Miksi rintani on tällaiset ja mikä avuksi?

rumarintainen

http://aijaa.com/Ogrk7T

Olen 17-vuotias mutta rintani on kun jollakin 3 lapsen äidillä.. Ne roikkuu ja ei ole yhtään pyöreät. Kylmässä ne nousee ja menee pyöreiksi ja normaalin näköisiksi, mutta näin kesähelteellä ne on roikkuvat ja löysät.

Aion mennä 18-vuotiaana rintojen kohotusleikkaukseen.

14

1175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsjeejee

Hei. En nyt ole varma, mutta olisiko sinulla vähän tubulaarisuutta rinnoissasi? Itselläni ainakin on tubulaariset rinnat, ja voin sanoa että omasi ovat kyllä paljon kauniimmat kuin minun. Olen parikymppinen ja häpeän rintojani todella paljon, ne ovat murskanneet viimeisetkin rippeet itsetunnostani. Mutta siis joo.. Olisikohan tubulaarisuus syy siihen? Ainakin jos omiini vertaan, kylmässä rintani nimittäin näyttävät jo ihan melko normaaleilta mutta lämpimässä ne ovat vain sellaiset rumat pussit.

Tubulaarisissa rinnoissa ei rinnalla ole sellaista normaalia muotoa tms, vaan ne ovat vähän kuin 5 lasta imettäneen mummon rinnat. Lisäksi ne ovat usein erikokoiset ja kaukana toisistaan. Lisäksi nännipiha voi olla suuri, ja nännin nypykkä olematon (kuten minulla). Kylmässä nännipiha pienenenee ja nänninnypykkä tulee paremmin esiin, rinta myös saa jonkinlaista muotoa.

Tubulaarisuuteen ei taida olla muuta "lääkettä" kuin implantit. Itsekin olen tätä miettinyt ihan tosissani, mutta minulla ei todellakaan ole 10 000 euroa, minkä tämä toimenpide todennäköisesti maksaa, ainakin jos haluaa käydä jonkun paremman lääkärin hoidettavana. Lisäksi tubulaaristen rintojen leikkaukset ovat tietääkseni haastavampia, jos vertaa implanttien pistämisen "normaaleihin" rintoihin.

Kannattaa käydä jollain lääkärillä näyttämässä rintojasi, koska he varmaankin osaavat neuvoa paremmin mitä minä, varsinkin jos kyse ei ole tubulaarisuudesta. Itse en ole vielä uskaltautunut lääkäriin, koska en koskaan ikinä halua näyttää rintojani kenellekkään, mutta ehkä minäkin vielä joskus rohkaistun! Kannattaa googlata, ainakin tuosta tubulaarisuudesta on joillakin keskustelupalstoilla juttua ja muiden naisten kokemuksia.

• ei ehkä niin kallist

Jos kyse on tubulaarisuudesta, niin se on rintojen kehityshäiriö ja sen korjaamiseen on mahdollista saada kela korvausta :).
        Kannattaa mennä sinne lääkäriin :).

• ei ehkä
        ei ehkä niin kallist kirjoitti:

Jos kyse on tubulaarisuudesta, niin se on rintojen kehityshäiriö ja sen korjaamiseen on mahdollista saada kela korvausta :).

Nyt vasta huomasin tuon kuvan katsoa ja asiasta jonkun verran tietävänä; nuo näyttävät tubulaarisilta.
        Joten jos vain uskallat, niin kannattaa käydä lääkärin juttusilla.
        Tiedän, että varmasti pelottaa, ahdistaa, hävettää... mutta ei sinun/teidän ole pakko heti näyttää rintojanne, vaan voitte esim. näyttää kuvaa niistä.
        Eikä kannata mennä millekään terveykeskuksen yleislääkärille, vaan soittaa ja kysyä, kuka on perehtynyt näihin asioihin. Sellainen lääkäri osaa myös suhtautua tilanteeseen sen vaatimalla hienotunteisuudella ja antaa pätevän mielipiteen/diagnoosin.

• tubulaarisetko?

olisi mielenkiintoista nähdä teidän rintoja

• 5+7
        ei ehkä niin kallist kirjoitti:

Jos tubulaarisuus on tuota luokkaa, mitä ap:lla, niin ei varmasti saa julkisen terveydenhuollon kautta. Nykysin niitä kriteereitä on kiristetty aika lailla.

Minusta nuo rinnat eivät ole ollenkaan pahannäköiset. Mieluummin harkitsisin leikkausta vasta sitten kun lapset on tehty.

• rumarintainen

lisää vastauksia kaivataan..

• voi maaria

Voi hyvät hyssykät! Nuohan on 100 % normaalit rinnat!!!!! Älkää nyt olko niin helvetin hulluja, että koitatte päästä leikkaukseen, jossa on aina riskejä. Ja totta Mooses, sellaisia ei ainkaan julkisin varoin saa kustantaa!! Laitata vaikka norsusilikonit, mutta omalla rahallasi, jos niin haluat. Sairaudet on eri asia.

• sdfklk

Voi tytteli hyvä; et ole koskaan vissiin "rumia" rintoja nähnytkään. Ne on ihan normaalit ja nätit rinnat ja takuulla erinomaiset siinä tarkoituksessa mikä niillä on: vauvan imettäminen. Älä mene tuollaiseen "tubulaarisuus"-hössäkkään mukaan. Turhia leikkauksia ei kannata mennä teettämään.

• Extubu

Itse sain julkisella tubulaaristen rintojen korjausleikkauksen. Minulla on pisaran maalliset 1,6 dl implantit lihaksen alla. Kovilta tuntuu maatessa, mutta olen ollut super tyytyväinen. Sen verran epämuodostuneet olivat omat rinnat :S

• vii

Ei nuo kyllä kovin pahasti ole tubulaariset. Epäilen myöskin kovin, että julkinen puoli korjaisi.
      Olen itse menossa yksityiselle tubulaaristen rintojen korjaukseen ja samalla laitetaan implantit. Pelkkä implanttien laittaminen ei siis ongelmaa korjaisi. Hintaa toimenpiteelle tulee n. 6500€ mammot ja ultrat. Toimenpide tehdään Suomessa. Jännittää, mutta uskon lopputuloksen palkitsevan.

• XXX

Hei,
      Kuule olet kaunis. Jos sinua itseäsi haittaa, mene näyttämään Hilkka Peltoniemelle, joka tekee mm rasvansiirtoja. Silikooneja ei kannata hevin laittaa. Tiedän kokemuksesta, koska minulla oli nuorena. Toinen kapseloitui pahasti, ja poistatin sikarit. Onneksi nuorena iho palautui hyvin! Silikonit eivät ole luonnolliset ja jos ne ottaa, niin mahdollisimman pienet, tyyliin yksi desi.

• Jotain rajaa

Keneltä nuorelta löytyy useita kymppitonneja upottaa rasvansiirtoon. Yhden desin implantti on kuin mandariini muovikassissa.

• Miiru

Oikeanpuoleisessa lievä tubulaarisuus, muuten normaalit.Ei erityisen kauniit mutta mun silmään melko normaalin näköiset. Eli et varmasti saa maksusitoumusta julkiselta. Toisekseen en tekis noille yhtään mitään ennen kuin lapsiluku täynnä.

• ex-tubulaarinen

Ei se rasvansiirto kymppitonneja maksa! Mulle tehtiin tubulaarisiin rintoihin rasvansiirto ratsupaikoista, jolla tuli ainakin kuppikoko lisää A:sta B/C:hen liiveistä riippuen, ja samalla nännipihat pienennettiin. Rasvaa laitettiin niin että rinnat tulivat lähelle toisiaan ja myös korkealle rintojen yläosiin koska rintakehäni oli täysin lauta. Rasvaa laitettiin 300 ml kumpaankin rintaan ja siitä luvattiin että puolet jää ja jäikin kyllä enemmän. Ennen ne rasvansiirrot tehtiin kuulemma paikallispuudutuksessa mutta puudutusaineet on siellä imukohdassa ja rinnoissa niille rasvasoluille myrkyllisiä ja siksi tulokset oli huonompia. Ja nykyään pitää olla rauhallisesti viikko siirron jälkeen että uuteen rasvaan kasvaa verisuonet. Tilkassa rasvansiirto maksoi 5740 tukihousut. Mietin tekisinkö uudestaan toisen kerran kun rasvaa on vielä, ja vuoden sisällä toinen kerta on 20% halvempi. Kahdella siirrolla pääsen C/D-kuppiin, maksaa 10332 tuon mukaan ja saan hoikat reidet samalla. Eikä tarvii miettiä, miltä rinnat näyttää jos joutuu poistattamaan silkkarit. Tehtiin huhtikuussa, eikä ne rasvat ole mihinkään sulaneet, päinvastoin kun paino on kilon pari nousuut niin rinnat vain paranee. Olen iloinen etten ehtinyt laitattaa silikoneja, nää on luonnolliset ja pehmeät. Mun rinnat oli kaukana toisistaan, lötköt putket, isot nännipihat toinen itään toinen länteen ja leveä kiitorata välissä. En olisi kyllä uskonut että niistä voi saada tällaiset, ja ratsareitten pienennys oli tosi kiva bonus. Luin näiltä keskustelupalstoilta pelkästään negatiivisia kommentteja rasvansiirrosta ja olin aika hämmästynyt omasta tuloksestani. Peltoniemi sanoi että on tehnyt yli 200 rintojen rasvansiirtoa ja 5 on tyytymätöntä ja ne kaikki on tehty paikallispuudutuksessa silloin kun rasvansiirto oli uutta Suomessa. Hän on tosi innoissaan ja kehittää rasvansiirtoa koko ajan. Näytti jutun joka on juuri ilmestynyt http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1748681513003392

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe