Olenko liian lyhyt molempiin töihin ? Poliisiksi ja ensihoitajaksi. Olen 160cm pitkä tyttö painan 49kg ja käyn yläasteen viimeistä vuotta. Rakastan kumpaakin työtä yli kaiken mutta etenkin ensihoitajan työtä kun siinä saa auttaa pikaisesti apua tarvitsevia. Poliisihommat taas on jänniä ja joskus pahiksii voi laittaa putkaa ja vankilaan:D no ei se kyllö pelkästää sellasta oo, tiiään.. mut kumpa voisin päästä jompaan kumpaan. Muuten olen nää 9 vuotta opiskellu turhaan eikä jatko-opiskeluissa oo mitään intoa. Vaikka kyllöhän sitä vähä pelottais jtn 150 kilosta hanttiin panevaa körilästä laitta rautoihin kokoeron suhteen. Mutta ennen töitä voin opiskelujen ohella tietenki vähä lihaskuntoo treenata lisää. Ja ensihoitajan kohalla se pelottais etten jaksaiskaa niitä paareja nostaa ambulanssiin ja potilas tippuis tai loukkais lisää itteesä. Kertokaa mielipiteitänne ja millaset on mun mahikset?
Ensihoitaja ja poliisi
3
1040
Vastaukset
- hoi-ta-ja
Kannattaisi kysyä koulusta. Mutta olen kyllä nähnyt pikkuisia ensihoitajia ja pikkuisia naispoliiseja. Nostoissa ja siirroissa toimitaan enempi tekniikalla kuin pelkällä voimalla. Selvittele asiaa, en usko että kokosi on este uravalinnoillesi.
- Mia256
Itse olen 159 cm pitkä ja olen ensihoitaja! Ja painoa muutama kilo enemmän kuin sulla. Työ on tottakai fyysisesti raskasta, mutta ei niin paljoa kuin monet kuvittelee. Lihasmassaa kyllä
Kannattaa kyllä todellakin olla ettei mene paikat rikki! Mutta harvemmin se on sitä pelkkää paarien kantoa kuin monet kuvittelee.. Jos potilaalla on mahdollisuus istua niin kantotuoliin vaan(y) kevyt kantaa. ja tietenkin jos kävelevä potilas, niin antaa kävellä. Ja yleensä jos paarit pitää kantaa kerrostalosta niin kantoapua voi pyytää. Tottakai hoitoreput ja muut vehkeet painaa jonkin verran. Työpari tietenki myös auttaa jos ei yksin jaksa jotain.
- nuori vielä
Kaiken järjen mukaan 15vuotias tyttö kasvaa vielä pituutta jonkun sentin? Ja massaakin tulee vuosien myötä lisää? Toki kuntosaliharjoittelu ei lihaskunnon puolesta varmaan pahaksi ole...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086