Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ajatuksiani LBGT:stä

Trespassing Thinker

Meinasin laittaa tämän homofoorumille, mutta se sanoikin "vain homoille"...

Ennen kuin menen asiaan, myönnän olevani hetero. Tietysti olen tuntenut vetoa myös samaan sukupuoleen, mutta tajusin kuitenkin, että en varsinaisesti pysty varsinaiseen aktiin muun kuin vastakkaisen sukuluolen kanssa. En silti näe ongelmaa saman sukupuolen kehumisessa hyvännäköiseksi.

Ensinnäkin, mitä on toleranssi? Tämä on mielestäni vääristynyt joillakin ihmisillä. Joidenkin asenne sanoo että se on kaiken rakastamista - ei pidä paikkaansa. Kaikkea ei pysty eikä tarvitsekaan rakastaa. Sen sijaan toleranssi on sitä, että hyväksytään erilaisuus eikä puututa siihen. Sitä mitä sietää, ei tarvitse rakastaa.

Pointti tässä on että on täysin OK että ei ymmärrä homoseksuaalisuutta tai on sen kanssa eri mieltä. Kunhan itse LBGT-ihmisiä ei turhaan syrjitä sen vuoksi. Sellaisia ihmisiä on, että he eivät ymmärrä miten se on oikein tai luonnollista, vaikka kuinka tahansa väittelisi, tai päin vastoin. Eli toisin sanoen "agree to disagree".

Olen vain kyllästynyt siihen miten jotkin ihmiset sanovat homojen olevan heteroita parempia ihmisinä, ja että heterot ovat "seksuaalisesti rajoittuneita". Vähän samaan tapaan kuin mustilla on yhdysvalloissa vastarasismia valkoisia kohtaan, vaikka kuuluvat syrjimättömään sukupolveen.

Itse tosin uskon että homoseksuaalisuus on valinta. Miksikö? Kirjoita vaikka Googleen "I used to be gay" sulkeissa ja saat aivan valtavan määrän tuloksia - harvinaista se ei siis ole. Tai sitten otetaan julkimoista vaikka David Bowie. Ensin mies julisti olevansa homo, sitten biseksuaali ja nyt hetero.

Mutta tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kohtelen homoja kun tapaan heidät. Voin silti pitää heistä heidän muiden ominaisuuksiensa tai luonteenpirteidensä perusteella, ja olla rennosti heidän seurassaan. Ei ole minun tehtäväni käännyttää heitä.

3

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrotko nyt

      Mikä on LBGT?

      • 6 + 20

        LBGT = Lesbian, bisexual, gay, trans


      • KVG TJSP ?
        6 + 20 kirjoitti:

        LBGT = Lesbian, bisexual, gay, trans

        No eikö noita olisi voinut suoraan sanoa että homot ja transut tai vaikka seksuaaliset vähemmistöt? Pöljiä nuo jenkkityyliset lyhenteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe