Audin verot pomppas!!!

Huijattu

Tuttavani hommasi minulle pari viikkoa sitten Saksasta -01 mallisen Audi A4 Avant 1,8 quattron. Laskeskelin aikoinaan verojen osuuden 30 prosentin mukaan. Mutta kuinka ollakaan. Eilen huomasin ko. Audille ilmestyneen mallikohtaisen veroprosentin, 40%. Ei voi olla totta!!! Ei voi olla näin huono tuuri.

Auto on vielä Saksassa, ja harkitsen vakavasti jos jotenkin saisin auton kaupattua Saksassa. Auto on nimittäin poistettu rekisteristä Saksassa, eli Briefistä leikattu kulma pois.

Kyllä kuulkaas vetää vihaiseksi tällainen kusetus. Takkiin tuli tästä reissusta ja raskaasti. Kenet saa käydä kuristamassa?

24

3819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valaisija

Nyt helvetin kyytiä auto Suomeen ja veroilmoitus sisälle.

Veroprosenttien julkaisun jälkeen kaksi viikkoa käytetään yksilöllisestä ja yleisestä prossasta alempaa! Eli vielä kymmenisen päivää aikaa saada auto verotettua 29%:lla.

• Huijattu

Kirjotin vahingos tuohan audin malliin quattron vaik mún piti kirjottaa riptronik.

• Juristi

Niin kauan kuin sinulla ei ole ollut etukäteistietoa tulevasta veroprosentista, Tullin on turha yrittää rokottaa sinua millään 40%:lla.

• kansalainen

Voisiko olla noin, itselläni on samanlainen ongelma. Ei ollut tietoa saksanreissullani muuta kuin se yleinen 29%. Nyt vasta yllätti tuo uusi korkeampi prosentti 32. Paperit olleet sisällä vasta viikon.

• turvassa
        kansalainen kirjoitti:

Voisiko olla noin, itselläni on samanlainen ongelma. Ei ollut tietoa saksanreissullani muuta kuin se yleinen 29%. Nyt vasta yllätti tuo uusi korkeampi prosentti 32. Paperit olleet sisällä vasta viikon.

Eli muutos ei astu heti voimaan vaan jos tullauksen/verotuksen aloittaa 14 päivän kuluessa niin menee vielä 29%.

• 1_X
        turvassa kirjoitti:

Eli muutos ei astu heti voimaan vaan jos tullauksen/verotuksen aloittaa 14 päivän kuluessa niin menee vielä 29%.

"Eli muutos ei astu heti voimaan vaan jos tullauksen/verotuksen aloittaa 14 päivän kuluessa niin menee vielä 29%. "

Joka sekin on liikaa. --> Valitusta kehiin vaan!

• peikko

Iski jälleen !!!!
      Mainoskin meni aikoinaa : "Hanki parempaa luettavaa"

• xttt

"Kyllä kuulkaas vetää vihaiseksi tällainen kusetus. Takkiin tuli tästä reissusta ja raskaasti. Kenet saa käydä kuristamassa?"

Jokainen joka hakee autonsa saksasta ja ei pysty tarkistamaan yksilöllistä veroprosenttia tullin taulukoista ottaa tietoisen riskin siitä ettei tiedä mikä auton lopullinen hinta tulee olemaan.

Sinulla kävi vain huono tuuri kun tulli päätti juuri nyt julkaista audin prosentit ja ne oli sinua vastaan.

Tästä tullin hindastelusta on täälläkin puhuttu jo pitkään. Tämä hidastelu on tuonnin este ja tekee autonkaupasta edelleen läminäkymättömän.

• Oho

Voi yksinkertaisuus. Ketä on huijattu? Oletko luullut yksinkertaisuudessasi että jos keskimääräinen vero% on kaikille autoille 29, niin se on korkeintaan 29% juuri sinun autollesi? Keskimääräinen tarkoittaa että noin puolet autoista on yli ja puolet ali 29%. Itse olet tehnyt päätöksen hankkia Saksasta auto. Itse olet itseäsi huijannut kun olet riskin kieltänyt olevan olemassa tai ainakin vähätellyt sitä. Hanki A6 1.9 TDI Aut vm. 98 tai 1/2 1999 niin maksat 21% veroa. Olisko tuo 21% myös huijausta koska keskiarvo on 29%

• farkku

Ne Audin taulukosta löytyvät 21 %:n kohdat on aivan varmasti painovirheitä. Oikea prosentti on tietysti 31 %. Muuten on vaikea selittää niin suurta pompsahdusta yhden mallin kohdalla. Nyt äkkiä hakemaan ennen kuin tulli korjaa virheensä. Ongelma vaan on siinä, että siihen 21 %:n kategoriaan sopivia Audeja on on vaikea löytää. Mobile.de tuntee tasan yhden yksilön!

• Rans´kalainen

Oli miten oli, mutta lienemme kaikki yhtä mieltä siitä että ei tällä tavalla kansalta tule veroja kerätä. Koko systeemi on mätä ja turha. Autoverotus tulisi poistaa kokonaisuudessaan vlittömästi. Autoille sama verokohtalu kuin pesukoneille.

• Fossiili

Olen monesti ihmetellyt useiden tuontiautouskovaisten tuskailua näiden veroprosenttien kanssa. Kannattaako sellaista autoa sitten ostaa, jossa hinta ei ole tiedossa?

Olen kaikissa ostoissa hyvin tarkka. Kun teen autokauppaakin, niin pyrin tinkimään hinnan niin alas, että kauppa on minulle varmasti kannattava. Sitten annan lompakosta myyjälle rahat ja ajelen kotiin. En minä tässä hommassa ole koskaan mitään prosenttilaskua tarvinnut.

Olen jo parin vuoden ajan seurannut näitä keskusteluja prosenteista, mutta minun ei ole koskaan tarvinnut niillä päätäni vaivata. Kaiken aikaa olen ajellut perusluotettavalla Tojotallani Essolle, eikä minun ole tarvinnut tietää mitään prosenteista. Sen kuitenkin tiedän, että keskarissa on 4,7 %.

Taitavat nämä tuontiautointoilijat vain kerjätä itselleen turhia murheita näiden hienojen autojensa kanssa. Elämisen laatu siis huononee hienon auton myötä, koska prosenttilaskukin pitäisi vielä hallita.

• jykä

Minun mielestäni ei voi olla oikein, että autoveron suuruutta ei voi sitovasti tietää ennen auton ulkomailta tuomista. Jos meillä on nykyinen käytäntö, kaikista autoista ja automalleista pitää olla sitovat prosentit tiedossa. Sanon näin, vaikka osa tämän palstan lukijoista kihiseekin vahingonilosta, kun joku toinen on joutunut veroprosentin yllättämäksi. Oikeusvaltiossa veron suuruuden pitäisi olla ennakoitavissa. Nyt, kuten olemme havainneet, tullilla on mahdollisuus mielivallan harjoittamiseen.

• Fossiili
        jykä kirjoitti:

Minun mielestäni ei voi olla oikein, että autoveron suuruutta ei voi sitovasti tietää ennen auton ulkomailta tuomista. Jos meillä on nykyinen käytäntö, kaikista autoista ja automalleista pitää olla sitovat prosentit tiedossa. Sanon näin, vaikka osa tämän palstan lukijoista kihiseekin vahingonilosta, kun joku toinen on joutunut veroprosentin yllättämäksi. Oikeusvaltiossa veron suuruuden pitäisi olla ennakoitavissa. Nyt, kuten olemme havainneet, tullilla on mahdollisuus mielivallan harjoittamiseen.

Onko Sinun pakko ostaa tuontiauto, jos olet epävarma niistä prosenteista ja hinnoista? Minä en ainakaan sellaista kauppaa koskaan tekisi.

Jos minulta nyt menisi auto rikki ja tarvitsisin uuden, niin ostaisin suoraan yksityiseltä sopivan auton itselleni. Valitsisin sellaisen vähemmän arvostetun merkin, jonka omistaja on tyytyväinen siihen, että saa edes jotakin ropposestaan. Käteisostajana minä saan silloin auton hyvin edullisesti.

Jos tämä tuontiautojen kanssa temppuilu ottaa noin paljon päähän, niin miksi ihmeessä sitä pitää sitten yrittää? Maamme on täynnä hyviä käytettyjä autoja, joista riittää ostettavaa meille kaikille useiksi vuosiksi. Miksi sitten pitää vielä tuoda lisää näitä prosenttiautoja ja tuskaille niiden epämääräistä hintaa? Kyllä ihmiset osaavat tehdä elämänsä todella vaikeaksi.

• jykä
        Fossiili kirjoitti:

Onko Sinun pakko ostaa tuontiauto, jos olet epävarma niistä prosenteista ja hinnoista? Minä en ainakaan sellaista kauppaa koskaan tekisi.

Jos minulta nyt menisi auto rikki ja tarvitsisin uuden, niin ostaisin suoraan yksityiseltä sopivan auton itselleni. Valitsisin sellaisen vähemmän arvostetun merkin, jonka omistaja on tyytyväinen siihen, että saa edes jotakin ropposestaan. Käteisostajana minä saan silloin auton hyvin edullisesti.

Jos tämä tuontiautojen kanssa temppuilu ottaa noin paljon päähän, niin miksi ihmeessä sitä pitää sitten yrittää? Maamme on täynnä hyviä käytettyjä autoja, joista riittää ostettavaa meille kaikille useiksi vuosiksi. Miksi sitten pitää vielä tuoda lisää näitä prosenttiautoja ja tuskaille niiden epämääräistä hintaa? Kyllä ihmiset osaavat tehdä elämänsä todella vaikeaksi.

Kyse ei ole siitä, että ihmiset tekevät elämänsä vaikeaksi vaan siitä, että Suomen valtio tekee ihmisten elämän vaikeaksi. Suomessa nyt voimassa oleva auton tuontia koskeva lainsäädäntö ei vastaa oikeusvaltion periaatteita. Ja juuri oikeusvaltion puutteestahan monet suomalaiset johtavat poliitikot arvostelevat tiettyjä valtioita...Aikamoinen paradoksi.

• taas
        Fossiili kirjoitti:

typerän vastauksen väänsit. Kysymys ei ole pakosta vaan ihmisten oikeuksista EU-alueella. Niistä asioista, joista on oikein oikeuden päätöksetkin olemassa. Valtio tekee omien kansalaistensa elämisen vaikeaksi. Taidat olla Kuitunen piiloutuneena sopivan nimimerkin taakse?

• tämä
        Fossiili kirjoitti:

Eihän palkkatyöläinenkään tee töitä työnantajalleen siten, että vuoden työn jälkeen verot arvotaan!

• fose
        Fossiili kirjoitti:

Ostetaan vaan tästä lähtien kaikki käytettyjä sitikoita, fiatteja ja hyundaita. Jess, käy mulle!

Mutta kukas siten ostaa ne ensin kovaan hintaan ja myy meille sikahalvalla jos kaikki ottavat opetuksistasi opikseen?

• Fossiili
        fose kirjoitti:

Ostetaan vaan tästä lähtien kaikki käytettyjä sitikoita, fiatteja ja hyundaita. Jess, käy mulle!

Mutta kukas siten ostaa ne ensin kovaan hintaan ja myy meille sikahalvalla jos kaikki ottavat opetuksistasi opikseen?

En tarkoittanut sitä, että kaikki vähemmän suositut autot olisivat välttämättä niitä italialaisia ja ranskalaisia laatumerkkejä. Nykyisin tuodaan Saksasta käytettyinä niin suuria määriä Mersuja, Bemareita, Audeja ja Volvoja, että näistäkin merkeistä on tullut jo niitä vähemmän suosittuja autoja, joista maksukykynsä ylittäneet poikaset haluavat päästä halvalla eroon. Nämä rahattomat poikaset ovat siis järjestäneet hyville käteisostajille mukavat automarkkinat.

• Huvittunut
        Fossiili kirjoitti:

En tarkoittanut sitä, että kaikki vähemmän suositut autot olisivat välttämättä niitä italialaisia ja ranskalaisia laatumerkkejä. Nykyisin tuodaan Saksasta käytettyinä niin suuria määriä Mersuja, Bemareita, Audeja ja Volvoja, että näistäkin merkeistä on tullut jo niitä vähemmän suosittuja autoja, joista maksukykynsä ylittäneet poikaset haluavat päästä halvalla eroon. Nämä rahattomat poikaset ovat siis järjestäneet hyville käteisostajille mukavat automarkkinat.

Sellaista se on, kun rimpuilet valheidesi verkossa niin sotkeudut samalla aina vaan syvemmälle epäjohdonmukaisuuksiesi syövereihin.

Ajatuksesi kiertävät käsittämätöntä kehää. Nyt oletkin sitä mieltä, että nämä käytettyninä tuodut, monimutkaisilla ja Suomen oloihin täysin sopimattomilla alustarakenteilla varustetut suurimoottoriset autot ovatkin mitä parhaita ostokohteita suomalaisille käteisostajille! Niin se maailma muuttuu...

• Fossiili
        Huvittunut kirjoitti:

Sellaista se on, kun rimpuilet valheidesi verkossa niin sotkeudut samalla aina vaan syvemmälle epäjohdonmukaisuuksiesi syövereihin.

Ajatuksesi kiertävät käsittämätöntä kehää. Nyt oletkin sitä mieltä, että nämä käytettyninä tuodut, monimutkaisilla ja Suomen oloihin täysin sopimattomilla alustarakenteilla varustetut suurimoottoriset autot ovatkin mitä parhaita ostokohteita suomalaisille käteisostajille! Niin se maailma muuttuu...

En minä ole ollut enkä jatkossakaan tule olemaan autokaupoissani epäjohdonmukainen. Pyrin aina ostamaan sellaisen auton, jossa hinta ja laatu on mahdollisimman hyvin suhteessa.

Aiemmin en tietenkään katsellutkaan näiden saksalaisten laatumerkkien suuntaan, mutta tämän tuontiautovouhotuksen vuoksi markkinatilanne on suuresti muuttunut. Mersujen, Bemareiden, Audien ja Volvojen runsas tuonti on romahduttanut näiden ajoneuvonen hinnat niin alas, että rahavaikeuksissa olevat myyjän kättelevät jo hyvinkin alhaisilla tarjouksilla.

Jos halvalla haluaa päästä, niin silloin on ostettava sellaisia autoja, joita eniten on tarjolla. Nyt näyttää olevan näiden halpojen saksalaisten laatuautojen aika. Vaikka minulla onkin ikää paljon, niin kyllä minunkin täytyy elää markkinoiden ehdoilla.

• Tonto
    • ...

...

• ....

....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      146
      4896
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3527
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3347
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2808
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      94
      2560
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1468
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1462
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      136
      1389
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe