Mies petti ja jätti, mutta miksi?

simpukka8

Tähän kun löytäisin järkevän vastauksen. :(

Aina puhutaan, että jos mies ei saa kotoa, niin sitten hän hakee sitä muualta.
Mutta näin ei käynyt meillä.

Meillä oli kaikki täydellisesti; rakastava ja onnellinen parisuhde, koti- ja työasiat kunnossa, 2 ihanaa lasta, paljon yhteistä aikaa sekä omat harrastukset ystävät, ja mikä parasta, seksi oli 15-vuodenkin jälkeen edelleen niin uskomatonta ja kiihkeää. Eikä syy pettämiseen pitäisi olla rupsahtanut vaimokaan, kun olen todellakin todella kaunis ja seksikäs, ja mieheni naismaun tuntien... niin parempaa hän ei voisi saada. ;)

Mutta niin siinä vain kävi että täysin käsittämättömästi mies yhtäkkiä halusi erota, kertoi ihastuneensa toiseen naiseen ja muuttaa tämän luo!!!
Ei siinä mitään, jos toinen niin haluaa, niin sitten hän menee. Ja niin menikin.

Aluksi olin aivan 100% varma että kyseessä on tyyliin minua 5 vuotta nuorempi/kauniimpi/älykkäämpi lapseton nainen (kuten varmaan moni tässä tilanteessa kuvittelee), mutta kun minulle selvisi kuka tämä nainen on, niin eipä tuo toiseen naiseen vaihtaminen ainakaan minun itsetuntoa syönyt.

Tämä toinen nainen oli saman ikäinen, kolmen lapsen yksinhuoltaja (no noissa kahdessa ensimmäisessä ei ole mitää outoa), mutta sitten nämä muut piirteet; ulosottokierteessä oleva sosiaalituen varassa elävä nainen, joka ei hoida itseään, ei kotiaan, ei lapsiaan, makaa vain sohvalla syöden joka päivä ranskanperunoista ja/tai nakkeja, ei tee mitään, ei käy missään, reilusti ylipainoinen, todella epäsiisiti ja tyylitön, ei kuunaan päivänä laittanut/värjännyt hiuksiaan, ei meikkaa (ei edes huolehdi ihostaan tai nypi esim. kulmia tms.), hyvin miesmäisen näköinen ja oloinen, sellainen ihme jörö, kulkee pelkissä verkkareissa ja t-paidoissa (miesten) ja lenkkareissa jne,

46

3172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simpukka8

      Ja tälläisen naisen matkaan se mieheni sitten lähti. Olivat tutustuneet töiden merkeissä 2kk aiemmin, jolloin melkein heti suhde oli alkanut, ja siitä tosiaan pari kuukautta niin mies halusi erota ja muutti naisen ja tämän lasten luo.

      Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin en siinä pahemmin vastaan sanonut. Olin niin ihmeissäni ja järkyttynyt, mies jota rakastin yli kaiken, mies joka rakasti minua ja palvoi minua kaikki nuo 15 vuotta, niin teki yhtäkkiä tällaisen tempun. Kysyin luonnollisesti syytä, ei osannut kertoa. Kysyin että voisiko meidän parisuhdetta vielä pelastaa, niin ei voi kuulemma. Hän haluaa nyt elää ja kokea tämän ihastumisen ja elämän tämän uuden naisen kanssa.

      Hyvin selkeää, ja ilman tappeluita tai riitoja mies sitten lähti.

      Minä romahdin täydellisesti, jäin yksin lasten kanssa, mutta elämästä oli vain selvittävä. Luonnollisesti kysyin mieheltä että tapaisiko hän edes lapsia, mutta ei, ei halunnut nähdä lapsiaankaan (mies, jolle tätä ennen lapset olivat kaikki kaikessa). Joten sain kaiken kukkuraksi myös tehda kaikkeni lasteni eteen, jotta he selviytyisivät isänsä katoamisesta joten kuten. Isä kun ei kertonut heille mitään lähdöstään, ei mitään.

      Pari ensimmäistä kuukautta oli yhtä helvettiä, päivät piti jaksaa lasten takia, ja yöt tuli itkettyä omaa tuskaa.

      Onneksi ympärillä oli tukena ihanat ystävät ja sukulaiset, joiden avulla saatiin arki taas rullaamaan, ja sain itseni pikku hiljaa kasaan, ja uskomaan siihen että minä selviä yksinkin.

      Pääni puhki mietin, että mitä tein väärin, missä kohtaa meni pieleen, mutta mitään syytä en keksinyt.

      Vaikka mieheni (tai siis ex-mies) muuttikin toisen naisen luo, eikä halunnut tavata omia lapsiaan (mutta leikki kotia uuden naisystävänsä lasten kanssa), niin silti hän päivittäin laittoi minulle viestiä ja kyseli miten jaksan, ja eihän minulla vain ole toista miestä, tai edes mitään juttua kenenkään kanssa... aluksi hölmönä vastasin hänelle, ja vakuutin ettei ole eikä vähään aikaan tule, sillä niin paha shokki tämä on ollut. Mutta lopulta ymmärsin etten ole hänelle tilivelvollinen.

      Vuoden päivät elin yksin lasten kanssa, kunnes yhtenä päivänä ex-mies otti yhteyttä ja halusi tavata.
      Sovi tapaamisen kun lapset olivat mummulassa yökylässä, jotten sekoittaisi lasten päätä enää enempää. Enhän tiennyt mitä odottaa, mutta lasten takia en halunnut kieltäytyä tapaamisesta.

      Sovimme että hän tulee kotiini (tai siis virallisestihan talo on edelleen yhteinen), ja juttelimme koko illan ja yön.
      Miehen tapaamisen syy oli se, että hän tuli ns. nöyränä lakki kourassa kysymään, onko hänellä enää mitään mahdollisutta palata takaisin kotiin, korjata tekemänsä virheet jne. Siinä sitten mies koko illan ja yön itki, kertoi tapahtumia ja selitti miten ei itsekään ymmärrä tästä mitään. Ja puhuikin todella avoimesti. Ihmetteli sitä, että miten hän kykeni ensinnäkin jättämään lapsensa, jotka hänelle on kaikki kaikessa, ja upean vaimonsa, joka on täydellisintä mitä hänellä on koskaan ollut.
      Tietenkin kyselin ihmeissäni, että mitä hän oli siinä uudessa naisessa nähnyt (kun ihmettelin tosiaan jo hänen ulkonäköään), niin mies selitti ettei ymmärrä, sillä hänenkin mielestään tämä nainen on maailman kammottavimman näköinen, niin tyhmä, kauhea, seksi oli uskomattoman huonoa ja lopulta hän joutui keksimään kaikkia verukkeita jottei joudu harrastamaan tämän kanssa seksiä, kun ei enää "ottanut eteenkään" vaikka olisi kuinka panettanut jne.) Nainen oli tosiaan ollut vuosia työtön, ja tullut johonkin työllistämiskokeiluun, josta jäi melkein heti heidän yhteen muuton jälkeen takaisin työttömäksi. Mieheni siis muutti huonomaineiselle asuinalueella vuokrakämppään tämän naisen luoke. Sekin ihmetytti.

      Siinä siis juteliin vaikka mitä, hyvinkin henkilökohtaisia asioita, eikä ilmennyt yhtäkään asiaa, miksi mieheni alun alkaen lähti tämän naisen matkaan, ihastui ja halusi jättää perheensä.

      • simpukka8

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?


      • Kertakaikkisen....
        simpukka8 kirjoitti:

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?

        Järkyttävä tarina ja toivon ettei ole Provo uskomattomuudessaan.

        Itse seuraisin tilannetta rauhassa tovin aikaa. Itsesi mutta myös lastesi vuoksi. Miehen on syytä selvittää päänsä olipa korvien välin tilanne mikä vaan. Perhe kärsii vielä enemmän, jos tulee uusia "yllätyksiä". Voimia!


      • TerTera
        simpukka8 kirjoitti:

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?

        Ette kai te nyt tätä usko. Kliseisyydessään täysi provo. Näin varmaan jätetty vaimo "omassa täydellisyydessään" toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi.


      • On näitäkin
        TerTera kirjoitti:

        Ette kai te nyt tätä usko. Kliseisyydessään täysi provo. Näin varmaan jätetty vaimo "omassa täydellisyydessään" toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi.

        "toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi."
        Vaikka omassa kolmoisdraamassasi toisin olisi, on olemassa paljon tapauksia, joissa kakkonen on puolisoa "huonompi" ulkonäön, iän, statuksen perusteella tai oikeasti, persoonaltaan kehittymättömämpi ihminen sivistyksen, elämäntapojen, tai käytöksensä perusteella. Parista tuntemastani akateemisesta, nätistä, fiksusta omin tuloin pärjäävästä naisesta puhun, Ulkopuolinen ei voi "vaimonvaihdon" järkevyyttä ymmärtää, korkeintaan että rakkaus on ollut todella sokea.. Usein sivistyneet vaimot ovat niitä, jotka uskottomuuden jatkuessa itse eroavat, eronnut mies luikkii sinne minne helpoiten pääsee eli senhetkisen kakkosen kotiin. Tiedän myös tapauksen, joissa mies häpeää ykköstynyttä kakkostaan, panettelee tätä selän takana välivaiheeksi eikä esittele häntä piireissään,ei tuo juhliin jne,


      • TerTera
        On näitäkin kirjoitti:

        "toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi."
        Vaikka omassa kolmoisdraamassasi toisin olisi, on olemassa paljon tapauksia, joissa kakkonen on puolisoa "huonompi" ulkonäön, iän, statuksen perusteella tai oikeasti, persoonaltaan kehittymättömämpi ihminen sivistyksen, elämäntapojen, tai käytöksensä perusteella. Parista tuntemastani akateemisesta, nätistä, fiksusta omin tuloin pärjäävästä naisesta puhun, Ulkopuolinen ei voi "vaimonvaihdon" järkevyyttä ymmärtää, korkeintaan että rakkaus on ollut todella sokea.. Usein sivistyneet vaimot ovat niitä, jotka uskottomuuden jatkuessa itse eroavat, eronnut mies luikkii sinne minne helpoiten pääsee eli senhetkisen kakkosen kotiin. Tiedän myös tapauksen, joissa mies häpeää ykköstynyttä kakkostaan, panettelee tätä selän takana välivaiheeksi eikä esittele häntä piireissään,ei tuo juhliin jne,

        Noinko se määritellään kuka on "huonompi" ja kuka "parempi" ihminen, nämäkö ovat ne kriteerit? Itse olisin sitä mieltä, että joka lähtee luettelemaan näitä hyvän tai huonon ihmisen "puolia", on itse aika surkea tapaus. Voipa se olla niinkin, että susirumalta kakkoselta löytyy juuri sellaista lämpöä, mikä plus- ja miinuslistoja tekevältä eliittikumppanilta täysin puuttuu :) Ehkäpä mieskin tykästyi kakkosessa siihen, listanaisen kanssa varmaan joutuu elämään jatkuvan arvostelun alla.


      • On näitäkin
        TerTera kirjoitti:

        Noinko se määritellään kuka on "huonompi" ja kuka "parempi" ihminen, nämäkö ovat ne kriteerit? Itse olisin sitä mieltä, että joka lähtee luettelemaan näitä hyvän tai huonon ihmisen "puolia", on itse aika surkea tapaus. Voipa se olla niinkin, että susirumalta kakkoselta löytyy juuri sellaista lämpöä, mikä plus- ja miinuslistoja tekevältä eliittikumppanilta täysin puuttuu :) Ehkäpä mieskin tykästyi kakkosessa siihen, listanaisen kanssa varmaan joutuu elämään jatkuvan arvostelun alla.

        "huonompi" on lainausmerkeissä siksi, että yksinkertaiset ihmiset arvottavat ihmisiä väärillä, ulkoisilla perusteilla, oikeat ihmisen sielun kauneudella. Mutta aikuisten oikeesti ja, yleisesti, ketään yksilöä sormella syyttämättä, voi sanoa että kaikkien ihmisten sielut eivät ole samanlaisia. On valehtelijoita ja on rehellisiä. On sivistyneitä ja on heitä, joilla ei ole sydämen sivistystä, vaan karkeat tavat kanssaihmisiä kohtaan. Eikö vaan? Ja usko pois, on olemassa kypsymättömiä kakkosia, on varmasti toisenlaisiakin.


      • en tieäd..
        simpukka8 kirjoitti:

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?

        Ajattelen niin, että tuossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se, että miehen piti tuo kaikki nähdä ja tehdä ja kokea, että voi sitten olla ja arvostaa.
        Miehet salaa usein tunteitaan, ei miehiin voi koskaan luottaa 100%..no eipä voi kaikkiin naisiinkaan.
        Se joka tulee tuollatavalla jätetyksi, yleensä ei voisi kuvitellakaan mitään tilannetta jossa itse tekisi noin..Mutta sitä kun ei koskaan tiedä.
        parisuhteessa on aina roolit, toinen on vakaampi ja toinen epävakaampi, toinen on se mies ja toinen on nainen, toisella on suuret tunteet ja toinen on tasaisempi luonne..
        Vaikka oltaisiin samanlaisia tyyliltään, niin jompi kumpi on aina enemmän jotain suuntausta, kuin toinen. joskus se joka kokee arvostavansa sitä arkea enemmän, tarvii sen kokemuksen että ENTÄ JOS, että oppii tulemaan oikeasti omillaan toimeen. Sitä ei tiedä minkälaisia energiansyöppöjä jokainen ihminen on huomaamattaan, ihan vaan silä että odottaa toiselta ja luottaa 100%..sehän on valtava vastuu minkä siinä antaa toisellekin! vaikka sitä ei ajattele. Toista voi painaa tämä vastuu, vaikka hän itsekin kokee sitä mielellän ensin kantavansa..
        yhtäkkiä alitajunta voi tehdä tepposet ja on otettava irti.
        Joskus sillä joka on se lähtijä/tempuntekijä, voisi esimerkiski kuvitella olevan ihan vaikeuksia pysyä aloillan ja arvostaa kunnolla sitä mitä on, elää jatkuvassa kaihossa että entä jos.
        Hän tarvitsee sitten noinkin radikaalin otoksen todellisuutta..
        Mun mielestä kummankin tuossa voisi olla miettiä mitä HYÖTYÄ tuosta kokemuksesta on.
        Okoo, ne tuskan ikävät olivat ikäviä mutta mitä ne opetti: sen ainakin miten ensikerralla toimit ja selviät, ja miten ylipäätään rakennat elämäsi niin että se ei ole kokonaan eikä ainakaan niisuuresss määrin toisen..eli saat itsekin vapautta lisää.
        Toiselle jää käteen se, (mikäli ei pode pelkkää syyllisyyttä sitten lopun ikänsä) että ainakin varmaan nyt nauttii pienistä asioista enemmän, jos niin tuuri käy että saa mitäänt akaisin.

        Te olette joutuneet irtaantumaan toisistanne, voi olla hyväkin että alkaa" uusi suhde" jossa ei enää oteta itsestään selvyytenä mitään jos miehen vielä takaisin otat.


      • 3+17
        simpukka8 kirjoitti:

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?

        Siis onhan tää uskpmaton tarina....näin sattuu ja tapahhtuu...vaikeinta on tuo kun ei saa vastausta


      • mun mielestä
        3+17 kirjoitti:

        Siis onhan tää uskpmaton tarina....näin sattuu ja tapahhtuu...vaikeinta on tuo kun ei saa vastausta

        Mun mielestä aloittajan mies ei ole kokenut heidän parisuhdettaan niin hyväksi kuin ap itse. Jotain on ollut miehen mielestä pielessä siinä. Liekkö ap koskaan vuosien varrella oikeasti kuunnellut, mitä mieltä mies on? Onko ummistanut silmänsä miehen tyytymättömyydeltä?
        Jos ap on oikeasti noin täydellinen kuin antaa ymmärtää, niin ei ihme, jos miehelle on tullut joku riittämättömyyden tunne hänen rinnallaan. Mä ymmärrän, että hän halveksii sitä toista naista, koska häntä on satutettu ja pahasti. En siltikään usko, etteikö toisessa naisessa olisi ollut jotain, joka ap:ltä puuttuu. Olisiko lämpö ja empaattisuus?


      • pe-te-tty
        simpukka8 kirjoitti:

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?

        Uskon täysin sinun tarinaasi. Itse elän miehen kanssa joka kulkee vieraissa vaikka tiedän tasan tarkalleen sen touhuista mutta kieltää kaiken. Olen omin silmin nähnyt kuinka lähtee salarakkaan pihasta autolla minua karkuu ja kirkkain silmin väittää olleen työreissulla kauempana. Niin röyhkeää touhua mutta lasten takia pystyn elämään suhtkoht normaalia elämää, en ota itteeni ollenkaa että minussa olisi suurempi syy tai vika jonka takia mieheni kulkee vieraissa. Ajattelen että jokaisella ihmisellä on vastuu omasta elämästä ja tavasta miten elää. Kyllähän se satuttaa kun tietää toisen pettävän mutta kun on tarpeeks pitkään puinut asiaa niin ei paljon enää purista. Mieheni on paras isä lapsillemme enkä halua riistää sitä lapsilta. Pitää toimia niin että saat oman elämän miellyttäväksi elää, ei voi toisen ihmisen kautta elää, sen olen oppinut.
        Ajattelen että toisilla miehillä on jokin "sairas tarve panna eri naisia" sen enempää ajattelematta, eivät jostain syystä kykene ajattelemaan seurauksia pitemmälle tai halutaan elämään jännitystä jota raha tänä päivänä mahdollistaa. Jos mieheni olisi tyytymätön meidän suhteeseen niin olettasin sen jo häipyneen, olen sen verran koville laittanut sen.
        Sanonkin sinulle Simpukka että sinuna ottaisin miehen takas ihan lasten vuoksi, onhan miehellä vastuu lasten kasvatuksesta. Et jaksa yksin tarvit toisen aikuisen ja miehesi on vikoineen paras lastesi kasvattaja. Voit elää omaa elämää, et ole tilivelvollinen miehellesi kaikista asioista. Hanki harrastuksia ja tehkää yhdessä asioita joista nautitte.
        Hyvää kesää


      • mun mielestä taas
        mun mielestä kirjoitti:

        Mun mielestä aloittajan mies ei ole kokenut heidän parisuhdettaan niin hyväksi kuin ap itse. Jotain on ollut miehen mielestä pielessä siinä. Liekkö ap koskaan vuosien varrella oikeasti kuunnellut, mitä mieltä mies on? Onko ummistanut silmänsä miehen tyytymättömyydeltä?
        Jos ap on oikeasti noin täydellinen kuin antaa ymmärtää, niin ei ihme, jos miehelle on tullut joku riittämättömyyden tunne hänen rinnallaan. Mä ymmärrän, että hän halveksii sitä toista naista, koska häntä on satutettu ja pahasti. En siltikään usko, etteikö toisessa naisessa olisi ollut jotain, joka ap:ltä puuttuu. Olisiko lämpö ja empaattisuus?

        Liitoissa, jossa puolisot ovat ns. eri vuosikymmeniltä voi käydä niin, että toteutetaan molemmat sitä mallia parisuhteen hoidosta, joka omassa lapsuuden kodissa on koettu. Tämä tapahtuu ihan tiedostamattaan, eikä sille kukaan tavallinen tallaaja mitään voi. Vanhempi mies saa muovattavakseen nuoren naisen alun ja vuosien saatossa "kouluttaa" hänestä samanlaisen puolison, jonka mallia tiedostamattaan mukanaan kantaa. Esim. omien vanhempien kylmä avioliitto, jossa vaimo oli alistettuna ja nöyrä palvelija ja yllätyksekseen itselleenkin on omasta nuorikostaan saanut työstettyä samanlaisen ja sitten pettyneenä tulokseen etsii uuden kohteen, kun "koulutti" itse naisensa väärin. Ei osannut vaalia nuorikkonsa hempeyttä ja romantiikan nälkää, vaan piti sitä turhana ja tarpeettomana, mahdollisesti jopa torjui nuorikkonsa hempeily-yrityksiä ja samalla tyytymättömänä tilanteeseen alkoi harjoittaa henkistä väkivaltaa. Jos pari-kolmekin vuotta nuorikko tuossa rinnalla kestää uskoen ja luottaen mieheensä, joka sitten selän takana hempeilee toiselle, niin väittäisin, että se lämpö ja empaattisuus oli tallessa sillä nuorikollakin, mutta se oli tallottu kylmässä liitossa saveen.
        "Liekkö koskaan kuunnellut miestään ja hänen tarpeitaan?" Tämä on erikoinen syytös toisten parisuhteesta. Jos vain onkin jo pitkään lukenut miestään kuin avointa kirjaa, mutta sen henkisen väkivallan vuoksi ja toistuvasti alistettuna ja torjuttuna on ajautunut tilaan, jossa on turha yrittää mitään, kun kaikki kuitenkin torpataan. Joku nyt sitten kysyy, miksei lähde suhteesta? Tietäen, kuinka tärkeää miehelle maine on ja se miltä ulospäin näyttää, tulee ehkä vain nielleeksi kaiken pahan, koska kaikesta miehen virheistä huolimatta rakastaa sitä miestään ja uskoo, että mitä on toiselle luvattu, se pitää.
        Mikä parasta tuonkin lämmön ja empaattisuuden, että saa silitellä, halailla ja pussailla toista vapaasti voi löytää uudelleen, kun virhe havaitaan, myönnetään ja se halutaan korjata. Voi alkaa uusi parempi jakso, mutta se ei kestä, jos molemmat eivät ole sen takana. Naisen pitää luottaa ja miehen olla sen luottamuksen arvoinen ja osoittaa se, on ainoa lähtökohta, joka voi kantaa uuteen parisuhteen kukoistukseen. Voihan olla, että sopimuspapereihin tottunut mies nyt tarvitseekin sitten sen kirjallisen sopimuksen siitä, mitä tässä parisuhteessa on luvallista tehdä ja mitä ei, jos sitä ei muuten pysty hahmottamaan.


      • Parempia valheita
        TerTera kirjoitti:

        Ette kai te nyt tätä usko. Kliseisyydessään täysi provo. Näin varmaan jätetty vaimo "omassa täydellisyydessään" toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi.

        "Ette kai te nyt tätä usko. Kliseisyydessään täysi provo. Näin varmaan jätetty vaimo "omassa täydellisyydessään" toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi."

        Aloitus on trolli, valhetta, mielikuvitusta. Mies jättäisi kauniin, fiksun, seksikkään, hyvin koulutetun naisen vanhemman ja rumemman kolmen lapsen yksinhuoltajan, sosiaalipummin takia, ei ikinä.


      • sssna
        On näitäkin kirjoitti:

        "toivoisi asian olevan, eli että kakkonen on ruma yksinhuoltaja ja sosiaalipummi."
        Vaikka omassa kolmoisdraamassasi toisin olisi, on olemassa paljon tapauksia, joissa kakkonen on puolisoa "huonompi" ulkonäön, iän, statuksen perusteella tai oikeasti, persoonaltaan kehittymättömämpi ihminen sivistyksen, elämäntapojen, tai käytöksensä perusteella. Parista tuntemastani akateemisesta, nätistä, fiksusta omin tuloin pärjäävästä naisesta puhun, Ulkopuolinen ei voi "vaimonvaihdon" järkevyyttä ymmärtää, korkeintaan että rakkaus on ollut todella sokea.. Usein sivistyneet vaimot ovat niitä, jotka uskottomuuden jatkuessa itse eroavat, eronnut mies luikkii sinne minne helpoiten pääsee eli senhetkisen kakkosen kotiin. Tiedän myös tapauksen, joissa mies häpeää ykköstynyttä kakkostaan, panettelee tätä selän takana välivaiheeksi eikä esittele häntä piireissään,ei tuo juhliin jne,

        Missä vitun piireissä ja missä vitun juhlissa?


      • Anonyymi
        simpukka8 kirjoitti:

        Mies edelleen ylistää ja palvoo minua, haluaa minut ja lapset takaisin, on muuttanut omaan vuokra-asuntoon (siis jättänyt tämän naisen), ja olisi valmis hakemaan jopa kuun taivaalta vuokseni. Tätä "anelua" on jatkunut nyt 4kk, ja takana on lukuisia keskusteluja hänen kanssaan.Hän hakeutui itse terapiaan, sillä ei pysty ymmärtämään itsekään miksi toimi noin. Lääkärit ovat kuulemma selittäneet asiaa vaikealla masennuksella, joka selittäisi tämän tempauksen.
        Nykyään haluaa viettää aikaa lapsien kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minun puoleni saakin.

        Mutta minä en oikein tiedä mitä ajatella tästä asiasta. Olen nyt 4kk yrittänyt sulatella, enkä kykene käsittämään, miksi mies ensinnäkin petti minua (ei osaa antaa itsekään minulle siihen vastausta), miksi jätti minut ja lapset, ja teki tämän kaiken minulle ja lapsille. En pysty ymmärtämään.

        Rakkaus ei ole kadonnut mihinkään, mutta luottamustahan minulla ei ole enää ollenkaan. Kyllä tuo opetti sen, ettei kehenkään voisi luottaa 100%:sesti. Minä nimittäin nuo kaikki 15 vuotta olin 100% varma, ettei mieheni voisi iki päivänä satuttaa minua, pettää, tai tehdä mitään väärää.

        Tätä tilannetta on niin vaikea selittää...

        Mutta osaako kukaan kertoa, miksi, miksi joku kykeni tälläiseen? Miksi mies petti? Edes yksi hyvä syy, niin voisin ymmärtää tästä edes jotain.

        Miksi mies petti ja jätti?

        Onko joku muu tehnyt näin? Mikä tai mitkä olivat syyt?

        vaikka viestistä on jo vuosia aikaa, niin on kuin minun elämä juuri nyt,paitsi että minut on juuri jätetty enkä tiedä mitä tulevaisuus tuo.
        kiitos tästä viestistä saan vertaistukea etten ole asian kanssa yksin


    • kaija-

      Ihan yksinkertaisesti: mies on lähtenyt kokeilemaan rajojaan suhteessanne, löytänyt ne... mutta vähän kyseenalaisella tavalla. Lähtenyt etsimään itseään uudelleen, mutta joutunut vain harhateille. Ehkä hänelle on tullut jokin kummallinen vapaudenkaipuu. Tai olet pitänyt häntä liian itsestäänselvyytenä. Tai jotain. Nythän mies kuitenkin haluaa sinut takaisin. On kysymys siitä, riittääkö se sinulle. Voitko saada jostain muutoin paremman miehen? Ehkä, ehkä et.

      Monissa suhteissa on vastaanvanlaisia tempauksia. Niistä opitaan jotain ja erotaan tai pysytään yhdessä tai muutetaan uudelleen yhteen jo erottua :D. Ihan tapauskohtaisesti.

    • simpukka8

      Miksi, miksi mies kokeilee rajojaan??? Mikä tarkoitus sillä on? Ketä ne auttaa ja palvelee? Kun en kykene ymmärtämään.

      Ja kyllä, nyt hän haluaa minut takaisin, minä en tiedä haluanko häntä... sillä pelko siitä, että mitä jos hän lähtee uudelleen "kokeilemaan rajojaan".

      Eihän tuollaista kokemusta kukaan halua kokea uudelleen, niin helvettiä se oli.

      Ja miten voi tietoisesti satuttaa toista niin paljon, ihmistä jota muka rakastaa?

      Väittää kovasti rakastaneen minua koko ajan, ettei se loppunut koskaan. Tunteen toista naista kohtaan oli kuulemma vain ihastumisen tunnetta, ei niinkään naista kohtaan, vaan sitä tunnetta.

      Mutta jos toista rakastaa, välittää, kunnioittaa, niin miten voi kuitenkin satuttaa pahimmalla mahdollisella tavalla?

      Itse kun en ole kyennyt edes harkitsemaan mitään uutta miessuhdetta, sillä tämä ei ole vielä selvä. Tunteita kun vielä on, niin en kykenisi mihinkään jonkun toisen miehen kanssa... enkä kykene "omankaan" miehen kanssa, sillä hän satutti niin pahasti.

      • emilia*

        "mitä jos hän lähtee uudelleen "kokeilemaan rajojaan".

        Se on sen ajan murhe. Mitä jos olisit tiennyt etukäteen (ihan kuin se olisi mahdollista :)), että mies kokeilee 15v päästä rajojaan, niin olisitko jättänyt hänet alkuunsa?


    • Ikäkriisi

      Mies sairasti varmaankin nk. ikäkriisiä. Ota siitä selvää ammattikirjallisuudesta. Kenties hän oli kokenut olevansa tavalla tai toisella, henkisesti 'altavastaaja' hienossa avioliitossanne. Oletko miestäsi henkisesti vahvempi ihminen? Itsetunnottomat miehet voivat vuosia olla avioliitossa, vahvemman vaimon johdattamana ja ihan onnellisena. Ikäkriisin puhjetessa he etsivät itsenäisyyttä ja omaa identiteettiä, vähän kuin teini-ikäinen vanhemmistaan. Kriisin aikana he kokevat puolisonsa kuten teini äitinsä ja alkavat kaikin tavoin kapinoida, hullulla tavalla, nykyelämäänsä vastaan ja todellakin rikkovat kaikkia sääntöjä ja kokeilevat kaikkia rajoja. Kapinoivalle miehelle löytyy aina nainen, usein kouluttamaton, miehenkipeä yh, jolle varattu perheenisä kelpaa,joka kuuntelee ja "ymmärtää" kapinoivaa miestä kuten teini ymmärtäisi toista teiniä. Usein suhde perustuukin tähän "ymmärtämiseen" ja on jopa aidosti platoninen,tai ainakaan seksi ei ole ikäkriiseilijän "teinisuhteessa" ylläpitävä voima, vaan se että vieraan kanssa voi jakaa "teiniajatukset", saa puhekaverin.

      Ikäkriisi on ajallinen, yleensä se kestää vuoden-kaksi, jonka jälkeen kapinoiva kriiseilijä oppii ajattelemaan ja phuhumaan puolisolleenkin aikuisen tavoin. Usein kriisi johtaa avioeroon, koska kriiseilijän käytös omaa puolisoaan ja perhettään kohtaan on anteeksiantamatonta.

      Eikö miehen terapeutti ole ottanut ikäkriisiä puheeksi? Pyydä miehen kysymään siitä

    • boldandnotbeautiful

      No tämähän on selvästi provo!
      Tai aloittaja on mitä ilmeisimmin bimbo!
      Ulkonäkökeskeinen, jalkakarvojen nyppijä :D
      Kyllä miehet juoksee pakoon tuollaisia naisia, pitävät itseään täydellisyyden perikuvina ja kaikki on hirrrvvveeeen hyvin ;)

      • Rohkea ei pilkkaa

        boldandnotbeautiful, jos sinulla ei ole mielessäsi yhtään asiallista argumenttia, osaat vain kirjoittaa pilkkaa, niin silloin ei kannattaisi kirjoittaaa yhtään mitään. Sillä bold (rohkea) et ole, rohkea ihminen ei tarvitse pilkkaa.


      • rauhallisesti baby
        Rohkea ei pilkkaa kirjoitti:

        boldandnotbeautiful, jos sinulla ei ole mielessäsi yhtään asiallista argumenttia, osaat vain kirjoittaa pilkkaa, niin silloin ei kannattaisi kirjoittaaa yhtään mitään. Sillä bold (rohkea) et ole, rohkea ihminen ei tarvitse pilkkaa.

        Mikä sinua sitten ... nyppii. B&B sanoma oli yhtä faktaa kuin ap:n.
        Meidän kaikkien tietääksemme.


      • Rohkea ei pilkkaa
        rauhallisesti baby kirjoitti:

        Mikä sinua sitten ... nyppii. B&B sanoma oli yhtä faktaa kuin ap:n.
        Meidän kaikkien tietääksemme.

        En pidä siitä, että avoimesti kirjoittavalle ja asiallisesti apua pyytävälle vastataan pilkaten häntä ala-arvoisesti tekstissä.


    • manic no panic

      Jos tämä on totta eikä provo niin voisiko kyseessä olla kaksisuuntaisen mielialahäiriön puhkeaminen? Olen kuullut, että käytös voi olla todella holtitonta sairauden maanisessa vaiheessa.

    • sairautta

      Itselleni tuli mieleen myös tuo kaksisuuntainen mielialahäiriö. Perheessämme oli uskottomuuskriisi, jolle ei myöskään selkeää selitystä. Ensin vauhtia riitti ja sitten tuli vakava masennus. Jotenkin kuulostaa tietyt asiat noissa tapahtumissanne samankaltaisilta. Meilläkin valittu kumppani oli epätyypillinen valinta: perheemme ns. äitihahmo, iäkkäämpi mummo. Seksi ei kai ollut oikein onnistunut suhteessa. Tätä ajatusta sinun kannattaisi pohtia.

    • ihme ja kumma

      Meillä oli kaikki täydellisesti; rakastava ja onnellinen parisuhde, koti- ja työasiat kunnossa, 2 ihanaa lasta, paljon yhteistä aikaa sekä omat harrastukset ystävät, ja mikä parasta, seksi oli 15-vuodenkin jälkeen edelleen niin uskomatonta ja kiihkeää. Eikä syy pettämiseen pitäisi olla rupsahtanut vaimokaan, kun olen todellakin todella kaunis ja seksikäs, ja mieheni naismaun tuntien... niin parempaa hän ei voisi saada. ;)


      Tämä toinen nainen oli saman ikäinen, kolmen lapsen yksinhuoltaja (no noissa kahdessa ensimmäisessä ei ole mitää outoa), mutta sitten nämä muut piirteet; ulosottokierteessä oleva sosiaalituen varassa elävä nainen, joka ei hoida itseään, ei kotiaan, ei lapsiaan, makaa vain sohvalla syöden joka päivä ranskanperunoista ja/tai nakkeja, ei tee mitään, ei käy missään, reilusti ylipainoinen, todella epäsiisiti ja tyylitön, ei kuunaan päivänä laittanut/värjännyt hiuksiaan, ei meikkaa (ei edes huolehdi ihostaan tai nypi esim. kulmia tms.), hyvin miesmäisen näköinen ja oloinen, sellainen ihme jörö, kulkee pelkissä verkkareissa ja t-paidoissa (miesten) ja lenkkareissa jne,



      Yhdistäppä nämä kaksi mielikuvaa toisiinsa .

      Esimerkki ykkösessä naishahmo on täydellisyyden perikuva, kuin prinsessa
      ja prinssileikeissä ja kaksi täydellisen ihanaa lasta sokerina pohjalla aivan uskomattoman täydellinen avioliitto.;
      .

      Esimerkki kakkosessa naishahmoa on luotu epätäydellisyyden pohjalle



      Jos ap aloitus täyttä totta .

      Fakta menee näin :

      Mies pakeni ap.ta hänen luodessa avioliitostaan 15 v jälkeenkin täydellistä
      ihannekuvaa .
      Kuka kestää elää parisuhteessa ,jossa kaikki on rakennettu" täydellisyys-
      harhojen" pohjalle .
      Hän haki toisesta naisesta vastakohtaa "normaliutta" tasoittaakseen olotilaansa.

      Mitä jos mies koki teidän aviolittonne ahdistavaksi ?
      Masentuuhan siinä ,jos nainen elää ruusunpunaisten unelmien keskellä.

      Ainakin sinun aloituksesi ap kertoilee enemmän sinusta kuin miehestäsi.
      Kerrot teidän olevan hyvin onnellisia 15 v"älä hyvä ihminen petä itseäsi "

      Jokainen oikeasti 15 v avioliitossa oltuaan tietää arkielämän ja riidat
      erimielisyydet ja muun ikävyyden liittyvän näihin vuosiin.
      Piilotiko kaikki roskat maton alle )))


      Ja sitten laadit toisen naisen kuvan hänen täydellisestä epäonnistumisesta
      naisena.Ja tätä naista miehesi ihan vain vahigossa käytti ihastumisensa
      kohteena Anelee tämän jälkeen prinsessalta pääsyä takaisin hänen
      valtakuntaansa.
      Sinä taasen kirjoitit itsestäsi kakkosnaiselle vastakohdan )))


      Ap .todellisuus on tarua ihmeellisempi .
      Tai miehesi saa dignoosin palstalta kaksisuuntaisen mielialadiagnoosi))


      Vaikuttaa kuin sinunkin todellisuudentaja ja mielikuva omasta 15 vuotta
      kestäneestä avioliitostasi kaipaisi reaaliaikaista päivitystä( todellisuuden
      mukaista )

      • mun mielestä

        Noin mäkin tilanteen näen. Täyttä asiaa kirjoituksesi.


      • mäkin
        mun mielestä kirjoitti:

        Noin mäkin tilanteen näen. Täyttä asiaa kirjoituksesi.

        Mäkin kallistun ton kaksisuuntaisen puolelle. Siinä sekoillaan milloin milläkin ja jälkikäteen niistä jaksoista ei sitten oikein mitään muista. Onko simpukalla tästä tietoa, muistaako tällaista holtitonta käytöstä, siihen voi liittyä rahankäytönkin holtittomuutta? Reaaliaikainen päivitys taitaa olla tarpeen myös terveyspuolella.


      • oppia ikä kaikki

        Mieti tarkkaan, ennenkuin otat takaisin! Jos tuo reissu tuotti miehelle mielenterveysongelmia (tai oli jopa merkki sellaisista), niin nyt ei kannata sitoa itseäsi vähään aikaan tuohon mieheen, vaan anna hänen elää omillaan ja elä sinä lasten kanssa omillasi, odota ja katso! Jos olet miehelle oikeasti ainoa oikea hänen mielestään, hän kyllä odottaa nyt, kunnes olet selvillä, miten toimia!
        Vaikka talo ei ole vain sinun, voit asua siinä lasten kanssa, kuten tähänkin saakka, ja koska sinä huolehdit lapsista, mies ei ole oikeutettu vaatimaan korvausta asumisestasi yhteisessä kodissa.

        Tutkaile, löytäisitkö kuitenkin itsestäsikin jotain syitä, sillä jos päätät hyväksyä miehen takaisin, niin teidän suhteelle on hyväksi, että sinäkään et koe olevasi täydellinen, vaan rehellisesti tunnustat omat virheesi, koska se nostaa jo ennestään tosi pahan kolauksen saanutta miestä, sillä et varmasti kauaa kestä katsoa, jos mies ei kykene nousemaan ja hänen miehisyytensä korjaannu, vaan kokee jatkuvasti itsensä sinua huonommaksi! Siitä ei sillon tule mitään! Siksi on hyvä aloittaa suhteen luominen uudelleen ihan molempien virheiden myöntämisestä. Ymmärräthän? Sinä olet tässä se parempi osapuoli, mutta jos rakastat sitä pahasti mokannutta miestä ja haluat lasten isän kanssa yrittää uudelleen, niin sun on nyt alkuun kyettävä käsittelemään omat tunteesi, tappiosi, pettymyksesi, loukkaantumisesi, ja osattava antaa anteeksi ihan sydämestäsi miehelle ja kerrottava sitten se hänelle, että hän kokee, että hyväksyt hänet. Hän on kuitenkin ollut sinulle rehellinen ja se on aika paljon!!!
        Katumus ja masennus ovat luonnolliset tunteet ja mitä selvemmin ne nyt ilmenee, sitä todennäköisempää on, että mies on "läksynsä" oppinut: tuskin kokaan enää pettää Sinua!!! Itsellä tällainen kokemus naisena, ja päätin ja sanoin omalleni, että IKINÄ en samaa virhettä tee, NIIN HIRVEITÄ on jälkiseuraamukset ja pahanolon tunnetaakka, vaikka kaikki menisikin ns hyvin. Pettäjä pettää aina pahimmin itseään ja rikkoo itsensä ja samalla paljon muita, ja sen taakan kantaminen on tosi raskasta! Miehesi tajuaa jo tämän!

        Kun sitten hyväksyt hänet, niin hyväksy hänet täysin myös seksuaalisesti. Hän on silloin vain Sinun! Näytä, että annat anteeksi, myös käytännön teoin! Miehesi itseinho voi tehdä hänelle itselleen hallaa, joten suhtautumisesi on tärkeä!!! Käsitelkää rikkomus (ymmärsin, että näin olette jo tehneet), ja kun asia on puitu puhumalla, tehkää molemmat omalta puoleltanne päätös olla ottamatta asiaa enää puitavaks ja pättäkää tukea toisianne ko tilanteessa. Sano selvästi, että annat sydämestäsi anteeksi, kun hän sitä omasta sydämestään pyytää! Anna oma itsesi hänelle kokonaan, muistuta itseäsi anteeksiantamuksestasi, jos asia pyrkii vaivaamaan. Tiedä, että miehelläsi on vähintäänkin yhtä paha olo tapahtuneesta. Se myös autaa häntä myöhemmin välttämään vastaavia tilanteita, kiertämään ne kaukaa!!! Mustasukkaisuus on tunne, joka voi olla seurauksena myöhemmin Sinulla, mutta se on luonnollinen tunne, kun ymmärrät, miksi tunnet niin, ja silloin vain päätät luottaa!
        Katso siis ensin, kykenetkö uudelleen suhteeseen, jos mies on jo nyt vajonnut mielenterveysongelmiin, ja millaisia ne ovat ja voiko niistä toipua ja voitko sinä käytökselläsi auttaa häntä? Älä ota liian isoa taakkaa. Varmistu ensin, että on onnistumisen mahdollisuudet.

        Pidän Sinua tosi fiksuna ja viisaana naisena. Käsittelet hirveää asiaa tosi kypsästi pohtien ja syyttelemättä ja haukkumatta miestä. Sinulle toivon ONNEA elämääsi!
        Ehkäpä loppuelämä onkin sitten todellista onnea ja rakkautta, kun olette selvinneet kaikkein pahimmasta, mitä parisuhteelle voi tapahtua!!!


      • jaksuja ap-lle!
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

        Mieti tarkkaan, ennenkuin otat takaisin! Jos tuo reissu tuotti miehelle mielenterveysongelmia (tai oli jopa merkki sellaisista), niin nyt ei kannata sitoa itseäsi vähään aikaan tuohon mieheen, vaan anna hänen elää omillaan ja elä sinä lasten kanssa omillasi, odota ja katso! Jos olet miehelle oikeasti ainoa oikea hänen mielestään, hän kyllä odottaa nyt, kunnes olet selvillä, miten toimia!
        Vaikka talo ei ole vain sinun, voit asua siinä lasten kanssa, kuten tähänkin saakka, ja koska sinä huolehdit lapsista, mies ei ole oikeutettu vaatimaan korvausta asumisestasi yhteisessä kodissa.

        Tutkaile, löytäisitkö kuitenkin itsestäsikin jotain syitä, sillä jos päätät hyväksyä miehen takaisin, niin teidän suhteelle on hyväksi, että sinäkään et koe olevasi täydellinen, vaan rehellisesti tunnustat omat virheesi, koska se nostaa jo ennestään tosi pahan kolauksen saanutta miestä, sillä et varmasti kauaa kestä katsoa, jos mies ei kykene nousemaan ja hänen miehisyytensä korjaannu, vaan kokee jatkuvasti itsensä sinua huonommaksi! Siitä ei sillon tule mitään! Siksi on hyvä aloittaa suhteen luominen uudelleen ihan molempien virheiden myöntämisestä. Ymmärräthän? Sinä olet tässä se parempi osapuoli, mutta jos rakastat sitä pahasti mokannutta miestä ja haluat lasten isän kanssa yrittää uudelleen, niin sun on nyt alkuun kyettävä käsittelemään omat tunteesi, tappiosi, pettymyksesi, loukkaantumisesi, ja osattava antaa anteeksi ihan sydämestäsi miehelle ja kerrottava sitten se hänelle, että hän kokee, että hyväksyt hänet. Hän on kuitenkin ollut sinulle rehellinen ja se on aika paljon!!!
        Katumus ja masennus ovat luonnolliset tunteet ja mitä selvemmin ne nyt ilmenee, sitä todennäköisempää on, että mies on "läksynsä" oppinut: tuskin kokaan enää pettää Sinua!!! Itsellä tällainen kokemus naisena, ja päätin ja sanoin omalleni, että IKINÄ en samaa virhettä tee, NIIN HIRVEITÄ on jälkiseuraamukset ja pahanolon tunnetaakka, vaikka kaikki menisikin ns hyvin. Pettäjä pettää aina pahimmin itseään ja rikkoo itsensä ja samalla paljon muita, ja sen taakan kantaminen on tosi raskasta! Miehesi tajuaa jo tämän!

        Kun sitten hyväksyt hänet, niin hyväksy hänet täysin myös seksuaalisesti. Hän on silloin vain Sinun! Näytä, että annat anteeksi, myös käytännön teoin! Miehesi itseinho voi tehdä hänelle itselleen hallaa, joten suhtautumisesi on tärkeä!!! Käsitelkää rikkomus (ymmärsin, että näin olette jo tehneet), ja kun asia on puitu puhumalla, tehkää molemmat omalta puoleltanne päätös olla ottamatta asiaa enää puitavaks ja pättäkää tukea toisianne ko tilanteessa. Sano selvästi, että annat sydämestäsi anteeksi, kun hän sitä omasta sydämestään pyytää! Anna oma itsesi hänelle kokonaan, muistuta itseäsi anteeksiantamuksestasi, jos asia pyrkii vaivaamaan. Tiedä, että miehelläsi on vähintäänkin yhtä paha olo tapahtuneesta. Se myös autaa häntä myöhemmin välttämään vastaavia tilanteita, kiertämään ne kaukaa!!! Mustasukkaisuus on tunne, joka voi olla seurauksena myöhemmin Sinulla, mutta se on luonnollinen tunne, kun ymmärrät, miksi tunnet niin, ja silloin vain päätät luottaa!
        Katso siis ensin, kykenetkö uudelleen suhteeseen, jos mies on jo nyt vajonnut mielenterveysongelmiin, ja millaisia ne ovat ja voiko niistä toipua ja voitko sinä käytökselläsi auttaa häntä? Älä ota liian isoa taakkaa. Varmistu ensin, että on onnistumisen mahdollisuudet.

        Pidän Sinua tosi fiksuna ja viisaana naisena. Käsittelet hirveää asiaa tosi kypsästi pohtien ja syyttelemättä ja haukkumatta miestä. Sinulle toivon ONNEA elämääsi!
        Ehkäpä loppuelämä onkin sitten todellista onnea ja rakkautta, kun olette selvinneet kaikkein pahimmasta, mitä parisuhteelle voi tapahtua!!!

        Mitä tästä opimme? Omaansa on lupa rakastua aina vain uudelleen, mutta ulkopuolisiin ihastuminen tuottaa suunnattomat tuskat monelle läheiselle ja itselle usein pahimmat!
        Mitä tästä myös opimme? Kannattaa olla ihana ja hyvä puoliso! Harhateille lähtenyt tajuaa paremmin oman mokansa, eikä ainakaan vaihtamalla parane!!!
        Opimme myös, että tosi vaikea on korjata tilannetta, jos kääntää omalle perheelle selkänsä ja yrittää unohtaa omansa!!!


      • .-----.
        jaksuja ap-lle! kirjoitti:

        Mitä tästä opimme? Omaansa on lupa rakastua aina vain uudelleen, mutta ulkopuolisiin ihastuminen tuottaa suunnattomat tuskat monelle läheiselle ja itselle usein pahimmat!
        Mitä tästä myös opimme? Kannattaa olla ihana ja hyvä puoliso! Harhateille lähtenyt tajuaa paremmin oman mokansa, eikä ainakaan vaihtamalla parane!!!
        Opimme myös, että tosi vaikea on korjata tilannetta, jos kääntää omalle perheelle selkänsä ja yrittää unohtaa omansa!!!

        "Kannattaa olla ihana ja hyvä puoliso! Harhateille lähtenyt tajuaa paremmin oman mokansa, eikä ainakaan vaihtamalla parane!!!"

        Hmm. Useinmiten harhateille kyllä lähdetään juuri sen takia, kun toinen ei ole ihana ja hyvä puoliso. Riippuu täysin tapauksesta paraneeko vaihtamalla, yleensä kyllä paranee.


      • o---------o
        .-----. kirjoitti:

        "Kannattaa olla ihana ja hyvä puoliso! Harhateille lähtenyt tajuaa paremmin oman mokansa, eikä ainakaan vaihtamalla parane!!!"

        Hmm. Useinmiten harhateille kyllä lähdetään juuri sen takia, kun toinen ei ole ihana ja hyvä puoliso. Riippuu täysin tapauksesta paraneeko vaihtamalla, yleensä kyllä paranee.

        Olet niin lapsellinen ajatuksiltasi, että sen takia moni jättäisi edes alkua pitemmälle yrittämättä?


    • Reunaehto

      Ensimmäisessä jaksossa kerrot, että nainen elää sosiaalituen varassa ja on ulosottokierteessä. Seuraavassa jaksossa miehesi on tutustunut häneen töiden merkeissä. Onko siis eukko sosiaalituen varassa elävä vai työssäkäyvä? Tähän asiaan haluan selvän vastauksen ennen kuin voin kommentoida.

      • äly hoi lue älä jätä

        Lue ymmärtäen; "Nainen oli tosiaan ollut vuosia työtön, ja tullut johonkin työllistämiskokeiluun, josta jäi melkein heti heidän yhteen muuton jälkeen takaisin työttömäksi."
        Näistä nämä vataväittelijät saavat vettä myllyynsä, omasta tyhmyydestään kun ei ymmärretä lukemaansa.


    • joku vika

      Jotain hyvää miehesi hänessä kuitenkin näki kun jätti sinut, täydellisen ihmisen. Oliskos sitten luonteeltaan sopivampi kun mies hänet mielummin otti? Puhut kovin pinnallisesti ja pinnallista asioista. Mistä muuten tiedät naisen elämästä näin paljon? Jos keskittyisit vaan omaan elämääsi ja jättäisit toiset elämään omaansa?

      • o---------o

        Miksi provoat. Onko sinulla itselläsi tai vanhemmillasi ongelmia? Mitä jos uskaltautuisit elämäsi käsittelyyn ja kirjoittamaan siitä tälle palstalle? Sinulla on ilmeisesti tosi paha olo.


    • .----------.

      Kertomuksesi kuulostaa tosi tavalliselta. Miehesi ei ole ensimmäinen eikä viimeinen, joka on lähtenyt toisen mukaan, ja häntä koipien välissä yrittää tulla takaisin. Syyt lähtemiseen ovat varmaankin juuri masennus, tai muu mielenhäiriö (kaksisuuntainen mielialahäiriö?). Pallo on sinulla. Ota tai jätä (lopullisesti).

    • vcxfdsfsvcxvxfds

      Onhan tuo selvä provo. Voihan rumankin naisen kanssa päätyä sänkyyn kun vieras kiinnostaa. Pettämisellä ei yleensä ole mitään tekemistä oman vaimon ulkonäön kanssa, koska pääasia on, että nainen on joku muu kuin oma vaimo.

      Kuitenkaan tuollaiseen naiseen ei todellakaan haksahda kukaan mies, jolla on edes hieman parempaa naista tarjolla.

      • erittäinhyväelleitäy

        Johtopäätös: ap:n mies ei ole kovin tasokas, jos joutuu tyytymään kehen tahansa, ei ole hänellä varaa valita! Lienee nainut tasokkaamman naisen kuin itse on? Tosiasiahan on, että ihminen pettää ihan omasta halustaan. Ei siinä tarvitse olla kyse mistään mielen sairaudesta, masennuksesta eikä ikäkriisistä. Pettäjä pettää, vaikka hänellä olisi täydellinen prinsessa vaimonaan.

        Ap on ehkä tuudittautunut kuvitelmaan, että jos hän on erittäin hyvä, ellei täydellinen vaimona, niin häntä ei petetä. Olisi mielenkiintoista tietää, onko hän vuosien varrella oikeasti kuunnellut, mitä mies haluaa ja mitä hän ajattelee heidän liitostaan? Oliko se miehen mielestä täydellinen?

        Mua eronneena naisena ottaa kovasti päähän tuo tapa, millä ap kuvailee miehensä vierasta naista. Täydellinen kuvaus siitä, millaisia vaimot yksinhuoltajien kuvittelevat olevan. Ei me kaikki olla rumia, läskejä, työttömiä, alkoholisteja, sosiaalituen varassa eläviä ja oman elämänsä kanssa hukassa olevia. Me kaikki ei olla valmiita ottamaan ukkomiestä sänkyihimme. Valitettavasti heiltä ehdotuksia satelee jatkuvasti. Eli hekin ovat luoneet kuvan, että eronneelta tai yksinhuoltajalta saa aina. Surullista.


      • asd asd as d
        erittäinhyväelleitäy kirjoitti:

        Johtopäätös: ap:n mies ei ole kovin tasokas, jos joutuu tyytymään kehen tahansa, ei ole hänellä varaa valita! Lienee nainut tasokkaamman naisen kuin itse on? Tosiasiahan on, että ihminen pettää ihan omasta halustaan. Ei siinä tarvitse olla kyse mistään mielen sairaudesta, masennuksesta eikä ikäkriisistä. Pettäjä pettää, vaikka hänellä olisi täydellinen prinsessa vaimonaan.

        Ap on ehkä tuudittautunut kuvitelmaan, että jos hän on erittäin hyvä, ellei täydellinen vaimona, niin häntä ei petetä. Olisi mielenkiintoista tietää, onko hän vuosien varrella oikeasti kuunnellut, mitä mies haluaa ja mitä hän ajattelee heidän liitostaan? Oliko se miehen mielestä täydellinen?

        Mua eronneena naisena ottaa kovasti päähän tuo tapa, millä ap kuvailee miehensä vierasta naista. Täydellinen kuvaus siitä, millaisia vaimot yksinhuoltajien kuvittelevat olevan. Ei me kaikki olla rumia, läskejä, työttömiä, alkoholisteja, sosiaalituen varassa eläviä ja oman elämänsä kanssa hukassa olevia. Me kaikki ei olla valmiita ottamaan ukkomiestä sänkyihimme. Valitettavasti heiltä ehdotuksia satelee jatkuvasti. Eli hekin ovat luoneet kuvan, että eronneelta tai yksinhuoltajalta saa aina. Surullista.

        " Ei me kaikki olla rumia, läskejä, työttömiä, alkoholisteja, sosiaalituen varassa eläviä ja oman elämänsä kanssa hukassa olevia."

        En nyt oikein ymmärrä miten tuo liittyy asiaan? Eikö tuollaisia yksinhuoltajia ole muka olemassa? Ja jos AP:n miehen kakkonen on ollut tuollainen niin miten ihmeessä asiaa muuttaa se, että sinä et ole?

        Onhan aloittaja nyt itsekin käytännössä yh.

        Suomi on kyllä pullollaan näitä ammattiloukkaantujia, jotka ottavat heti itseensä jos joku mainitseekin jotain,josta ehkä voisi jotenkin loukkaantua.


    • katsojan silmissä

      Paraneeko ap:n itsetunto toista osapuolta haukkumalla? Miehesi mielestä nainen ehkä on sinua kauniimpi, se on katsojan silmissä. Tai naisen luonteessa on jotain mitä sinulta puuttuu.

    • ulla*

      Syy miksi noin kävi ei voi olla muualla kuin sinun ja miehen vuorovaikutuksessa. Tai ehkä tyylissäsi arvostaa niinkin pinnallisia asioita kuin ulkonäkö. Yksinhuoltaja olet nyt itsekin ja työttömäksikin voit jäädä.

      • o---------o


    • Voisiko olla?

      Luin ajatuksella kertomuksesi ja kaksisuuntainen mielenhäiriö tuli kyllä mieleen. Sen verran oudolta vaikuttaa hänen käytöksensä kaikin puolin.

    • misu7

      asiaa kaikki nu kirjoitukset. Mäkään en nää mitään järkeä vaihtaa kaikin puolin hyvä vaimo ns. pummii.. Oletteko te huomanneet et ihastumiseen voi jäädä koukkuun?

    • Kaikki käy?

      Munkin exällä paljastui varmasti kaksi eri kakkosta, lisääkin oli varmaan. Viimeisimmän matkaan oli menossa kovaa kyytiä 'ihastuneeena'. Pari kk kesti, ja katumus alkoi. Kakkosen lasta kohteli, kullemani mukaan, ala-arvoisesti , lapsesta välittämättä.

      Molemmat kakkoset vain peruskoulun käyneitä yh-äitejä, toinen reilusti ylipainoinen.

      Ei en todella keksi itsestäni syytä, en mitään, vuoden miettimisenkään jälkeen. Olisiko niin että tietyille miehille kelpaa kuka nainen vaan, joka vastaan jossain tulee ja jolle mieskin kelpaa tai nainen miehenkipeä/ihastuu/ihailee miestä, oli naisen luonne tai ulkonäkö mitä vaan? Muuta en keksi kuin että kaikki kelpasi mun exälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe