Minulla on kaverina sinkkumiehiä joiden kotona olen käynyt kylässä.
Naisena olen heti kiinnittänyt huomiota siihen,että monilla miehillä ovat lattiat täynnä tavaraa ja vaatteet pitkin asuntoa. Eikä viitsitä siivota vaikka nainen olisi tulossa kylään.
Viikonloppuna olin käymässä erään kaverini luona joka on yksin asuva sinkkumies.
Vessa oli järkyttävässä kunnossa lavuaari oli täynnä parta karvoja ja lattia p*askainen.
Ei varmaan oltu siivottu hetkeen..
Eräällä tuntemallani miehellä on myös niin,että hänen äitinsä on ostanut miehille kaikki huonekalut ja sisustanut tämä asunnon.
Miestä ei kiinnosta pätkän vertaa millainen sisustus asunnossa on ,kunhan on edes jotain..
Mielestäni kyseiset huonekalut ovat ihan hirveät..
Mutta ymmärrän kyllä jos mies haluaa käyttää ahansa muuhun,kuin asuntonsa sisustuksen panostamiseen..
miksi sinkkumiehet eivät siivoa asuntoaan?
198
7112
Vastaukset
- provoprovoooo
Siistein, puhtain ja tyylikkäin näkemäni asunto on sinkkumiehellä. Joten mikähän oli tuon perusteettoman yleistyksesi tarkoitus?
- Mitkä normit?
Emme voi tietää, millainen on siistein, puhtain ja tyylikkäin sinun näkemäsi asunto. Se voi olla vaikka naapurin narkkarin läävä - riippuu ihan siitä, mitä pidät normaalina.
- hjkhkjhjkhjk
Mitkä normit? kirjoitti:
Emme voi tietää, millainen on siistein, puhtain ja tyylikkäin sinun näkemäsi asunto. Se voi olla vaikka naapurin narkkarin läävä - riippuu ihan siitä, mitä pidät normaalina.
Kyllä minä siivoan asuntoni. Ja 35v sinkkumies olen. Hukkuisin paskaan jos en siivoaisi.
- atm.
hjkhkjhjkhjk kirjoitti:
Kyllä minä siivoan asuntoni. Ja 35v sinkkumies olen. Hukkuisin paskaan jos en siivoaisi.
Mun asunto on putipuhdas. Olen työtön niin on aikaa siivota ja en jaksa elää tomujen keskellä joten pakko siivota usein. Valitettavasti naisia ei sillä saa jos on siisti mies.
- trupaduuri
Mitkä normit? kirjoitti:
Mitä jos naapurinnarkkari onkin piripää joka siivoaa kokoajan.
- Merja Valos
Eipä se näin ole, jos http://pleieri.blogspot.com/2013/05/komean-miehen-kommenttiin-vastaus.html on uskomista. Kyseisellä miehillä suurin yksittäinen tekijä miksei saanu naisia oli just toi sikolätti syynä sinkkuuteen.
- ...................
Merja Valos kirjoitti:
Eipä se näin ole, jos http://pleieri.blogspot.com/2013/05/komean-miehen-kommenttiin-vastaus.html on uskomista. Kyseisellä miehillä suurin yksittäinen tekijä miksei saanu naisia oli just toi sikolätti syynä sinkkuuteen.
Niin, tai jospa se sikolätti on sinkkuuden seurausta. Miksi siivota, kun itsehän siellä vain majaillaan, eikä se ole itselle ongelma? Ei tarvitse siivota ketään varten.
- super raku
................... kirjoitti:
Niin, tai jospa se sikolätti on sinkkuuden seurausta. Miksi siivota, kun itsehän siellä vain majaillaan, eikä se ole itselle ongelma? Ei tarvitse siivota ketään varten.
Noin toi jätkä varmaa oli tos ajatelluki mitä tost merjan linkist luin. Eli sitä itteää ei napostellu siivottomuus. Mut sit kuitenki halus naisii ja meni kaikki v*tuiks ku kämppä oli läävä?
- Anonyymi
hjkhkjhjkhjk kirjoitti:
Äitihän se käy siivoomassa työttömän juopon läävän.
Sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä,
että jotain on pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.
Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 40 työtön juoppo mies.
Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle. Mitään muuta nainen ei voisi halveksua enempää kuin tällaista ihmistä. - Anonyymi
atm. kirjoitti:
Mun asunto on putipuhdas. Olen työtön niin on aikaa siivota ja en jaksa elää tomujen keskellä joten pakko siivota usein. Valitettavasti naisia ei sillä saa jos on siisti mies.
En käytä vessaa muuta kuin juomiseen, pöntöllä kun istuskelee voi paskoo, lipittää ja ottaa lantrinkia. Ei mitään tunteilua, kun on tarve!
- 5+4
miksi pitäisi siivota jos nainen, joka on pelkkä kaveri koska ei halua mitään enempää, on tulossa kylään. Eihän miehellä ole mitään motivaatiota siivota naista varten jos ei ole mahdollisuutta saada pillua. Kyllä nuo kaverisikin varmaan siivoavat jos on pillua kiikarissa, jos nainen on muka vaan pelkkä kaveri niin mitä väliä millasessa kunnossa kämppä on
- sinkkumies1
Voi hyvänen aika sentään. Kyllä nyt omasta mielestäni aivan perus hyviin tapoihin kuuluu sellainen, että pitää asuntonsa siistissä kunnossa. Tuolla logiikalla voisi myös ajatella, että ei tarvisisi siivota silloinkaan, kun on tulossa sukulaisia kylään, koska eihän heidän kanssaankaan koskaan itse pariuduta. Ei se anna ihmisille hyvää kuvaa henkilöstä itsestään, jos asunnon pitää aivan karmeassa kunnossa, vaikka kyseisen henkilön kanssa ei olisikaan tarkoitus koskaan seurustella.
- jäejestystä
.......... Sinäkö siivoat vain silloin jos on nainen tulossa kylään ................ Hyi hyi Olelen yli 60 nen sinkku mies .. Ja teen viikko siivoukset säännöllisesti ja tarvittaessa muulloinkin .. ----------- olen huomannut Viihtyväni paljon paremmin siistissä asunnossa ... Minua vaivaa jo lehdet pöydällä .. niille on oma paikkansa -------------- Olen mies joka pitää kodin ja itsensä kunnossa .. - - - - Ja elämääni tyytyväinen kun löytyis vielä nainen jolle vois joskus soittaa .. Että tuu käymään kahvilla ...................... J J
- Saippua parantaa
Ai eikö sinua kiinnosta ajatella, että flaksia löytyisi enemmän, jos osoittaisit olevasi puhdas. Kotisi osoittaa elämänlaatusi tason.
Jos ei ympäristösi ole siisti, et myöskään peseydy, olet täynnä bakteereja ja viruksia, jotka olisit auliisti lahjoittamassa naiselle, jonka olet houkutellut läävääsi.
Mitäs, jos nainen tuleee jostakin samantasoisesta läävästä suoraan sinun luoksesi? - summertime1
jäejestystä kirjoitti:
.......... Sinäkö siivoat vain silloin jos on nainen tulossa kylään ................ Hyi hyi Olelen yli 60 nen sinkku mies .. Ja teen viikko siivoukset säännöllisesti ja tarvittaessa muulloinkin .. ----------- olen huomannut Viihtyväni paljon paremmin siistissä asunnossa ... Minua vaivaa jo lehdet pöydällä .. niille on oma paikkansa -------------- Olen mies joka pitää kodin ja itsensä kunnossa .. - - - - Ja elämääni tyytyväinen kun löytyis vielä nainen jolle vois joskus soittaa .. Että tuu käymään kahvilla ...................... J J
Aivan loistava teksti! Arvostan miestä, joka pitää kotinsa viihtyisänä. Eikä taas morkata miehiä, tiedän naisia, joitten kämppä on sellaisessa kunnossa, ettei varmaan maailmansodan jälkeen ole siivottu. Itse pidän kohtuusiisteydestä, pölyt poissa ja vuodevaatteet raikkaina ja tavarat paikallaan.. Mistähän näin ihanan miehen tavoittaisi?
- Ihmeellistä höpötyst
Haloo 5 4!
Eikös sitä nyt yleensä siivota ihan oman viihtyvyytensä takia?? - siisteys75%
jäejestystä kirjoitti:
Ylitarkka siisteys viittaa usein sosiopatiaan. Ei kukaan normaali nainen kestä pilkun tarkkaa siisteyttä. Rentoudu joskus.
- gfhhhjhjkhk
Ihmeellistä höpötyst kirjoitti:
Haloo 5 4!
Eikös sitä nyt yleensä siivota ihan oman viihtyvyytensä takia??Ei.
- klsakl skals alskal
Saippua parantaa kirjoitti:
Ai eikö sinua kiinnosta ajatella, että flaksia löytyisi enemmän, jos osoittaisit olevasi puhdas. Kotisi osoittaa elämänlaatusi tason.
Jos ei ympäristösi ole siisti, et myöskään peseydy, olet täynnä bakteereja ja viruksia, jotka olisit auliisti lahjoittamassa naiselle, jonka olet houkutellut läävääsi.
Mitäs, jos nainen tuleee jostakin samantasoisesta läävästä suoraan sinun luoksesi?kannattaa siivota ja desinfioida asunto joka päivä, ei tarvitse huolehtia siitä, että olisi vastustuskykyä millekään taudinaiheuttajille. jokainen pöpö saa täyden vallan kohdalle osuessaan!
- yuire yreui yuire
Ihmeellistä höpötyst kirjoitti:
Haloo 5 4!
Eikös sitä nyt yleensä siivota ihan oman viihtyvyytensä takia??oma siivoamiseni ti siivoamattomuuteni ei vaikuta omaan viihtyisyyteeni mitenkään. siihen vaikuttaa ainoastaan se, tuleeko töpselistä sähköä, jotta tietokone toimii.
- yäk sikoja
Saman huomannut. Miehille esim. silitysrauta on aivan tuntematon kapistus. Lakanoiden vaihto viikoittain ei onnistu, matot eivät ikinä ole päässeet tuulettumaan ulos, verhoja ei pestä saati vaihdeta ja varsinaisen löydöksen 100% prosentin varmuudella tekee hellan takaa.
- 46263262
Yksinkertaisesti sellaiselle viimeisen päälle siisteydelle ei ole tarvetta. Miksi pitäisi siivota jos itse ei tarvitse sellaista siistiyttä? No niin...naisten takia mäkin siivoan kyl. Itteni takia ei ole vain tarvetta kuin vasta silloin kun alkaa olemaan häiritsevän paljon likaa yms.
- erilaisia
............ Väärä luulo olen sinkku mies .. Silitän aina paitani lakanat vaihdan 2 den viikon välein ja pesen vaihdetut saman tien .. Ja helln voit vetää milloin vaan paikoiltaan ..------------------ Ei löydy puuroa eikä muutakaan hellan takaa ------ Eikä ole pölyä hyllyissä --------------- Ihmiset on erilaisia --
- sentilleen
46263262 kirjoitti:
Yksinkertaisesti sellaiselle viimeisen päälle siisteydelle ei ole tarvetta. Miksi pitäisi siivota jos itse ei tarvitse sellaista siistiyttä? No niin...naisten takia mäkin siivoan kyl. Itteni takia ei ole vain tarvetta kuin vasta silloin kun alkaa olemaan häiritsevän paljon likaa yms.
Suomi24 keksi hyvän otsikon - sikolätti syynä sinkkuuteen. Olisiko asia kuitenkin täsmälleen päinvastoin: sinkkuus syynä sikolättiin?
Olen nainen, keski-iässä, ikisinkku. Eikä minulla ole aikomustakaan siivota ja puljata, että miehen "saisin". Kotini on sekaisin, remontti venynyt kun en itse osaa ja maksulliset miehet eivät jouda. En kutsu tänne juuri ketään, koska tilaa ei ole tavarakasojen takia. Kasoja en pääse purkamaan, ennenkuin remppa etenee - miksi purkaa kirjoja ja pikkuesineitä pois pahvilaatikosta rakennuspölyn keskelle? Olen siis jumissa.
Lakanat vaihtuvat, lattia imuroituu ja tiskitkin tiskaan, mutta siistiksi asuntoani ei voi sanoa edes hyvänä päivänä. En saa järjestystä aikaiseksi, kun väistötilaa ei ole. Jos olisi se puoliso, joka osaisi ja auttaisi, tämä olisi raivattu jo ajat sitten. - hirmuinenrölli
Sellainen nainen joka tutkii hellantaukset treffeillä, käännyttäisin takaisin vähän äkkiä. Ja miksi lakanat pitäisi vaihtaa joka viikko? Ei meillä vaihdeta eikä puolisokaan sitä vaadi. Ja vaatteista oikeastaan vain kauluspaidat tarvitsevat silitystä, ja ne on tullut pesetettyä pesulassa samalla kuin puvun housut ja pikkutakki, ja siellä ne myös silitetään.
- siivoushullu2
lakanoiden vaihto viikottain? Verhojen pesu? Toi kuulostaa kyllä jo lähinnä sairaalloiselta siivoukselta.
- nykynaiset joo
siivoushullu2 kirjoitti:
lakanoiden vaihto viikottain? Verhojen pesu? Toi kuulostaa kyllä jo lähinnä sairaalloiselta siivoukselta.
se on kato villi sinkkunainen, jonka lakanoista löytyy joka viikko jonkun ähkivän panokarjun eritteitä. vaikka ne tahrat kivoja muistoja ovatkin, ei niissä viitsi joka yö kieriä.
- siivoushullu2
nykynaiset joo kirjoitti:
se on kato villi sinkkunainen, jonka lakanoista löytyy joka viikko jonkun ähkivän panokarjun eritteitä. vaikka ne tahrat kivoja muistoja ovatkin, ei niissä viitsi joka yö kieriä.
Totta, tätä en tullutkaan ajatelleeksi.
- sinkkumies37.
No mun sisustus ei ole muodin mukainen mut mulla on siltin siisti asunto. Imuroin 3 kertaa viikos ja eilen moppasin ja moppaan kerran viikossa. Lavuri ja wc pönttö on aina puhtaat, vaatteita ei ole lattialla ja tiskit tisknaan heti aina kun olen syönyt ja muutenkin on hyvä järjestys. Tuu vaikka katsomaan!! Kukaan nainen ei tässä asunnossa ole käynyt 3 vuoteen. Tänne kelpais vaikka pressa tulla kylään.
- niinpä nhg
kyllä sinkkunaisetkin osaavat olla likapossuja. Oli aika järkytys vierailla yhden kolmikymppisen naisen kylpyhuoneessa, käytettyjä terveyssiteitä ympäriinsä ja pöntön reunoilla kuivunutta kakkaa
- TaunoKano
Hyi vittu! Minkälainen lehmä ei osu pönttöön?
- 15 + 2
Taisit olla siellä laittomasti ;)
En usko, että kukaan nainen on noin siivoton ellei ole esim. masentunut.
En usko kenenkään päästävän miehiä vessaansa, jos siellä oikeasti on noin siivotonta.
Mitä teit naisen asunnossa?
- Nainen..........
oli varmaan sun oma kämppäs.
- ...
Mun kämppä on ainakin aina hirvee hävityksen pesä. Ei täällä kyllä juuri kukaan koskaan käy. Jos tiedän että on tulossa käymään,niin se tarkoittaa hirveetä urakkasiivousta.
- Sama juttu.
Siivoaminen on naisten työtä. Odotan sitä päivää kun saa iskettyä itselleni yleiskoneen.
- siivous natsi
Sama juttu. kirjoitti:
Siivoaminen on naisten työtä. Odotan sitä päivää kun saa iskettyä itselleni yleiskoneen.
miksi nykyajan miehet on niin saamattoman laiskoja???!!!!
Vai eivätkö he tiedä mitä imurilla tehdään??? Kun on kokki kouluja niin minun mielestäni pitäs olla siivouskurssi kädettömille. - kysyjä
Huomenta vaan.
- thän päivään
Sama juttu. kirjoitti:
.............. Kyllä on vahoillinen ajattelu tapa .. Kyllä siivota voi myös mies Eikä siitä miehisyys kärsi ---------------- tuolla ajattelu tavalla , et saa naista ,, eikä se ainakaan pysy jos joskus sellaisen löydät-------------
- xcvbnm,.
thän päivään kirjoitti:
.............. Kyllä on vahoillinen ajattelu tapa .. Kyllä siivota voi myös mies Eikä siitä miehisyys kärsi ---------------- tuolla ajattelu tavalla , et saa naista ,, eikä se ainakaan pysy jos joskus sellaisen löydät-------------
Sama koskee naisia, ovat yleisesti todella siivottomia. Kämpät niin sikamaisessa kunnossa, ettei kukaan mies sellaista kämpää pidä.
Ja tämä koskee 9/10 naisesta, niin että akkojen on turhaa rutista siisteydestä.
Vain romaneilla on viimeisen päälle tiptop kämpät. - kädetön69
siivous natsi kirjoitti:
Vai eivätkö he tiedä mitä imurilla tehdään??? Kun on kokki kouluja niin minun mielestäni pitäs olla siivouskurssi kädettömille.Olen kädetön mies. Siis oikeasti kädetön. Minä en pysty siivoamaan. Kunta maksaa siivoojani palkan. Kotini on aina putipuhdas.
- hirmuinenrölli
siivous natsi kirjoitti:
Vai eivätkö he tiedä mitä imurilla tehdään??? Kun on kokki kouluja niin minun mielestäni pitäs olla siivouskurssi kädettömille.Ei ennenkään miehet siivonneet. He hoitivat pellot, hevoset, asuntojen rakentamiset ja korjaukset. Nykyajan kerrostalomiehen kriisi on se kun näitä hommia ei ole, eikä osata käyttää siivouspalveluja.
- Hej!
kädetön69 kirjoitti:
Olen kädetön mies. Siis oikeasti kädetön. Minä en pysty siivoamaan. Kunta maksaa siivoojani palkan. Kotini on aina putipuhdas.
Oletko kädetön kädetön mies, vai muuten vaan kädetön mies? Rahahalla saa ja hevosella pääsee, vai miten se sanonta kuului?
- niin metsä vastaa...
kysyjä kirjoitti:
Huomenta vaan.
Hyvää huomenta tai itseasiassa keskipäivää : ) !
- Ammattiavustaja
Sama juttu. kirjoitti:
Saat odottaa kauan!
- miten pystyt?
kädetön69 kirjoitti:
Olen kädetön mies. Siis oikeasti kädetön. Minä en pysty siivoamaan. Kunta maksaa siivoojani palkan. Kotini on aina putipuhdas.
Miten sitten pystyt kirjoittamaan netissä? onks sulla sit proteesit vai?
- primate66
kädetön69 kirjoitti:
Minäkin olen kädetön. Minulla ei siis ole lainkaan käsiä. Raajattomuudestani huolimatta kärsivällisyyteni on kuitenkin rajallinen. Nytkin hakkaan näppäimistöä proteeseillani kuin jumalten vasara. Ette osaa kuvitella, millaista on kirjoittaa ilman näppituntumaa. Eikö olekin posketonta! (ei kirjaimellisesti)
Ihmettelen kuinka joillain on otsaa (kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti) esittää syytöksiä asuntoni siivoamattomuudesta. Siivo on pienimpiä huolenaiheitani.
Myönnän syyllisyyteni tässä asiassa - en ole tosiaankaan hyvä huushollin pitäjä. Jos joku nainen (käytännössä siis äiti) tekisi yllättäen tupatarkistuksen, ei menisi läpi. Häpeän tätä, mutta en ole koskaan omaksunut siivousrutiineja, joten pieni, hallittavissa sotku, kasvaa aina mahdottomaksi urakaksi, ja sitä suurempi kynnys on edes tarttua toimeen. Opiskelijana sentään tenttikausi sai aina tarttumaan edes vähän toimeen.
En silti ymmärrä, miksei mies siivoaisi jos nainen on tulossa asuntoon. Aina kun vanhemmat ovat tulossa, siivoan edellisen illan ja vierailua edeltävän aamun aina urakalla. Samoin jos kavereita - ja aivan erityisesti kaveripariskuntia (eli siis mies ja NAINEN) - on tulossa, aloitan siivoukset hyvissä ajoin.
Pitäisikin kutsua ihmisiä kylään. Voisi tehdä seuraelämälle hyvää, ja sitten toisaalta ei tarvisi aina tansseihin lähtiessä päättää, että parempi jättää naiset kantamatta kotiin, etteivät ne näkisi tätä hävityksen kauhistusta.- siivous natsi
Syy siihen miksi sinkkumiesten asunnot ovat paskasia johtuu siittä että heidän äidit ovat nämä miehet aina passanneet.Ei ole tarvinnut kotona juuri tehdä mitään muuta kun mennä kotiin ruokapöytään jossa sitten odottaakin äidin tekemä ruoka.Pyykit on äiti pessyt ja silittänyt ne valmiiksi sekä viikannut ne ja laittanut ne kaappiin että heidän pojallaan on hyvä olla.Äiti on aina siivonnut aina tämän huoneen.
kyllähän tämä kotoa lähtee-kasvatus siis.Kunnon armeija kasvatus ni eiköhän miehetkin ala oppimaan.
Itse tiedän miehiä jotka eivät siivoa kuin 2x vuodessa.Järkyttävintä on että eräs mies ei todellakaan siivoa kuin 2x vuodessa.vessassa haisee mädäntynyt muna.hyi yök.ei se reppana osaa pestä lattiakaivoa.kohta sieltä varmaan ryömii joku otus. :D
Tää ressukka yrittää vielä sitä pahaa huoneilmaa poistaa raikastimilla.Hyttysmyrkkyä sanon minä.
Kun sitten tää jakautuu reilusti kahtia.Osa miehistä tosiaankin siivoaa kämpän usein ja pitää muutenkin järjestyksessä asunnon.Mutta siellä onkin kuin nuoltuna se kämppä.
No itse en pahemmin käy sellasilla kylässä jossa on kamalan likaista.
Olen ihmetellyt kuinka jotkut voi paskan keskellä elää????Eikö se häiritse heitä pahat hajut ja likasuus sekä epäjärjestys??? siivous natsi kirjoitti:
Syy siihen miksi sinkkumiesten asunnot ovat paskasia johtuu siittä että heidän äidit ovat nämä miehet aina passanneet.Ei ole tarvinnut kotona juuri tehdä mitään muuta kun mennä kotiin ruokapöytään jossa sitten odottaakin äidin tekemä ruoka.Pyykit on äiti pessyt ja silittänyt ne valmiiksi sekä viikannut ne ja laittanut ne kaappiin että heidän pojallaan on hyvä olla.Äiti on aina siivonnut aina tämän huoneen.
kyllähän tämä kotoa lähtee-kasvatus siis.Kunnon armeija kasvatus ni eiköhän miehetkin ala oppimaan.
Itse tiedän miehiä jotka eivät siivoa kuin 2x vuodessa.Järkyttävintä on että eräs mies ei todellakaan siivoa kuin 2x vuodessa.vessassa haisee mädäntynyt muna.hyi yök.ei se reppana osaa pestä lattiakaivoa.kohta sieltä varmaan ryömii joku otus. :D
Tää ressukka yrittää vielä sitä pahaa huoneilmaa poistaa raikastimilla.Hyttysmyrkkyä sanon minä.
Kun sitten tää jakautuu reilusti kahtia.Osa miehistä tosiaankin siivoaa kämpän usein ja pitää muutenkin järjestyksessä asunnon.Mutta siellä onkin kuin nuoltuna se kämppä.
Olen ihmetellyt kuinka jotkut voi paskan keskellä elää????Eikö se häiritse heitä pahat hajut ja likasuus sekä epäjärjestys???Kyllä minä ainakin jouduin osallistumaa kodin askareisiin päivittäin, vanhempien luona asuessani.
Ja mun asunnossani on viimeksi siivottu kunnolla yli vuosi sitten. Vessaa ja keittiötä tulee kuitenkin siivottua hieman useammin ja näkyviltä paikoilta pölyt imuroitua pari kertaa kuussa.
Siivoasin varmasti usemmin, jos olisi joku syy. Naistakaan tämä kämppä ei ole vuoteen nähnyt.
Tosin olen ajatellut ostaa siivous palvelut muualta, nyt kun on hieman enmmän rahaa käytettävissä.- mööpelikkö
siivous natsi kirjoitti:
Olen ihmetellyt kuinka jotkut voi paskan keskellä elää????Eikö se häiritse heitä pahat hajut ja likasuus sekä epäjärjestys???Itsekin olen joutunut lapsuudessa tekemään sitä sun tätä, niin siivoukset sisällä omassa huoneessa, kuin koko talossakin luuttuamista myöten, eikä äiti tosiaan ollut passaamassa. Ja päälle ulkotyötä, metsähommia yms.
Ja tuo ei ollut valittamista ankeasta lapsuudesta. Silloin tasan purnasin tasaisesti, mutta ymmärrän vallan hyvin että lastenkin kuuluu osallistua yhteisen kodin kunnossapitoon.
Nyt sinkkuaikaa vietellessä en ole mikään possu, mutta ei myöskään kuole jos kaapin päällä näkyy pölyä, kyllä se siitä poistuu lähiaikoina kun tulee taas siivottua. Se ei vain ole niin nöpönuukaa.
Sitä vain yksinkertaisesti on niin paljon muuta mielenkiintoista puuhattavaa ja tutkittavaa päivätöiden lisäksi, ettei siivous ole mikään ykkösprioriteetti. Moni tuntemani sinkkumies on myös vallan siisti, eli eiköhän kunkin siisteydentarve ole aika yksilöllistä. Ja ehdottomasti pahin tuntemani "siivousnatsi" on juuri mies. Vallan loistava tyyppi, mutta siitä ylisiisteydestä on tullut kyllä joskus lämpimästi piruiltua, enkä ole edes ainoa.
Kun yksin asuu niin minulla ainakin on ilmeisesti tietty miehinen piirre, että asunto näyttäytyy enemmän nukkumis- harrastus ja puuhasteluluolana, jossa ei haittaa jos vaikka olohuoneen pöydälle jää joku harrastejuttu kesken päiväksi tai pariksi. Mutta minulla ei ole koskaan ollut vaikeutta tajua että ihmisiä on eriluontoisia, toisille siivous on tosi tärkeää ja joillekin jopa itseisarvo. Minulle selvästi ei. Mutta onko sillä väliä, koska en minä kenenkään muun pöytiä epäsiistiksi jätä ja aina olen jälkeni siivonnut (monesti muidenkin), omassa kotona vain hieman hitaammin kuin kylillä.
Ja mitä on elämässä tullut naisten kanssa oleskeltua, niin vaihtelua sitä on sielläkin. Sekä sekaisuutta, että myös mm. sitä siivousintoa, joka joillekin tuntuu olevan itsekorostavaa.
Tärkeää tuntuu olevan siivota viimeisen päälle koska se on rituaali, vaikka mitään käytännön tarvetta moiselle olisikaan. Pääasia on vain tyydyttää omaa siisteyden halua sillä tasolla mistä oma rima löytyy. EIkä siinä mitään, harva siivousintoilija sitä hampaat irvessä tekee, nautintoahan useimmat siitä siisteydestä saavat.
Omassa äidissä oli hieman sitä vikaa. Itseasiassa lasten lennettyä pesästä lapsuudenkodissa siivouskerrat puolittuivat, mutta se ei kyllä ole vaikuttanut millään näkyvällä tavalla siisteyteen. Varmaan saattoi pölyä ajoittain suurennuslasilla valo vasten katsottuna löytyä, mutta siitä se taas siivouksessa katoaa. Mutsi mm. faijalle aina piruili puolileikillä, että miten se oikein selviäisi jos häntä ei olisi. Mutta välillä kun oltiin joitain hetkiä paikalla vain muksut ja faija, niin vallan hyvin homma pyöri. Ei ehkä samalla pedanttisuudella kun mutsin pitäessä komentoa, mutta ruokaa oli, koti pysyi järjestyksessä ja puhtaita vaatteita ja puhtaita astioita eivätkä roskikset pursunneet. Se ei vain varmasti ollut sitä mutsin itseltään vaatimaan tasoa joiden muidenkin piti sitten pyrkiä.
Robleemeja kait tulee eniten siinä vaiheessa jos hynttyyt lyö yhteen kaksi sellaista ihmistä joilla siisteyskäsitys sijaitseen janan vastakkaisissa päissä. - akat inttiin
siivous natsi kirjoitti:
Olen ihmetellyt kuinka jotkut voi paskan keskellä elää????Eikö se häiritse heitä pahat hajut ja likasuus sekä epäjärjestys???"armeija kasvatus ni eiköhän miehetkin ala oppimaan."
Kun armeijassa joutui siivoamaan ihan vain kun muuta höykytystä eivät keksineet niin enpä siivonnut kotona sen jälkeen sitäkään vähää kuin ennen. Murrosiässä en kauheasti viitsinyt kapinoida mutta armeijan jälkeen minussa oli ja on enemmän vastarintaa ja anarkismia. Naiset sitä armeijaa tarvitsisivat. Loppuisi se änkyröinti ja turhanpäiväinen narina pikkuasioista kun tietäisivät mitä on kun asiat ovat todella epämukavasti.
- Ikisinkku M
Minä siivoan yleensä pakollisen verran eli niin että pysyy kohtalaisen siistinä, ei varmaan kaikilla riittäisi mutta miksi vaivautua liikaa jos ei ketään häiritse vaikkei nyt ihan tiptop jokapaikka ole tai jossain vähän pölyhiukkasia.
Itseasiassa tuon otsikkosi "miksi sinkkumiehet eivät siivoa asuntoaan?" tilalla olisi mielekkäämpää kysyä "miksi sinkkunaiset eivät tule siivoamaan sinkkumiesten asuntoja?" Kun vain tulisitte me sinkkumiehet voitaisiin tulla kiinnittelemään teille tauluja, kokoamaan kirjahyllyjä, vaihtamaan autoihin renkaita, viemään teitä treffeille joilla maksettaisiin kulut mukisematta jne. Mies saisi olla mies ja nainen saisi olla nainen, win-win tilanne molemminpuolin ja kenties syntyisi mielekkäitä parisuhteita pitkässä juoksussa.- eikä edes haise
Ja sitten voisitte poltella tupakkaa yhdessä siellä sotkuisessa kämpässä.
- IKisinkku M
eikä edes haise kirjoitti:
Ja sitten voisitte poltella tupakkaa yhdessä siellä sotkuisessa kämpässä.
Ensinnäkään se ei ole kämppä vaan koti, toisekseen se ei varsinaisesti ole sotkuinen ja jos tänne siisti nainen muuttaisi olisi varmaan erityisen siisti. Enpä ole tavannut sisällä polttaa, edes kännissä en ole yhtään tupakkaa koskaan oman asunnon siästiloissa vetänyt mutta saathan sinä toki kuvitella että kaikki tupakoitsijat automaattisesti ovat epäsiistejä ja haisevia, siinä vaan saattaa jäädä sitten tutustumatta ihan mukaviin ihmisiin jos noin kammoksuttaa. Sen tupakan polton sijaan siivouksen päälle saisi kotihengetär valita tuosta hyllystä jonkun hyvän viinin siemailtavaksi ennen kuin siirryttäisiin viettämään laatuaikaa palkkioksi urakasta.
- 11+2
Mä kiinnitän kyllä itse tauluni ja kokoan kirjahyllyni - mielestäni se on paljon mukavampaa puuhaa kuin ankea siivoaminen ja tiskaaminen...
Voisi tulla joku näppärän näköinen sinkkumies siivoamaan mun asunnon ja putsaamaan lattiakaivon. Palkaksi voisin antaa parin tunnin seksisessiot.
- kiltti mies.
Mun kämppä on putipuhdas pönttöä myöten. Ei nainen siltin tule koskan mun asuntooni.
- toinen atm
sama homma
- iyhiuyoiiu
Mä siivoan kyl aina silloin tällöin ja tiskaan
ja vaihdan lakanat ja pesen pyykkiä.
ja tosta sisustamisesta
se maksaa ni vitusti!!!!
T.Mies29w - ätmi
Pieni sotku ja epäsiivo ei itseä haittaa joten ei löydy intoa siivoukseen.
- eräs sinkku
Mää ainaki siivoan yleensä noin 1-1,5vk välein, tiskeistäkin selviää sillon viimestään kun on pakko, eli lähes parin viikon tiskit joskus rästissä :D Matot tuuletan parisen kertaa kuussa ja petikamppeita nyt ei tarvi edes jokakuukausi pestä kun yksin siinä nukunki, mutta kyllä niitäkin tuulettelen ennen pesua. Mitä kavereiden koteihin vertaan nii minulla on kyllä kaikkein siisteintä.
- Koti tohtori
1-2 kertaa vuodessa riittää, vklopun kalja tölkit saattaa vietää aikaansa sohva pöydällä lähemmäs pari viikkoa, pyykit lattialla jopa pidempään, lakanat kerran kahdessa kuukaudessa...joo on ällöä, mutta toisaalta. En ole ollut neljään vuoteen edes flusassa, ei allergioita eikä muutakaan pöpöä. Siedätys hoito, siedätys hoito....
- n. leppoisa
No, eipä siihen kuole jos lakanat vaihtaa harvemmin kuin kerta viikossa ;-)
- kallionorppa
n. leppoisa kirjoitti:
No, eipä siihen kuole jos lakanat vaihtaa harvemmin kuin kerta viikossa ;-)
Vähemmän lakana pyykkiä kun ei vaihda niin usein. Yksinään voi nukkua oman sietokyvyn mukaan. Mulla n. 3vk. Itellä on parivuoteen täyskokoiset lakanat, jotka ei oo niin mukavia kuivata pesun jälkeen. Yksi lakana kerrallaan menee kuivumaan.
Ite en tykkää pölyjen pyyhkimisestä. Inhoan paperiläjiä ja tavaraa. Tykkäisin asua nykyistä askeettisemmin ja ihailen joidenkin miesten asuntoja kun siellä on niin vähän tavaraa. Siivoaminenkin on helppoa silloin.
Ite oon jonkun miehen luona siivonnu ajatuksella yhteinen viihtyvyys kun oon ollut kylässä esim viikon, mutta vain silloin kun kämpässä ei oo tavaraa pitkin poikin. Pelkkä pasku pöly lattialla. Jokainen on ällistellyt ja hävennyt omaa siivoamistaan miun kädenkosketuksen jälkeen, mutta ovat halunneet vinkkejä helppouteen.
t. nainen
- 10+17
Minun asunto pysyy hyvin pitkälti siistinä jo sillä kun en sotke enkä heittele vaatteita pitkin lattiaa. Ei sitä jaksa edes joka viikko imuroida, pölyjä pyyhkiä ja lakanoita vaihtaa kun ei kuitenkaan saa pimppaa. Eri asia jos sais pimppaa niin sitten siivoaisin vaikka joka päivä. Miksi siivota itseään varten kun näinkin on ihan hyvä.
No itselläni ei vaan riitä millään aika kotitöihin ja siihen asunnon siivoamiseen, kun teen usein niin pitkiä työpäiviä ja työviikkoja. Kylppärin pystyn kyllä pitämään suht siistinä, mutta usein ne muut huoneet jäävät sitten helpommin sotkuisiksi. Ei vaan viitsi alkaa imuroimaan ja tiskaamaan iltämyöhäisellä tai aamuyön tunteina yövuorosta tultua, kun saattaisi jo häiritä naapureitakin, kun kerrostalossa asun.
Aamuisin ja päivisin ei vaan jää mitenkään aikaa mihinkään ylimääräiseen, kun tulee aina nukuttua pitkään ja melkein aina töihin johtuu lähtemään heti aamiaisin jälkeen.
Niin ja jos asut isossa asunnossa (60-70 neliötä), niin silloin sitä imuroitavaa ja siivottavaa on myös enemmän kun pienissä yksiöissä, joissa sinkut yleensä asuvat.- ~c~
Hmm..viimeisistä kuudesta treffailemastani miehestä kolmella oli neuroottisen siisti kämppä. Yksi näistä oli seksiaddikti pelimies (sisustus tummasävyinen ja sen oli laatinut sisustussuunnittelija), toinen ns. "kunnon mies" joka kylläkin suuttui kun ei saanut seksiä ja kolmas hyvännäköinen, mutta henkisesti atm (ilmassa paitsi suuttumusta, myös katkeruutta ja syyllistämistä).
Sitten ne epäsiistit kolme. Yksi asui jossain muumilaaksossa muumitalossa, jonka kuuluikin olla vinksin vonksin. Yksi ei ollut avioeron jälkeen muuten vaan laittanut tavaroita järjestykseen. Siivooja kävi talossa, mutta siivosi vaan vapaat pinnat. Ja se kolmas, jonka kanssa saatiin suhde aikaiseksi oli aloituksessa kuvattu törkymöykky vaatevuoristoineen.
Mieheen olen tyytyväinen, mutta kämppä eniten mun makuun oli syyllistävällä atm:llä. - hc atm
Minun kämppääni ei ole yksikään nainen tullut katsomaan.
- Asuntoesittelijä
Laita ilmoitus lehteen että olet myymässä asuntoasi (ei haittaa vaikka olisi vuokra-asunto kunhan omistaja ei näe) niin voit hyvinkin saada vieraiksesi muutaman viehättävän opiskelijanaisen. Näytä heille sitten vaivihkaa 160cm leveää sänkyäsi ja kerro että se on vähän turha sinulle yksin. Voi olla että jo samana iltana sängyssäsi on tarjolla tuoretta opiskelijan pimppaa! Sitten ei muuta kuin nuoruuden innolla päällä lykkimään.
No mää olen sinkkunainen ja kämppäni on kyllä aina melkoisessa kaaoksessa. Taitaa meitä sotkupossuja siis löytyä molemmista sukupuolista ihan yhtä lailla. :D
Mulla vaan yksinkertaisesti on muutakin tekemistä kuin puunata kotiani. Voihan se olla että jollekin miehelle kämppäni näkeminen on turn-off, mutta enpä jaksa asiasta hirmusti välittää.
Enkä todellakaan välittäisi siitä, jos miehen kämppä on sotkuinen.- <3<3<3<3<3<3<3<3<3
"Enkä todellakaan välittäisi siitä, jos miehen kämppä on sotkuinen. "
Olet ihana!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3 kirjoitti:
"Enkä todellakaan välittäisi siitä, jos miehen kämppä on sotkuinen. "
Olet ihana!!!Kiitos :)
- ....................
No tuota... Varmaan tuo on aika yleinen ongelma miehillä, ettei osata oikein nähdä siisteyden päälle. Mutta yleensä tuollaiset miehet eivät huolehdi myöskään muista asioista, kuten pukeutumisesta, hygieniasta jne. Ovat siis at-sakkkia ja todennäköisesti jossain huonosti palkatussa työssä tai työttöminä. Datailevat jossain yksiönsä nurkassa rasvainen liuhuletti pään päällä roikkuen pieruverkkareissaan. Pöytä täynnä vanhoja oluttölkkejä ja pöytäpintaan pinttyneitä jogurttikuppeja. Lattiat täynnä vaatteita ja alushousuja, joissa näkyy vauhtiraidat.
Olen yhden kerran elämässäni vieraillut naisen asunnossa. Nainen oli muuten ulkoisesti siisti, mutta hiusjuuri oli aina rasvainen ja likaisuutta oli peitetty hajuvesillä yms. Asunnon wc oli karmiva. Käytettyjä hiussumutepulloja lattioilla, sylttyyn nurkkaan heitettyjä terveyssiteitä muoveineen, kaakeleiden väliin pinttyneitä meikki?värejä, alla täynnä hiuksia. Muualle asuntoon oli pinttynyt sellainen äitelä tussun tuoksu, joka siis tarttuu pesemättömien vaatteiden kautta joka paikkaan.
Ja olen yhden kerran vieraillut miehen asunnossa, joka oli tuhat kertaa siistimpi ja tyylikkäämpi kuin yhdenkään näkemäni naisen asunto. Voitte varmaan arvata, millainen mies oli kysymyksessä... - faktaa faktaa
Nokun niillä ei oo akkaa joka siivois eikä äitkään opettanu miten se homma tehdään (siivoominen ja naisensaanti), joten minkäs teet: sen on näkönen kämppä millanen on sen asukaskin.
- kiltti mies.
Olin kerran yhes firmas töissä ja meil sit annettiin tehtäväks siivota yks asunto. mentiin sinne asuntoon niin sitä ei oltu siivottu 10 vuoteen. Siel oli asunut joku 40 v mies ja se asunto oli niin karmees kunnos et mä en voinut mennä sinne sisällä. 10 cm pölyä joka paikas ja se asunto oli kuin kaatopaikka. Oksennus meinas tulla jo kun ovella katoin sinne eteiseen. Sanoin pomolle et mä en varmaan siivoo sitä asuntoo ja sit lopulta pomokaan ei halunnut ottaa sitä asuntoo siivotavaksi ja rempattavaksi.
- C. Vooja
Oliko Pasi Viherahon, Dj Paten vai MarkoRepairssin kämppä?
- 10+4
Voiko tästä todeta, ettei suomalaisten äitien tavoite ole koskaan ollutkaan poikiensa menestyminen elämässä? Ihan ymmärrettävää viime vuosina, mutta aiemmin - miksi?
- Menepäs käymään
homon asuntoon. Siellä on ohan toisenlainen meininki. Sisustukseen on panostettu ja kämppä on todella siisti. Sama pätee osaa bi-seksuaaleja. Ainoastaan umpiheterot miehet ovat sottapyttyjä.
Kiitos, tämä oli hyödyllinen vinkki. :D
Mitenkähän asia sitten mahtaa mennä naisten tapauksessa?- ätmi
Eli olen tosi hetero kun kämppäni on sekava?
- Juu olet ja
ätmi kirjoitti:
Eli olen tosi hetero kun kämppäni on sekava?
todennäköisesti aika juntti. Trndikkäät ihmiset ovat vähän bi.
- Niin ovatkin
Juu olet ja kirjoitti:
todennäköisesti aika juntti. Trndikkäät ihmiset ovat vähän bi.
Siksi trendipellet ovat perseestä
- 3+18
Olen 100% hetero mutta silti kämppäni on siisti. Kuitenkin olen ätmi kun olen tällainen ujo ja hiljainen mies eikä naiset kiinnostu minusta. Typerää yleistää asioita että heteroilla olis aina sotkuinen kämppä ja homoilla aina siisti kämppä. Sitäpaitsi monilla naisilla on nykyään varmaan paljon sotkuisempi kämppä kuin monella miehellä. En tietenkään voi olla täysin varma mutta puhun omasta puolestani.
- sitä lajia
Siisti kämppä ja tarkasti suljetut kaapin ovet. Tiedän tyypin.
Ei jaksa eikä kiinnosta siivota, koska nainen ei ole tulossa kylään.
- laiska aisuri
Mullakin oli huono tapa olla siivoomatta, saatto mennä 2kk imurointien välissä... Pölyt pyyhin ja näkyvimmät roskat ja vaatteet pitää pois lattialta. Sitten ku siivosin ni siivosin aina sillei että ois voinu vaikka syödä lattialta. Perusteellisesti sen jaksoin kyllä tehdä sillon harvoin kerran 2kk kun sen tein, mutta aina se vaa meni viikossa taas ihan sekasin.
Sitten päätin että palkkaan itelleni kotiapulaisen, joka käy 2 x viikossa. En tietenkään mitään virallista, mutta yks naiskaveri sano että tulee mielellään siivoo ja tekee safkaa pari kertaa viikossa jos maksan sille 35 € viikossa. Se käy keskiviikkona ja sunnuntaina siivoo ja tekee ruokaa ja sit pesee pyykit/käy kaupassa ja tiskaa. Sattuu olevaan vielä hyvännäkönen ni mikäs sen mukavampaa sunnuntai päivänä makoilla sängyssä ja juoda kaljaa ja katella kun tulee siistiä ja vielä sitte ruokaakaan ei tartte ite tehdä :)
Oishan tolle rahalle parempaakin käyttöä, mutta ei vaan jaksa itse siivota. Kesällä saa sitte tehäkki töitä aina että talven tuolle makselee. Kesällä oon muutenki nii vähä kotona että hoidan siivoukset itse. Jepp kyllä itse tykkään että paikat on,olen nähnyt ,vaikka millaisia ,suomikoteja,mitens ihmiset voivat asua läävöisä,,paskaset vessat,keittiöt,jne,oliskohan omasta itsestään kiini,eikös,,mukavampaa on kun paikat ok,,eikös,,moppia vaan kouraa ja tuuniin,,paskassa asujat:::))
- Kodikas koti
Koti on kodikas vain, kun se on sekaisin. Jos siivoaisin, se olisi kuin vieras maailma, jossa ei tunne olevansa, kuin kotonansa. Tärkein prioriteetti on kuitenkin, että kaikki tarvittava on aina käden ulottuvilla, eikä tarvitse kaivaa jostain laatikon kätköstä.
- Mitkä normit?
Ääliö avaaja.
Lisäät vielä KUVAN paikastasi ja runoilet
"Sikolätti syynä sinkkuuteen?" - näkisittepä
Samanlaisia lääviä on niin miehillä, naisilla kuin perheilläkin. Tulotasolla ei ole merkitystä, ei sosiaalisella statuksella, kuten ei muillakaan tekijöillä. Päällisin puolin fiksuilla, hyvin toimeentulevilla ihmisillä onkin koti kuin pommin jäljiltä. Vastasyntynyt saatetaan viedä kotioloihin, jossa ummehtunut löyhkä ja asunnon sottaisuus elämäntapa. Asujan silmä on tottunut ja häpeä on vanhanaikainen, käytöstä poistunut tuntemus.
Ihmekös tuo, mattoja ei enää ulkoiluteta, siivouksesta on tullut siistimistä sekä julkisella että yksityisellä tasolla. Pikkuhiljaa siivoamisesata on luovuttu kokonaan.Jokaviikkoiset mattosulkeiset onkin suurta typeryyttä.
Liiallinen hygienia myös aiheuttaa allergioita. Vauvan immuniteetti saa vain hyvää harjoitusta sopivasta määrästä bakteereita.
- Siisten ja kaunein
Kaikkein siistein ja hyvällä maulla sisustettu asunto on äidin veljellä, joka on sinkku ollut koko ikänsä.
Hän asuu Helsingissa ja asunto on siis sisustettu talon arvoa ja henkeä kunnioittaen.
Mielestäni nyt yleistät liikaa, mutta olen minä ihan kamalan törkysen kämpän nähnyt ja siinä asuu nainen, joten kyllä näitä on kummassakin sukupuolessa. Koska en hae parisuhdetta, on siivoaminenkin satunnaista. Enimmäkseen siivoan, kun inspiraatio tulee tai kyllästyn sekasotkuun. Enää en muista, milloin muutos tapahtui, 2000 vielä siivosin vähintään kerran viikossa. Ehkä tullut masennusta normaalia enemmän.
Sinänsä olen myös käynyt kylässä muutamalla sinkkunaisella, joiden asunto ollut mullinmallin.- f5jjjjuu
Sotkuisimmat asunnot mitä olen nähnyt ovat kyllä olleet parikymppisten sinkkunaisten kämppiä, joka perhanan vaateriepu pitkin lattioita ja ovenpäällyksiä ym.
- jepulisjep
miehen pitää ajatella suurempia kuvioita, kuten esimerkiksi ranskan valloittamista, kuuhun lentoa, napajäätiköiden alla olevan öljyn porausta...
- jkölj
Olen tosin nainen mutta myös melkoisen kova sotkemaan. Silti kyllä mä nyt aina vieraita varten siivoan. Osoittaa melkoista epäkohteliaisuutta olla siivoamatta jos toinen on tulossa kylään, vaikka ei muuten mikään siivousfriikki olisikaan. Lisäksi jos on lapsia, niin kämppä pitäisi pitää jotenkuten siistinä. Tunnen yhden yh-äidin joka ei koskaan jaksa siivota, oikein säälittää millasessa läävässä sen lapset joutuu kasvamaan.
- rahtislainen
Minulla taasen on kaverina sinkkumies ja hänen kämppä on siisti eikä kamoja pitkinpoikin levällään. Kun ei haali itelleen liikaa tavaraa niin siivoaminenkin on helpompaa ja järjestys pysyy. Olen työskennellyt eräässä kodissa jossa kolme nuorta hyvin hallitsivat tavaroinen jättämiset pitkinpoikin ja vaatteita siellä täällä,yksi tytöistä 17v.säilytti vaatteitaan lattialla kissankarvojen ja kaiken muun seassa.Vanhemmissakin on vikaa kun eivät saa nuorisoaan kuriin eivätkä opeta.
Kun ei ole täyttä annettu ei voi täyttä vaatiakkaan. - selitys
Armeijassa opetetut/opitut asiat ovat päässeet unohtumaan! ;)
- bmies
Armeija? Mä en tunne kuin muutaman armeijan käyneen 85 jälkeen syntyneen.
Ehkä se onkin armeijan syytä: kun armeijassa saa tarpeekseen tarkoituksettomasta jynssäämisestä, sen jälkeen haluaa mukavan kodikkaat olot.
- Koskee muitakin
Mulla on taas tuttavapiirissä oikein kivan ja fiksun oloinen lapseton pariskunta, noin 50-vuotiaita.
Kun ekan kerran menin heillä käymään, ihan järkyttävää!
Juuri tuota samaa, kun jossain telkkarin dyykkaaja-ohjelmissa (lähes).
Eli tavaraa on aina hujan hajan lattiat ja kaikki pöytä-tuoli-sohva-lattia -pinnat täynnä. Sekaan ei mahdu istumaan, jos ei heitä jotain pois tieltä.
Nykyisin yrtän välttää, etten joutuisi heille kylään, koska aina sen käynnyn jälkeen housut/hame on ihan likainen. Tahmaiset ruoka-astiat lojuu siellä sulassa sovussa,kun vaikka valkoinen paitapusero.
En myöskään ymmärrä, kun syynä ei heillä kummallakaan ole mistään sairaudesta tms, jonka takia tuollaisen voisi vielä ymmärtää. Eivät ole myöskään mikään ihan pienituloinen pariskunta, joten voisivat vaikka palkata siivoojan, joka pitäisi kämpän kunnossa.
Kyseessä lienee siis ihan luonteenpiirre, jossa kaikki on vähän hunningolla? - Tutkiva tsurnalisti
Siivoamattomuudellaan mies viestittää naiselle, että kodinhengettären paikka on vielä avoinna. Jos nainen näkee puunatun kämpän, hän ymmärtää aivoissaan, että täällä on nainen jo käynyt laittamassa paikat puts plank, eikä häntä enää tarvita => kiinnostus lopahtaa. Kun taas kämppä on ns neitseellisessä tilassa, naisen aivot alkavat välittömästi tuottaa naishormonia, joka saa hänet tarttumaan pölynimuriin, siivousmoppiin ja Ikean kuvastoon, nainen näkee mahdollisuuden rakentaa pesän tuleville jälkeläisilleen.
- yksi sikolättiasuja
Kyllä se menee niinpäin, että sinkkuus syynä sikolättiin. Ei sitä itseään varten viitsi panostaa, jos nyt ylipäätään masennukseltaan pääsee sängystä ylös.
En voisi kuvitella kauheampaa kuin mies, joka nalkuttaisi siivoamisesta :)
- 20v sinkkumiäs
Itse olen nyt vuoden asunut itsekseni omassa kämpässä ja imuroin kumminkin sen kerran viikossa, tiskaan pari kertaa viikossa ja vessan siistin joka toinen viikko, ellei pääse sitten erityisen paskaseen kuntoon. En kutsu kämpälleni ketään, niin en jaksa siivota itselleni niin tarkasti. Itselläni ei kumminkaan pääse asunto ikinä hirveän paskaiseksi, kun elelen kumminkin suhteellisen siististi :)
Ja jos tiedän, että vieraita on tulossa niin ilman muuta siistin paikat :). - sotkuinen kämppä
Aina suursiivouksen jälkeen ajattelen etten päästä asuntoani enää sotkuiseksi. Muutaman viikon tai kuukauden jälkeen taas ihmettelen miten tää kämppä taas on näin sotkuinen. Eikä mulla edes ole paljon kamaa millä tätä sotkea, mutta silti saan tämän sotkuiseksi.
- kokenut tietää...
En syyttäisi yksin miehiä. Nuorissa naisissa, joskus vanhemmissakin on uskomattoman epäsiistejä. Jouduin asumaan vähän nuorenpien naisten kanssa soluasunnossa, sanat eivät riitä kertomaan sitä kuvaamatonta sotkua ja likaisuutta.
- Siksi kelpaamaton?
Siivota osaan ja myös kokata. Ryyppäämistä en sen sijaan jaksa harrastaa ja siksi sinkkuna joudun pysymäänkin.
- Vanha Äiti
Vanhana äitinä voin kertoa, että siivosin muuton jälkeen aikamiespoikani asunnon. Olen järkyttynyt siitä siivottomuudesta! Tällaisen sotkupytynkö kasvatin!? Kysyn itseltäni.Ikinä siihen sotkumörskään ei naista olisi voinut viedä.
- Tammi2
Vanha Äiti
Eiköhän lapsille ole myös kodin esimerrki siivousessakin,vanhemmat ovat avain asemassa,sielät lähtee evää maailmaan.
Heikoilla eväillä tulos näkyy pian,viityvyydenkin kannalta siisti kokit on puoli ruokaa.Minkä nuorena oppi sen vanhana taitaa,pitänee paikkansa koko elämän kaaren aikana. - Ei aina niin
Tammi2 kirjoitti:
Vanha Äiti
Eiköhän lapsille ole myös kodin esimerrki siivousessakin,vanhemmat ovat avain asemassa,sielät lähtee evää maailmaan.
Heikoilla eväillä tulos näkyy pian,viityvyydenkin kannalta siisti kokit on puoli ruokaa.Minkä nuorena oppi sen vanhana taitaa,pitänee paikkansa koko elämän kaaren aikana.Ei välttämättä sikolätissäkin kasvaneesta voi tulla oman kotinsa siistinä pitävä ihminen. Mutta toki esimerkki vaikuttaa.
- ~c~
No mitäs siivosit. Ei ole poika sitten vieläkään varmaan oppinut siivoamaan itse?
- tiedän tilanteen
Voi olla, että juuri siitä syystä aikamiespoika ei siivoakaan, kun aina olet siivonnut hänen puolesta. Todennäköisesti. Olen myös äiti, mutta vain tytär on se, joka ei siivoa.. poika siivoaa.
- Vanha Äiti
Tammi2 kirjoitti:
Vanha Äiti
Heikoilla eväillä tulos näkyy pian,viityvyydenkin kannalta siisti kokit on puoli ruokaa.Minkä nuorena oppi sen vanhana taitaa,pitänee paikkansa koko elämän kaaren aikana.Itse siivoan ja pidän kodin puhtaana jo lasten ollessa pieniä. Se nyt vaan on kunnia-asia lähes. Mutta aina ei omena putoa lähelle vaan kovinkin kauas.Tosin olen jo ilmoittanut, että uutta asunota en ever never tule siivoamaan.
Onneksi kasvatin kuitenkin hyvin menestyvän nuoren miehen niin opinnoissaan kuin työelämässä nyt .Nämä kannattelee.
- KALLE KELLO
Ei tätä tarvitse yksin sinkkumiesten yksinoikeudeksi pistää. Itse olen nähnyt vastaavaa myös nuorten naisten asunnoista. Mistäköhän johtuu? Ei ainakaan siitä, että heidän kotonaan olisi ollut sotkuista tai vanhemmat olisi olleet opettamatta siihen, että asunto pitää olla edes perussiisti. Nuoret naiset ja miehet, kertokaapa miksi ette viitsi siivota jälkiänne vaan kaikki mitä kädestä irrotetaan jää juuri siihen paikkaan. Miksi? Onko mukava olla sotkuisessa, likaisessa ja haisevassa kämpässä? Kertokaa
- Sinkku 21
Ei ukot viitti siivota, ku niil on opetettu et kodin hoito kuuluu ämmilöille tai siel joku piika "äitee" käy siivoo.. Tämä on valitettava totuus nykypäivänä!
- Yöks
Jotkut miehet ovat kyllä hyvinkin siistejä, mutta toiset on taas melkoisia sottapyttyjä. Vaateläjiä siellä täällä, tiskit lojuu tiskipöydällä ja varsinkin Wc:t on karmeita! Eikä välttämättä miehestä aina päällepäin uskoisi. Eräs tuttu mies on tosi siististi ja trendikkäästi pukeutunut, mutta kämppä on sikolätti. Äiti käy joskus sitten siivoamassa (mies n. 25 v). Ehkä vika onkin äideissä, jotka paapovat ja kotona ei ole joutunut siivoamaan tms.? En tiedä...
Ei kaikki naisetkaan kyllä siivoa.- Ollaan erilaisia
Varmaan kotikasvatuksella on osansa siihen, kuinka siistinä osaa ja haluaa elinympärisönsä pitää. Uskon myös ihmisten yksilölliisiin taipumuksiin viihtyä siistimmässä tai rojuisemmassa kodissa. Joihinkiin neurologisiin "ongelmiin" kuten hahmotyshäririöihin tai keskittymisongelmiin näyttäisi liittyvän vaikeus pitää ympäristö siistinä, vaikka siitä kotona toitotettaisiin väsymiseen asti. Meillä on kotona tällainen henkilö. Tuntuu, että kaikki keinot, niin kiristys, uhkaus kuin lahjotakin on kokeiltu vuosien myötä. Siivousinto iskee muutaman kerran vuodessa. Silloin taas nyhrätään tuntitolkulla yksityiskohtien kimpussa. Puhdasta tulee ja kestää muutaman päivän...
- TÄYSIN KARVATON
SIIVOTON MIES ! ON MYÖS LIKAINEN MIES JONKA SUKUPUOLIELIMIÄ MIES EI PESE EIKÄ EDES OSAA PESTÄ ! SUKUPUOLIELIMET HAISEVAT IHA KAMALASTI VARSINKIN KANNATTAA PELÄSTYÄ JOS MUNISSA ON KARVOITUS SILLOIN SIELLÄ ON MYÖS MUUTA ELÄMÄÄ, TAKAPUOLI ELI PERSVAKO ON SONTAA TÄYSI SE NÄKYY TAKAA KALSAREISTA; MIES HAISEE KAINALOISTA JA JALOISTA NE HAISEVAT TODELLA PAHALLE YLEENSÄ TÄLLÄISET EIVÄT OTA KENKIÄ ESES POIS ! VAROKAA LOKAISIA IHMISIÄ HEIDÄN MUNISSAAN ELÄÄ SATIAISIA ! VARO LIKAISTA ASUNTOA SIINÄ ASUU LIKAINEN IHMINEN !!
- Rissukka
Pakko heittää vastausta...
Itse olen naimisissa ja kolmen lapsen äiti, ja minulla on ystävissä useita sinkkunaisia jotka kirjaimellisesti hukkuvat paskaan... Vessassa meikkejä pitkin poikin ja astioita pitkin kämppää... Vaatteet hujan hajan ja joskus jopa ihan kirjaimellisesti likaista... Joten taitaa olla enemmän kiinni luonteesta ja tavoista kuin sinkkuudesta ja sukupuolesta! - khjoi
Ompas taas typerä ketju. Kyllä asia on niin, että sottapyttyjä on yhtä lailla molemmissa sukupuolissa. Tämä asia ei ole sukupuolesta vaan henkilöstä riippuvainen. Olen nähnyt todella monta aivan järkyttävää naisten asuntoa ja myös todella siistejä miesten asuntoja.
Joten otsikko voisi paremminkin olla miksei ihmiset siivoa asuntojaan?
Ja kuten joku ylempänä jo sanoi, koulutus, ammatti, tulotaso ym. eivät vaikuta siisteyteen. Kaikissa yhteiskuntaluokissa ja kaikissa ihmisryhmissä on sekä siistejä että epäsiistejä. Tämä on tullut todettua. - Tuhrunen
On myös paljon naisia, joiden asunto on varsinainen läävä, tosin lienee hiukan harvinaisempaa kuin miehillä. Miesten kohdalla on usein kysymys siitä, että kotona äiti siivosi ja piti paikat kunnossa....tai sitten kotonakin oli asunto kuin läävä. Tällaisten ihmisten, joiden ei kertakaikkiaan tule siivottu, kannattaisi ottaa siivooja keraan viikossa. Pysyisi paikat kunnossa ja verotuksessa saisi omavastuun yli menevältä osalta kotitalousvähennyksen.
- Järkyttynyt
Tunnen miehen joka on vaihtanut petivaatteensa viimeksi kuusi vuotta sitten!! Tai niin hän epäili itse, että silloin se taisi viimeksi olla. Tai ei hän silloinkaan niitä itse vaihtanut, äiti vaihtoi.
- ~c~
Yöks, tossa ajassahan menee jo patja/sänkykin normaalisti vaihtoon, petari nyt ainakin pitää ostaa uusi. Uudet tyynyt kannattaa ostaa vähintään parin vuoden välein, mieluiten vuoden välein.
- 21v
Minä olen 21v ja asun yksin kerrostalossa kaksiossa (50 neliötä) ja siivoan joka toinen päivä. Osittain siksikin kun on kaksi kissaa joten täytyy siivota karvat sohvista, matoista jne. Samoin joka toinen päivä täytyy siivota kissan vessa. Torstaina taas on pölyjen pyyhintä hyllyistä. Tiskaan heti astiat kun olen niitä käyttänyt ja vessakin ja suihku tulee pidettyä siistinä. Samoin kun vaatteita alkaa olemaan pyykkikoppa täynnä niin vien ne pesutupaan. Eli kyllä sinkkumieskin osaa olla siisti. Valmisruuatkin jätän kaupan hyllylle ja teen itse alusta asti.
- siivoan joskus
Myönnettäköön että joskus siivous ei vaan huvita joten pölyä pääsee kertymään mutta kun se alkaa harmittaa itseä niin tartun imuriin. Eilenkin vaihdoin uuden pölypussin imuriin ja ryhdyin siivoamaan, imurista löytyi heti uusia tehoja uudella pölypussilla :D
Pesin myös lattiat, avasin pesuhuoneen lattiakaivon, putsasin sen ritilän, suihkutin sieltä paskat viemäriin, putsasin pesuhuoneen hanojen kromit kiiltäviksi, putsasin vessanpytyn, pyyhin pinnat pölyistä, tamppasin petivaatteet piiskalla ulkona, matot kyllä pitäisi vielä tampata myös vaikkakin imuroin ne huolellisesti.
Hellan ja jääkaapin taustat olen joskus puhdistanut, eipä tuolla juuri mitään ollut joten tätä ei tarvinne joka viikko tehdä. Jääkaapin takapuolen ritilät kannattaa imuroida jos on pitkä aika viime kerrasta niin kaapin energiankäyttö tehostuu kun lämmönvaihtoa ei pölykerros haittaa.
Lattioilla mulla ei ole koskaan vaatteita mutta mainosroskaa tuppaa kertymään pöydille kunnes kerään ne paperinkeräykseen.
Siivous on aikaavievää ja fyysistä työtä mikä on pois hauskemmasta ajanvietosta, esim. netin selailusta :D - fiksumies1
Et voi yleistää että sinkkumiehet kaikki oisi sillä minäkin olen käynyt muutamassa ja kaikilla ollut tosi siistiä mutta sitten on perheitä jossa äiti ei huolehdi siivouksesta tuon vertaa vaan etupäässä mies hoitaa siivouksen .joten jos sinä käyt miesten kotona niin mikset siivoa ???
- yäk ei ikinä!
Tuntuu siltä, että jos koti on aivan järkyttävä läävä, niin jotakin on pielessä. Usein se voi olla merkki esim. masennuksesta tai hamstrauksesta eli siis henkisesti on jotakin vialla. Toisaalta jos on niin saamaton, ettei pysty siivoamaan ikinä, niin eikö sekin ole merkki jostakin?
Itselläni on perussiistiä. Imuroin kerran viikossa, pesen ikkunat kahdesti vuodessa, vaihdan liinavaatteet 1-2 kertaa kuukaudessa jne. Siivous ei ole elämäni tärkein asia, mutta kyllähän se lisää asumismukavuutta ja tavarat löytyvät helpommin, kun niillä on oma paikkansa.
En pystyisi seurustelemaan miehen kanssa, jonka asunto olisi kamala läävä. Kyse ei ole siitä, että asuuko mies hienossa kaupunginosassa tai että minkä kokoinen asunto on, vaan ihan siitä siisteydestä. Oman kokemukseni mukaan törkyinen asunto = törkyinen mies, joka ei pese hampaitaan kahdesti päivässä puhumattakaan, että kävisi suihkussa kerran päivässä.- vettakuluu
Oot ekologinen katastrofi. Suihkussa ei tarvitse joka päivä käydä, ellei sitten ole todellinen hikipekka tai duunissa jossa vaaditaan puhtautta.
Rohkenen olla eri mieltä. Mulla ainakin sekasotku johtuu lähinnä siitä, että on aikas paljon kaikkia urheilu- yms. harrastusvälineitä ahdettuna pieneen kämppään ja sen verran muutakin tekemistä, ettei aika vaan riitä kämpän siistinä pitoon.
- Eläköön itekseen!
Joo,yleensä tuollaiset homssupekat ja -pirkot eivät juuri piittaa muistakaan elämän tärkeistä asioista loppupeleissä.Onhan se nyt toisen aliarvioimista,jos ei viitsi edes tehdä vieraan oloa mukavaksi vähän siivoamalla.Tuollaisiin kun tutustuu paremmin ja jos vielä erehtyy perustamaan perheen näiden kanssa niin ongelmia tulee väistämättä.Ei tuollaisten kanssa kannata mitä vakavampaa edes harkita,sillä elämässä on huolehtimista muutenkin ihan tarpeeksi ilman,että pitää vielä sikaa yrittää opettaa siinä sinä sivussa.
- HMKTO
Kyllä tämä taitaa olla naisten, siis äitien vika. Jos nuori on tottunut siihen, että kun likaiset kalsarit pudottaa jalastaan lattialle ja ne siirtyy siitä itsekseen puhtaana vaatekaappiin, toisilla vaan menee enemmän aikaa sen hoksaamiseen, omassa kämpässä, että miksei se enää toimi.
Eikä varmaan kaikkien sinkkumiesten kämpät ole kaameita. - kommentoija393678
Meitä on moneen junaan. Omalla kohdallani olen taas uomannut päinvastaista, että monen naisen asunto on sotkuisempi kuin monen tuntemani miehen.
Itse asiassa, siistiin poikamiehen asuntoon mennessään moni nainen jopa säikähtää kun on siistiä. Uskallan jopa väittää, että nainen tuntee olonsa epävarmaksi ja tarkoituksensa jollain hullulla tavalla uhatuksi kun ei pääsekään motkottamaan miehelle siivoamisesta, koska miehen asunto saattaa olla jopa siistimpi kuin naisen. - imuri jäi kaappiin
Olen hetero poikamies, en uskaltanut ottaa imuria kaapista kun pelkäsin, että tulen itsekin kohta kaapista ulos.
- Coca Cola Experience
Naisten sisustamat asunnot on yleensä mauttomuuden huippuja. Jotain makunättejä koriste-esineitä joka nurkassa. Silkkaa mautonta kitschiä. Hyi helvetti. Irvokkaimpia näkyjä mitä olen todistanut on väsynyt duunarimies makaamassa työpäivän päätteeksi vaimon ostamalla kukkakuvioisella sohvalla.
- ---
mukanättejä siis
- YleistysYleistyy
Ei pidä yleistää, sillä meitä on moneen junaan kuten sanonta kuuluu. Kyllähän se ihmisestä jotakin kertoo, jos pitää alkaa heti ojentelemaan tai siirtelemään vaikkapa hetkeksi petatulle sängylle heitettyä takkia tai muuta vastaavaa. Tässä viittaan esimerkiksi Tarja Halosen vimmaan ojennella kravatteja. :D
- toinen nainen
Siivottoman naisen kanssa en jaksaisi elää yhdessä päivää kauempaa.
- -kp-
yksinkertasta miksei mies siivoa!ei erity tarpeeksi estrogeenia!terveen miehen selkäkään ei kestä rättien eikä moppien kantelua.imurista lähtee paha ääni.terve mies on salitreeneistä niin väsynyt ettei käy mielessäkään moppailut!aika menee syömiseen ja itsensä siistinä pitämiseen!jos tekee mieli moppailla tai koskee johki rätteihin niin sitten on lintsannu salilla ja on pakko lähtee lenkille.MIEHEN kuuluu pitää kroppansa ja kledjunsa kunnossa.jos jää aikaa niin sitten ehkä pohditaan kämpän kondista!tai muita mussunmussuja!
- tyttömies
:) haha vidu mikä akka tää sankari.
"miehen kuuluu pitää kroppansa ja kledjunsa kunnossa"
Naisen kuuluu pitää kroppansa ja kledjunsa kunnossa. - panomiäs
tyttömies kirjoitti:
:) haha vidu mikä akka tää sankari.
"miehen kuuluu pitää kroppansa ja kledjunsa kunnossa"
Naisen kuuluu pitää kroppansa ja kledjunsa kunnossa.Ja tavara trimmattuna.
- Oyu
Siivous vie mielestäni aikaa aika paljon.
Lisäksi, vaikka siivoisin, niin se on vaan paskan siirtelyä paikasta toiseen. Siksipä ei paljoo huvita. Esim. pöydän pyyhkiminen. Jostain kumman syystä se pöytä ei vaan tule puhtaaksi vaikka kuinka siinä rättiä edes takaisin liikuttelisin. Yhdestä kohdasta irronnut paska siirtyy vain toiseen kohtaan...:( Miesten työ on usein stressaavaa, joten ei sen jälkeen jaksa siivota, haluaa ottaa rennosti. Mies joutuu tekemään ylitöitä, jotta voi viedä naisia ulos.
Ja jos sinkkumies haluaa naisen, tähän kuluu myös aikaa.
Tää kohta oli hauska:
"Eikä viitsitä siivota vaikka nainen olisi tulossa kylään."
Jos kerran olet kaveri niin miksi sua varten pitäisi siivota.- kirsikkapuu123
Itse olen huomannut että kun miehellä määräilevä, komenteleva äiti niin silloin mies helposti kun pääsee ns omilleen niin kämppä sekamelska, kun saa kerrankin elää niin kun haluaa ilman että kukaan valittamassa. Ja jokainen on erilainen, tunnen erittäin siistejä miehiä sekä sotkuisia naisia..
mielestäni oman asunnon saa pitää niin kun haluaa; mutta täytyy myöntää että itsellänikin tuttuna eräs sinkkumies, jolla en mielelläni kylässä käy, ei se sotku niin haittaa,mutta se haju..kauan en ikinä pysty olemaan..Jos sinkkumies kutsuisi kylään sellaiseen asuntoon niin huono alku suhteelle olisi kyllä, mitään tiptop-siistiä en vaadi missään tapauksessa mutta jotainhan tollainenkin ihmisestä sanoo.. - -kp-
kun MIES pitää kroppansa kunnossa se voi vedellä helposti pitkin poskia tytöks haukkujia ja kun kledjut on kunnossa voi iskee naisia helposti eikä tarvii viedä niitä omalle kämpälle.mies mikä siivoo on alistuva akka ja jos ei kroppa ole kunnossa niin todennäkösesti vielä vempparikin!
- naurettavaahh
paskapuhetta aloitus. Naisella ei voi olla miehiä "kavereina".
Naiset ovat panemista varten.- Merja Valos
Mies ajattelee näin. Nainen voi miehen ajatella kaverina mut miehellä monesti se seksi mielessä, jos nainen kiihottava. Mut http://pleieri.blogspot.com/2013/05/komean-miehen-kommenttiin-vastaus.html kämpän siivottumuus on monille este naisten saamisessa.
- grh...
ennen tuli nähtyy vaikka mikälaista luukkuu ja naisilla, törkeitä kämppiä, silkit niskassa ja nilkat paskassa,,ei alkellisiakaan tapoja ja varmaan keittää vedenkin pohjaan, ei kaikki..kyl ne naisetkin oikeita sotku saijoja...
- tuolin vanki
Minä jouduin hiljattain tapaturman takia suht pitkäksi aikaa pyörätuoliin.Näimpä en oikeastaan pysty itse juurikaan siivoamaan. Plus tuolissa oleminen v****ttaa sen verta paljon, ettei hirveästi innosta niissä tiloissa vielä ruveta jotain niin ärsyttävää tekemään, kuin siivoaminen.
- olut ok
Minä en ainakaan viitsi siivota.
Paljon kivempaa sohvalla tyhjentää olutölkkejä ja tyhjät hylsyt lentää lattialle.
Sitten kun hylsyjä on polviin asti voi ne kätevästi kerralla palauttaa kauppaan. - llllllllllllllllllll
Minäkin tunnen yhden oikein törkyperseen. Kamat sillä on pitkin lattioita.
Likaiset pyykit pyörivät villakoirien joukossa, kaljatölkkejä, maitopurkkeja, kertakäyttöastioita (ei jaksa tiskata) joka puolella pinoittain, vessa täysin siivoton (hiuksia ympäriinsä isoissa kasoissa, on siis pitempitukkainen herrasmies), tupakantumppeja ja sitä tuhkaa vessa täys.
Kaiken tämän lisäksi koirankarvoja on jokapuolella, pölystä puhumattakaan. Lisäksi kämppä haisee siltä kuin juoppokodeissa nyt aina, tunkkaiselta vanhalta viinalta.
Ainiin, unohdin mainita keittiön! Sellasta määrää paskaa hellalla ette ole nähneet koskaan. Kaikki palanut kiinni isoksi kerrokseksi, kaikki tahrat pinttyneet ympäri sitä ja lavuaaria. Lavuaarin pitäisi olla metallin värinen, mutta on aivan ruskea.
Lakanoita tämä herrä ei ole vaihtanut koskaan, siis koko tänä aikana kun olen hänet tuntenut, on ollut sama lakana miten sattuu sängyllä.
En valitettavasti suostu enää menemään hänen luokseen, koska minua vain ällöttää liikaa se kaikki. Aluksi yritin kaikkeni, että saisi siistin kodin. Siivosin ison kasan paskaa. Pistin keittiön ja vessan kuntoon ja keräsin tölkit pois. Hän itse hoiti sitten osan itse. Meni hetki ja kämppä taas samassa kunnossa.- llllllllllllllllllll
kekek-kekek kirjoitti:
Jos alat tuollaisen äidiksi saat olla sen äitinä aina.
Onneks ei ollut mun mies...
- eräs sinkku
Olen nuori sinkkumies.
Vaihdan petivaatteet kerran viikossa puhtaisiin, pesen pyykit kerran viikossa ja imuroin vähintään kerran viikossa.
Tiskit tiskaan kun allas on täynnä tai joku on tulossa kylään.
Tuuletan päivittäin ja mattoja on vain kaksi (kummatkin eteisessä), ettei noita kovin usein ulos joudu viemään.
Uunin pesen kerran puolessa vuodessa tai jos se jostain syystä sotkeutuu enemmänkin niin samantien.
Pesen lattiat yleensä kahden viikon välein.
Vessan lattian viruttelen joka kerta kun suihkussa käyn. Pöntön pesen Vimillä jos vieraita on tulossa. Peilit pyyhin kerran parissa viikossa. Kaakelit vessasta pesen kerran puolessa vuodessa. Suihkussa käydessä viruttelen saippuatahrat pois pinnoilta niin ei ole kovinkaan paskasta.
Enemmänkin teen, pyyhin pölyjä tasoilta, näytän kaappien oville rättiä jne., mutta näitä tulee tehtyä tarpeen mukaan.
Ehkä ainoa oikeasti paskanen kohta kämpässäni on hella, koska en jaksa joka kerta kokkauksen jälkeen kiinnipalanutta ruokaa alkaa raastamaan irti levyjen ympäriltä. Kotona on opetettu siistiksi ja koska olin perheen vanhin lapsi toimin usein äidin apuna askareissa. Sääli ettei tätä siistiä kämppää tule juurikaan esiteltyä kenellekään, koska olen atm. - 20+2
Ittelläni on kyllä kieltämättä tällä hetkellä aika sotkuinen kämppä. Mutta ottaen huomioon, että siitä on yli vuosi kun tänne on eksynyt edes sukulaisia kylään, kutsumattomista vieraista tai kavereista puhumattakaan, on aika epätodennäköistä, että kukaan näkisi miten siisti tai epäsiisti kämppäni on.
Toisaalta silloin, kun täällä vielä säännöllisesti kävi vieraita, tuli paikat siistittyä kerran tai pari viikossa.
Joten omalta osaltani kämpän siisteys korreloi muiden ihmisten vierailuinnokkuuden kanssa. Jos tänne joku oikeasti olisi tulossa ottaisin kyllä imurin käteen tältä istumalta.- llllllllllllllllllll
Ihan mielenkiinnosta: miten kestät elää sotkun keskellä? Eikö yhtään esim. ällötä ne kaikki bakteerit, pölypunkit yms? Tai haju??
Kommentti ei ollut pahalla tarkoitettu, lähinnä uteliaisuutta. - 20+2
llllllllllllllllllll kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: miten kestät elää sotkun keskellä? Eikö yhtään esim. ällötä ne kaikki bakteerit, pölypunkit yms? Tai haju??
Kommentti ei ollut pahalla tarkoitettu, lähinnä uteliaisuutta.Niin en nyt meinannut, että kämpän nykyinen kunto olisi kaatopaikkaan verrattavissa vaan huomattavasti sitä tasoa epäsiistimpi, missä sitä pidin joskus aikanaan.
Esim. lehtiä/mainoksia kertyy mahdoton pino ennenkuin joskus saa aikaiseksi heittää lehtikeräykseen. Kaapin hyllyille kertynyt kaikennäköistä tavaraa, joista osan varmaan voisi heittää menemään, tai ainakin järjestellä paremmin. Tiskit tulee toisinaan pestyä vasta muutaman päivän viiveellä sen sijaan että tiskaisi heti ruokailun perään jne.
Ja näin kesäisin tuota hiekkaa tuppaa tulemaan etenkin eteiseen, mutta ei se siellä itseäni häritse, joten imuroida voin myöhemminkin, koska se tällä hetkellä vaikuttaa vain omaan elämiseeni.
- Juoppoystäväsi
Otsikko kertoo enemmän aloittajan kaveripiiristä kuin sinkuista.
Sinkut ovat tulevaisuuden uskollisia ja siistejä aviokumppaneita.
Sun ystävät ovat sen sijaan tulevaisuuden alkoholisteja ! - muistakaa tetanus
Ehkä kyseessä myös ihan harkittu taktiikka: mitä sotkusempi kämppä, niin sitä varmemmin tarttuu joku tuntematon mukaan esim. baarista? Siinä sitten koitat pähkäillä, että kehtaako viedä kotiin asti... Oikeastaan se on aika huvittava ilmiö. Menee varmaan käsikädessä sen kanssa, että kun olet puunannut ja laittanut itsesi( ja sen kämpäkin) vimpanpäälle=ketään ei kiinnosta. Auta armias sen kerran, kun jätät kämpän kuin pommin jäljiltä, et sheivaa, et juuri laittele itseäsi (lähdet vaikka suoraan verkkareissa ulos)= niitä tarjokkeja olisi jonkosi asti? :D
No ok, vitsi vitsinä vaikkakin itse väitän, että tuossa pätee joku ihmeen karman laki.
Itse olen nähnyt sekä miesten, että naisten siivottomia kämppiä. Kyllä kumpikin sukupuoli osaa olla varsinaisia porsaita, ja uskon kyllä, että reaktiot ovat niitä samoja kummallakin sukupuolella jos näet siivottoman kämpän. Kertoohan se nimittäin itse ihmisestä jotakin? Jos ei muuta niin ainakin sen, että ihminen kykenee asumaan siivottomassa ja likaisessa asumuksessa= oletettavasti ei siis jatkossakaan ole kovin siivousintoinen= mahdollinen siivous ja puhtaanapito jää omille harteille jos kumppanuuteen asti menisi= peruskäsitykset siisteydestä eivät mene yksiin= tiedossa olisi niinkin turhanpäiväisiä tappeluita kuin siivoaminen mahdollisessa parisuhteessa. Ei kiitos.
Näin ainakin itselläni ajatuksenkulku toimi sinkkuaikoina. Useammankin kerran "jouduin" näkemään treffikumppanin asumuksen joka oli kuin sikolätti. Eipä juurikaan tehnyt vaikutusta, vaikken itsekään ole mikään maailman siistein ihminen. Erään herran luona jouduin tilanteeseen jossa oli pakko valita, että pesenkö wc-pöntön ennenkuin uskaltaudun istumaan pissalle (mielessäni vielä mietin, että onkohan jäykkäkouristusrokote voimassa), vai kävelenkö suosiolla läheiselle huoltoasemalle wc-hen. Huomatessani ettei herra omistanut edes wc-harjaa, niin valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon ja sitämyöten myös pakokeinon ko. asunnosta ja myös miehestä.
Tuo kyseinen tapaus tulee mieleen jokaikinen kerta kun näen sen erään mainoksen jossa todetaan: "Mitä wessasi kertoo sinusta?". Niinpä. :D- llllllllllllllllllll
Hyvä kirjoitus ja olen kanssasi samaa mieltä. Kyllä se ihmisestä kertoo ja paljonkin, että miten paskaisessa kämpässä se sietää elää.
Sellanen lian keskellä elelevä henkilö parina olis aivan kamala. Ei näkis koskaan mitään vikaa siinä, vaikka kämppä olis väärinpäin ja sais sit itse olla aina siivoamassa. Se jatkuva miellyttämishalu kun lähtee aikanaan parisuhteesta.
- -kp-
eihän miehellä ole aikaa siivoiluihin kun aika menee salilla syödessä lihashuollossa ja levossa.miehen kuuluu pitää itsensä työ parittelu ja reviirinsä puolustuskunnossa.kokkaukset tiskaukset imuroinnit ja rättien kanssa rimpuilu kuuluu naiselle.tai miehille millä ei ole munia!se siivoo ketä sotku häiritsee.kun mua alkaa sotku häiritä mä hommaan sellasen ketä se häiritsee enemmän!mä vaan tuun kattomaan että homma on hoidettu hyvin.jää enemmän aikaa miesten hommiin.
- siivoojatypy
Voi olla, ettei liity itse asiaan, mutta pakko kertoa silti: Ennenkuin aloin seurustelemaan nykyisen poikaystäväni kanssa, olimme tunteneet n. neljä vuotta ja olimme jo silloin ihan hyviä kavereita. Kyllä hänen asunnostaan huomasi silloin, että sinkkumies kyseessä, kävin muutaman kerran pientä palkkaa vastaan siivoamassa koko kämpän. Sitten meillä alkoi tulla pientä säpinää ja ilmoitin, että pitää ensin oppia siistiksi, ennenkuin päätän haluanko alkaa vakavampaan. Nyt hän siivoaa asuntoaan säännöllisesti ja on opetellut pitämään sen puhtaana
Itsekuri,herätys 04.00nukkumaan 21.00,hoidan yksin kaikki asiat töiden ohella,pankkiasiat netissä,laskut,kodin siivouksen kerran viikossa,pyykki kerran viikossa,myös puuron laittaminen aamulla,Yogan jälkeen,olen pedantti,pyrin täydellisyyteen,jos joku asia on hoitamatta hoidan sen heti ja jos joku asia/esine ei ole järjestyksessä korjaan sen heti,saksalainen luonne
Hyvää päivänjatkoa
M.- ...................
Noh, täällä päin on naapurustossa yksinhuoltajaäiskä, jolla on kämpässään pöydillä homehtuneita pizzoja, lattialla kortsuja ja muuta rompetta, ja vessa on ihan sikamaisessa kunnossa, mutta silti hänellä on jatkuvasti joku sisällään, ja onnistunut jonkun vakisellaisenkin löytämään.
- Siist on haluttu
Joskus käyny tämmösen miehen kämpässä, jossa oli kerätty kaikki likaset astiat isoon saaviin ja olivat ollet ties kuinka kauan liossa, kyllä yökötti eikä kiinnostanut enää tommonen reppana.
Jos miehen kämppä on kaameassa siivossa voi kuvitella kuinka paskanen se itekkin on, käykö suihkussa riittävän usein, vaihtaako vaatteet vai vetääkö paskaset vaatteet paskasell iholle. Näitä haujnäätiä tulee tuolla julkisella paikalla vastaan ja lemu vaan jää, kun ne ohittaa, niiden vieressä ei voi kauaa olla.
Kammottavaa oli myös käydä vakuutusyhtiössä ja istua kopperossa, jossa miesvirkailija haisi likaiselle, vaatteet ja olemus, likainen tukka.
Kyllä näitä naispuolisiakin porsaita löytyy, yleensä tällaisilla elämänhallinta on kokonaan hukassa.
Kyllä muistelen kaihola erästä ex-miestäni, miten siisti hän oli kaikin puolin. EI kaikki miehet oo epäsiistejä, mutta kyllä habitus(huonot hampaat, epäsiistit vaatteet, huonosti leikattu likainen tukka, paskaset, leikkaamattomat kynnet) kertoo aika paljon, kiitos ei lökäpöksyille, joiden vaatteet on ostettu jostain tarjoustalosta. Yleensä autoa ne hinkkaa useinkin,kun se on semmonen statussymboli, mutta kyllä se autokin saattaa olla semmonen kaatopaikka. Lisäksi polttavat paljon ja alko maistuu.
Ei kiitos mulle tommosta.- Ei aina kerro
Mä tunnen kaksi miestä jonka asunto on kauhea läävä. Toinen on epäsiisti muutoinkin, koska lie pessyt esim. hampaat, vaatteet likaiset ja joltain 80-luvulta, käy parturissa aika harvoin, pitkät kynnet (ei polta tosin) jne. Mutta toinen taas kyllä peseytyy usein, on puhtaat muodikkaat vaatteet, siisti hiustenleikkaus jne. Aina ei tiedä ihmisen habituksesta millainen kämppä on. Mutta suurimmalla osalla varmaan jää kämpän lisäksi itsestään huolehtiminenkin.
- Hullu ukko
Näkisitpä miten minun asuntoni on sisustettu:D
Niinpä, puhtaalla ja siistillä asunnolla ei naisia saada se on tullut todistettua, hienosti sisustettu kämppä ei kelpaa, voin mä täällä yksinkin olla, kämpän pidän kokoajan puhtaana ja siistinä ja siltikin olen sinkkuna, mutta sitten tuleekin vastaan naamaraja, vaikka asunto olisikin kuinka hieno tahansa jos naama on ruma niin olet takuuvarmasti sinkkuna ikäsi.
Raharaja se on tärkein naisten mielestä. Jos rahaa on niin kyllä ruma ja haisevakin kelpaa.
- yksi ukkomies
No lyhyesti ja ytimekkäästi vain suoraan koko homman otsikkoon joka näkyy etusivulla:
Ei, sikolätti ei ole syynä sinkkuuteen.
Mutta, sinkkuus on kyllä monesti syy sikolättiin.
Kyllähän se on itsekin myönnettävä, että alle parikymppisenä ja kahden avion välissä, näytti kämppä itselläkin miltä milloinkin. Mutta jo ei sen kunto ketään kiinnosta ja ei liian spurguluukulta näytä sellaisten kävijöiden mielestä, joille vähän fiksumpi kuva kantsii antaa kyllähän käsitettä "siisteys" -kummasti sovelsi vähän eri tavalla kuin nyt kun vaimo nro2 on kuvioissa saman katon alla. Etenkin kun on siivousfirmassa päällikkönä ja kieltämättä todellakin tuo henkisellä tasolla töitä myös kotiin, joka vaikuttaa esteettiseen silmään.
Mutta tottahan nyt toki, että ei nyt mitään boheemin juopon kuvaa kantsi antaa kämpällään etenkin jos vastakkaiseen sukupuoleen vaikutusta aikoo tehdä. Tai oikeastaan niin päin, että jos et ole kuukauteen tehnyt mitään siivouksen eteen ja joku juuri on ihastunut siihen, että "oi kun sulla on täällä kodikasta, tää on JUST NIIIIIIIN mun kaltanen paikka..." -jotenkin itse skipannut siinä kohdin ehkä pidemmät suhdepohdinnat. Epäsiistiä voi olla satunnaisen laiskuuden ja saamattomuuden vuoksi, mutta ei elämäntapana.. - 34vsinkkumies
Meitsi ei jouda paljoo siivoileen kun pitää ehtiä pelata Wowia. Huomenna alkaa 3viikon mittaset lanit. Kavereitten kaa sit syödään tietsikoitten edes hamppareita, pizzaa, juodaan limuu ja heitetään roskat lattialle. Mun äippä tulee sit käymään, se kyl kerää ne pois, tiskaa astiat ja siivoaa.
Sinkku olen. Toivoisin kyl löytäväni naisen. Mut en sit tiiä ehtiikö tuolta woweilt ja laneilt aikaa olla naisen kaa. Mut ois se sillee kiva kyl. Vois naine sit vaik siivoo ja tuua ruokaa mulle ku meinaa Wowissaki olla jännät paikat niinku koko ajan et jos sais ruokaa nokan eteen sit, ois aika jees kyl.- huhuhuhuhh
olet ikisinkku jos 34-vuotta
- tsibiliini
Naiset ei pidä mammanpojista. Ryhdistäydy, siivoa kotisi ja opettele vaikkapa keittämään nuudeleita!
Miksi nainen ottaisi sottaisen ja avuttoman mammanpojan, kun itsenäisiä ja siistejäkin miehiä on?
- SotkuinenNuoriNainen
Ihmisen luonne ja sen myötä siisteyskin voivat myös muuttua elämän aikana. Lapsena mua ei sotkuisuus haitannut lainkaan, päin vastoin. 15-vuotiaana sairastuin syömishäiriöön ja sitten musta tuli oikeastaan kaikilla elämäni osa-alueilla sellainen himo kontrollifriikki ja mun kodinkin täytyi aina olla, kuin jostain sisustus lehdestä. Nyt kuitenkin viimeisen parin vuoden aikana olen saanut mukavasti elämääni takaisin joustoa, rentoutta, iloa ja harmoniaa ja kotinikin saa taas olla mukavan sotkuinen. Sanaa siivouspäivä en elämässäni enää tunne, vaan siivoilen vähän kerrallaan, sieltä sun täältä, kun satun sen kokemaan tarpeelliseksi. Oma elämäni on viihtyisää näin ja mulle on ihan se ja sama missä kunnossa muiden ihmisten kodit on - arvostan ihmisissä ja elämässä ylipäätänsä enemmän muita asioita. Vieraita varten en vaivaudu siivoamaan, mutten silti koe olevani epäkohtelias. Minulle ominaisempi tapa kunnioittaa vieraitani, on myötätuntoisuus puheessani ja eleissäni.
- effewewfwe
epäsiistein näkemäni asunto on ollut naiselle. suominainen ei osaa siivota. suominainen on harmaa ja tylsä hiirulainen.
- baron90
Siivoan kämppäni (imuroin, tiskaan, pesen pyykit, vaihdan petivaatteet jne.) kerran viikossa. Teen tämän osittain siksi että viihdyn puhtaassa kodissa, osittain siltä varalta jos tuttuja tavatessa tai viihteellä käydessä tänne eksyy vieraita. Voisi sanoa, että minussa on vähän vieraskorean vikaa.
- _:_
Ei jaksa kuin välttämättömät.
- Ala-Partakarva
kyllähän se on SUUURI yllätys, et miehiä ei paljon sisustus tai siivous kiinnosta.
Se on yks niistä syistä, miksi kukaan mies kestää naista ja nalkutusta, että joku duunaa ruokaa ja siivoaa. - Herra(s)mies
Sinun olisi pitänyt alkaa siivoomaan, nainen! Ja lopeta narina kämpän rojuista ja käytä suutasi miehen mielyttämiseen. (ekana tietenkin siivoat)
- UrpoVirtala
Noinko äidillesi puhut, tomppeli? :D
- peelomuija?
Se on vaan ilmeisesti niin,että kaikkeen tottuu.Siihen pskanhajuunkin kämpässä.Mun sulhasella on todella kauhee kämppä enkä halu muuttaa hänen kans yhteen,ku pelkään,ett minkälainen läävä yhteisestä asunnosta tulis.En jaksais alkaa yksin huolehtimaan kaikista siivoushommista.Sulhasen kotona en siivoa,en ees enää mee sinne.Jos se haluu pimppaa,nii tulkoot mun siistiin puhtaaseen kotiin.Sen kämppä on ihan niinku jostain hamstraus-ohjelmasta,roinasta tehty kujia,että pääsee kulkemaan ja sukat tarttuu lattiaan kiinni.Kerran oli likaset alkkarit jääny lillimään lattialle kaatuneeseen kaljaan.Vessassa on vanhoja autonrenkaita ja muuta varaosa-romua,työkaluja ja joku vanha polkupyörän raato.Tiskipöydällä ajelehtii kaikkea mahdollista,varsinaiset tiskit on olohuoneen lattialla sohvan edessä.Jääkaappi on elintarvikemuseo,josta voi löytyä muumioita viime vuosikymmeneltä.Mikä siinä miehessä sitte viehättää,en tiijä.Oon monenlaista jamppaa ehtiny nähdä tähän ikään mennessä,mut tämä nykyinen on silti kaikesta huolimatta paras.Mä olin jo niin rakastunu ennenku näin sen kämpän,että ehkä se lievensi järkytystä?
Nainenhan haluaa yleensä miehen autokuskiksi ja mekaanikoksi. Miksi valittaa jos sellaisen saa?
- hekoheko
Taitaa olla provo...(miehen kirjoittama). On kyllä iso vessa kun mahtuu autonrenkaita ja polkupyörä ym.
Mitäs sinulle kuluu kenenkään kalusteet? Hommaa vaikka jotain homoystäviä, ne on kovia siivoamaan ja sisustamaan. Ja lirkuttelemaan kaikesta mikä tyttöjä kiinnostaa: IIIIIIIIIIIIIIIhaaNA, KAAAAAAAAAAAAAAmaaLA!
- Siistinä mukavaa
Olen ihan samaa mieltä kirjoituksen aloittajan kanssa.
Itsellänikin on kaveri miespuolinen,joka ei asuntoansa siivoa,ihan kauheeta käydä kylässä,en missään nimessä voisi asua sellaisessa sontaläävässä,saatikka pujahtaa lakanoiden väliin(jos kyseessä olisi muutakin kuin kaveruus)
Kyllä naiset yleensä tykkää siististäkuten myös on miehetkin,mutta on myös todella sontasia naisiakin olemassa.
Eli lähes fiftififti - tsibiliini
Olen ollut miesten ja naisten kotona ja siistiä ja sekaista on ollut kummallakin sukupuolella. Luonteiden pitäisi sopia yhteen.
Itse olen siisti nainen, enkä pidä sotkuisista miehistä. Eksäni oli sottapytty ja laiska siivoamaan. Kerran yritin siivotan sen luona, mutta sotkua oli niin paljon, että uurastuksen jälkeen mikään ei ollut eri näköistä. Sitä paitsi ei se mun koti ollut, ja omakin koti tarvitsi siivoamista. Pieruhousuissa liikkui kotonaan ja hiukset pesi kerran viikossa vanhemmillaan jonne vei pyykkinsä pestäväksi. Siellä sen äiti pesi ja silitti pyykit. Aikuinen mies ja noin kiinni mamiinsa!
Nyt asun ihanan miehen kanssa joka pitää siisteydestä. Se ei tee kamalia sotkuja ja siivoaa jälkensä, kuten minäkin. Siisti koti rauhoittaa oloa ja on tosi kiva tunne kun koti on siisti ja nätti.
Jos on nainen, joka viihtyy paskanhajussa ja liassa, sellainen nainen sopii miehelle jolla on samanlainen käsitys hygienasta. - 1120
Ainakin silloin mies voisi siivota kun pyytää naisen luokseen kyläilemään. Erään alkavan suhteen aikana kävin miehen luona kylässä. Jo sisälle astuessani tuli kamala löyhkä. Asunto haisi niin että olisi samantien tehnyt mieli kääntyä ja lähteä raikkaaseen ulkoilmaan. Asunto oli todella sotkuinen, tiskit tiskaamatta, lattiat pesemättä ja mies tarjosi jostain likaisesta kupista kahvia josta kieltäydyin. Joka puolella lojui likaisia vaatteita. Sieltä suoranaisesti halusi samantien ulos ja nopeasti lähdinkin. Siihen jäi tuon mieheen tutustuminen.
- Samapa tuo...
Minua ei niinkään haittaa, jos miehen koti on hieman sotkuinen. Mitä väliä jos kamat on huiskin haiskin, jos siellä ei kuitenkaan haise pahalle.
Miehillä on omat kiireensä. On treenit ja muut harrastukset missä käydä ja kaverit joiden kanssa nähdä ja ehkä kiireinen työ.
Tapasin taannoin erään miehen, joka oli selvästi hieman noloissaan sekavasta kodistaan. Minua se ei haitannut yhtään, koska siellä ei tosiaan haissut ja ollut roskaa talo täynnä.
Auttaisin miestä josta pidän mielihyvin siivoamaan jos hän haluaisi apua.
Usein mies tarjoaa ulkona ollessa ruuat hakee autolla töistä jne. Miks minä en tekisi vastapalvelusta esim. vaikka siivoamalla. Ja btw, kukahan helvetti jaksaa imuroida tällasilla helteillä, kämppä muutenkin ku helvetti kuuma ja sitten imuri vielä puhaltaa kuumaa ilmaa lisää huoneeseen, nousee nopsaan lämmöt 40 asteeseen.
On se varmaan helppoa jossain vitun ilmastoidussa omakotitalossa kun voi imuroida vaikka yöllä kun ei ole naapureita lähellä.
Talvisin imuroin mielelläni vaikka 4 kertaa kuukaudessa jos tarve vaatii, mutta kesäisin se jää 1 kertaan kuukaudessa.- Ressu2014
Autisteilla ja ADHD-sairailla on paskaiset kämpät. Eivät pysty keskittymään edes yksinkertaiseen siivoamiseen. tunnen erään. kuukaisien tiskitkin saattaa lojua tiskipöydällä ja koko kämppä on täynnä paskaa lattiasta kattoon. vaatteita ei pese ilmeisesti ikinä kun lemu tuntuu 5 metrin säteellä.
- Anonyymi
Miksi pitäisi siivota jos ei kaipaa siisteyttä?
Ehkäpä omat standardisi - olkoon kuinka itselle rakkaat - eivät edusta normaaliutta ainakaan kokonaan.
Sitäpaitsi siivoaminen on tympeää ja aikaansaannokset väliaikaisia. Ihan turhaa lifestyle työtä. - Anonyymi
Itse olen huomannut, että poikamiehiä on pitkälti kahdenlaisia - on sitku poikamiehiä ja tässä hetkessä eläviä poikamiehiä.
Sitku tyyppinen poikamies ei ollenkaan elä omaa elämään, vaan sitkuttee, että sitku hänellä on nainen, niin elämä alkaa. Sitku tyypille on ominaista niinkin kahjo pohdinta kuin miksi käydä töissä, kun ei ole naista ja myös tuo, että miksi olla elämättä paskaisessa kämpässä, kun ei ole naista.
Sitten on tuo poikamiestyyppi, joka elää tässä ja nyt ja tajuaa, että mm. siivoaminen kannattaa oman viihtyvyyden takia ja oman viihtyvyyden takia kannatta hankkia omaan käyttöön sopivia huonekaluja ja että töissä käymällä saa itselle mukavamman elämän jne.
Sitten on tietysti ne muutamat harvat, joiden siisteyskäsitys nyt vain on vähän kummallinen ja joita likaisuus ei aidosti lainkaan haittaa. Tuosta miestyypistä ei sitten koskaan kannata kuvitella saavansa kasvatettua normaalia. Tuollainen tulee aina sotkemaan ja paskastamaan ja teettämään ylimääräistä työtä jos haluaa asua edes perussiististi.
Sitten on tietenkin vielä kyllä äiti hoitaa tyyppiset miehet, jotka ovat usein erilaisia variaatioita sitku ja tykkään asua sikolätissä tyyppisistä miehistä. Me teemme vain sellaista joka on tärkeää.
- Anonyymi
Hyvin harva mies tekee ikinä mitään tärkeää.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175720
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04621Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2252829- 432631
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452240Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332206Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731737Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme141588- 381430
- 1701334