Negatiivista ajattelua

Rakastakaa toisianne.

Suurin osa ihmisistä valittaa kumppanistaan. Aina jauhetaan huonoista puolista. Olisiko kiva vaikka kerrankin etsiä niitä hyviä puolia kumppanistaan? Itse en ole täydellinen ja kumppanini ei ole täydellinen. Molemmat tekee virheitä ja onnistuu pahoittamaan toisen mieltä välillä...mutta miksi olen hänen kanssaan,miksi haluan viettää toivottavasti lopun elämääni hänen kanssaan? Rakastan häntä, hän saa minut nauramaan, tiedän että jos minä "kaadun" hän ottaa minut kiinni. Hän on kiltti, huomaavainen ja herrasmies. Haluan olla hänelle hyvä puoliso, tiedän että jos tarvitsen häntä hän tulee luokseni vaikka maailman toiselta puolen ja minä tekisin samoin. Ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Aina kannattaa miettiä ennen kun aloittaa turhan riidan tai pahoittaa turhaan toisen mielen. Välillä se p-pää apina saa minut hulluksi raivosta mutta nykyään mietin ennen kuin avaan suuni ja sanon sanottavani.

2

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet oikeassa

      Noin ajattelin ja toimin edellisessä suhteessani, joka kesti 16 vuotta. Ongelmana on se että kumppani lakkasi itse toimimasta noin ja näki/näkee edelleen vain huonot puoleni.

    • Positiivisia unelmia

      Tekstissäsi on yksi todellinen viisaus: "Ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan."
      Ja kaikkein parasta siinä on juuri se, ettei tulevaisuuteen voi varautua ennalta.

      Parhaat elämänopetukset tulevat aina puun takaa vaatien ihmiseltä spontaania osaamista ilman esiharjoittelua. Sellaisessa tilanteessa, tai oikeammin vasta sen jälkeen, on mahdollista kokea mitä on oppinut, sisäistänyt ja ymmärtänyt tai mitä on kuvitellut osaavansa ja sisäistäneensä, jne.

      On äärimmäisen helppoa kuvailla sitä miten elämää tulisi elää, jotta.
      Seuraavassa hetkessä saatat olla itse tilanteessa, josta juuri saarnasit jollekin, ja huomaat, ettet kykenekään seisomaan sanojesi takana, koska olet nakuna konkreettisen asian edessä ekaa kertaa elämässäsi, tai vaikka jo toistakin, ja mm. tunteet tulevat sotkemaan hienot teoriasi.

      Yllätettynä ihminen on avuttomimmillaan.
      Ja elämä on täynnä yllätyksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe