Nyt saatte vähän selittää seuraavia:
Yksikelainen mikki
Kaksikelainen mikki
Kelluva talla
Jos muillakin on jotain mitä ei tiedä, niin voi tässä kysyä..
Selityksiä
6
491
Vastaukset
- Kitaristi
Näistä asioista on kysytty ennenkin pariin kertaan joten vähän vaivannäköä.
- Hmm
Nyt olen aika perillä noista. Mutta sanokaas vielä tämä: Onko se sama asia kun jossain on kaksi kelaa ihan vierekkäin kuin semmonen iso laatikko, kuten EMG-HZ?
- Zed Leppelin
Hmm kirjoitti:
Nyt olen aika perillä noista. Mutta sanokaas vielä tämä: Onko se sama asia kun jossain on kaksi kelaa ihan vierekkäin kuin semmonen iso laatikko, kuten EMG-HZ?
Muusikoiden.net olisi oiva osoite juuri sinulle. Mutta:
"Kaksi kelaa ihan vierekkäin" on yhtä kuin passiivimikki ja esim. EMG-HZ on aktiivimikki. Eli ei ole sama asia.
Eroa näillä on mm. se että aktiivimikissä on sisäänrakennettu etuaste, jonka takia siihen täytyy tietyin aikavälein vaihtaa paristo (riippuen käytöstä). Tällöin ei kannata pitää vahvistinta turhaan päällä, patteri kuluu. Jotkut varmasti mielellään selittäisivät minkälaisia saundillisia eroja noissa on, mutta minä en nyt siihen "pilkun nussintaan" jaksa lähteä. Luepa muusikoiden.nettiä!!!! - gfwegw3thedzfvsdf<g
Zed Leppelin kirjoitti:
"Kaksi kelaa ihan vierekkäin" on yhtä kuin passiivimikki ja esim. EMG-HZ on aktiivimikki. Eli ei ole sama asia.
Eroa näillä on mm. se että aktiivimikissä on sisäänrakennettu etuaste, jonka takia siihen täytyy tietyin aikavälein vaihtaa paristo (riippuen käytöstä). Tällöin ei kannata pitää vahvistinta turhaan päällä, patteri kuluu. Jotkut varmasti mielellään selittäisivät minkälaisia saundillisia eroja noissa on, mutta minä en nyt siihen "pilkun nussintaan" jaksa lähteä. Luepa muusikoiden.nettiä!!!!Väärä vastaus.
- mika2
Zed Leppelin kirjoitti:
Eroa näillä on mm. se että aktiivimikissä on sisäänrakennettu etuaste, jonka takia siihen täytyy tietyin aikavälein vaihtaa paristo (riippuen käytöstä). Tällöin ei kannata pitää vahvistinta turhaan päällä, patteri kuluu. Jotkut varmasti mielellään selittäisivät minkälaisia saundillisia eroja noissa on, mutta minä en nyt siihen "pilkun nussintaan" jaksa lähteä. Luepa muusikoiden.nettiä!!!!... muusikoiden net on hyvän oloinen lafka ja siellä on muutamia, jotka tuntuu ihan oikeasti olevan perillä asioista. Tosin sama juttu näyttää toistuvan kaikilla harrastajapalstoilla, eli mitä vähemmän on tietoa niin sitä enemmän on mielipiteitä ja niitä mielipiteitä sitten huudetaan ja vängätään tuhansissa samankaltaisissa viestiketjuissa. Sitten tiedon lisääntyessä mielipiteet käyvätkin yllättäen loivemmiksi eikä enää teekkään mieli niin kovaan ääneen julistaa. Kaikkein kovimmat heput on aika vaiteliasta sakkia, mutta sitten kun ne avaavat suunsa niin sieltä tulee täyttä timanttia. Se pitää vain erottaa kaiken sen hälyn keskeltä. Muusikoiden netissä on kovan tason tietäjiä, välisarjan tietäjiä ja sitten meikäläisiä. Keskustelu on vaan pikkuisen asiallisempaa kuin suomi24:n valokuvausosiossa (näköjään suomi24:läkäin on monenlaisia osioita).
Olen kanssasi samaa mieltä, että kitaran mikit pitävät sisällään yhden uskonnonalan ja siitä muurahaispesästä on hyvä pysytellä vähän sivumpana. Eikös aktiivimikeissä ole kuitenkin se, että hurisevat vähän vähemmän kuin passiiviset? - uj6ruj6r
mika2 kirjoitti:
... muusikoiden net on hyvän oloinen lafka ja siellä on muutamia, jotka tuntuu ihan oikeasti olevan perillä asioista. Tosin sama juttu näyttää toistuvan kaikilla harrastajapalstoilla, eli mitä vähemmän on tietoa niin sitä enemmän on mielipiteitä ja niitä mielipiteitä sitten huudetaan ja vängätään tuhansissa samankaltaisissa viestiketjuissa. Sitten tiedon lisääntyessä mielipiteet käyvätkin yllättäen loivemmiksi eikä enää teekkään mieli niin kovaan ääneen julistaa. Kaikkein kovimmat heput on aika vaiteliasta sakkia, mutta sitten kun ne avaavat suunsa niin sieltä tulee täyttä timanttia. Se pitää vain erottaa kaiken sen hälyn keskeltä. Muusikoiden netissä on kovan tason tietäjiä, välisarjan tietäjiä ja sitten meikäläisiä. Keskustelu on vaan pikkuisen asiallisempaa kuin suomi24:n valokuvausosiossa (näköjään suomi24:läkäin on monenlaisia osioita).
Olen kanssasi samaa mieltä, että kitaran mikit pitävät sisällään yhden uskonnonalan ja siitä muurahaispesästä on hyvä pysytellä vähän sivumpana. Eikös aktiivimikeissä ole kuitenkin se, että hurisevat vähän vähemmän kuin passiiviset?EMG:t ovat käytännössä häiriöttömät.
Ja sitten objektiiviset vastaukset kysymyksiin.
Yksikelainen mikki: Mikki jossa on vain yksi kela (kela=elektroniikan komponentti). Häiriöherkempi kuin kaksikelainen, mutta käytetään ominaissoundin vuoksi, joka on subjektiivinen asia joten en puutu tähän sen enempää.
Kaksikelainen mikki: Mikki jossa on kaksi kelaa. Häiriöille stabiilimpi koska kelojen samanlaiset signaalit kumoavat toisensa. Ominaissoundi paksumpi kuin yksikelaisessa.
Kelluva talla: Talla on osa johon on osakokonaisuus jonka läpi kielet menevät ja joka säätää kielen hienopituuden. Kelluvalla tallalla tarkoitetaan tremolotallaa, joka on säädetty niin että äänen korkeutta voidaan sekä nostaa että laskea kampea käyttämällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403711Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333304- 692918
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912760- 351778
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811739- 241589
- 281537
- 291519
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231514