13 vuotiaan meikki?

tyttö13wee

joo elikkäs miten 13 vuotias vois meikata sopivasti? en haluaisi näyttää liian meikatulta.yleesä laitan kouluun kosteusvoiteen ja sen päälle puuterii luomivärii ja ripsarin..
vinkkejä mulle miten voi meikata luonnollisesti..?

164

8817

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytttö

      eli... mä meikkaan kouluun ja muutenkin samalla lailla ja olen vasta 12 w..... eli tuo puuteri ripsari ja luomiväri on ihan jees meikki....

      • *tiu*

        lapset eivät tarvitse meikkiä! kerkeette (tai joudutte) meikkaamaan sitten aikuisiässä!


      • tyttö 13wee
        *tiu* kirjoitti:

        lapset eivät tarvitse meikkiä! kerkeette (tai joudutte) meikkaamaan sitten aikuisiässä!

        joo en kysynyt että kannattaako meikata vai ei vaan kysyin että miten meikkaan nätisti..
        ja 13 vuotias ei ole sama kuin 8 vuotias joka ei osaa ees meikata...
        kiitti sulle mielipiteestäs mutta lue kysymys ja vastaa siihen!!!
        hyvää syksyä!


      • Manuelala
        *tiu* kirjoitti:

        lapset eivät tarvitse meikkiä! kerkeette (tai joudutte) meikkaamaan sitten aikuisiässä!

        Itse en enää pitäisi 13-vuotiasta lapsena. Kuitenkin hieman eri asia kuin ala-asteikäinen. En kuitenkaan suosittele mitään teatterimaskia, kevyt meikki sopii nuoremmalle. Peitepuikkoa, jos on epäpuhtauksia ihossa, puuteria estämässä kiiltoa ja ehkä ripsiväriä. Itse aloitin meikkauksen melko nuorena huonon ihoni takia.


      • gfdhrtjzs
        Manuelala kirjoitti:

        Itse en enää pitäisi 13-vuotiasta lapsena. Kuitenkin hieman eri asia kuin ala-asteikäinen. En kuitenkaan suosittele mitään teatterimaskia, kevyt meikki sopii nuoremmalle. Peitepuikkoa, jos on epäpuhtauksia ihossa, puuteria estämässä kiiltoa ja ehkä ripsiväriä. Itse aloitin meikkauksen melko nuorena huonon ihoni takia.

        13 vuotiaskin voi olla ala-asteella. Yleensähän yläasteelle siirrytään kun on 12-13


      • 13-vuotias
        tyttö 13wee kirjoitti:

        joo en kysynyt että kannattaako meikata vai ei vaan kysyin että miten meikkaan nätisti..
        ja 13 vuotias ei ole sama kuin 8 vuotias joka ei osaa ees meikata...
        kiitti sulle mielipiteestäs mutta lue kysymys ja vastaa siihen!!!
        hyvää syksyä!

        Meinaatko, ettei 13-vuotias ole lapsi? Eri mieltä. Ja olen 13-vuotias.


      • kata__
        13-vuotias kirjoitti:

        Meinaatko, ettei 13-vuotias ole lapsi? Eri mieltä. Ja olen 13-vuotias.

        13 vuotias on teini.


      • ....
        *tiu* kirjoitti:

        lapset eivät tarvitse meikkiä! kerkeette (tai joudutte) meikkaamaan sitten aikuisiässä!

        helpostikki voi meikata nuorenpana!


      • 13w tyttö
        kata__ kirjoitti:

        13 vuotias on teini.

        Niin on


      • Poikafhhfbjkk
        tyttö 13wee kirjoitti:

        joo en kysynyt että kannattaako meikata vai ei vaan kysyin että miten meikkaan nätisti..
        ja 13 vuotias ei ole sama kuin 8 vuotias joka ei osaa ees meikata...
        kiitti sulle mielipiteestäs mutta lue kysymys ja vastaa siihen!!!
        hyvää syksyä!

        Oon 13 poika mun mielest meikatut tytöt on rumia luonnolliset on parempii niin se vaan on


      • Tuulilili
        *tiu* kirjoitti:

        lapset eivät tarvitse meikkiä! kerkeette (tai joudutte) meikkaamaan sitten aikuisiässä!

        Öhm... mä Oon 13 vuotias tyttö ja käytän meikkivoidetta, contouria ja highlightia, concealeria, puuteria, bronzeria, highlightia, kulmaväriä ja kahta eri ripsiväriä joka päivä kouluunkin, Ja käytän meikkiä koska itse haluan.


      • Nimetön2
        Tuulilili kirjoitti:

        Öhm... mä Oon 13 vuotias tyttö ja käytän meikkivoidetta, contouria ja highlightia, concealeria, puuteria, bronzeria, highlightia, kulmaväriä ja kahta eri ripsiväriä joka päivä kouluunkin, Ja käytän meikkiä koska itse haluan.

        Kyllä juuri näin itsekin meikkaan vain kosks itse tykkään siitä miltä näytän meikin kanssa ja rakastan meikkaamista! Meikkaamisella ei ole mitään ikärajaa kaikki saa meikata milloin ja minkä ikäisenä haluaa❤️


      • Anonyymi
        *tiu* kirjoitti:

        lapset eivät tarvitse meikkiä! kerkeette (tai joudutte) meikkaamaan sitten aikuisiässä!

        Huom! Jos sä sanot et 13-vuotias olisi lapsi niin, hän on kyllä mutta hän on myös TEINI.!


      • Anonyymi
        13-vuotias kirjoitti:

        Meinaatko, ettei 13-vuotias ole lapsi? Eri mieltä. Ja olen 13-vuotias.

        Samoin olen 13v!


      • Anonyymi
        Nimetön2 kirjoitti:

        Kyllä juuri näin itsekin meikkaan vain kosks itse tykkään siitä miltä näytän meikin kanssa ja rakastan meikkaamista! Meikkaamisella ei ole mitään ikärajaa kaikki saa meikata milloin ja minkä ikäisenä haluaa❤️

        Mutta jos meikkaat alle 12-vuotiaana niin se kyllä näyttää aika hirveelle.


      • Anonyymi
        Nimetön2 kirjoitti:

        Kyllä juuri näin itsekin meikkaan vain kosks itse tykkään siitä miltä näytän meikin kanssa ja rakastan meikkaamista! Meikkaamisella ei ole mitään ikärajaa kaikki saa meikata milloin ja minkä ikäisenä haluaa❤️

        Jep kunhan ei hirveen nuorena esim 8-11 vuotiaaana ei kannata viel, oma päätös. T. Yläasteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos meikkaat alle 12-vuotiaana niin se kyllä näyttää aika hirveelle.

        Niin ja se ei sovi sillon sen ikäiselle. Ja jos esim teinit meikka hän haluaa peittää epäpuhtauksia mm. Itse peitän ja tykkään meikata koska Haluna ehostaa omia kasvonpiirteitäni ja se on kuin taidetta! Kaikki yleensä siksi meikkaa 13-vuotiaat siis). Itse en meikkaa Poikia varten vaan itseäni. En ketään Muuta varten!


    • sarah

      sinulla on hyvä iho tai ihosi ei kiiltele sinun ei välttämättä tarvitse käyttää puteria ollenkaan.
      minusta sinulle riittäisi ripsiväri ja huulikiilto (ja puuteri, jos ihosi kiiltelee).

      • Tik

        Sanoisin, että meikkausvinkkejä on kamalan vaikea antaa, jos ei näe ihmistä kasvokkain.. :)
        Ite en meikannut kyllä sun ikäisenä.. Mutta yleensä sun ikäsillä on aika hyvä iho. Jos niin on niin heitä puuterit ja meikkivoiteet pois. Tekee enemmän huonoa kuin hyvää :). Muuten mun mielestä kouluun ei tarvitse laittaa kun ripsaria sitten mahdollisen puuterin lisäksi, ehkä jotain huulikiiltoa.. Se on paras. Eikä ainakaan mitään bileluomia jos luomiväriä käyttää, ei tummia tai kiiltäviä. Kaikki pastellit ja helmiäisvärit sopii mun mielestä hyvin!


      • kata__
        Tik kirjoitti:

        Sanoisin, että meikkausvinkkejä on kamalan vaikea antaa, jos ei näe ihmistä kasvokkain.. :)
        Ite en meikannut kyllä sun ikäisenä.. Mutta yleensä sun ikäsillä on aika hyvä iho. Jos niin on niin heitä puuterit ja meikkivoiteet pois. Tekee enemmän huonoa kuin hyvää :). Muuten mun mielestä kouluun ei tarvitse laittaa kun ripsaria sitten mahdollisen puuterin lisäksi, ehkä jotain huulikiiltoa.. Se on paras. Eikä ainakaan mitään bileluomia jos luomiväriä käyttää, ei tummia tai kiiltäviä. Kaikki pastellit ja helmiäisvärit sopii mun mielestä hyvin!

        meikkivoiteiden ja puuterien käyttö ei tee hallaa iholle jos muistaa ihon puhdistuksen omalle ihotyypille sopivilla tuotteilla huolellisesti aamuin illoin, kosteuttaa myöskin oikeanlaisilla tuotteilla, kuorii säännöllisesti ihon(ei liian usein!) ja antaa iholle meikittömiä vapaapäiviä jolloin iho saa hengittää ilman minkäänlaista tököttiä.

        jos kuitenkin käytät meikkivoidetta/puuteria, muista valita siitäkin ihotyypillesi sopiva.


      • Anonyymi

        Sori noi kirjoitusvirheet, en ehtinyt korjaamaan niitä.


    • .......

      Kosteusvoide, puuteri, peitepuikko, ripsiväri ( ripsientaivutus) ja huulikiilto (kynsilakka). Ja nypin kulmakarvat. Muista että ihon ja meikkien puhistus on kaiken A ja O.

      • Anonyymi

        Jep, itse voisin sanoa ,(vaikka en voisi sanoa näin..( Jos meikkaat muista pestä pois, jos jätät meikit naamalle , niin osaatko puhdistaa ne pois jos ei tuu puhistettuu (Lopeta se meikkaamine)🙄


    • .............

      1.jos sulla on epätasainen iho, kokeile pikameikkipuikkoa(esim. L'oreal)...tehoaa hyvin ja nopea levittää....jos iho on hyvä, käytä vain peiteainetta finneillä ja tummilla silmänalusilla

      2. ripsari. blondeilla ja punapäillä aina ruskea, muille käy tummemmat sävyt

      3.Kulmat...harjaa ne muotoonsa joko kirkkaalla kulmageelillä tai kulmakynällä ja harjalla...

      lisäks tarvit vaan huulirasvaa vähän ja erikoistilaisuuksiin voit kokeilla pastelleja, pronsseja & neutraalin sävyisiä luomivärejä

      ...tai ehkä ripauksen raikasta poskipunaa(kun laitat poskaria, ota huiskuun vähän väriä, puhalla siiitä ylimääräinen pois tai sipaise extra väri kämmenselkään.värin ei tulisi erottua juurikaan iholla)

      tarkasta meikki aina päivänvalossa:) ja kannattaa satsata kunnon välineisiin ja laatuun:)

      jebs...tsemppii

      • minä10 tois kuussa11

        Kuinka vanha oot ku tiiät noi hyvin, tai siis kuulosti hyvältä :D


      • Anonyymi

        Jep!


    • mie

      ei mulla mitään neuvoja oo mutta vaan ärsyttää...Niin että sitä vaan että kyllä mä oon ainakin meikannu jo kutosen alusta asti ja oon saman ikänen nyt kun sä... ne jotkut vaan on niin 80-luvulle juuttuneita että ne ei tajua että nykyään meikkaa kaikki meidän ikäiset...

      • tyttö 13 vuotta

        Olen kohta 13-vuotias..enkä oli vielä alkanut meikata...muutakuin luomivärin ja huulikiillon verran.No minun mielestäni 13-vuotiaan meikkiin kuuluu (ripsiväri,huulikiilto tai vaalea huulipuna ja puuteri jos sille on tarve :D. Ylä-asteella yleensäkkin kai alkaa meikkaaminen eli itse aloitan sitten kun olen seitsämännellä luokalla :).


      • jadees10v
        tyttö 13 vuotta kirjoitti:

        Olen kohta 13-vuotias..enkä oli vielä alkanut meikata...muutakuin luomivärin ja huulikiillon verran.No minun mielestäni 13-vuotiaan meikkiin kuuluu (ripsiväri,huulikiilto tai vaalea huulipuna ja puuteri jos sille on tarve :D. Ylä-asteella yleensäkkin kai alkaa meikkaaminen eli itse aloitan sitten kun olen seitsämännellä luokalla :).

        oon 10 ja käytän kajalii ripsarii, puuterii, huulipunaa ja kiiltoa, kerralla kahta luomarii ja kajalii kulmiin ja ai niin: poskipunaam, että oisin nätti.


      • joku tyttö.
        jadees10v kirjoitti:

        oon 10 ja käytän kajalii ripsarii, puuterii, huulipunaa ja kiiltoa, kerralla kahta luomarii ja kajalii kulmiin ja ai niin: poskipunaam, että oisin nätti.

        Itsekin olen 13-vuotias, ja minusta käytät sopivasti meikkiä :) . Minä käytän peitopuikkoa tarvittaessa, peitevoidetta, jotta iho tasottuisi, puuteria, helmiäissävyistä luomiväriä ja ripsiväriä. Ja joskus huulipunaa.

        Onko tämä liikaa ikäiselleni?


      • zimbbeli
        joku tyttö. kirjoitti:

        Itsekin olen 13-vuotias, ja minusta käytät sopivasti meikkiä :) . Minä käytän peitopuikkoa tarvittaessa, peitevoidetta, jotta iho tasottuisi, puuteria, helmiäissävyistä luomiväriä ja ripsiväriä. Ja joskus huulipunaa.

        Onko tämä liikaa ikäiselleni?

        mä käytän
        silmissä: ripsarii ja joskus kajaalia
        huulissa: huulirasvaa
        naamassa: epäpuhtauksien takia meikkivoidetta ja kiiltelyn takia puuteria.
        mutta jos en oo menos mihkää kouluun tai vastaavaan ni kevennän meikkiä.
        juhliin vaihan vaan huulirasvan alle hieman meikkivoidetta... kuitenkin niin että näyttää luonnolliselta ku mul on luonnostaan punertavat huulet...


      • futuredoctor
        zimbbeli kirjoitti:

        mä käytän
        silmissä: ripsarii ja joskus kajaalia
        huulissa: huulirasvaa
        naamassa: epäpuhtauksien takia meikkivoidetta ja kiiltelyn takia puuteria.
        mutta jos en oo menos mihkää kouluun tai vastaavaan ni kevennän meikkiä.
        juhliin vaihan vaan huulirasvan alle hieman meikkivoidetta... kuitenkin niin että näyttää luonnolliselta ku mul on luonnostaan punertavat huulet...

        Tuhoon on tuomittu nuoret hipiänne. Vanha ja ryppyisen tunkkainen on se jo ennen kuin 20 kerkeätte täyttää. Ei hyvä nuoret lapset. Muistakaahan ainakin kunnon puhdistus ja sen jälkeen kosteutus niin toivoa on kauniista ihosta jatkossakin.. Ja ei koskaan meikit naamassa nukkumaan! Se on pahinta mitä voi ihollensa tehdä.


      • kylläkylläkyllä kyllä
        futuredoctor kirjoitti:

        Tuhoon on tuomittu nuoret hipiänne. Vanha ja ryppyisen tunkkainen on se jo ennen kuin 20 kerkeätte täyttää. Ei hyvä nuoret lapset. Muistakaahan ainakin kunnon puhdistus ja sen jälkeen kosteutus niin toivoa on kauniista ihosta jatkossakin.. Ja ei koskaan meikit naamassa nukkumaan! Se on pahinta mitä voi ihollensa tehdä.

        Näin vain!!! Mitä nuorempana aloitatte meikkaamisen sitä huonompi!! Ruma ja ruttuinen on kyllä silloin naamanne jo aikaisin!! Ylä-asteelle menevän on jo ihan OK meikata mutta täytyy muistaa neutraalisuus ei mitään iltameikkejä kuulu käyttää arkena.

        Eli siis ihan ripsiväri ja huulikiilto riittää aloittelevalle meikkaajalle :) Tieteinkin meikki voide ja puuterikin on OK jos tarve vaatii.

        Itse en henk.koht. ymmärrä tätä nykynuorten kauheaa "pakkeli" meikkaustyyliä eli toisin sanoen iltameikkiä arkena. Ruman näköstä vaan ja tekee hutsuksi. :/


      • Nainen!
        kylläkylläkyllä kyllä kirjoitti:

        Näin vain!!! Mitä nuorempana aloitatte meikkaamisen sitä huonompi!! Ruma ja ruttuinen on kyllä silloin naamanne jo aikaisin!! Ylä-asteelle menevän on jo ihan OK meikata mutta täytyy muistaa neutraalisuus ei mitään iltameikkejä kuulu käyttää arkena.

        Eli siis ihan ripsiväri ja huulikiilto riittää aloittelevalle meikkaajalle :) Tieteinkin meikki voide ja puuterikin on OK jos tarve vaatii.

        Itse en henk.koht. ymmärrä tätä nykynuorten kauheaa "pakkeli" meikkaustyyliä eli toisin sanoen iltameikkiä arkena. Ruman näköstä vaan ja tekee hutsuksi. :/

        Ainakin laksujen mukaan. Eikös 13v aloita 7 luokan.


      • aloittaa
        Nainen! kirjoitti:

        Ainakin laksujen mukaan. Eikös 13v aloita 7 luokan.

        seiskal, mutta voi jos on synttärit ennen koulun alkua


      • sdhsdfh
        jadees10v kirjoitti:

        oon 10 ja käytän kajalii ripsarii, puuterii, huulipunaa ja kiiltoa, kerralla kahta luomarii ja kajalii kulmiin ja ai niin: poskipunaam, että oisin nätti.

        Troolololololol


      • minä 10v ens kuus 11
        jadees10v kirjoitti:

        oon 10 ja käytän kajalii ripsarii, puuterii, huulipunaa ja kiiltoa, kerralla kahta luomarii ja kajalii kulmiin ja ai niin: poskipunaam, että oisin nätti.

        kylläpäs meikkaat, en oo ees meikannu yhtään kouluun ku oon nyt 10, mut täytän seuraavalla kuula 11. ja ajattelin meikata 14 vuotiaana, sattuisin kysymään että meikkaako kukaan toinen 10 vuotias-11 teidän koulussa kun meillä kukaan ei meikkaa


      • Anonyymi
        zimbbeli kirjoitti:

        mä käytän
        silmissä: ripsarii ja joskus kajaalia
        huulissa: huulirasvaa
        naamassa: epäpuhtauksien takia meikkivoidetta ja kiiltelyn takia puuteria.
        mutta jos en oo menos mihkää kouluun tai vastaavaan ni kevennän meikkiä.
        juhliin vaihan vaan huulirasvan alle hieman meikkivoidetta... kuitenkin niin että näyttää luonnolliselta ku mul on luonnostaan punertavat huulet...

        Ihan vaan vinkkinä, että kajaalia ei kannata laittaa huuliin eikä huulirasvaa naamaan. Ei minun mielestäni näytä hyvältä.


      • Anonyymi
        jadees10v kirjoitti:

        oon 10 ja käytän kajalii ripsarii, puuterii, huulipunaa ja kiiltoa, kerralla kahta luomarii ja kajalii kulmiin ja ai niin: poskipunaam, että oisin nätti.

        Juu ei tod! Olet aika nuori! Ja sun ikäset ei tarvii meikkii. Mun mielestä se näyttää ärsyttävälle alle 12 vuotiailla ja aika hirveelle, kun yritetään olla jotai ”teini tytsei/fame girls ja aikuisii🤣😡.
        10-v on vielä lapsi! Turha meikata ja yleensä teidän ikäisillä ei ole edes epäpuhtauksia.


      • Anonyymi
        jadees10v kirjoitti:

        oon 10 ja käytän kajalii ripsarii, puuterii, huulipunaa ja kiiltoa, kerralla kahta luomarii ja kajalii kulmiin ja ai niin: poskipunaam, että oisin nätti.

        Meikkaat mielestäni vähän liikaa, mutta okei sitten. Sinun iässäsi ei tarvitsisi vielä meikata. Jos haluat niin sitten haluat. Mutta jos yrität esittää meikillä esim 13-15 vuotiaille isompaa niin ei. Se oli vaik että älä yritä esittää kellekään vaan oo oma ittes ja meikkaa ittees varten. 10-vuotiata poikia ei yleensä kiinnosta tytöt, kummatkin sukupuolet ovat toisilleen yleensä yök.
        Mutta tämä on vain minun mp.


      • Anonyymi
        futuredoctor kirjoitti:

        Tuhoon on tuomittu nuoret hipiänne. Vanha ja ryppyisen tunkkainen on se jo ennen kuin 20 kerkeätte täyttää. Ei hyvä nuoret lapset. Muistakaahan ainakin kunnon puhdistus ja sen jälkeen kosteutus niin toivoa on kauniista ihosta jatkossakin.. Ja ei koskaan meikit naamassa nukkumaan! Se on pahinta mitä voi ihollensa tehdä.

        Niin peskää ne pois, aina koulun jälkeen mä pesen ne pois, käytän meikinpoistoainetta, maitorasva juttuu joka poistaa epäpuhtauksia ja jotain kasvovettä ja naamarasvaa. Myös kuorin välillä ihoa, se poistaa myös epäpuhtauksia ja saa ihon virkeämmäksi ja puhtaammaksi:


      • Anonyymi
        kylläkylläkyllä kyllä kirjoitti:

        Näin vain!!! Mitä nuorempana aloitatte meikkaamisen sitä huonompi!! Ruma ja ruttuinen on kyllä silloin naamanne jo aikaisin!! Ylä-asteelle menevän on jo ihan OK meikata mutta täytyy muistaa neutraalisuus ei mitään iltameikkejä kuulu käyttää arkena.

        Eli siis ihan ripsiväri ja huulikiilto riittää aloittelevalle meikkaajalle :) Tieteinkin meikki voide ja puuterikin on OK jos tarve vaatii.

        Itse en henk.koht. ymmärrä tätä nykynuorten kauheaa "pakkeli" meikkaustyyliä eli toisin sanoen iltameikkiä arkena. Ruman näköstä vaan ja tekee hutsuksi. :/

        Kaikki ei meikkaa miten sattuu, on aika ilkeetä sanoa noin minun mielestäni. Kaikki yläasteellaiset saavat meikata miten vain, kunhan on siisti jotenkin


      • Anonyymi
        minä 10v ens kuus 11 kirjoitti:

        kylläpäs meikkaat, en oo ees meikannu yhtään kouluun ku oon nyt 10, mut täytän seuraavalla kuula 11. ja ajattelin meikata 14 vuotiaana, sattuisin kysymään että meikkaako kukaan toinen 10 vuotias-11 teidän koulussa kun meillä kukaan ei meikkaa

        Oon 11 ja meikkaan joskus


    • eiettarvi

      Ihan turhaa rasitat silmänympärysihoasi luomivärillä. En usko, että ripsariakaan tarvisit.

    • deliiiiiii

      Ite oon käyttänyt kutosluokalla pelkkää ripsaria.
      Seiskalla tuli mukaan kajaali (myös nestemäinen). oon nyt kasilla eikä mulla oo vieläkään mitään puutereita tms, mihin mä niitä tarviin?

      • Xasca

        mulla on nimittäin tosi rasvainen ja tarvitsen välttämättä puuteria.


    • !

      Olen itse 12-vuotias ja meikkaan aina kouluun näin:

      Laitan silmän alapuolelle kajalia limakalvon puoleenväliin asti.
      Sitten laitan kajalia myös ylös, mutta sinne laitan sitä runsaasti. Joskus saatan laittaa koko luomellekin.
      Lopuksi laitan ripsiväriä ja "harjaan" ripset, koska ne näyttävät muuten paakkuisilta.

      • 11 we

        ja meikkaan vapaa-ajalle näin:

        -Ensin vähän meikkivoidetta, päälle huiskulla kivipuuteria
        -Silmiin luomiväriä, ylös ohut musta rajaus ja ripsaria
        -Sitte sävyttävää huulikiiltoo


    • ...

      siis MITÄ V*ITTUA,kun itse olin kutosella,vain muutama tyyppi meikkasi,ja he olivat niitä ns.pissiksiä.ylä-steellakaan ei todellakaan kaikki. nyt olen lukiossa toisella vuodella,ja kätän melko vähän meikkiä, ripsaria ja rajauskynää.enkä ole ainut...ilmeisesti 13-15w naamassa näkee sitä karmeinta *panda lookkia*miksi,oi miksi nykyään pitää näyttää joltain goottinukelta??miksi 10 w pitäisi olla SUKUPUOLISESTI viehättävä,10 on lapsi, ei aikuinen!niin ruumiillisesti kuin henkisestikin...kun katson 80-luvulta olevia kuvia,en voi kuin ihmetellä,miten tähän pisteeseen on päästy. niin,ja vastauksesi: ÄLÄ meikkaa.jos meikkaat,meikkaa mahdollisimman huomaamattomasti

      • kaikkiiiiiiiih

        saa meikata!!! itekkii oon 13 ja käytän joka päivä puuterii ja kajalii ja ripsarii!!!!
        nytki ku oon seiskal nii kaikki meikkaa yläasteel
        Ne ketkä ei meikkaa nii niitä katotaan et (tuon ihan pentu)!
        meikkaa vaa jos huvittaa, ite ainakin


      • lalalalaa

        Kyllä monet teinit meikkaa tosi nätisti ja luonnollisesti! Antaa kokeilla rajojaan. Ei sitä nyt viisikymmpisenä enää oikeen viitti mitään goottirajauksia laittaa. Meikkaushan on kivaa, meikatkaa jos tahdotte.


    • tyttö 14 v

      No jos sulla on hyvä iho niin et tartte mitään meikkivoiteita, kosteusvoide riittää. ripsiväri ja huulikiilto on ihan kiva perusmeikki, mut välil voit piristää sitä jollain kivalla luomivärillä, esim joku helmiäissävy. voihan meikissä värejä käyttää vaikka haluisikin luonnollista. Pidä vaan huoli, ettet laita mitään liikaa, äläkä nypi kulmakarvoja liian ohuiksi :)

    • pinkGamii<3

      Olen 14v ja kaverini on 12v mut täyttää kohta 13v. Ja ollaan kumpiki meikattu kutosluokast lähtien. Kutosel käytettii hirveet pakkelimäärät ja ripsarit kajaalit sun muut, mut nyt ollaa tajuttu et se ei oo kauhee luonnollisen näköst, joten nykyää vaan vähä ripsarii ja meikkivoidet/puuterii jos tarttee. Ja mun kaveri laittaa poskipunaa. Ja tietty nypitää kulmat. Huulet on aika kivat luonnollisina, mut niihi voi tietty myös laittaa jotai huulikiiltoo ja sit huulikiillon päälle pikkasen jtn meikkivoidetta vaalentamaan. Jos on tummat silmän aluset nii kantsii laittaa peitepuikkoo. Ja tietty voi ain kokeilla jotain persoonallisempaa meikkii discoo tai jonneki muualle.... Aika pitkä vastaus =D

      • 1996

        moi!! oon 13-vuotias tyttö ja meikkan näin:ripsarii vähän ylä ja ala ripsiin, luomivärii ja huulikiiltoo, onko toi hyvä meikki? ...ja ainii sit joskus peittarii, jos on tarvis!!
        pitääkö teidän mielestä laittaa alaripsiin paljon vai vähän siis sinne juureen vaan vai koko ripsille??
        Kaikille ihanaa kesän jatkoa!!


    • 13.v

      voit käyttää meikki voidetta siihen päälle vähän puuteria rusehtava tai punertava poskipuna on hyvä ja sitä ihan vhän sitten ripsarii mut ei silleen et se on ihan paakkuuntunutta ja jos on tummat silmän aluset vähän voi käyttää peite puikkoo ja jos on tummat silmän aluset ei kannata laittaa ala ripsiin ripsarii se tummentaa silmän alusia entisestään ja sit pakkelii tai kiiltoo huuliin....:)

      • Ipoque

        ^Pisin lause ikinä.

        Mutta itse laitan ripsaria, ja nyt kokeilen vähän että mikä luomiväri sopisi. Hirvittää kyllä ajatella itseni pandameikeissä.. Yääh. Kulmiini en koske, ihoni annan olla ja huuliin sipaisen huulikiiltoa, mutta juhliin saatan laittaa punaa. ;)
        Luokkakuviin sitten aurinkopuuteria. Ripsaria olen käyttänyt nyt kutosen alusta, mutta melko varovaisesti. Eräs ex kaverini nyppi kulmakarvansa pois viimeistä untuvaa myöten, ja laittaa nyt nestemäisellä kajaalilla itselleen mitä erikoisempia virityksiä, esim. rasteista tehdyt kulmakarvat, sillai x x x x x kaaren muotoisena otsalla, mutta hän tekee saman myös pisteillä. Ei kovin kaunista katseltavaa.


      • kulmatkauheat
        Ipoque kirjoitti:

        ^Pisin lause ikinä.

        Mutta itse laitan ripsaria, ja nyt kokeilen vähän että mikä luomiväri sopisi. Hirvittää kyllä ajatella itseni pandameikeissä.. Yääh. Kulmiini en koske, ihoni annan olla ja huuliin sipaisen huulikiiltoa, mutta juhliin saatan laittaa punaa. ;)
        Luokkakuviin sitten aurinkopuuteria. Ripsaria olen käyttänyt nyt kutosen alusta, mutta melko varovaisesti. Eräs ex kaverini nyppi kulmakarvansa pois viimeistä untuvaa myöten, ja laittaa nyt nestemäisellä kajaalilla itselleen mitä erikoisempia virityksiä, esim. rasteista tehdyt kulmakarvat, sillai x x x x x kaaren muotoisena otsalla, mutta hän tekee saman myös pisteillä. Ei kovin kaunista katseltavaa.

        Mitäs mieltä ootte siitä, et ennen seiskan alkuu käy laitattaa kulmat ??


      • jvklnfjvolntr
        kulmatkauheat kirjoitti:

        Mitäs mieltä ootte siitä, et ennen seiskan alkuu käy laitattaa kulmat ??

        Mun mielestä kulmat ovat yksi meikin tärkeimmistä asoista ja niitä ei tulisi unohtaa! Kannattaa kuitenkin nypityttää kulmat ammattilaisella, sillä itselläni kävi sinun iässäsi niin että innostuin liikaan nyppimään. Nyt en saa enää mieleisiäni paksuja kulmia ja harmittaa todella paljon. Kannattaa myös mieluummin siistiä aluksi, koska kulmat eivät todellakaan kasva helposti takaisin :)
        Vinkkejä kulmien hoitoon saa sitten ammattilaiselta! :)


      • Anonyymi
        kulmatkauheat kirjoitti:

        Mitäs mieltä ootte siitä, et ennen seiskan alkuu käy laitattaa kulmat ??

        Voit mennä jos haluat:)


    • Tyttö-97

      Suosittelisin sinulle Rimmel Shock Color LipsGloss tätä sävyä: http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://thumbs1.ebaystatic.com/m/mHByCctjpTIUU_vOb-88yoA/140.jpg&imgrefurl=http://www.free-website-content.co.uk/shop/0-rimmel-lip-gloss-4-LOWEST.html&usg=__4Cesr6YQvOsTLyRdxC_IwFJ15CQ=&h=140&w=140&sz=3&hl=fi&start=51&zoom=1&tbnid=zUdL0eaRQ1AiVM:&tbnh=112&tbnw=112&prev=/images?q=Rimmel Shock Lips Gloss&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1024&bih=677&tbs=isch:10,1731&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=672&vpy=291&dur=40&hovh=112&hovw=112&tx=49&ty=30&ei=qZICTZ61IoaAOq... Tai no onhan noita muitakin. Noita on saatavilla tällä hetkellä mm. Seppälästä tai samankaltaisista kaupoista alennuksesta. Ainakin Kauppakatu 18
      15140 Lahti
      Puh. 03 - 880600
      Nyt on 10.12. klo 22:53
      Euromarket on
      Ark8:00-21:00
      La8:00-18:00
      Su12:00-18:00


      on nyt tällä hetkellä noikin saatavilla edullisesti, jotain euron tai kaks euroo tais olla ja muistakseeni 2kpl. Erilaisia sävyjä saatavilla. Toi on ollut ensi näkemyksestä lähtien mun mielestä paras huulikiilto kautta aikain. Ja se on mun mieleen. :) Ja täältä sitten voi katsoa, kuinka pitkä matka Lahteen suurimmaksi osaksi on.....http://alk.tiehallinto.fi/www2/valimatkat/index.htm Toimii, kun laitat lähtökohdaksi asuinpaikkasi ja tokaan Lahti

      Suosittelen myös suihkusaippuoita esim. Avon Senses Imagine, Avon Senses Lady Daze, KUVA:http://torebka.kafeteria.pl/katalog.php?mode=view&id=17423 , Family Fresh Honey Rich,
      Hileitä hiuksiin, Kirkastava hoitoshampoo erisävyisille vaaleille hiuksille BY Yves Rocher Kultaista hohdetta vaaleille hiuksille aina kastanjanruskeisiin saakka. Kamomillauutetta sisältävä, kiiltoa antava ja hoitava shampoo pesee hiukset hellävaraisesti kirkastaen hiusten luonnollista vaaleutta aivan kuten aurinko. Hiukset saavat uutta kiiltoa ja kullan hohdetta. Tilausnumero: 12794

      Ja vedenkestävä ripsiväri. Niitä on saatavilla, noooh vähän kaikkialta..Seppälä, Yves Rocher jne...

      Eli no siis, kannattaa teidän olla tyytyväinen jos te saatte mitä haluutte..Mä en saa oikein mittään noista, tuskin ikinä. Ei oo meinaan rahaa ku tilillä, mutta sieltä en viittis ottaa enkä sitä paitsi saa niitä ITSE nostettua.ku oon alaikäinen...

      • sanoitte

        äideillenne että alotan meikkaamisen?Haluisin alottaa,mutta en osaa ottaa sitä asiaa esille,en halua sanoa että tuutko ostaa mulle meikkejä ku se on vähän pihi ja muutenkin haluun ostaa ne kamujen kaa.
        Ootteko kyllästyny meikkaamiseen jossain vaiheessa?Ajattelin ku ite pidän meikkaamisest mut en meikkaa niin kauheen usein...


      • rich bitch

        mikä vitun euromarket?? säälittävää...


      • Anonyymi
        sanoitte kirjoitti:

        äideillenne että alotan meikkaamisen?Haluisin alottaa,mutta en osaa ottaa sitä asiaa esille,en halua sanoa että tuutko ostaa mulle meikkejä ku se on vähän pihi ja muutenkin haluun ostaa ne kamujen kaa.
        Ootteko kyllästyny meikkaamiseen jossain vaiheessa?Ajattelin ku ite pidän meikkaamisest mut en meikkaa niin kauheen usein...

        En mäkään meikkaa usein mut tykkään siitä ja käytän äidin meikkejä


    • Tyttö-97

      Rimmel Shock Color 3d sävy 8175 Siinä on väriä sopivasti, muttei liikaa... Ja ei ole liikaa kiiltoa.. Ehdottomasti mun suosikki ! ! ! TYKKÄÄN SIITÄ ENITEN.

      -Rimmel Extra Super Lash-ripsiväri

      Ja emmä oikee muuta sit suositteliskaa....Puuteria vaan joskus harvoin käytän. Ja oon 13w

    • moi vaan

      Oon kans 13 vuotta! Mun mielestä on ihan turhaa ruveta käyttämään "pakkelia" näin nuorena! SIllä oikeesti pilaa ihonsa. Tietty jos on huono iho niin sit voi käyttää, mut sit iän myötä ihosta tulee viel huonompi!
      Ite meikkaan kouluun seuraavasti:

      Taivutan ripset,
      Ripsarii, vaan yläripsiin,
      hitusen poskipunaa,
      peitepuikkoo isojen finnien päälle ja
      älyttömän vähän kajalia.

      Muista taivuttaa ripset aina ENNEN ripsiväriä!

      Itse laitan peitepuikkoa ensin puhtaaseen sormeen ja sitten vasta finnin päälle! Sillä jos laitan peitepuikkoa suoraan finniin, saattaa seuraavalla kerralla kun laitan peitepuikkoa tulla toiseen kohtaan finni! (jos tajusitte) ;D


      mui

      • tyttö -98

        oon 12v. ja 6. luokal ja sain äitiltä joululahjaks ekat meikit ja aloin sit meikkaa. Meikkaan nyt tälleen:
        ihan ekaks kosteutusvoide
        puuteria ku on niit finnei
        ripsaria ylä ja alaripsiin
        huulikiiltoa
        sit mietin tota luomivärii et pitäiskö laittaa mut en nyt viel oo ainakaa laittanu. Voisko joku antaa hyvii vinkkei miten mun kantsis nyt meikata? :)


      • greenbay
        tyttö -98 kirjoitti:

        oon 12v. ja 6. luokal ja sain äitiltä joululahjaks ekat meikit ja aloin sit meikkaa. Meikkaan nyt tälleen:
        ihan ekaks kosteutusvoide
        puuteria ku on niit finnei
        ripsaria ylä ja alaripsiin
        huulikiiltoa
        sit mietin tota luomivärii et pitäiskö laittaa mut en nyt viel oo ainakaa laittanu. Voisko joku antaa hyvii vinkkei miten mun kantsis nyt meikata? :)

        iteki aloin meikata 6. jos on näppyjä hyvät ihon hoito rutiinit ja vaik hoitava peitevoide/meikkivoide ja vähä puuterii kiinnittääkseen meikin ja sillai meikki pysyy pitkään kauniina,jotain vaaleeta luomaria,ripsaria,vaik poskipunaa ja huulikiiltoo. älä käytä paljon jotta pysyt luonnollisena,ite meikkaan aika paljon mutta kauniisti ja oon kasilla,itelläni on aika hyvä iho.


    • okmoi

      Hauska ja flirttaileva meikki on kiva, eikä se nyt tarkoita että heittäydytäänpä vampiksi vaan että kolmetoista vuotias on jo ihan tarpeeksi vanha meikkaamaan ihan miten vaan ja kivat flirttailevat tyttömäiset värit on kivoja nuorille tytöille. Jotain kevyttä huulipunaa, kiiltoa, poskipunaa, luomiväriä, ripsaria ja rajauskynää jos sen nyt osaa tehdä. Harjoitella kannattaa kumminkin. :) Ja pitäkää hauskaa, meikki on kaikkien iloittavaksi ja tekemään olon kauniiksi, se ei ole kuoleman vakava asia.

    • okmoi

      Hauska ja flirttaileva meikki on kiva, eikä se nyt tarkoita että heittäydytäänpä vampiksi vaan että kolmetoista vuotias on jo ihan tarpeeksi vanha meikkaamaan ihan miten vaan ja kivat flirttailevat tyttömäiset värit on kivoja nuorille tytöille. Jotain kevyttä huulipunaa, kiiltoa, poskipunaa, luomiväriä, ripsaria ja rajauskynää jos sen nyt osaa tehdä. Harjoitella kannattaa kumminkin. :) Ja pitäkää hauskaa, meikki on kaikkien iloittavaksi ja tekemään olon kauniiksi, se ei ole kuoleman vakava asia.

      • make up

        oot ihan oikeessa,tollanen on kaunis meikki!!


    • Maaapeee

      Yhdyn joihinkin täällä olleisiin.
      Itse olen 8-luokalla, enkä vieläkään meikkaa (paitsi välillä peitepuikko), eikä kaikki muutkaan luokallani. Ja ei siinä ole mitään vikaa. Lisäksi meikkaan tanssiesityksiini.

      Sitten haluasin sanoa, että SE ON TEIDÄN OMA VALINTANNE, ja tämä on vain muiden mielipide. Ei tarvitse tulla siis valittamaan.

      Mutta, itse käytän siis vain huulikiiltoa, mikä sopisikin hyvin nuorille (10-12). Ei niitä silmiä tarvitse korostaa. Jos on huono iho, meikkaamiseen on omat syynsä, ja siihen en ota kantaa.

      Mutta, jos näen jonkun 10-vuotiaan pakkelinaaman kadulla, niin kyllä siinä tulee mietittyä, että mihin tämä maailma on oikein mennyt. Kun itse katson kuviani ala-asteelta, en todellakaan haluaisi, että olisin meikannut silloin. Tai teille korkeintaan ripsiväri. Ei mitään kajaaleja..

      Kuudennella luokalla ymmärrän, silloin on sellainen vaihe. :)

      Muistakaa kuitenkin ihon huolellinen peseminen, minä pesen tietysti myös, koska se auttaa ihoa, eikä silloin tarvita niitä puutereita!

      Ala-astelaiset (ja muutkin) pakkelinaamat, ovat kuitenkin vain ällöjä, joten muistakaa KOHTUUS! Vähän riittää.

      Ja se vielä, että jos täällä 11 vuotiaat kyselevät ohjeita meikkaamisen, ehkä kannattaisi vaikka pyytää äitiä opastamaan tai opetella vanhemmalla iällä paremmin...

      • Maaapeee

        ^^ ylempään vielä lisäten, että minulle ei ole tullut YHDEN YHTÄ finniä, vain pienen pieniä alkuja, koska olen nuorena pessyt kasvoni...


      • oikeesti...

        ihan totta...


    • tyttö14vee

      en nyt aio sanoo mitää edellisii kommentteihi, sanon vaan et tummia meikkejä pitäs käyttää vasta yläasteen jälkeen. mun paras kaveri laittaa melkee aina raskaat kajaalit ja meikkivoiteita finnien päälle, eikä se näytä YHTÄÄN luonnolliselta. se on TOSI ärsyttävää jos tämmöset lapset meikkaa rajusti ja yrittää olla muka nii aikuisia. se on vaan huonoksi niille. saa siis kyl kokeilla eri meikkejä mut älkää PLIIS meikatko rajusti kouluun, näytätte vaa pelleiltä. kiitos

    • heppahullu<3

      meiän luokal yks 12vee meikkaa, ja se käyttää sellast meikkii joka ei sovi sille,
      sillä on joskus semmone tummansininen luomiväri, hirveet ripsarit, kulmat laiteltu ällösti, ja sit on jotain pinkkii huulipunaa, tulos kamala.

      ite EN MEIKKAA!! ku oon tällänen "maalaistollo".

    • HEPPAHULLU <3 <3

      Mä taas,

      no sitä vaa, et jadees10v. Mieti sillee et mun äitikää ei käytä noin paljo meikkii.
      oon ykstoista, enkä meikkaa. luulisin et oot 4-3luokalla.

      ja asia lyhyesti sanottuna "MIKÄ JÄRKI MEIKATA NOIN NUORENA!!! OOT VASTA KYMMENEN"

      HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!

    • 12MURKKULIINI..=P

      Mul on metrin levynen ja puolen metrin kokonen lipasto-laatikko TÄYNNÄ meikkejä ja oon vasta 12w.......meikkaan joskus....esmin juhlii :

      Ripsarii ,VÄHÄN luomarii ja puuteria.....eli millonkohan ne meikit vanhenee....en pidä siitä ,et 10 vuotiaat meikkaa....musta raja ois 11½ w......ne on nimittäin ne `pikkupissikset`ihan vitun oksettavia! (10w siis ja nuoremmat on perseestä! ...=P

      • wtf??

        ohhhoh sielt lentää sellast settii et ei mitää rajaa,joo oon ite kasil ja käytän aika paljo meikkii mut en tee sellast paska suttuu niil meikeil ku noi vähä nuoremmat ja kai ne ny tunkee sitä pakkelii naamaa ku niitte itsetunto o iha vitun perseestä!!!!!!!!!!


    • VINKKI;

      vinkki; jos sinulla on tummat silmänaluset niin ÄLÄ laita ala-ripsiin ripsiväriä !!!!! Se korostaa silmäpussejakin !

    • haha läbäl ===)))

      antakaa ihmisten meikata jos ne haluu,ärsyttä ku ihmiset jankkaa et "oot viel iha lapsi",mitä vitun välii,ei oo sult pois jos joku käyttää meikkii,jote naama umpeen pallomasit,mä oon kaikkivaltias!!!

      • love ya

        haha vittu kuulostatki iha "kaikkivaltiaalt",olis kiva olla sun frendi!! XDDD


      • Anonyymi

        Sitä paitsi mitä väliin jos meikkaa kaikki jotka haluu saa meikata ei siitä tartte tehä noin isoa juttua jos joku 10-11v meikkaa ite oon 11 ja meikkaan


    • Tyttö-97

      Hyvä meikki, mä en laita kouluun muuta kuin ripsaria, en muutes omaa (tällä hetkellä) oikeen muuta, eli vähällä olen selvinnyt. Säästän rahaani ja ostan Stockmannilta kaiken, hiuslakat jne.


      Mut käytä vaikka hiuslakkaa/ hiuskimalletta, semmosta kuultovoidettakin saa joka kimmeltää ja SITÄ voi sekoittaa vartalovoiteen sekaan.


      Kuultovoidetta myy ainakin Body Shopin. Sen ainakin tiijjän! Mut jos haluut kunnon meikkii, nii kantsii mennä Stockmannille. :)


      http://www.makeupbar.fi/huulipunat1b.htm Näin upeita huulipunia ei saa muualta kuin......No, Stockmannilta Helsingistä, tiettyh!:)

    • cfhj

      hauskaa et tää ketju on alotettu vuonna 2004, eli alottaja on noin 20 vuotta ja edelleen riidellään pitäskö sen meikata vai ei :''''''D

    • Girl Who's 13Yrs Old

      Hei, musta meikkaamisessa ei ole mtn. huonoa, ellet sitten maalaa kasvoillesi kunnon sotamaalausta. Meikkauksellakaan ei pitäisi olla ikärajaa, mutta kyllähän se vähän oudolta näyttää, jos 10-11-vuotias pistää paksut pakkelit naamaansa. Sehän on omakohtaista, että haluaako tai kokeeko tarvitsevansa meikkiä. Suosittelen, että aloitat meikkaamisen päivittäin vasta silloin, kun todella tarvitset sitä. Meikkaushan kuormittaa ihoasi, koska joudut hankaamaan ja hinkkaamaan ihoasi n. 2 krt. päivässä. Ite kiinnostuin meikkaamisesta joskus 11-vuotiaana ja silloin se oli itseasiassa aika kaukaa haettua. Okei, silloin mun meikkaaminen oli tyyliin semmosta iltapäivän ajanvietettä, että vähän sotkin äidin meikeillä, kunnes sain vähän omia meikkejä. En oikeen tiennyt, miten meikataan ja miten ne meikkivoiteiden värisävyt valitaan oikein. Mutta nyt virheistä viisastuneena olen "uudelleen alkanut meikkaamaan" nätimmin.

      Hyvä perusmeikki kouluun on riippuen onko ihossa epäpuhtauksia kuinka paljon, jos ollenkaan:
      -peitepuikko/peitevoide (jos on satunnaisesti epäpuhtauksia yms.)
      -meikkivoide (jos iho punoittaa vähemmän-halutuista-paikoista tai jos on enemmän ihon epätasaisuutta ja epäpuhtauksia)
      -ripsiväri (siististi, ei mtn. paakkuripsiä, 1 kerros riittää ylä(- ja ala)ripsiin)
      -huulirasva

      Kaikessa meikkauksessa pitää kuitenkin olla kohtuutensa. Aina ennen kuin laitat mtn. ihollesi, laita kosteusvoidetta. Meikit pitää myös pestä pois HYVIN aina ennen nukkumaanmenoa. Kasvot tulisi myös pestä aamuin illoin ja tämän jälkeen laittaa kosteusvoidetta. Ennen kosteusvoidetta VOI käyttää kasvovettä, että kosteusvoide imeytyisi paremmin. Voi kysyä myös omalta äidiltä, että miten meikataan. :)

      Sitten vielä muutama sananen muiden kommentoijien aatteesta, että "Jos aloitat meikkauksen nuorena, ihosi on täyttä ****** kun olen 20-vuotias.". Itse en usko tuohon väitteeseen yhtään. Se, että meneekö ihosi huonompaan suuntaan meikkauksen takia, riippuu siitä, kuinka hyvin hoidat ja kosteutat ihoasi. En usko, että jos puhdistat ihosi aamuin illoin ja annat ihosi hengittää, eli et meikkaa vaikka päivänä tai kahtena viikossa, että ihostasi tulee ******.

      Kannatan siis että pitäisit kaiken kohtuuden rajoissa, huolehtisit ihostasi hyvin ja että PITÄISIT HAUSKAA! (:

      Love, girl who's 14 yrs old.

      • 3pic

        KORJAUS ^NIMIMERKKI "Girl Who's 14Yrs Old". :DD


    • cookie monster

      Siis mitä hittoo?? Ei noin nuorten tarvis meikata ollenkaan ku olette vielä kauniita...mut siitä vaan jos haluatte pilata ihonne ja tuhlata rahat.

      Eli laittakaa ekaks kolme kiloo meikkivoiettahh ja sitte niiqu ripsarii tosi paljon ja linnunkakat silmiin ja nudehuulet ja puuteriii ja kynsilakkaah ja sit viel puol pulloo lakkaa hiuksiinn...ja sitte ootte tarpeeks lissui menemään kouluun mätänemään... :D

    • ada-adalmiina19

      Mun mielestä tossa sun nykyses meikis ei oo mtn vikaa :)

    • eräs apulainen. '''

      Lueskelin keskustelua tuolta alku- ja keskipäästä, enkä laiskuuttani jaksanut lukea enempää. Tyrmistyin kun luin jonkun moittineen noin 13 vuotiaan meikkaustaitoja. Itse olen 13 ja eräs suomalainen meikkaaja/maskeeraaja kysyi minua apulaiseen kesäksi, kun hän näki minun meikkaaman tanssiryhmän. Eli kaikki 13-vuotiaat eivät ole kasvojenmaalaajia, vaan ihka aitoja meikkaajia.

    • LISSU 69

      Voi d44! TEHKÄÄ SITTE NIIQ MITÄ LYSTÄÄ JA OLKAA NIIQ NII VITUN IHQI!!!!!11

      KOHTA OOTTE KÄNNISH JA KAIGGEEE KU MEIGGAATTE JA SILLLLEEE...

      LOL XDDDDDDXXXDDXDXDXDXDXDXDDXXDDXXDXDXDXDXDXDXDXDDXD

      PS.MUN HIUKSET TIPPU PÄÄSTÄ KU LAITOIN PUUTERIIIII

    • qasu

      Itse olen myös reilun 13 vuoden iässä ja arkimeikkiin kuuluu puuteri/meikkivoide, kulmakynä, poskipuna, ripsari ja päivän pelastus on garnierin virkistävä silmänalusten vaalentaja, suosittelen !

    • Hurr

      Kohta täytän 16 ja vasta viime syksynä aloin meikkaamaan vakituisesti. No big deal. ;0 Sitä ennen meikit naamassa ei ollu vaan luonnollinen olo, enkä siksi meikannut ikinä. Täydellisen meikittömyyden jälkeen tulikin sitten karmea pakkelinaamavaihde, mutta nykyään perusmeikki on meikkivoide, aurinkopuuteri, rajauskynä, valkoista silmänurkissa ja nude huulikiille. Ja kulmat piirrän kans ite ite.

    • kkjfvkfvjvfjnvfko

      itse aloitin kutosella, ja ei meikin tarvi olla mikään "hurja".
      mahdollisimman neutraalit, kevyet värit ja sopivat tuotteet omalle iholle,
      itse en käytä muute kuin meikkivoide, puuteri, ripsientaivutus ripsari ja nestemäinen diorin huulirasva.kaikkea kevyesti ja harkitusti, ja kulmakarvojen siistiminen tarvittaessa.

    • normaalityttönen

      mikä on ongelmana jos meikkaa nuorena ? kaikkee pitäää kokeilla... turhaaa jotku aikuiset tulee dissaa kuinka kauheet on nähä nuorii kauheet meikit pääl kaupungil se on niiitte oma valinta ! oon ite 13 ja alotin meikkaa nelosel joskus harvoin laitoin sillo ripsarii ja sillee mut en ees läheskää joka pv. vitosel sitte tuli luomivärit mukaa ja sen lopus vähä kajaalii. kutosel tuli puuteri ja peitepuikko ja aloin laittaa kans kulmat ku alko tulla finnei ja kaikkee -__- sitte nyt alotin vast käyttää meikkivoidet ja rajaan silmät eyelineril tai kajaalil. mulle on sanottu et oon hyvä meikkaa ja se kai sitte johtuu siit ku pienempän aina meikkasin huviksee mummol mummon meikeilj a sillee mut minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa !

    • TÄSSÄ PARI VINKKII!

      olen 15-vuotias ja aloitin meikkaamisen sinua vuotta aikaisemmin. Tässä sulle muutama vinkki:

      1. Jos sinulla on huono iho, ja tunnet itsesi epävarmaksi ilman meikkivoidetta, käytä meikkivoidetta. Käytä kuitenkin sellaista, jossa ei ole öljyjä. Pese kätesi ennen meikkivoiteen levittämistä, jottei käsistäsi joudu bakteereita naamaasi. Hyväihoisten ei tarvite laittaa meikkivoidetta tai puuteria ollenkaan!

      2. Taivuta ripsesi, silloin silmäsi "avautuvat" ja katseesi kirkastuu! Levitä ripsiväriä pieni kerros ja levitä sitten toinen pieni kerros. Jos laitat kerralla paljon, syntyy paakkuja! Voit silti harjata ripsesi lopussa.

      3. Tuon ikäisen ei kannata käyttää vielä raskaita luomivärejä, mutta kulmaluulle (kulmakarvan alapuolelle) voit laittaa jotain hohtavaa vaaleaa luomiväriä. Se raikastaa kasvojasi!

      4. Jos silmänalusesi ovat tummat, voit laittaa niihin valokynää! Voit käyttää tätä samaa valokynää äskeisessä kohdassa selitettyyn juttuun! Voit myös halutessasi levittää valokynää hieman poskipäillesi:)

      5. Mielestäni huulet voivat pysyä entisellään 13-vuotiaalla:)

      TÄSSÄ TÄRKEIN ASIA: PESE AINA ILTAISIN HUOLELLISESTI MEIKKISI POIS! muuten ihosi menee huonoksi (kokemusta on, tällä hetkellä itselläni akne...)

    • tuuviruuvi

      en jaksanu lukea kaikkia tän keskustelun viestejä :) mutta kumminkin ite oon kans 13 :))))



      täs vinnkejä:
      (eli siis jos jaksaa meikata aamulla... ;) )

      1. pese kasvot

      2. levitä kosteusvoide

      3. levitä meikki voide mahdollisimman tasaisesti kasvoille ja kaulaan, on tärkeetä, et se on oman ihon väristä, koska muuten värierot näkyy aika paljon...

      4. peitä peitepuikolla ihon virheet ja punotukset yms.

      5. puuteroi koko naama (myös luomet)

      6. pistä aivan yläluomen ylärajaan eyelineriä tai kajalia (mustaa tai ruskeeta ja jtn. muuta luonnollista) saattaa tarvita harjottelua, mutta itse en kouluun tai muuallekkaan kuin juhliin pistäisi luomiväriä, ainakaa mitää hirveen värikästä tai anakaa luomivaon yläpuolelle........

      7. harjaa ripsari

      8. vallllmizzzz :)


      huulille en ainakaa pistä ite mitään... ja jos pistää jtn värikästa tai muuta luomivärii ilman ripsaii se on aika fail :))) toi oli sit vaa mun mielipide :))) joskus kakkosel oon pistäny koko luomen jotain mustikan värist luomivärii kouluuuuu hahahahahahahh :)

      • tuuviruuvi

        ainiiija unohin sanoo etteeiitoiii meikkivoide oo mikää pakollinen eikä mikää muukaa itekki joskus pistän vaa ripsarii jos sitäkäää, ku oikeen laiskaks heittäydyn :)


    • Typykkä13w

      Oon ite 13w ja näin mä meikkaan kouluun:
      1.Peitän mustat silmänaluset ja ihon virheet (jos tarvii) toooooosi hyvä tuote noihin mustiin silmänalusiin on lumenen blue neutralizer.
      2.Levitän puuteria koko kasvoille, puuterina käy parhaiten joku mattapintainen.
      3.Rajaan yläluomen ruskealla kajaalilla, christian dior on ihan sika hyvä, paits tosi kallis... ja rajaan alaluomeakin kevyesti
      4.Taivutan yläripset ripsitaivuttimella
      5. Lisään ripsiväriä, ripsareissa semmonen halpa perus tuote on paras :)
      6.Viimeistelen meikkini pienellä sipaisulla huulikiiltoa.

      Tämä meikki on todella hyvä perusmeikki kouluun ja myös helppo alotteleville meikkaajalle :) Lopputulos on todella luonnollinen, söpö,raikas ja kaunis

    • oon13v. kans

      älkää käyttäkö huulikiiltoo ja luomivärii samaa aikaa, näyttää tosi halvalle arkena paitsi juhlis tietty voi:')

    • nakkemainen

      Mielestäni sopiva meikki 12-13 vuotiaalle olisi puuteria T-alueelle (nenä,otsa leuka), jos iho rasvoittuu ja kiiltää kovasti niin miksei muuallekkin.

      Ripsiväriä saa laittaa muttei niin että tulee kamalat köntsät.

      JOS haluaa käyttää luomiväriä niin hillitysti vaaleanruskean sävyt.

      Peitepuikkoa voi sotkea finnien päälle mutta mielestäni se helposti korostaa ihon epäkohtia.

      Huuliin kiiltävää huulirasvaa tai läpinäkyvää huulihiiltoa.

    • 84-laps

      En jaksanut lukee joka juttuu, mut jos joku ei muistanut mainita niin siinä vaiheessa kun alatte käyttämään meikkituotteita silmiin, muistakaa alkaa käyttämään myön silmänympärysvoidetta. Ei mitään ryppyvoidetta vaan sellaista kosteuttavaa silmänympärysvoidetta ettei silmänympärysiho vanhene ennen aikaisesti ;)

      Itse en 13-vuotiaana meikannut, mutta nykyään sitä näkee alaaste ikäisiäkin pakkelit naamassa, et nuoriso on kaikinpuolin muuttunut omista ajoista.

      Et jos kokee, että on tarvetta meikata, niin luonnollinen lookki on paras ja please älkää tehkö sitä virhettä, että piirrätte kulmakarvat mustiksi viiruiksi, se jos mikä ei sovi kenellekkään oli henkilä minkä ikäinen tahansa ;)

      • drtdetr

        Silmänympärysvoide on aika turha, sillä kosteusvoidetta (perusvoide käy) voi laittaa myös silmänympäryksille.


    • lappilainentyvär(;

      Minun mielestä kans pakkelit naamassa kulkevat on tosi kamalia! Ja sitä mie en ymmärrä, että pittää olla jtn pikkulissuja-.- :D huooh :D voin sanoa teille 9-12v että äläkää meikatko! tai jos meikkaatte niin ihan vähän ripsaria yms. ja tämä on etenki 12v että jos teillä on finnejä laittakaa peitepuikkoa päälle, mutta levittäkää seki huolellisesti ettei jää rajoja. Mie ite olen 13v ja taivutan ripset ja laitan ripsaria,laitan meikkivoidetta ihan pienen kerroksen sen verran että peittää,kajaalia joskus, riippuu siitä jaksanko/kerkiänkö aamulla :D ja sitten huulissa vaan huulirasvaa nimim. huulirasva-addikti

    • Nasu

      Hei,

      Älä käytä ollenkaan.

    • hei!

      ei ton ikänen tarttee kun silmän alle valokynää ja ripsarii!

    • hkhkhkkh

      no mä käytän värillistä päivävoidetta sitte puuterii vähä ja 1 kerros ripsarii yläripsiin jos en mee shoppailemaan lauantaina niin en käytä meikkiä lauantaina ja sunnuntaina. Annan silloin ihon levätä.Pesen aina iltaisin meikit pois. Onko iha jees meikki 13 vuotiaalle?

      • hkhkhkkh

        Ja ainii pesen myös lauantaina ja sunnuntaina kasvot


    • pöllö28.5

      Itse aloitin meikkaamisen 12- vuotiaana. Käytin itsekin puuteria ja kevyesti ripsiväriä, joskus juhliin kevyesti kajaalia ja huulikiiltoa. Jätäppäs tyttö luomivärit pois, niitä voit laittaa sitten kun on vaikka disco tmv.

    • :OOO

      Ripsari kerros on riittävä. Kunhan ne ei oo paakuilla.

      T:13V tyttö

    • ...

      itekki oon 13v tyttö ja meikkaan silleen et laitan vaan meikkivoiteet yms ja sit kaikki perusmeikit. sit vähän sellast ruskeenpunasta poskipunaa etten näytä ihan kalpeelta puuterin takia. no aina laitan ripsarin ja rajauski tulee joskus laitettuu. luomiväriki on sellanen oleellinen osa mun meikkaustani. mun meikkaus muuttuu vähän päivä päivältä..

      mutsiis mun mielestä toi sun meikkimäärä on just hyvä meijän ikäselle. itteeni haukutaan usein meikkipelleks vaikken ees meikkaa sillee et näyttäisin typerältä kuten useet meijän ikäset.

    • Meikkitaiteilija22.v

      Jos laitat ripsiväriä en suosittele alaripsiin. Eyelineriä voi käyttää (se saa silmät näyttämään suuremmilta) mutta ei kannata käyttää paksusti.

    • smbb

      olen ny 13 .v.
      ja olen meikkannut jo 12.v.
      käytän ripsaria ja peite voidetta ei oo paha..

    • 17+20=?

      Taidat nykyään olla jo 21-vuotias? (: Mites selvisit tuosta 13-vuotiaan meikkipulmasta? (:

    • minkä ikäsenä alotitte meikkaamisen?? :)

    • huikkelis

      mä alotin 13 vuotiaalta mutta mä kyl vedin melko paljonki pakkelia naamaan :D äiti aina sano et näytän ihan nukelta ku oli meikkivoiteet ja ripsarit ja luomivärit jnejne kaikki aina luuli että olin vanhempikin... kun tuli tuo murrosikäkin aika aikasin :D mut joo 13 vuotiaana minäkin alotin meikkaamisen ei siinä mitään pahaa ole jos haluu.

    • :)))

      Oon 13v ja käytän yleensä jotain luomiväriä (sininen, lila, mutta ei aina) bb voidetta, ripsaria, huulikiiltoa (joskus) ja joskus mustaa tai valkoista kajaalia. :) Aloin 12v laittamaan kouluun huomaamatonta luomiväriä, ripsiväriä ja huulikiiltoa. :)

    • en ymmärrä

      siiis mä en ymmärrä sitä että kaikki kysyy minkä ikäsenä pitää alkaa meikkaaa ite oon kakstoist vee ja meikkään vaan ripsarii mut sitäkään en laita kouluun ja meikkivoiteet on aivanhirveitä siis yks kaveri vaan laittaaa sitä kilokaupal ja sit sen naama nayttäää ku sika ois ruskettunu ja sit se kehuu ku on kaunis joo tosi

    • nortzi

      Meikkisi kuulostaa oikein sopivalta nuorelle naiselle. Jos haluat leikitellä meikeillä laita ohut kissamainen rajaus eyelainerilla ja sitten lemppari luomiväriäsi.Saat taatusti ihanat säihky silmät :)

    • ZeldaLovex

      Heippa!
      Olen 12-vuotias tyttö, jolla on siis todella huono iho.
      Meikkaan yleensä aamulla käyttämällä Lumenen Kosteuttavaa meikkivoidetta, koska ihoni punertaa ja on täynnä epäpuhtauksia, saatan käyttää myös Lumenen peitepuikkoa, Käytän kevyesti ripsiväriä, lisään joskus luomilleni hieman ihoa vaaleampaa beigeä, Kesällä laitanVichyn 50 aurinkorasvaa (joka on siis samalla meikkivoide. Huuliini lisään bodyshopin Born lippy huulirasvaa, jonka jälkeen lisään H&M:ältä ostettua huulikiiltoa.

      thats it!

    • Fwooperi

      Terve kaikki!

      Olen nyt lukenut KOKO keskustelun läpi, ja täytyy sanoa, että onpas ihmisillä paljon erilaisia meikkaustyylejä! :) Mielipiteitä oikeastaan on vain kaksi: toiset ovat keskustelun luojan puolella, että hän meikkaa kauniisti, ja toiset kauhistelevat että miten joku meikkaa jo sen ikäisenä.
      Mun mielestä keskustelun aloittajan meikkaaminen kuulostaa ihan ok:lta, mutta onhan se tosiaan hassua että toi "tyttö13wee" on jo 21-vuotias, varmaankin löytänyt jo aikoja sitten itselleen sopivan meikkaustyylin :3

      Täytän parin viikon päästä 12, enkä TODELLAKAAN meikkaa kouluun, mutta nyt on herännyt sellainen kiinnostus meikkaamista kohtaan ja ajattelin, että jos saisin luvan vanhemmilta niin voisin alkaa 6. luokalla meikkaamaan. Ajattelin vain ripsivärin ja huulikiillon käyttöä, en todellakaan luomivärejä yms., koska mun mielestä meikki jossa on silmänrajausta, luomivärejä, meikkivoiteita ja ties mitä ei näytä järkevältä alle 15-vuotiaalla ihmisellä.

      Tietysti meikkaamattomuus tai meikkaaminen on jokaisen oma valinta, mutta PLIIS te 8-11-vuotiaat tytöt, ÄLKÄÄ meikatko! Ainoa hyvä puoli siinä on että annatte teitä vanhemmille hyvät naurut. :)

      Hauskoja meikkaushetkiä ja loppukesää kaikille!

    • 98tyttö

      - meikkivoidetta
      - puuteria
      - peitepuikkoa
      - ripsaria (sitä ennen ripsentaivutin)
      - eyelineria
      - vahvistan kulmakarvoja

      Valokynä pitäisi nyt hommata kunhan rahatilanne paranee. Ja nuo ovat arkimeikkini eli juhliin lisää pakkelia naamaan.

      Ja en suosittele meikkausta koska itse en enää voi edes viedä roskia ulos ilman meikkiä!

    • 12vtyttö

      heipss :D
      itse käytän peitepuikkoa finneihin ym. ja tummiin silmänalusiin, taivutan ripset ja niihin ripsiväriä ja sitten sellasta sävyttävää huulirasvaa ;))

    • 12weee

      Ite käytän iha vaa aina ku jaksaa ripsaria tai sit jos tarvii nii puuteria. ;;D

    • i ♥ u ,if you ♥ me ☺

      Mmoii. :---)
      ite oon seiskalla ja meikkaan näin kouluun:

      -ripsien taivutus ja ripsiväri
      -peitepuikkoo silmänalusille
      -JOSKUS valkosta luomivärii silmän sisänurkkaan vähä valostamaan
      -valkone kaljaali alasisäluomelle
      -huulirasva/läpinäkyvä huulikiilto

      oliko täs teijä mielest liikaa tän ikäselle? :)

    • jokutällanenvaan

      MInusta 13 vuotta on aivan riittävä ikä aloittaa meikkaaminen. Itsekkin aloitin seiska luokalla laittamalla ripsaria. Muistan kyllä että osa luokkalaisistani meikkasi jo paljon enemmän, mutta tuosta on musta iha hyvä alottaa.
      Ihmettelen suuresti miksi kaikki täällä valittaa et puuteri ja meikkivoide veks! Koska ainakin mulla ja suurimmalla osalla kavereistani oli niitä finnejä just 13-15 vuotiaana eniten. Kun menin lukioon saatoin heti keventää meikkipohjaa, kun ei tullut enää finnejä ja iho ei rasvoittunut. Huomioikaa siis se että 13 vuotias on jo teini-ikäinen.
      Minusta sulle sopiva silmämeikki voisi olla ripsari joku kiva luomiväri? Ja meikkipohja riippuu ihosta eli jos sulla on finnejä jne. niin laita vaan meikkivoidetta ja puuteria sekä peitevoidetta, mutta jos sulla ei vielä finnejä ole niin etpä sä taida mitään nuita tarvita :) Muista myös että et tee mitää pissis huulia meikki- ja peitevoiteella, koska se on aika hirveän näköinen, joku kiva huulikiilto vois olla iha jees.

    • Jenna94-

      Saa sitä nyt meikata, mutta toki hirveät silmänrajaukset ei 10-vuotiaan naamassa mitenkään kauniilta näytä. Sanoisin että ripsiväri, puuteri jos iho kiiltelee, mahdollisesti myös huulikiilto ja ohut silmänrajaus, jos siltä tuntuu. Mielestäni on tyhmää tehdä hirveä numero 10-13 vuotiaiden tyttöjen meikkauksesta, antaa niiden meikata jos tahtoo, kyllä vanhemmat osaavat pitää senkin kurissa. :-) Tosiaan puuteria ja meikkivoidetta ei paljoa kannata panna, koska ne tukkivat herkästi ihohuokoset. Ja muistakaa sitten illalla pestä huolellisesti päivämeikki pois! Missään nimessä ei yöksi saa meikkejä jättää! nm. niin itse tein 11-vuotiaana ja tietämättömänä. Puuterit päällä nukkumaan.

    • tytt6

      Olen itsekkin 99 syntynyt ja meikkaan suht. paljon meikkivoide ja näin, mutta en mitään luomivärejä käyttele, teen luonnollisen meikin joka päivä kouluun, ja ihoni on loistavassa kunnossa, sillä puhdistan sen joka ilta meikistä. Että te aikuiset jotka sanotte että älkää meikatko jollette halua ryppyistä ihoa jo 20v niin voisitteko lopettaa tuon peloittelun lapsille, en itseäni tarkoita mutta jotkut saattavat tuntea että tekevät ''väärin'! Ehkäpä kenenkään äiti ei päästä tyttöään kauhean pakkelikerroksen alla kouluun..

    • 20v neitonen

      Kysyit että miten muuten voisit meikata luonnollisesti ja ettet halua näyttää liian meikatulta. Mäkin meikkaan aina mielestäni luonnollisesti, jos ei ole baari-iltaa tai muuta juhlaa tulossa johon usein panostan hieman enemmän.

      Itse käytän meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä ja vahvistan hiukan kulmakarvojeni väriä. Joskus saatan laittaa aavistuksen verran aurinkopuuteria.
      Harvoin jaksan tehdä eyeliner rajausta yläripsien tyveen, vaikka se hyvältä näyttääkin ohuena viivana :)

      Luonnollisuutta kun tavoittelet niin jos oikein naturelli (hmm..?) tahdot olla, käytä pelkkää ripsiväriä. En tuossa sun meikissäsi mitään vikaa huomannut, mutta luomivärejä kannattaa miettiä että millaista laittaa ja mikä sopii juuri sun silmiin. Joku kevyt, ei liian peittävä meikkivoidekkin voisi olla ihan hyvä.
      Pääasia, että käytät meikkiä kohtuullisesti ettei esim. ripsistä tule paakkuiset.
      Less is more =)

      Hienoa että tuon ikäiset tahtovat meikata hillitysti tai "luonnollisesti". Liian usein näkee kaduilla niitä onnettomia 11v tyttöjä joilla on pikimustat 2cm paksut rosoiset kulmakarvat piirretty ja kilo pakkelia naamassa, mutta onhan se sitä kokeiluikää :)

    • makeup pro

      terve!
      olen 13w tyttö ja meikkaamisen alotin 12w
      meikkaan näin:
      --->musta eyelinerrajaus iha ripsien tyveen
      --->tuuheuttavaa ripsarii 2-3kerrosta
      --->jos on paljon finnejä/finnien arpia niin meikkivoidetta
      --->joskus alaluomelle valkosta kajaalia
      no,toi on aika hyvä mulle,ei näytä liian meikatulta.
      Iha vinkkinä:älä meikkaa vaan siksi kun muutkin,jos et itse halua.
      ja ainakaan mun luokan poikien mielestä "paksu pakkelikerros"
      ei oo hyvännäköstä:)

      tässä youtube linkki jossa tehään naturaali ja helppo meikki:
      http://www.youtube.com/watch?v=YScWIPI1cfw
      ja ihan omana vinkkinä:jos naturaalin lookin haluat kannattaa käyttää luonnollisia ihon väriin sopivia sävyjä ja jos käytät meikki voidetta/puuteria niin katso että sävy on oikea:
      jos se on liian tumma naamasi näyttää likaiselta
      jos se on liian vaalea olet kalpean näköinen

      toivottavasti tää autto

    • patepate

      Mun mielestä sulla on iha hyvä meikki (: Oon ite kutosel ja meikkaan ;)

      Eka pesen aina naaman kunnolla ja huolellisesti (:
      Sit laitan meikkivoiteen ja puuterin
      Sit laitan ripsarii :D

      En sit oo sellane hirvee ihqulissupissis jol on hirveet meikit ja on iha riippuvaine meikistä :DD tiiän et oon aika nuori, mut mul on himo rasvann iho ja sillee ja sit on melkeimpä vois sanoo et ei oo ripsii ku ei niitä näe jos ei oo ripsarii (:

      Muuten jos on joku erikoistilaisuus nii vedän iha pienet silmänrajaukset yläripsien juuree ja pikkuse jotai luomivärii joka ei sillee erotu sadan kilsan päähä ;)

    • JONNA !

      Hei te vanhat mummot jotka tuutte pätee tänne jostain et 13 v oon liian nuori meikkaaman jos meillä on kurttuinen iho kakskympisenä ni onko teiltä pois ei mun mielestä joten voitte olla hiljaa.

      Mä oon 13 vee ja käytän meikkivoidetta, puuterii, ripsarii, kajaalii ja luomiväriä :DD hyvää joulua kaikki 13-16 vuotiaat :))

    • Kata¨¨

      Olen 7 lk, meikannut 5 lk asti.

      Yleensä käytän:

      huolellinen ihon puhdistus ihotyypilleni sopivilla tuotteilla sekä kosteutus. Huulille huulirasva.

      Meikkivoide t-alueelle, peitevoide silmien alle, punoittaviin kohtiin ja näppyihin, valokynä kulmaluun korkeimpaan kohtaan, poskipäille, nenänvarteen, amorin kaarelle ja leukaan. Puuterointi t-alueelle, kevyt persikkainen poskipuna ja varjostukset ohimolle, poskiluun alle, leukaan, nenän ”vierustoille” ja kasvojen reunoille. Huolellinen häivytys ja kaulan meikkaus(jos erivärinen kasvojen kanssa).

      Silmäluomien pohjustus joko siihen tarkoitetulla aineella tai meikkivoiteella. 3 neutraalia yleensä ruskeaa luomiväriä; vaalea silmän sisänurkkaan ja kulmaluulle, toiseksi tummin koko liikkuvalle luomelle ulkonurkasta vähän ylöspäin häivyttäen ja tummin silmän ulkonurkkaan ja luomivakoon. Huolellinen häivytys.

      Musta nestemäinen rajaus joka menee hieman silmän ulkonurkan yli. Pehmennys mustalla mattaluomivärillä. Kajali yläluomen vesirajaan ja alaluomen vesirajaan valkoinen kajali. Hieman mustaa kajalia alaluomen vesirajan ulkoreunalle ulkonurkkaan.

      Ripsien taivutus ja ripsiväri. Lyhyt tekoripsirivi silmän ulkonurkkaan. Peitän huolellisesti tekoripsien rangan mustalla mattaluomivärillä.

      Huulille yleensä huulirasva ja joskus kevyt sävyttävä huulivoide tai huulikiilto.

      Illalla poistan meikit huolella ja puhdistan ihon. Kuorin kerran viikossa. Myös kosteusvoide ja kevyt silmänympärysvoide. Huulille taas huulirasva.

      Itselläni iho on meikkaamisesta huolimatta paljon paremmassa kunnossa kuin se oli pari vuotta sitten. Meikkaamisen myötä olen alkanut pitää paremmin huolta ihostani; näytän paremmalta ja meikkaaminen on helpompaa!

    • naturalmake

      Okei mä oon 14 w enkä meikkaa paljon. Laitan aamusin vaan joskus ripsarii ja se riittää mulle. En haluu pilata mun ihoo, mut ehlä voisin kyl alkaa meikkaa enmmän en vaa tiiä mitä vanhemmat sanoo...

    • 13 vuotias meikkaaja

      Mä kyl ite laitan kouluun vaan luomivärii ja ripsarii joskus puuterii mut se kyl riittää ja oon itekki 13 v

    • Ripsiväri riittää ;)

      Mun mielestä ripsiväri riittää 13-vuotiaalle.

    • ......

      jos on hyvä iho 13 vuotiaalle riittää ihan ripsiväri, bb voide, valokynä ja poskipuna.

    • 12-vuotias

      T^T On teilläkin meikit. Itse laitan vain ripsiväriä ja sitäkin vain harvoin. Äitiltä olen pyytänyt, että ostaisi kajaalia, mutta eihän sitä kaupasta ole muistanut tuoda.
      Ole oma itsesi ja meikkaa mielesi mukaan, mutta ei ehkä kannata maalata kasvoille kauheaa pellenaamaria. (:
      Ja suosittelisin opettelemaan kirjoittamaan ennenkuin tulee töhrimään palstaa, varsinkin kun kysymys on kysytty ja vastausta odottaen (:

    • menkää valittajat

      Oon 13. Meikkaan kouluun päivittäin, aloitan aina rasvaamalla naamani aamuisin, sitten laitan meikkivoidetta silmien alueelle, ja ihan pikkusien huonoihi kohtiin, sit laitan puuteria vähän ja piirän kulmat(en ole ajanut niitä pois piirän päälle) , nii ja sit teen eyelineril rajukset ja laitan ripsaria, siin perusmeikkinj.. juhlissa käytän tummia luomiväerjä sillä ne sopii minulle. Vaalee ei sovi mulle eik oo mu tyyliin, eikä oo mun juttu, sit illal pesen pois ja rasvaan naaman. Eli tommone meikki o iha hyvä, Rajauksia älä tee jos et niitä osaa tehä, sillä jos tekee paksut se näyttää idioottimaiselt! pitää osata nätisti kaikki tehä.

    • piupiub

      Ei tartte hei mitää meikkii :D 13-vuotias ei ole aikuinen eikä edes teini :D
      Vaan lapsi!! ja lapset ei tarvii meikkii

    • Makeup

      Tää onkin jo tosi vanha keskustelu, mutta enpä jätä kommentoimattakaan :) 13-vuotias on teini ja oletettavasti yläasteella. Mun mielestä 13v voi aivan hyvin meikata. En nyt taida vastata juurikaan tuohon aloitusviestin kysymykseen, koska se on vuodelta 2004.. :D Kysyjä on siis nyt n. 22v.

      Riippuu 13-vuotiaan kehitysvaiheesta. Mikäli on lähes finnittömät kasvot, niin en itse ainakaan näkisi syytä meikeille. Ymmärtäähän sen jos tuossa iässä kosmetiikka kiinostaa! :) Itsekin aloitin 12-vuotiaana, koska omistin punoittavan ja aika epäpuhtaan ihon. Meikkinä käytin kevyesti mm. puuteria, peitepuikkoa, meikkivoidetta ja ripsiväriä. Usein jätin kuitenkin peitepuikon pois. Välillä en meikannut juuri lainkaan, välillä vähän enemmän. Käyttämäni meikit vaihtelivat. Aina kuitenkin puhdistin meikit pois tosi huolellisesti. Kasvojani hoidin aamuin illoin puhgistusvaahdolla, -voiteella tai -geelillä, sekä tietenkin kasvovedellä. Olen ainakin tähän asti onnistunut pitämään ihoni varsin hyvässä kunnossa, vaikka meikkaamisen aloitinkin kovin nuorena.

      Tietenkin olisi hyvä, jos meikkaaminen jätettäisiin vanhemmalle iälle. Itse kuitenkin ymmärrän, jos varhaisteinin tai teini-ikäisen kiinnostus kosmetiikkaa kohtaan alkaa nousta. Onhan niitä kaikenlaisia BB-voiteita nuorelle iholle, jotka sisältävät kosteusvoidetta sekä meikkivoidetta. Se on oikeastaan sävyttävä kosteusvoide suunnattuna nuorelle iholle.

      Tämä oli oma mielipiteeni meikkaamisesta (:

      Kevyeksi meikiksi luokittelisin sellaisen meikin, jota ei ole laitettu paksua kerrosta. Paksun kerroksen tuntee kasvoilla, eikä se tosiaankaan tunnu hyvältä. Kevyt meikki ei tunnu kasvoilla. Meikinalusvoide on hyvin tärkeää. Itse käytin sitä heti silloin kuin meikkipuuhiin ryhdyinkin. Meikin pitäisi olla etenkin nuorella hyvin kevyt ja sievä. Tärkeä seikka on, että ei kannata meikata jos ei osaa! :)

    • 12-v tyttö!

      Moi oon 12 vuotia tyttö, ja ite käytän huulikiiltoa , huulikiiltoa joka antaa väriä (niinku huulipuna) ja ripsaria :) ite en tartte mitään voiteita näppylöihin kun mulla ei ole ! :) ja hyvä niin ja minusta sä käytät sopivia meikkejä ♥

    • Näin

      Itse 13 vuotianaa käytin vain peitevoideta ja ripsaria nätti tulli :) Ja nyt 17 vuotianaa samat meikiit kauniiksi kehutaan :)

    • kimlovesdani

      ite oon 12v ja käytän koulussa

      -meikkivoide
      -puuteri
      -poskipuna
      -joskus kajaali/eyeliner
      -ripsari
      -vähän kulmakynää joskus

    • mielipide...

      Aika vanha 'ketju' :D mut joo liika on liikaa.. iteki 13 ja mun mielest meikkaus on sopivaa alottaa yläasteella :) ja 13v on VARHAISTEINI. Todella ärsyttävää ku moni tyylii 10v on sillee et : Jee ihq oon teiniiiihh ..

    • lolz...

      oon ylä-asteel enkä käytä meikkii onks siin niinku järkee laittaa jotaa paskaa naamaa joka pv ? xd

    • lovegame2

      no just nuita ripsaria, puuteria ja huulikiiltoa, minusta luomiväriä ei ehkä kannattaisi vielä laittaa. (olen itse 17 enkä käytä luomiväriä) tietenkin jos käytät hillittyjä värejä eikä mitään kauhean räikeitä.

    • vilhuska

      Oon 12 (-01) ja käytän joka päivä ripsari, luomiväri, kulmakynä, huulikiilto/puna, meikkivoide, peitepuikko ja puuteri

    • 13v

      Moi! Oon 13v. ja aloitin meikkaamisen siis koulujen alussa. Käytän fit me meikkivoidetta ja puuteria, ja ripsaria. Aamulla siis pesen kasvot, laitan meikkivoidetta noin 1 ja puoli pumppausta kädelle ja otan siitä sormella ja pistän jokapuolelle tasasesti naamaan "länttejä" sit levitän/tasotan meikkisienellä. Sitten laitan huiskulla vähän puuteria lähinnö töpöttäen, jottei meikkivoide pyyhkiydy pois. Sitten laitan ripsarin ja kampaan niitä tarvittaessa/poistan paakut ripsiharjalla. Valmis ;) Joskus laitan huulirasvaa..

    • 223asf

      http://www.weddingdressesmore.com/

      Olen itse tykästynyt kyseiseen kauppaan. Tavan seppälästä ei nääs minun makuun löydy. Varsinkin leggingsit lämmittävät jalkoja ja mieltäni.

    • meikkausfriikki

      Ripsivärii, kulmakynää ja puuterii:) ite käytän noita ja oon 13 vuotias:))

    • natalia-anastasia

      Toi sun kuulostaa ihan sopivalta :) Ite laitoin ton ikäsenä pelkkää ripsaria.

    • ripsari

      Olen 13v., ja arkimeikkinä järjestyksessä:
      1) Peitepuikko
      2) meikkivoide
      3) kulmien ns väritys pieni muotoilu
      4) ripsiväri

      Tosi kiva lookki, menee n. 5-18 min. Tehdä !

    • et arvaa

      Hei minä olen 13 ja käytön arkimeikissäni ripsaria kulmat jos jaksan huulipuna tai kiiltyo ja joskus nude sävyisiä luomivärejä

    • AnnaxAmanda

      Mä olen kuudennella luokalla.
      Silmiin laitan ripsiväriä. Naamaan päivävoiteen, meikkivoidetta ja aurinkopuuteria. Huuliin huulikiiltoa ja harjaan kulmat.

    • Jöööööööö

      Olen 13 -vuotias ja täytän piakkoin 14. Oon seiskalla ja meikkaan ripsarin peitepuikon ja kajaalin verran.

    • 7lktyttö

      Itse käytän peitepuikkoa ja laitan hiukan kulmia ja siinä se. ((:

    • Kohtakosmetologi

      Voi rakas teini (en sano lapsi koska saan siitä syövän kun mun ikäistä sanotaan lapseks), antaisin mielelläni meikkivinkkejä mutta mä meikkaan itse ihan muulla tavalla kuin luonnollisesti :D

    • Jokurandom0

      Oon 12 ja meikkaan kouluun näin:

      Laitan eka ripsiväriä vähäsen mun ripsiin ja harjaan mun kulmat. Sit laitan huulirasvaa ja peittelen epäpuhtauksia mun ihosta. Mun mielestä meikkaan ihan kohtuullisesti verrattuna esimerkiksi meidän muihin luokkalaisiin. Niillä on niinkun tyyliin kaikki maholliset meikit naamassa.. En nyt haluis nostaa kerään tiettyjä henkilöitä esille mut menkää kattomaan instassa @mayawikman ja @mimosakylmalaa
      He ovat siis saman ikäisiä kun mä mutta näyttää varmaan jotain 5 vuotta mua vanhemmalta.

    • Meikkaaminenongoals

      Tiedän, vanha keskustelu. Oon 12 v ja 4kk ja käytän peitepuikkoa, meikkipuuteria tai meikkivoide ja puuteri, ripsaria, välillä kulmia vähän, kevyt contour ja hilighteria eikä oo kukaan sanonu et meikkaisin liikaa liian nuorena.

    • Anonyymi

      Oon 13 Itse käytän
      Silmissä: Vaaleaa luomiväriä ja eyelineriä
      Kulmissa: kulmakynä
      Ja joskus vähän huulikiiltoa

    • Itse olen 13 ja käytän ripsarii,eyelinerii,kulmakynää ja geeliä,joskus puuteria ja huulipunaa mutta en kuitenkaan joka päivä,koska on joskus kiva olla ilman ettei iho menis huonompaan kuntoon

    • Anonyymi

      Joo eli mäki haluisin vinkkejä ja ymmärrän että se voi olla vaikeeta antaa, mut yrittäkää ees :) Sen tiiän et ripsari on niiku paras vaihtoehto, mut minkä merkin ripsari ois paras?

    • Anonyymi

      Riippuu tyylistä

    • Anonyymi

      Meikata ei ylipäätään voi luonnollisesti,mielipiteeni on,että Tytöt 13-14 vuotiaana on kauniita ilm. meikkiä
      Kerron tämän kokemuksesta,meikit iholle ei tee hyvää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe