Onko yleistä, että potilas/asiakas olettaa maksun hoituvan laskulla? Meille nimittäin joskus saapuu lähetteellä toiselta hammaslääkäriltä potilaita, jotka hoidon päätteeksi pyytävät laskua. He kertovat, ettei heillä ole rahaa mukana! Ei käteistä tai korttia. Joku on joskus väittänyt jättäneensä lompakon pysäköityyn autoonsa! He haluavat laksun, vaikka eivät ole koskaan meillä ennen asioineet. He ovat meille vieraita/uusia asiakkaita.
Totuushan on, että monelta hammaslääkäriasemalta ei edes vakituiset potilaat saa laskua. Joissain paikoissa maksuehdot ovat vain käteinen tai kortti (debit/credit). Jossain ei saa maksaa edes käteisellä! (Megaklinikka, jossa käy vain korttimaksu)
Oletko sinä asiakas, jolle on muka itsestään selvää, että maksu onnistuu laskulla? Ja miksi onnistuisi? Kaikillahan on maksukortit nykyään, ja jos tänään ei ole tilillä rahaa, niin maksa luottokortilla! Ei lasku ole maksuaikaa varten, vaan luottokortti!
Ja laskulle, kiitos!
55
8319
Vastaukset
- 1+16
Tuskinpa noissa tapauksissa aina kyse siitä, että asiakas haluaa maksuaikaa. Olen itse aikoinaan käynyt hammaslääkärillä, joka ei rahastanut joka käynnistä erikseen, vaan käynnit maksettiin sitten joko viimeisellä käynnillä tai sitten sai pankkisiirron. Myönnän, menin itsekin hieman "hölmöksi" nyt uudella hammaslääkärillä kun siellä on käytäntö, että jokainen kerta maksetaan heti. Eli - kyse ei aina välttämättä ole siitä etteikö asiakkaalla olisi rahaa, vaan mielessä saattaa olla aikaisemmat kokemukset niinkuin itselläni kävi. Onnekseni lompakko oli mukana etten joutunut noloon tilanteeseen. Vaikka tuskinpa hammaslääkärini olisi ajattelutavaltaan kaltaisesi.
- HLL Porista
Omat pitkään käyneet asiakkaamme saavat (tietysti) kerätä useamman käynnin ennen laskutusta. Viimeksi eilen joku potilas oli kerännyt 570 euron omavastuun edestä hammashoitoa maaliskuun alusta eiliseen mennessä. Eilen tuli välilaskun aika.
Ketjun avauksen pointti oli siinä, että asiakas, joka tulee ensimmäistä kertaa meille uutena asiakkaan joskus olettaa/odottaa saavansa laskun. Mielestäni uuden, tuntemattoman, asiakkaan ei kuulu saada laskua. Sen nimittäin voi jättää halutessaan maksamatta... Eikä siitä valitettavasti ole mitään seuraamuksia ainakaan henkilölle, joka jälkikäteen paljastuu ulosottokelvottomaksi.
Maksamattomuus on harvinaista, mutta valitettavan totta. Joskus "tempun" tekee pitkään hoidossa käynyt potilas. Meilläkin yksi potilas ollut ulosotossa yli puoli vuotta. Haastettiin viime vuoden puolella. Euroakaan ei ole vielä tullut. Miehellä kuulemma sellainen nippu ulosottoa hakeneita, että tuskin koskaan mitään saammekaan...
Tietyssä mielessä on usein hälytysmerkki se, jos asiakas pyytää laskua. Kuten totesin jo edellä, jos ei ole nyt rahaa, niin voi maksaa luottokortilla. Jos ei omista luottokorttia, niin ehkä sellaisen henkilön ei kuulu olla yksityislääkäriaseman asiakkaana. - HLL Porista
"Tuskinpa noissa tapauksissa aina kyse siitä, että asiakas haluaa maksuaikaa."
Yleensä ei olekaan, mutta joskus on. On helppo jättää lasku maksamatta, kun vasta viikko eräpäivän ylityttyä meillä laitetaan 1. maksumuistutusta kirjekuoreen. Sillä saa taas 10 päivää lisää maksuaikaa, ja kun ei vieläkään maksa, niin kaksi viikkoa uuden eräpäivän ylittymisestä lähtee 2. maksumuistutus ja sillä saa taas "uudet" 10 päivää maksuaikaa jne. jne.
Eli laskun ottanut haluaa joskus leikkiä ja pelleillä pari kolme viikkoa ylimääräistä maksuaikaa, ja sitten yllättäen maksaakin laskun!
Viimeksi eilen lähti maksumuistutus asiakkallemme, joka tuntuu keräilevän maksumuistutuksia. Hän on aina maksanut käyntinsä, mutta ei koskaan ennen ensimmäistä maksumuistutusta ja alkuperäisen eräpäivän ylittymistä monella viikolla!
Muutama mätä omena pilaavat koko sadon. Suurin osa asiakkaista maksaa laskunsa, mutta muutamat pelleilevät. - onneksi et oo tässä
HLL Porista kirjoitti:
Omat pitkään käyneet asiakkaamme saavat (tietysti) kerätä useamman käynnin ennen laskutusta. Viimeksi eilen joku potilas oli kerännyt 570 euron omavastuun edestä hammashoitoa maaliskuun alusta eiliseen mennessä. Eilen tuli välilaskun aika.
Ketjun avauksen pointti oli siinä, että asiakas, joka tulee ensimmäistä kertaa meille uutena asiakkaan joskus olettaa/odottaa saavansa laskun. Mielestäni uuden, tuntemattoman, asiakkaan ei kuulu saada laskua. Sen nimittäin voi jättää halutessaan maksamatta... Eikä siitä valitettavasti ole mitään seuraamuksia ainakaan henkilölle, joka jälkikäteen paljastuu ulosottokelvottomaksi.
Maksamattomuus on harvinaista, mutta valitettavan totta. Joskus "tempun" tekee pitkään hoidossa käynyt potilas. Meilläkin yksi potilas ollut ulosotossa yli puoli vuotta. Haastettiin viime vuoden puolella. Euroakaan ei ole vielä tullut. Miehellä kuulemma sellainen nippu ulosottoa hakeneita, että tuskin koskaan mitään saammekaan...
Tietyssä mielessä on usein hälytysmerkki se, jos asiakas pyytää laskua. Kuten totesin jo edellä, jos ei ole nyt rahaa, niin voi maksaa luottokortilla. Jos ei omista luottokorttia, niin ehkä sellaisen henkilön ei kuulu olla yksityislääkäriaseman asiakkaana.Jos ei omista luottokorttia, niin ehkä sellaisen henkilön ei kuulu olla yksityislääkäriaseman asiakkaana.
---OHHO, virtuaalinen nenuun veto,ole hyvä-- - Kaikkea niitä on
onneksi et oo tässä kirjoitti:
Jos ei omista luottokorttia, niin ehkä sellaisen henkilön ei kuulu olla yksityislääkäriaseman asiakkaana.
---OHHO, virtuaalinen nenuun veto,ole hyvä--Tuo nimimerkki HLL Porista on esittänyt aiemminkin kummallisia mielipiteitä mutta tässä meni jo syrjinnän piikkiin. Kyseinen lausahdus osoittaa että pienituloiset ja syrjäytyneet ihmiset eivät ole tervetulleita hänen asiakkaakseen. Olisi kaikille hieno palvelus että joku paljastaisi tämän hammaslääkärin nimen jotta boikotti purisi oikeaan osoitteeseen. HLL Porista on kyllä kertonut toimintatavoistaan niin perusteellisesti että paikalliset ihmiset varmaankin tunnistaa ja osaa välttää. Eiköhän kohta ala olla varauskirjassa tilaa ja uusia potilaita etsitään tosissaan.
- HLL Porista
Esimerkkejä lääkäri- ja hammaslääkäriasemista, joilta ei (tietenkään) saa laskua. Maksaa pitää heti, joko käteisellä tai kortilla:
- Porin Lääkäritalo Oy
Porin Lääkäritalossa käy maksutavaksi käteisen ja pankkikortin lisäksi kaikki yleisimmät luottokortit.
- Hammas-Pulssi, Turku
Maksuvälineinä käyvät käteinen, normaalit Suomessa käytettävät pankki- ja luottokortit, sekä Käyttöluotto.
- Oral Hammaslääkärit (koko ketju)
Maksutavat: käteinen, pankki- tai luottokortti vastaanottokäynnin yhteydessä
- Eiran sairaala, Helsinki
Maksutavat: käteinen, pankki-/luottokortti, seuraavat luottokortit: Visa, Visa electron, Master card, First card (ent. Eurocard), American Express, Diners Club
Eiran Sairaalassa toimistomaksu á 14,85 € peritään aina kassalle maksettaessa kaikista vastaanotto-, toimenpide- ja tutkimuskäynneistä sekä vuodeosastohoidosta. Maksaminen laskulla koskee vain yritys- ja sopimusasiakkaita sekä etukäteen sovittuja asiakaslaskutuksia. Laskutuslisä á 25,00 €.
Kuten ympäri Suomea valituin esimerkein on nyt osoitettu, on yleistä, että käyntiä ei saa laskulle. Tai onnistuuhan se Eiran Sairaalassa, 14,85 euron toimistomaksun ja 25,00 euron laskutuslisän jälkeen!!!
Voin täältä köyhästä Porista käsin vihjaista, että aivan heti ei omille asiakkaillemme menisi läpi 14,85 euron toimistomaksu joka käynnistä, eikä 25,00 euron kulu siitä, jos haluaa laskun. Tulee nimittäin pienelle käynnille hintaa, jos nuo mätkäistään "kaupanpäälle" loppusummaa laskettaessa... - porilainenhml
Porin kunnallisella ainakin laskut hoidetaan postin kautta, niin en yyhtään ihmettele jos potilaat menevät sekaisin, kun yksityisellä vaaditaankin maksun heti.. Ihme itkemistä ja ihme asenne hammaslääkäriltä. Jos sinulle tärkeintä on raha, niin väärän alan olet valinnut.
- HLL Porista
"Jos sinulle tärkeintä on raha, niin väärän alan olet valinnut."
Minulle on tärkeintä, että asiakkaalla ei ole tosiasiallista mahdollisuutta olla maksamatta käyntiään.
Laskun pyytävä pystyy halutessaan olemaan maksamatta sitä milloinkaan. Olettaen että hän on varaton ja ulosottokelvoton. Mielestäni tällaista mahdollisuutta ei voi, eikä saa olla.
Onko mielestäsi väärin, että hammaslääkäri haluaa tekemästään työstä palkkionsa? Vai pitäisikö tehdä hammashoitoa ilmaiseksi yli 500 euron omavastuulla pellelle, joka jättää maksamatta ja haastettaessa osoittautuu ulosottokelvottamksi, jolla on jo nippu ulosottoa ennen meitä hakeneita?
P.S. Yritäs ajaa autosi pikapesuun ja pyydä laskua. Sano, että maksat myöhemmin! ...Ei taida onnistua. On monta palvelua ja tuotetta, joita et saa ennen maksua! Meillä sentään riittää, että käynnin maksaa käteisellä tai kortilla heti käynnin jälkeen. Emme vaadi etukäteismaksua, kuten kuntosalit, pikaruokaravintola tai paikallinen pikapesuyrittäjä. - infoa asiakkaille
HLL Porista kirjoitti:
"Jos sinulle tärkeintä on raha, niin väärän alan olet valinnut."
Minulle on tärkeintä, että asiakkaalla ei ole tosiasiallista mahdollisuutta olla maksamatta käyntiään.
Laskun pyytävä pystyy halutessaan olemaan maksamatta sitä milloinkaan. Olettaen että hän on varaton ja ulosottokelvoton. Mielestäni tällaista mahdollisuutta ei voi, eikä saa olla.
Onko mielestäsi väärin, että hammaslääkäri haluaa tekemästään työstä palkkionsa? Vai pitäisikö tehdä hammashoitoa ilmaiseksi yli 500 euron omavastuulla pellelle, joka jättää maksamatta ja haastettaessa osoittautuu ulosottokelvottamksi, jolla on jo nippu ulosottoa ennen meitä hakeneita?
P.S. Yritäs ajaa autosi pikapesuun ja pyydä laskua. Sano, että maksat myöhemmin! ...Ei taida onnistua. On monta palvelua ja tuotetta, joita et saa ennen maksua! Meillä sentään riittää, että käynnin maksaa käteisellä tai kortilla heti käynnin jälkeen. Emme vaadi etukäteismaksua, kuten kuntosalit, pikaruokaravintola tai paikallinen pikapesuyrittäjä.Kannattaa ilmoittaa jo ajanvarauksessa potilaalle. Samoin yhteistyökumppaneille, jotka lähettävät potilaita.
Terveyden/sairaan-hoidosta voi olla muutenkin käsitys (vaikka vääräkin) että niissä maksu suoritetaan laskulla.
En ole koskaan ollut sairaalassa, mutta eikö sielläkin voi maksaa laskulla jälkikäteen. Tästäkin voi syntyä väärinkäsitys, koska ne mielletään samaan luokkaan. - Oma kokemus
infoa asiakkaille kirjoitti:
Kannattaa ilmoittaa jo ajanvarauksessa potilaalle. Samoin yhteistyökumppaneille, jotka lähettävät potilaita.
Terveyden/sairaan-hoidosta voi olla muutenkin käsitys (vaikka vääräkin) että niissä maksu suoritetaan laskulla.
En ole koskaan ollut sairaalassa, mutta eikö sielläkin voi maksaa laskulla jälkikäteen. Tästäkin voi syntyä väärinkäsitys, koska ne mielletään samaan luokkaan.Viime vuosina olen joutunut ravaamaan sairaalassa useasti. Poliklinikkakäynnillä voi joutua maksamaan käynnin etukäteen ilmoittautuessaan, mutta sairaalahoidossa maksu tulee aina jälkikäteen laskulla.
- joo-oh
"Joku on joskus väittänyt jättäneensä lompakon pysäköityyn autoonsa!"
En ihmettele, sillä tiedän kauppiaan, joka jätti YÖKSI autoonsa lompakkonsa, jossa oli 10 000 euroa käteistä ja kuinka ollakaan, autoon murtauduttiin ja lompakko vietiin. - eräs kirjoittaja
Minä olen ollut kunnallisen hammaslääkärin tyytyväinen asiakas. Pääasiassa lääkärit ovat ulkomaalaisia ja oikein päteviä. Kunnallisessa hammashoidossa on asiameininki eikä siellä ole aikaa syynätä asiakkaan rahakukkaroa ja muita taustoja. Hyvä, kun laskun muistavat / ehtivät lähtiessä tulostaa. :D
Joskus saan lähetteen yksityiselle kuvauksiin. Lasku on mennyt suoraan kunnalliselle eikä kukaan ole minulta rahaa pyytänyt.
Nyt on tullut sitten tämä palveluseteli, jonka kanssa on PAKKO mennä yksityiselle hoidattamaan hampaansa ainakin juurihoitotilanteissa. Kunnallinen hammaslääkäri on ruuhkautunut ja joutuu siksi toimimaan näin.
En todellakaan ole pitänyt siitä tyylistä, millä käymäni yksityinen toimii. Siellä on sellainen halpiskirpputorimeininki ja hammaslääkäri ilmeisesti luulee olevansa jotenkin parempi ihminen. Tyyli on sellainen leuhottava navettapiika, karkea ja kovaääninen. Siinä saa kylän juorut tietoonsa, jos on niitä vailla. Minä en. - kunnanpotilas
Kunnallisella puolella on tullut aina lasku. Seinällä lukee että jos ei ole hoitanut maksujaan, ei pääse potilaaksi uudestaan ennen laskujen maksamista.
- Normaali käytäntö
Koska potilas on mahdollisesti ollut edellisellä kerralla kunnallisessa hammashoidossa, hän on luonnollisesti tottunut siihen että lasku tulee jokaisesta hoitokerrasta suoraan kotiin (tai e-laskuna pankkiin). Kunnallisella puolella on normaali käytäntö ollut jo pitkään että lasku tulee kotiin, hammashoitolassa ei edes pysty maksamaan vaikka haluaisi.
Kannattaisi ilmoittaa ajanvaraustilanteessa ette teillä halutaan maksu heti niin asiakas voi varautua ottamalla rahaa mukaan tai edes pankkikortin. - Umppu1
Kunnallisessa lähtökohtaisesti yleensä lähetetään lasku.
Edellinen hammaslääkäri myös antoi laskun mukaan, mutta hänpä olikin tuttu muutenkin :)
Nykyisellä hammaslääkärilläni kuulemma laskutetaan vasta hoidon lopuksi - en tosin tiedä, saanko silloin laskun vai maksanko kortilla.
On ihan selvä, että työstä pitää maksaa ja mielestäni on täysin ok laskuttaa joka käynnin yhteydessä. Tämä voi ehkä kuitenkin olla tarpeen tehdä uudelle potilaalle selväksi jo ajanvarauksen yhteydessä.
Kuinka moni odottaa saavansa kampaajalta laskun mukaan?- yhtä looginen
"Kuinka moni odottaa saavansa kampaajalta laskun mukaan?"
Kuinka moni odottaa joutuvansa maksaa rullatuolista?
Jos ihminen ei mene hammaslääkäriin, hän voi kuolla. Kampaajalle menemättömyydestä ei kuole. - Umppu1
yhtä looginen kirjoitti:
"Kuinka moni odottaa saavansa kampaajalta laskun mukaan?"
Kuinka moni odottaa joutuvansa maksaa rullatuolista?
Jos ihminen ei mene hammaslääkäriin, hän voi kuolla. Kampaajalle menemättömyydestä ei kuole.Hammaslääkäri on toki velvollinen antamaan tarvittavan ensiavun hätätilanteessa. Tilanteessa, jossa potilas on hammastulehduksen vuoksi rullatuolissa, ei yksityishammaslääkärillä todennäköisesti kuitenkaan ole tarpeellisia resursseja tilanteen hoitamiseksi omalla vastaanotollaan vaan potilas on syytä ohjata sairaalahoitoon.
Suurin osa yksityishammaslääkärien hoitokäynneistä ei kuitenkaan ole tällaisia ripeää toimintaa vaativia hätätilanteita, joissa potilas joutuu täysin yllättäen turvautumaan hammaslääkärin apuun. Yleensä aika varataan puhelimitse, jonka jälkeen potilaalla on normaalisti aikaa varautua käyntiinsä ainakin ottamalla lompakon mukaan.
Kuten sanoit, kampaajalle menemättömyydestä ei kuole. Yleensä hammaslääkärille menemättömyydestäkään ei kuole ainakaan heti. Hammaslääkärillä on kuitenkin merkittävä vastuu potilaansa suun terveydestä ja joskus henkikin voi olla kyseessä. Eikö siis ole reilua maksaa siitä, että suu hoidetaan hyvään kuntoon ennen, kuin ollaan rullatuolissa? - yhtä looginen
Umppu1 kirjoitti:
Hammaslääkäri on toki velvollinen antamaan tarvittavan ensiavun hätätilanteessa. Tilanteessa, jossa potilas on hammastulehduksen vuoksi rullatuolissa, ei yksityishammaslääkärillä todennäköisesti kuitenkaan ole tarpeellisia resursseja tilanteen hoitamiseksi omalla vastaanotollaan vaan potilas on syytä ohjata sairaalahoitoon.
Suurin osa yksityishammaslääkärien hoitokäynneistä ei kuitenkaan ole tällaisia ripeää toimintaa vaativia hätätilanteita, joissa potilas joutuu täysin yllättäen turvautumaan hammaslääkärin apuun. Yleensä aika varataan puhelimitse, jonka jälkeen potilaalla on normaalisti aikaa varautua käyntiinsä ainakin ottamalla lompakon mukaan.
Kuten sanoit, kampaajalle menemättömyydestä ei kuole. Yleensä hammaslääkärille menemättömyydestäkään ei kuole ainakaan heti. Hammaslääkärillä on kuitenkin merkittävä vastuu potilaansa suun terveydestä ja joskus henkikin voi olla kyseessä. Eikö siis ole reilua maksaa siitä, että suu hoidetaan hyvään kuntoon ennen, kuin ollaan rullatuolissa?No paljonko sinulla on tilillä rahaa, herra Umppu?
- Hyvään kuntoon?
Umppu1 kirjoitti:
Hammaslääkäri on toki velvollinen antamaan tarvittavan ensiavun hätätilanteessa. Tilanteessa, jossa potilas on hammastulehduksen vuoksi rullatuolissa, ei yksityishammaslääkärillä todennäköisesti kuitenkaan ole tarpeellisia resursseja tilanteen hoitamiseksi omalla vastaanotollaan vaan potilas on syytä ohjata sairaalahoitoon.
Suurin osa yksityishammaslääkärien hoitokäynneistä ei kuitenkaan ole tällaisia ripeää toimintaa vaativia hätätilanteita, joissa potilas joutuu täysin yllättäen turvautumaan hammaslääkärin apuun. Yleensä aika varataan puhelimitse, jonka jälkeen potilaalla on normaalisti aikaa varautua käyntiinsä ainakin ottamalla lompakon mukaan.
Kuten sanoit, kampaajalle menemättömyydestä ei kuole. Yleensä hammaslääkärille menemättömyydestäkään ei kuole ainakaan heti. Hammaslääkärillä on kuitenkin merkittävä vastuu potilaansa suun terveydestä ja joskus henkikin voi olla kyseessä. Eikö siis ole reilua maksaa siitä, että suu hoidetaan hyvään kuntoon ennen, kuin ollaan rullatuolissa?> Eikö siis ole reilua maksaa siitä, että suu hoidetaan hyvään kuntoon ennen, kuin ollaan rullatuolissa?
Totta. Se on reilua, että suu hoidetaan hyvään kuntoon! Mutta, jos hoidon tuloksena suun kunto on aivan jotain muuta kuin hyvä? Onko se reilua? Onko se reilua, että vielä veloitetaankin sen hyvään kuntoon hoitamisen hinnoilla, vaikka hoitojen tuloksena suun kunto on kaikkea muuta kuin hyvä? - Umppu1
yhtä looginen kirjoitti:
No paljonko sinulla on tilillä rahaa, herra Umppu?
Tarpeeksi maksaakseni laskuni. Jos ei ole, pyydän laskun etukäteen tai käytän julkisia palveluita, joista saan laskun ehkäpä jopa joustavalla maksuaikataululla. En ainakaan varasta yksityiseltä ammatinharjoittajalta.
- Umppu1
Hyvään kuntoon? kirjoitti:
> Eikö siis ole reilua maksaa siitä, että suu hoidetaan hyvään kuntoon ennen, kuin ollaan rullatuolissa?
Totta. Se on reilua, että suu hoidetaan hyvään kuntoon! Mutta, jos hoidon tuloksena suun kunto on aivan jotain muuta kuin hyvä? Onko se reilua? Onko se reilua, että vielä veloitetaankin sen hyvään kuntoon hoitamisen hinnoilla, vaikka hoitojen tuloksena suun kunto on kaikkea muuta kuin hyvä?Sinulla on hyvä pointti. Hammashoidossa joskus käy niin, että saavutettu lopputulos ei vastaa asiakkaan toivomuksia. Syyt, miksi näin käy voivat olla moninaisia.
Potilaan toivomukset ja käsitykset hoidosta eivät ehkä ole olleet realistisia, taloudellisista syistä on voitu joutua tyytymään kompromisseihin tai joskus jopa hammaslääkärin ammattitaito ei ole ollut ajan tasalla. Tyytymätön asiakas voi tarvittaessa mittauttaa tilanteen potilasvahinkolautakunnassa. Joka tapauksessa ammattimies tai -nainen on tehnyt hommansa ja ansaitsee siitä palkan, kunnes toisin todistetaan. - Umppu 1 remontti
Umppu1 kirjoitti:
Sinulla on hyvä pointti. Hammashoidossa joskus käy niin, että saavutettu lopputulos ei vastaa asiakkaan toivomuksia. Syyt, miksi näin käy voivat olla moninaisia.
Potilaan toivomukset ja käsitykset hoidosta eivät ehkä ole olleet realistisia, taloudellisista syistä on voitu joutua tyytymään kompromisseihin tai joskus jopa hammaslääkärin ammattitaito ei ole ollut ajan tasalla. Tyytymätön asiakas voi tarvittaessa mittauttaa tilanteen potilasvahinkolautakunnassa. Joka tapauksessa ammattimies tai -nainen on tehnyt hommansa ja ansaitsee siitä palkan, kunnes toisin todistetaan.> Joka tapauksessa ammattimies tai -nainen on tehnyt hommansa ja ansaitsee siitä palkan, kunnes toisin todistetaan.
Entä jos Umppu1 sattuu tilaamaan remontin asuntoonsa. Tietenkin ammattimieheltä. Sattuu, että tapetit ovat kiireessä menneet ammattimieheltä hieman vinoon. Maalausten rajauksetkin ovat vähän "levinneet" sinne sun tänne. Kattomaalistakin osa on tippunut vasta asennetulle kupruilevalle parketille. ym. ym.
Siis, joka tapauksessa ammattimies on tehnyt hommansa, ja ansaitsee myös palkkansa! Näinhän se menee!
Ei kait Umppu1 rupea hankalaksi, ja rupea valittamaan remontin tuloksista? Jopa neuvomaan ammattimiestä, kun itse ei ole alan ammattilainen! - Umppu1
Umppu 1 remontti kirjoitti:
> Joka tapauksessa ammattimies tai -nainen on tehnyt hommansa ja ansaitsee siitä palkan, kunnes toisin todistetaan.
Entä jos Umppu1 sattuu tilaamaan remontin asuntoonsa. Tietenkin ammattimieheltä. Sattuu, että tapetit ovat kiireessä menneet ammattimieheltä hieman vinoon. Maalausten rajauksetkin ovat vähän "levinneet" sinne sun tänne. Kattomaalistakin osa on tippunut vasta asennetulle kupruilevalle parketille. ym. ym.
Siis, joka tapauksessa ammattimies on tehnyt hommansa, ja ansaitsee myös palkkansa! Näinhän se menee!
Ei kait Umppu1 rupea hankalaksi, ja rupea valittamaan remontin tuloksista? Jopa neuvomaan ammattimiestä, kun itse ei ole alan ammattilainen!Harvoinpa on noin hullusti käynyt. Mikäli ammattimies tai -nainen on tehnyt selvästi sutta, niin mieluiten tulee antaa tilaisuus korjata jälkensä. Jos hän ei osaa tai suostu niin sitten ei minun tietysti tarvitse maksaakaan ainakaan täyttä hintaa. Enkä varmaan palkkaa samaa kaveria uudestaan.
Maalauksen ja tapetoinnin työn jälki on yleensä maallikonkin arvioitavissa. Jos maalia on vedetty vain yksi kerros ja sekin väärään paikkaan ja tapetti vaakasuoraan, niin silloin ei ole tehty mitä sovittiin eikä sellaista jälkeä tarvitse hyväksyä valmiiksi.
Hammaslääkäri työ saattaa olla täysin tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan tehty, mutta potilas voi silti olla tyytymätön esim. epärealististen odotustensa vuoksi. Myös komplikaatioita saattaa tulla eteen, jotka voivat vaikuttaa saavutettavaan lopputulokseen tai hintaan. Ne eivät kuitenkaan ole sellaisia mokia, jotka oikeuttavat jättämään laskun maksamatta. Niiden arviointi on kuitenkin sen verran vaativaa, että siihen tarvitaan potilasvahinkolautakunta eikä potilaan ja lääkärin juupas-eipäs-väittely. - HLL Porista
Umppu1 kirjoitti:
Tarpeeksi maksaakseni laskuni. Jos ei ole, pyydän laskun etukäteen tai käytän julkisia palveluita, joista saan laskun ehkäpä jopa joustavalla maksuaikataululla. En ainakaan varasta yksityiseltä ammatinharjoittajalta.
"En ainakaan varasta yksityiseltä ammatinharjoittajalta."
Jollain on sentää asenne kohdallaan. Tuollaisia ihmiisä tarvitaan enemmän.
- 10+3
En tiedä, mutta HLL Porista eli viestiketjunaloittaja, toivon mukaan en koskaan joutuisikaan potilaaksesi kun aika epäpätevältä vaikutat,
tuolla alemmilla viestiketjuilla kerran taisit jotain kysyjää kehottaa lopettamasta maidon juonnin koska se on vauvoille...
Naurettavaa...- Vuokraan menee
No sisareltani hammaslääkäri kuulleena muutamia laskuja on ulosotossa pitkän aikaa eikä niitä saa kaikkia pois koskaan. Pääasiassa laskutus toimii hänellä . Kyllä raha on tärkeä hammaslääkärille hänen pitää maksaa vuokransa 60 % palkasta. Tai sit täysin omalla klinikalla toisen palkka ja mah. vastaanotosta.
- HLL Porista
Vuokraan menee kirjoitti:
No sisareltani hammaslääkäri kuulleena muutamia laskuja on ulosotossa pitkän aikaa eikä niitä saa kaikkia pois koskaan. Pääasiassa laskutus toimii hänellä . Kyllä raha on tärkeä hammaslääkärille hänen pitää maksaa vuokransa 60 % palkasta. Tai sit täysin omalla klinikalla toisen palkka ja mah. vastaanotosta.
Tismalleen. Ei niitä rahoja saa kaikkia pois. Jotkut venkuilevat ja jotkut jättävät kokonaan maksamatta ja ulosotossa paljastuvat jättivelkaantuneiksi. Heiltä ei saa euroakaan, koskaan.
- Ärsyttävät
Paljon aikanaan yksityisellä käyneenä totean heidän ainoastaan rahastavan asiakkaitaan.
Tehdään sitä ja tätä ,tarpeetonta. Juurihoidetaan hammas ja hups,se sitten mureni lopulta.
Laskuni maksoin aina heti.
Ikipäivänä en rahanahneita yksityishammaslääkäreitä käytä! Tämäkin hammaslääkärin kirjoitus jo sen osoittaa mitä tahtovat!- HLL Porista
"Paljon aikanaan yksityisellä käyneenä totean heidän ainoastaan rahastavan asiakkaitaan.
Tehdään sitä ja tätä ,tarpeetonta. Juurihoidetaan hammas ja hups,se sitten mureni lopulta. "
Olisi ehkä kannatanut vaihtaa hammaslääkäriä. Suomessa saa valita vapaasti hammaslääkärin.
- Tää on niin tätä
Taitaa unohtua, että myös terveyskeskushammaslääkärit saavat ison osan palkastaan toimenpidepalkkioista. Palkasta ilmeisesti 1/3-1/4 muodostuu toimenpidepalkkioista. Ahkera tienaa enemmän sielläkin!
Toisaalta käytössä on myös sellainen kummallisuus, että jos määrittelee esim. tarkastusväliksi aiemman vuoden sijaan kaksi vuotta ja se toteutuu, saa tätä välivuodelta myös tutkimuksesta toimenpidepalkkion. Siis myös tekemättömästä työstä maksetaan...
Yksityishammaslääkärillä käyvät ovat keskimäärin motivoituneempia terveydestään ja halukkaampia säilyttämään hampaansa kuin terveyskeskusasiakkaat. Terveyskeskuksessa väistämättä jonkinverran kyynistyy, eikä suttusuille viitsitä edes ehdotella juurihoitoja, joissa on epäonnistumisen vaara. Yksityispotilaat taas voivat ehdottomasti haluta, että hampaan säilyttämistä yritetään, vaikka se kestäisi vain muutaman vuoden. Moni laskee, että sillä selviää eteenpäin, kunnes on laitettava esim. implantti.
Yhdelle tarpeeton hoito on toiselle hyvin tärkeää. Suosittelen keskustelemaan hammaslääkärin kanssa hoitosuunnitelmasta pettymysten välttämiseksi. Pätee kumpaankin sektoriin. - outi18
parempi maksaa heti
- HLL Porista
Parempi maksaa heti kuin pyytää laskua, sitten pyytää siihen kuukausi maksuaikaa ja silti jättää maksamatta eräpäivänä. Noin kaksi viikkoa asiakkaan itse päättämän eräpäivän jälkeen rahat ovat yhä saapumatta...
- HLL Porista
Mitä sanotte asiakkaasta, joka pyytää ja saa laskun. Sen jälkeen asiaks pyytää, saisiko hän KUUKAUDEN maksuaikaa. Selvä. Tämä sopii. Asiakas on kingi, ja minä nuolen vaikka asiakkaan varpaanvälit. Asiakas sa tietysti kuukauden maksuaikaa ja toivomansa eräpäivän laskulle.
Mitä asiakas tekee kiitoksena? Jättää laskun maksamatta, tietysti! Eräpäivä oli kesäkuun puolivälissä (kuukausi käynnin jälkeen) ja vielä tänään lasku on maksamatta. Rahoja ei näy missään!
Alatteko pikku hiljaa nähdä minun näkökulmaani tähän asiaan? Naurattaa ne onnettomat miinustelijat, jotka ovat ketjua peukuttaneet alaspäin.
Kyllä te itsekin tiedätte, että vain köyhä ja maksukyvytön ihminen pyytää laskua pikkusummasta (alle 200 euroa tai alle 100 euroa) ja sitten pyytää (ja saa) kuukauden maksuaikaa. Ja jättää laskun silti maksamatta.
Että näin täällä Porissa. Sampolassa muuten yli 15%:lla yli 18-vuotiaista on maksuhäiriömerkintä.
http://porilaine.satakunnankansa.fi/2013/06/28/maksuhairiomerkintojen-karki-sampola-mantyluoto-tiilimaki/
Ihmisten maksukyvyttömyys on näköjään vaiettu tabu. Tämäkin ketju tuntunut "haittaavan" joitakin ihmisiä. Jokainen tietää millaisia...- HLL Porista
Ihmisten maksuhäiriöt eivät ole enää vaiettu tabu. Eilen iltapäivälehti hehkui asiasta, tänään Kauppalehti: "Maksuhäiriömerkinnät ovat lisääntyneet", kertoo Kauppalehti. Tämä asia koskettaa hammaslääkäreitä sekä tietysti niitä maksuvammaisia eli potilaita.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/hurja kasvu maksuhairio lahes joka 10nnella/201307454485
Miinustajat voivat käänyä Kauppalehden puoleen, kun ikäviä tosiasioita julkaisevat. Minun kommenttejani on turha miinustaa. Kunhan avasin keskustelun Suomen ensimmäisenä siitä, että ihmiset eivät maksa laskujaan kunnolla. Ääritapauksessa eivät maksa, vaikka saisivat itse valita eräpäivän laskulleen! - HLL Porista
HLL Porista kirjoitti:
Ihmisten maksuhäiriöt eivät ole enää vaiettu tabu. Eilen iltapäivälehti hehkui asiasta, tänään Kauppalehti: "Maksuhäiriömerkinnät ovat lisääntyneet", kertoo Kauppalehti. Tämä asia koskettaa hammaslääkäreitä sekä tietysti niitä maksuvammaisia eli potilaita.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/hurja kasvu maksuhairio lahes joka 10nnella/201307454485
Miinustajat voivat käänyä Kauppalehden puoleen, kun ikäviä tosiasioita julkaisevat. Minun kommenttejani on turha miinustaa. Kunhan avasin keskustelun Suomen ensimmäisenä siitä, että ihmiset eivät maksa laskujaan kunnolla. Ääritapauksessa eivät maksa, vaikka saisivat itse valita eräpäivän laskulleen!Hammaslääkärit joutuvat miettimään, antavatko laskua enää kenellekään. Muutama mätä omena ja maksuhäiriöinen asiakas pilaavat kaikkien asiakkaiden maineen. Nykytilanne johtaa lopulta siihen, ettei kukaan anna laskuja kuin harvoille ja valituille asiakkaille.
Asiakkaat varmasti ymmärtävät hammaslääkärien nuivan suhtautumisen laskua pyytäviin sekä tietysti niihin, jotka pelleilevät laskun maksamisen kanssa. Meillä on parempaa tekemistä kuin lähetellä kesälomalla maksumuistutuksia asiakkaillemme ja kurkkia joka päivä pankkitilille, joka se-ja-se olisi maksanut kaksi viikkoa sitten erääntynyttä laskuaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013070417226041_uu.shtml
"Maksuhäiriömerkintä on jo yli 356 000 suomalaisella, kertoo Suomen Asiakastieto. Luku vastaa 8,2:ta prosenttia täysi-ikäisistä suomalaisista.
Maksuhäiriöisten määrä on kasvanut 17 000 henkilöllä viime vuodesta, ja häiriöt ovat lisääntyneet kaikenikäisillä." - Terveiset hammaslääk
HLL Porista kirjoitti:
Hammaslääkärit joutuvat miettimään, antavatko laskua enää kenellekään. Muutama mätä omena ja maksuhäiriöinen asiakas pilaavat kaikkien asiakkaiden maineen. Nykytilanne johtaa lopulta siihen, ettei kukaan anna laskuja kuin harvoille ja valituille asiakkaille.
Asiakkaat varmasti ymmärtävät hammaslääkärien nuivan suhtautumisen laskua pyytäviin sekä tietysti niihin, jotka pelleilevät laskun maksamisen kanssa. Meillä on parempaa tekemistä kuin lähetellä kesälomalla maksumuistutuksia asiakkaillemme ja kurkkia joka päivä pankkitilille, joka se-ja-se olisi maksanut kaksi viikkoa sitten erääntynyttä laskuaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013070417226041_uu.shtml
"Maksuhäiriömerkintä on jo yli 356 000 suomalaisella, kertoo Suomen Asiakastieto. Luku vastaa 8,2:ta prosenttia täysi-ikäisistä suomalaisista.
Maksuhäiriöisten määrä on kasvanut 17 000 henkilöllä viime vuodesta, ja häiriöt ovat lisääntyneet kaikenikäisillä."Vakio kysymys on ollut vuosia, kortilla vai laskulla?
Samalla lekurilla olen käynyt ainakin 15 vuotta.
Kerran jäi aika peruuttamatta johtuen minusta johtumattomasta tapahtumasta, seuraavalla käynnillä kyselin, pitäisikö pistää tuo peruuttamaton aika vakuutukseni maksettavaksi, ei halunnut sitä velottaa.
Joten taitaa olla suuri ero oikean hammaslääkärin ja sosiaali hammaslääkärin välillä.
Itse olen tarvinnut kiireaikaa kerran vuosien saatossa, sain sen samana päivänä.
Toisen kerran tarvitsin ei niin kiireellistä aikaa, sen sai parissa päivässä.
Joten hyvät hammaslääkärit ovat haluttuja, joilla suhteen muodostuttua käydään käytännössä läpi elämän. - Päätät itse
HLL Porista kirjoitti:
Ihmisten maksuhäiriöt eivät ole enää vaiettu tabu. Eilen iltapäivälehti hehkui asiasta, tänään Kauppalehti: "Maksuhäiriömerkinnät ovat lisääntyneet", kertoo Kauppalehti. Tämä asia koskettaa hammaslääkäreitä sekä tietysti niitä maksuvammaisia eli potilaita.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/hurja kasvu maksuhairio lahes joka 10nnella/201307454485
Miinustajat voivat käänyä Kauppalehden puoleen, kun ikäviä tosiasioita julkaisevat. Minun kommenttejani on turha miinustaa. Kunhan avasin keskustelun Suomen ensimmäisenä siitä, että ihmiset eivät maksa laskujaan kunnolla. Ääritapauksessa eivät maksa, vaikka saisivat itse valita eräpäivän laskulleen!Oletko "imuroinut" poikkeuksellisen paljon näitä maksuhäiriöisiä kun asia on sinulle noin tärkeä. Kaikki palveluammateissa työskentelevät tuntee asian, samoin kuluttajat. Ei se ole mikään tabu, tuttu juttu josta ei ole tarvetta edes puhua kun kaikki tietävät asian.
Firma päättää itse laskutustapansa, jos pelkää maksuhäiriöisiä ja maksamattomia laskuja, palvelua ei anneta laskulla ja sillä selvä. Asiakkaan varatessa aikaa, ilmoitetaan että maksu tapahtuu käteisellä tai pankki- / luottokortilla. Kunnallinen puoli on mennyt täysin laskutuslinjalle säästääkseen toimistokulujaan ja myynyt laskujen karhuamisen ulkopuoliselle perintäfirmalle. Ellei yksityinen halua toimia samoin, sitten ei anneta laskulla ja asiakas saa hakea jonkun muun hammaslääkärin. Vai pelkäätkö niin paljon asiakaskatoa ettet uskalla tehdä tuollaista päätöstä.
- huhhuh1
"Kyllä te itsekin tiedätte, että vain köyhä ja maksukyvytön ihminen pyytää laskua pikkusummasta (alle 200 euroa tai alle 100 euroa) ja sitten pyytää (ja saa) kuukauden maksuaikaa. Ja jättää laskun silti maksamatta."
Pikkusen alko sauhu nousta korvista kun luin tätä ketjua! En mielestäni ole KÖYHÄ ,mutta silti otan laskulla jos mahdollista! Eikä kyse ole siitä ettei tilillä ole rahaa!! Ehkä suurimmat osat ihmisistä haluaa laskun koska ovat miettineet että saavat palkkapäivänä maksaa laskun jos tilillä ei juuri sillä hetkellä satu olemaan sitä rahaa!
Että aikuiset ihmiset jaksaa............- Siinä ja siinä
Ei ehkä köyhä, mutta rajoilla mennään. Jos eletään kädestä-suuhun menetelmällä, silloin joudutaan tuollaiseen maksujen lykkäyskierteeseen kun äkilliset menot joudutaan hoitamaan lykkäämällä maksua palkkapäivään (koska rahaa ei ole ennen). Olen pitänyt pankkitilillä sen verran pelivaraa että muutaman satasen yllättävän laskun pystyy maksamaan pankkikortilla heti, säästyy ylimääräisiltä kuluiltakin (yleensä siitä laskusta otetaan jonkun euron laskutuspalkkio).
- HLL Porista
"Pikkusen alko sauhu nousta korvista kun luin tätä ketjua! En mielestäni ole KÖYHÄ ,mutta silti otan laskulla jos mahdollista! Eikä kyse ole siitä ettei tilillä ole rahaa!!"
Hyvä, että asia herättää keskustelua ja tunteita.
Kerrot, että et ole köyhä ja tililläsi on rahaa. Miksi et sitten maksa kortilla? Pankki- tai luottokortilla? Mitä teet laskulla, jossa on kuitenkin vain 10 päivää maksuaikaa?
Eikö ole helpompaa ja nopeampaa naputtaa 4-numeroinen tunnusluku korttimaksulaitteeseen kuin mennä hammaslääkäristä kotiin ja suoraan verkkopankkiin näppäilemaan koko laskun tietoja? Jos kerran maksat sen laskun kuitenkin heti. Sinullahan on paljon rahaa tilillä, vai mitä?
- HLL Porista
Sama outo meininki jatkuu. Tänä syksynä muotiin on tullut se, että edes laskun saaminen ei enää riitä. Useammalle potilaalle on tehty ns. maksujärjestely. Emme siis ole enää hammaslääkäreitä vaan olemme rahoituslaitoksia.
Asiakkaan maksujärjestelyssä on kyse siitä, että käynnin loppusumma pitää jakaa useammalle laskulle. Ihan oikeasti. Sitten asiakas kertoo, millaiset eräpäivät hän haluaa: "Laitetaan 100 euroa tämän kuun loppuun ja loput 150 euroa lokakuun lopun eräpäivällä".
Suurempi hoitokäynti saattaa päättyä näihin asiakkaan sanoihin: "Ottaisin laskun. Saako 100 euroa tämän kuun loppuun, 200 euroa lokakuun loppuun ja 300 euroa marraskuun loppuun?"
Asiakaspalvelu on tärkeää, sen myönnän, mutta menee kohtuulliseksi nöyristelyksi hammalääkärien puolelta, jos asiakas päättää ihan itse maksuehot ja maksuaikataulun! Eikä nyt puhuta päivistä, vaan viikoista ja jopa kuukausista maksuaikatauluna.
Otan osaa ihmisten taloudellisiin ongelmiin, mutta jos on "pa", niin ehkä sitten pitää asioida terveyskeskuksessa. Tai hankkia rahoitus pankeista tai muilta rahoituslaitoksilta. On outoa laittaa 300 euron hammaslääkärilasku moneen osaan ja pyytää eräpäivää yli 6 viikon päähän!
Esim. Megaklinikka-hammaslääkäriasemalle ei voi maksa kuin maksukortilla! Ei ole laskua. Ei edes 3 päivän maksuajalla. Kukaan asiakas ei saa laskua. Piste. Ainut maksuvaihtoehto on nyt heti, ja ihan koko summa kerralla. Mikä sinänsä onkin järkevää, hammaslääkäriaseman bisneksen näkökulmasta. Miksi kukaan haluaisi odottaa rahojaan, jos ne voi saada kaikki ja heti?
Tuskin monikaan autohuolto jakaa yksityisasiakkaan auton vuosihuollon loppusummaa useammalle laskulle ja viimeisen laskun eräpäivää yli kuukauden tai kahden kuukauden päähän. Mutta pitääpä yrittää ensi kerralla autohuollossa...
Saatko sinä autohuoltosi laskulle ja kaksi kuukautta maksuaikaa?- HLL Porista
Selvyyden vuoksi todettakoon, että kyse on edelleenkin vain yksittäisistä potilaista. Mutta silti ilmiö on mielenkiintoinen. Myös kollega mainitsi eilen asiasta. Hänen potilaansa kuulemma keksivät itse oma-aloitteisesti "osamaksun" ja maksavat sitä yhtä laskua osissa. Kirjanpitäjän näkökulmasta se on täysi painajainen.
- Helppo korjattava
Tervetuloa nykymaailmaan! Monella alalla on yleistä että tavaran ostaja maksaa tuotteen kylmästi vasta puolen vuoden kuluttua. Nyt on EU-tasolla alettu harkitsemaan 3 kk maksuaikaa (netto) ja sitä lyhyemmillä maksuajoilla annetaan alennuksia maksusta (muistaakseni -2% kuukauden maksuajalla).
Mahtaakohan kaupungin sosiaalitoimisto suositella asiakkailleen firmaasi koska kehut halpoja hintojasi. Siksi saat näitä maksukyvyttömiä ja maksujärjestelyissä olevia asiakkaita.
Sinulle on jo ehdotettu aiemminkin että ilmoittaisit jo aikaa varattaessa että maksaa voi vain käteisellä tai kortilla. Mikä estää sinuakin menemään tuolle Megaklinikan linjalle, vai pelkäätkö että syntyy asiakaskato.
Esimerkiksi viimeksi Porissa käydessäni varasin hotellihuoneen netistä ja maksoin Visalla. Hotelli laskutti tiliäni muutamaa päivää ennen majoittumista, näin firmalla ei ollut vaaraa luottotappiosta.
- Vai kuinka?
Tää "HLL Porista" jaksaa kauhistella sitä, miten asiakkaat on niin persaukisia että pieniin, parinsadan (hänen taksoillaan tietysti pikkusumma) pyydetään laskun lisäksi myös jopa viikkoja tai peräti 2 kk maksuaikaa.
Minä taas ihmettelen voiko HLL Porista itse olla niin persaukinen etteikö voisi saada maksujaan parinkin kk:n viiveellä, jolloin asiakaskin olisi varmasti tyytyväinen joustoon ja hyvään palveluun?
Jos asiakkaita on jatkuvasti kyllin paljon, ei em. menettelyn pitäisi tuottaa aloittajalle mitään vaikeuksia. Vai onko ahneus iskenyt?
Turha alkaa kaikkia syyllistämään jos jotkut harvat jättävät kokonaan laskunsa hoitamatta. Voihan siinä tehdä niin, että jos on edellisen käynnin lasku hoitamatta niin sitten kieltäytyy hoidon jatkamisesta niin kauan kuin on rahat edellisestä saatu, mikä siinä on koulutetulle ihmiselle niin vaikeaa ymmärtää?
Jos joku persaukinen haluaa ilmaiseksi hampaansa kuntoon niin voihan tällainen ihminen kiertää vaikka ympäri Suomen niin että käy samalla lääkärillä vain yhden ainoan kerran ja kun on kiertänyt 50 eri paikkaa alkaa olla varmasti legot kondiksessa ja tappio jakaantunut mitättömäksi yhtä hammaslääkäriä ajatellen.- HLL Porista
Kyse on maksuhäiriöiden hallinnasta.
"Minä taas ihmettelen voiko HLL Porista itse olla niin persaukinen etteikö voisi saada maksujaan parinkin kk:n viiveellä,"
Kysynpä paikallisilta autokorjaamoilta ja vaikkapa pikapesuyrittäjältä, että eiköhän auton voisi saada huoltoon ja autolle 5 pikapesun passin 2 kuukauden maksuajalla. Ruokaostokset kaupassa voi myös ottaa laskulle. Ne voi sitten maksaa ensi kuussa. Tai kuukausi sen jälkeen.
Ehkä parturissa käydessäni sanon ensi kerralla, että maksan käyntini kun tulen 7 viikon kuluttua seuraavan kerran. Ei kai se parturi niin ahne tai persaukinen ole, että rahojani tarvitsee pariin kuukauteen? Eihän?
http://www.porinlaakaritalo.fi/fi/palvelut/hy-a-tietaa/maksa-kortilla-tai-kateisella.html
"Porin Lääkäritalossa käy maksutavaksi käteisen ja pankkikortin lisäksi kaikki yleisimmät luottokortit."
Näköjään Porin Lääkäritalo yhtä persaukinen kuin oma vastaanottoni, kun eivät anna laskuja ollenkaan! - Oletko hölmö
HLL Porista kirjoitti:
Kyse on maksuhäiriöiden hallinnasta.
"Minä taas ihmettelen voiko HLL Porista itse olla niin persaukinen etteikö voisi saada maksujaan parinkin kk:n viiveellä,"
Kysynpä paikallisilta autokorjaamoilta ja vaikkapa pikapesuyrittäjältä, että eiköhän auton voisi saada huoltoon ja autolle 5 pikapesun passin 2 kuukauden maksuajalla. Ruokaostokset kaupassa voi myös ottaa laskulle. Ne voi sitten maksaa ensi kuussa. Tai kuukausi sen jälkeen.
Ehkä parturissa käydessäni sanon ensi kerralla, että maksan käyntini kun tulen 7 viikon kuluttua seuraavan kerran. Ei kai se parturi niin ahne tai persaukinen ole, että rahojani tarvitsee pariin kuukauteen? Eihän?
http://www.porinlaakaritalo.fi/fi/palvelut/hy-a-tietaa/maksa-kortilla-tai-kateisella.html
"Porin Lääkäritalossa käy maksutavaksi käteisen ja pankkikortin lisäksi kaikki yleisimmät luottokortit."
Näköjään Porin Lääkäritalo yhtä persaukinen kuin oma vastaanottoni, kun eivät anna laskuja ollenkaan!"Ruokaostokset kaupassa voi myös ottaa laskulle. Ne voi sitten maksaa ensi kuussa. Tai kuukausi sen jälkeen."
Aika moni laittaa Visan vinkumaan ruokakaupan kassalla (ja monessa muussakin paikassa). Olisiko iso ongelma jos sinullakin kelpaisi Visa tai jokin muu luottokortti.
- peruspäivärahalla
Niin, mistä laskulle pyytäminen johtuu ja miten sen saa loppumaan?
- Asiakkaalle ilmoitus maksuvaihtoehdoista
- Keskustelun aloittaminen niin että sana leviää (kuten täällä). Ehkä myös televisiossa ja lehdistössä. Samalla mediassa voisi olla keskustelua miten vähävarainen voi saada rahoitusta hammaslääkärimenoihin
- Hinta-arvio aina ennen tarkastuksen yli menevää työtä - Tyrä+
Taitaa HL ja HL erota toisistaan, kävin tiistaina hammaslääkärissä.
Ei edes ehdotusta maksamisesta, vaan seuraava aika varattiin viikonpäähän.
Vasta kun kaikki luultavasti 3 käyntiä on takana saan valita oliko laskulla vaiko kortilla.
Aikoinaan ei edes halunnut veloittaa peruuttamattomasta ajasta, oli hyvä syy ja yritysvakuutus olisi ajan korvannut HL:lle.
Ei tämä ole mitenkään vaikeeta.
Tälle hammaslääkärille jonotetaan potilaaksi.
Onneksi HL voi valita asiakaansa, odotushuoneessa on aina kiva fiilis, ja tuntemattomat juttelevat useasti niitä näitä.
Minäkin olen käyttänyt tätä HL:ä ainakin 15 vuotta. - uivucv
sain laskun tänään
- Tyrä+
Tänään olen menossa tälläkertaa viimeisen kerran hammaslääkäriin, puhdistus ja hammaskivenpoisto.
Käyntejä tulikin neljä, ja aikaa on kulunut puolitoista kuukautta, joten tänään voin viellä päättää otanko laskulle (14 päivää) vaiko maksanko kortilla, maksan kortilla. Laskunkin maksaisin käytännössä heti, pakissa oleva raha ei tuota mitään nykyisin.
Olen hyvin tyytyväinen kyseiseen politiikkaan maksamisen suhteen. - raumalt
Raumalta saa ainakin laskulle
- jxtryuhstry
Mielummin maksa joka kerta niin ei tule niin isoa laskua
- rellu3
Olen käynyt samalla oma hammaslääkäri asemalla jo vuosia ja aina saan maksaa laskulla ja 14 päivää maksuaikaa.Porissa on huonoja hammaslääkereitä.Siksi käyn muualla.
- Turkkuses
Turun Hammas-Pulssissa hommat on iät ja ajat hoidettu siten, että sieltä annetaan lasku käteen pyytämättä kahden viikon maksuajalla.
- gfdhhjfk
Minulle taas kävi niin, että eräässä terveyskeskuksessa muutama vuosi sitten ei suostuttu ottamaan vastaan käteistä, minulla ei ollut suomalaista pankkikorttia, joten lupasivat lähettää laskun ennen kuin poistuisin maasta. Eipä tullut laskua, joten arvelin heidän armahtaneen ulkosuomalaiosta. Sitten muutin takaisin Suomeen ja yllätys yllätys, tulikin ulosotosta ei vain yksi uhka vaan puolen vuoden välein kaksi, nostaen parinkympin laskun sataseen. Ei mitään selityksiä. Että aika törkeää.
Ja nyt olen odotellut hammaslääkärin laskua jo kolme kuukautta. Mahtaako olla taas sama kuvio?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1732024
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,821470Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821404Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta111147Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391057Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210983- 41874
- 96844
- 85805
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49775