Heippa! Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että kärsivätkö muut ylimääräisistä luista jaloissa? Minulta löytyy ainakin kaksi näkyvää molemmista jaloista: jalkapöydältä ja sisäsyrjästä. Ovat semmoiset ulkonevat patit. Minulla on luut ovat alkaneet kipuilemaan mielestäni tämän kevään aikana enemmän kuin normaalisti. Joskus herään aamulla ja huomaan, että jalat ovat kipeät yön jäljiltä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Kärsin muutenkin huonoista ja omalaatuisista jaloistani mm. virheasento löytyy ja huomattavasti eri kokoisetkin jalat ovat vielä kaiken lisäksi..
Jalan ylimääräiset luut
7
4796
Vastaukset
- Lääkäri tietää
Mitä ortopedi on tuumannut jaloistasi? Tottahan olet ortopedin hoidossa jos jalkasi on jotenkin epämuotoiset.
- 18v tyttö..
En ole koskaan käynyt ortopedillä koska en ole kokenut sitä tarvittavaksi. Jalkakipuja on esiintynyt suhteellisen harvoin ennen tätä ja niihin harvoihinkin kipuiluihin on tottunut. Nyt kipuilu on sen sijaan lisääntynyt ja alkanut hieman häiritsemään. Myös leikkaamisen pelko on pitänyt minut poissa lääkäristä..
- mars mars
Käy lääkärillä.
Ei mihinkään leikkaukseen ole pakko mennä, jos edes ehdottavat moista. - Jalkaterapeutille
Tarkoitatkohan sinä vaivaisenluita? Ukkovarpaan 'tyvessä' ulkoneva luu-uloke. Olet tainnut kulkea huonoissa, liian pienissä ja puristavissa kengissä.
Lääkäriä parempi vaihtoehto voisi olla hyvä ja ammattitaitoinen jalkaterapeutti, joka osaa kertoa jalkasi vaivat ja kehottaa niitten perusteella sitten lääkärille. Lääkärit, varsinkin terkkarisellaiset, vain harvoin tietävät ja ymmärtävät jalkaongelmista jotain.
Jalkaterapeutti osaa myös neuvoa, millä ja miten virheasennot korjataan. Niihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota, koska ne vaikuttavat ihan kaikkeen muuhun kropassasi.- 18v tyttö..
En tarkoita vaivasenluita, niitä minulla ei ole. Ehkäpäs minä tästä rohkaistun ja käyn lääkärin tai muun jaloista jotakin ymmärtävän luona. En tiedä ovatko luut sukuvika kenties koska isoäidilläni on kuulemma ollut samanlaiset luut ja ne on leikattu aikoinaan pois.
- hiihtäjä
Minulla on alkanut vaivaamaan myös jalassa ylimääräinen ulospäin suuntautuva luunystyrä, joka on ison varpaan tyvestä ylöspäin noin 8 cm, 5 cm ennen sitä isoa lumppu luuta mikä sitten lieneekään. Vaiva on tullut uusista hiihto kengistä ja on tosi kipeä jopa kosketukselle, kun olen hiihtänyt jonkun aikaa. Vasemmassa jalassa ei ole yhtä isoa nystyrää, kun oikeassa. Mikä mahtaa olla vaivan aiheuttaja.
- ylimääräistälöytyy
Kyllä kärsin, mulla on telaluun vieressä, osittain siinä kiinni oleva ylimääräinen luu. Tämä ollaan siis poistamassa, kun kyseinen luu hankaa telaluuta ja aiheuttaa täten kipua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789