Ajatuksiani LBGT:stä

Trespassing Thinker

Meinasin laittaa tämän homofoorumille, mutta se sanoikin "vain homoille"...

Ennen kuin menen asiaan, myönnän olevani hetero. Tietysti olen tuntenut vetoa myös samaan sukupuoleen, mutta tajusin kuitenkin, että en varsinaisesti pysty varsinaiseen aktiin muun kuin vastakkaisen sukuluolen kanssa. En silti näe ongelmaa saman sukupuolen kehumisessa hyvännäköiseksi.

Ensinnäkin, mitä on toleranssi? Tämä on mielestäni vääristynyt joillakin ihmisillä. Joidenkin asenne sanoo että se on kaiken rakastamista - ei pidä paikkaansa. Kaikkea ei pysty eikä tarvitsekaan rakastaa. Sen sijaan toleranssi on sitä, että hyväksytään erilaisuus eikä puututa siihen. Sitä mitä sietää, ei tarvitse rakastaa.

Pointti tässä on että on täysin OK että ei ymmärrä homoseksuaalisuutta tai on sen kanssa eri mieltä. Kunhan itse LBGT-ihmisiä ei turhaan syrjitä sen vuoksi. Sellaisia ihmisiä on, että he eivät ymmärrä miten se on oikein tai luonnollista, vaikka kuinka tahansa väittelisi, tai päin vastoin. Eli toisin sanoen "agree to disagree".

Olen vain kyllästynyt siihen miten jotkin ihmiset sanovat homojen olevan heteroita parempia ihmisinä, ja että heterot ovat "seksuaalisesti rajoittuneita". Vähän samaan tapaan kuin mustilla on yhdysvalloissa vastarasismia valkoisia kohtaan, vaikka kuuluvat syrjimättömään sukupolveen.

Itse tosin uskon että homoseksuaalisuus on valinta. Miksikö? Kirjoita vaikka Googleen "I used to be gay" sulkeissa ja saat aivan valtavan määrän tuloksia - harvinaista se ei siis ole. Tai sitten otetaan julkimoista vaikka David Bowie. Ensin mies julisti olevansa homo, sitten biseksuaali ja nyt hetero.

Mutta tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kohtelen homoja kun tapaan heidät. Voin silti pitää heistä heidän muiden ominaisuuksiensa tai luonteenpirteidensä perusteella, ja olla rennosti heidän seurassaan. Ei ole minun tehtäväni käännyttää heitä.

3

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrotko nyt

Mikä on LBGT?

• 6 + 20

LBGT = Lesbian, bisexual, gay, trans

• KVG TJSP ?
        6 + 20 kirjoitti:

LBGT = Lesbian, bisexual, gay, trans

No eikö noita olisi voinut suoraan sanoa että homot ja transut tai vaikka seksuaaliset vähemmistöt? Pöljiä nuo jenkkityyliset lyhenteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe