Saksan Schwarzwaldista. Tarkkaa tietoa ei ole käkikellon ensimmäisestä rakentajasta, mutta siellä Lounais-Saksassa se kuitenkin värkättiin.
Sveitsi on toki vanha kelloteollisuusvaltio, jossa on toki tehty ja varmaan tehdään myös jonkin sortin piipittäviä seinäkellojakin.
Ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Cuckoo_clock - Aito kelloharrastaja
Käkikellot ovat vanhaa (huonoa) tekniikka. Paljon järkevämpää on vaikka hankkia seinälle Clas Ohlsonista laadukas Prologue-seinäkello! Se on käynniltään paljon tarkempikin kuin perinteiset käkikellot!
- Anonyymi00004
Käen tuleminen esiin luukusta ei ole vain käkikelloihin kuuluva ominaisuus. Nimittäin oli tutulla ennen kello josta tasatunnein luukku aukesi kello heilauttihe käen esiin sieltä. Kello olikin käsikello! Sillain avokämmenellä heilautti, kuin että heips.
Kunnes sitten kerran olin tutulla käymässä ja kello oli kohta 12. Ajattelin odottaa ja katsoa että käsikello heilauttaa käen 12 kertaa. Ni arvatkaapa mitä kävi!
No luukku avautui ja käen heilautus tapahtui…
…mutta keskistä näytti se käsi.
(Tarkennetaan varmuuden vuoksi että oli ostettu se kello Keskisen kellosta.)
Näin.- Anonyymi00005
Ja tuon melkein hauska vitsi päätit laittaa jakoon vuoden2013 lapsellisen ketjun välityksellä?
Minä ainakin odottelen lisää noin "hauskoja" vitsejä lisää tähän perään ja pidän jännityksestä käet taskussa. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja tuon melkein hauska vitsi päätit laittaa jakoon vuoden2013 lapsellisen ketjun välityksellä?
Minä ainakin odottelen lisää noin "hauskoja" vitsejä lisää tähän perään ja pidän jännityksestä käet taskussa.Kun käet taskussa ootat, ni muistappa että parempi pyy pivossa kuin kynmenen oksalla.
Uutta viziä tulee hetkenä minä hyvänsä, odota sillä aikaa ja pidä sinä hyvänänsä!
- Anonyymi00007
Käkikellot on roskaa
- Anonyymi00008
Kerran yks tuttu oli töissä roska-kuskina. Oli sitten ollut eräs mummo joka oli hanmstdrannut tavaraa kotiin varmaa vuosi-kymmeneiden ajan. Oli siellä koriste esineitä Thaimaaseen suuntautuneilta loma-matkoilta sekä, lehtiä ja mainoksia ja, myös kelloja vaikka kuinka paljon. Myös käki-kelloja.
Mummo sitten kuoli ja tavarat jäivät jäljelle. Peri-kunta ei halunnut mitään tavaroita vaan, tilasi niille jäte-kuljetuksen. Tuttuni meni sitten niitä roska autolla noutamaan. Tavaraa jäte-autoon roudaillessaan totesi että käki-kellot on roskaa.
Samalla hetkellä metsän reunasta kuului kukkuu, kun käki kukkui ”kukkuu”! Kukkuroilleen keräsi käki-kellot kasaksi hän.
- Anonyymi00009
Tämän halusin jakaa kaikille, minkä tuttu kertoi kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1131557Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91837- 54726
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja144725Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35721Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat38603Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40591Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö219582Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32556- 63555