Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa?

APUA!!!!!!!!!!!!

Minun appiukkoni on niin määräilevä ja käskyttelevä. Nyt hänen kolmas lapsensa ei saa rippijuhlia kun anopillani ei ole rahaa (ovat siis eronneet) ja appiukkoni sanoo vain: äiti petti, äiti jätti, äiti järjestää nyt kaiken.


MIKÄ AVUKSI?

Ja rahaa ei ole penninhyrrää lähes kenelläkään. Appiukollani olisi kuin roskaa mutta hänen kolmas lapsensa kärsii appiukkoni pitkästä vihasta ja katkeruudesta anoppiani kohtaan.

Onneksi ei ole enempää lapsia heillä. Ihan vain lapsien parasta ajatellen.

22

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh????

      Miten vaikeata voi olla rippijuhlat vai kuinka suuret bileet ne nykyään on? Pari pakettia kahvia ja jotakin känttyä tai itsetehty kakku ja kirppikseltä lapselle kesämekko. Jos poika niin sitten joutuu ehkä uutena ostamaan kuteet, suht halvalla siitäkin saattaa selvitä. Apelle nyt ei mitään mahda, kai rahojen haltija päättää itse niiden käytöstä. Ja jos ei ole pennin pyörylää niin sitten ei juhlita, vaikka kyllähän ihmisen kuitenkin syödä täytyy siltikin. Kai se kakunpala vähäks aikaa verensokerin pitä kohdillaan vaikka maksaisikin vähän enemmän kuin kaurapuuro.

    • 11+3

      Lapselle juhla on tärkeä. Ettekö saa porukalla muutaman piiraan, kakun yms tehtyä ja pienet juhlat värkättyä? Rippijuhliin ei tarvi koko kylää kutsua.

    • APUA!!!!!!!!!!!!

      kai tässä pitää yrittää kysyä lainaa jostakin (pankista ei heru)..

      en vain ymmärrä appiukkoni asennetta, en tarkoittanut että rahaa pitäisi tuhlata kuin roskaa mutta appiukko tietää että anopilla tiukkaa eikä välitä yhtään.

      tiedän monia lapsia joilla vanhemmat eronneet pettämisen takia eivätkä silti ole toisillensa niin katkeria :/

      • mek

        Kulla ex voi olla katkera mutta sitä ei saa lapsiin siirtää ja mitä se appi siitä hyötyy ja onhan se lapsi hänenkin ja hän voisi itse järjestää lapsensa rippijuhlat eikä tuollaiseen mene kuin 500€ riippuen vieraiden määrästä.


      • APUA!!!!!!!!!!!!
        mek kirjoitti:

        Kulla ex voi olla katkera mutta sitä ei saa lapsiin siirtää ja mitä se appi siitä hyötyy ja onhan se lapsi hänenkin ja hän voisi itse järjestää lapsensa rippijuhlat eikä tuollaiseen mene kuin 500€ riippuen vieraiden määrästä.

        appi ei suostu ei.... :(


      • höh????
        mek kirjoitti:

        Kulla ex voi olla katkera mutta sitä ei saa lapsiin siirtää ja mitä se appi siitä hyötyy ja onhan se lapsi hänenkin ja hän voisi itse järjestää lapsensa rippijuhlat eikä tuollaiseen mene kuin 500€ riippuen vieraiden määrästä.

        Olisi tainnut rippikoulu jäädä käymättä jos juhliin olisi 90-luvulla uponnut 500 markkaakaan.... :-D


      • Matti kukkarossa!!!
        mek kirjoitti:

        Kulla ex voi olla katkera mutta sitä ei saa lapsiin siirtää ja mitä se appi siitä hyötyy ja onhan se lapsi hänenkin ja hän voisi itse järjestää lapsensa rippijuhlat eikä tuollaiseen mene kuin 500€ riippuen vieraiden määrästä.

        500 € yksistä juhlista?

        Paljonkoo hassaat kun täytät 50 vee?


      • mek
        höh???? kirjoitti:

        Olisi tainnut rippikoulu jäädä käymättä jos juhliin olisi 90-luvulla uponnut 500 markkaakaan.... :-D

        Juuri järjestin lapselleni yo juhlat ja lasku oli ravintolassa 975€ ja oli 25 henkilölle varattu ruuat ja meni muutama viinipullo niin siinä on juhlien hinnat ja päästiin paljon helpommalla kun ei kotona järjjestetty. Jos olisi kotna järjesttty niin olisi vaatinut vähintään 6 voileipäkakkua jonka hintä noin 60€/kpl eli vajaat 400€ ja siihen muuta jutut päälle niin otettiin helpoin tpa järjestää juhlat. Olihan siinä skin hyvä puoli että tytär sain melkein tonnin rahaa yo lahjoina.


      • ei sympatioita

        "appiukko tietää että anopilla tiukkaa "

        Anopin olis varmaan pitänyt miettiä sitä ennenkuin petti ja jätti!

        MINKÄ TAAKSEEN JÄTTÄÄ, SEN EDESTÄÄN LÖYTÄÄ!


      • höh????
        mek kirjoitti:

        Juuri järjestin lapselleni yo juhlat ja lasku oli ravintolassa 975€ ja oli 25 henkilölle varattu ruuat ja meni muutama viinipullo niin siinä on juhlien hinnat ja päästiin paljon helpommalla kun ei kotona järjjestetty. Jos olisi kotna järjesttty niin olisi vaatinut vähintään 6 voileipäkakkua jonka hintä noin 60€/kpl eli vajaat 400€ ja siihen muuta jutut päälle niin otettiin helpoin tpa järjestää juhlat. Olihan siinä skin hyvä puoli että tytär sain melkein tonnin rahaa yo lahjoina.

        Jokainen tyylillään ja mikäs siinä jos on rahaa. Jos ei ole niin tuo osa-aikaisen kuukausipalkan hintainen valmiina ostettu menu ei nyt oikein käy neuvoksi. Ei ole myöskään millään tavalla pakollista. Jos se jälkikasvu kurvailee tuolla invamopolla joka on kalliimpi kuin useimpien autot niin ymmärrän että laskeutuminen todellisuuteen voi olla ankarahko, mutta joskus se on ehkä edessä kuitenkin. Mitään varsinaista haittaa siitä tuskin on lapsosen kehitykselle että jotkut kekkerit vedetään vähän pienieleisemmin jos tilanne sitä vaatii. Juhlien tunnelma ei kuitenkaan tule tilisiirtona pankista vaan läsnäolijoiden mielistä.

        http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/14718-paljonko-itse-tehty-ruoka-tullut-maksamaan/


    • Joku muukin natku?

      Kirkon tilat saa veloituksetta. Kyllä voi itsekin leipoa kakun ja kahvipullat.
      Ukkohan ei tietenkään tule kirkkoon mukaan. Ei hänelle asia kuulukaan.

      Iloa elämään tuo lapselle varmasti se tieto, että pian on aikuinen, eikä sen jälkeen tarvitse ukkoa tavata.
      Missä ne vanhemmat sisarukset ovat. Luulisi, että he voisivat osallistua kahvituksen järjestämiseen parilla kympillä. Vai tarkoittaako kirjoituksesi sitä, että itse et pysty auttamaan eurollakaan?

    • Käyttäkää järkeänne

      Käyttäkää järkeänne ja unohtakaa appi-ukko!
      Tuollaiset juhlat nyt saadaan helpostikin talkoillla aikaiseksi.

      • Ripitetyt

        Kun ehdotetaan, että tehtäisiin talkoilla ja leivottaisiin itse, niin siihen loppui kirjoittamiset.
        Eipä huvita itse tehdä, kun isäukko ei maksa, niin sitten ei tehdä mitään.
        Ei muita huvita.

        Kyllä meidän perheessä selvittiin normaaleilla pullakahveilla rippijuhlista. Eii tullut mieleenkään järjestää kansanjuhlaa.


      • eiteetäeikäsympatiaa
        Ripitetyt kirjoitti:

        Kun ehdotetaan, että tehtäisiin talkoilla ja leivottaisiin itse, niin siihen loppui kirjoittamiset.
        Eipä huvita itse tehdä, kun isäukko ei maksa, niin sitten ei tehdä mitään.
        Ei muita huvita.

        Kyllä meidän perheessä selvittiin normaaleilla pullakahveilla rippijuhlista. Eii tullut mieleenkään järjestää kansanjuhlaa.

        Niinpä!

        En edes ymmärrä mikä ihme niissä juhlien järjestämisessä oikein maksaa? Onko kerma ja vehnäjauhot nykyään muka niin kalliita, ettei kertakaikkisesti riitä rahat rippijuhlien kakkuun ja pullaan?


    • Lättyyn vain!

      On ikävää, että jotkut isovanhemmat käyttäytyvät kuin elukat.

      Pitäkää ehdottomasti tälle kyseiselle lapselle rippijuhlat kykyjenne ja varojenne mukaan. Appiukkoa ei tarvitse (eikä edes tämän jälkeen enää saa) toivottaa tervetulleeksi juhliin. Lapsen juhlamieli on tärkein ja hänen juhlansa se on.

      Muu rippijuhlien väki saa sitten myöhemmin kurmoottaa, sättiä ja viedä nurkankin taakse käsiteltäväksi tuollaista isoisää, joka väärinkäyttää lastenlastaan omaan vihanpitoonsa: lapsenlapsen rippijuhlan pilaaminen on törkeää.

      • asd as d

        Kyllä se juhlien järjetäminen kuuluu sile lähivanhemmalle. Luulenpa että välit ovat niin kylmät, että etävanhempi ei tässä tapauksessa joko edes haluaisi, taikka edes olisi tervetullut yhteisiin juhliin, niin eipä häntä voi vaatia osallistumaan kustannuksiinkaan.

        Ei tietenkään mitenkään käy, että ne pirskeet ovatkin siellä etävanhemman luona?


    • halvalla pääsee..

      Hetkinen, voileipäkakun tekeminen itse ei ole edes kovin kallista saati vaikeaa, mutta vielä edullisempaa on tehdä kunnollinen perusruoka: ostaa esim possun ulkofileetä, marinoida, täyttää, siihen riistakäristys,savukalaa,salaatit,perunat, täytekakkuineen,juomineen koristeineen kaikkineen riittää kyllä kun itse kaiken tekee niin n.200 euroa 15 hlölle.. Ja nämähän on ihan perus-settiä tehdä itse, ei siihen mitään ylihinnoiteltuja pitopalveluita todellakaan tarvita! Astiatkin saa vaikka naapurilta lainaan.. Nykyäänhän ei osata enää mitään itse?? Toki nyyttikesteinäkin voisi järjestää, mielikuvitusta ja ahkeruutta vaan kehiin!

      42&toimelias

      • halvalla pääseee

        ja ihan sama vaikka oisi tarjolla makaroonilaatikkoa, sekä joku halpa kakku jälkkärinä. Kunhan on hyvää ja ihmisillä kivaa, ei kai kukaan paikalle tule sen tarjoiun takia, vaan juhliakseen sitä ripillepääsyä kun kuuluukin? Myös esim karjalanpiirakat on itsetehtynä iso herkku, ja ihanan halpaa ja hyvää!


      • Näin se on
        halvalla pääseee kirjoitti:

        ja ihan sama vaikka oisi tarjolla makaroonilaatikkoa, sekä joku halpa kakku jälkkärinä. Kunhan on hyvää ja ihmisillä kivaa, ei kai kukaan paikalle tule sen tarjoiun takia, vaan juhliakseen sitä ripillepääsyä kun kuuluukin? Myös esim karjalanpiirakat on itsetehtynä iso herkku, ja ihanan halpaa ja hyvää!

        Olet täysin oikeassa!
        Tunnelma on tärkeämpää kuin tarjottavat.

        Ilmeisesti AP:n hallussa eivät ole sen enempää talous kuin kokkaustaidotkaan.
        Talkoilla hommat hoituvat kätevästi ,eivätkä vie ketään taloudellisesti perikatoon.


    • Liina Anniina

      So what!
      1) Anopilla ei rahaa... ja penninhyrrää ei kellään.
      2) Siis tuliko rippijuhlat ykskaks yllättäen aavistamatta?
      3) Kukaan ei aavistanut?

      Kukaan ei laittanut rahaa sivuun tulevia juhlia varten.
      Eikö anoppi tiennyt lapsensa ikää, että tällainen juhla saattaisi jossain vaiheessa putkahtaa ilmoille?

      Joku jatkumo tässä paljastuu tietystä tavasta elää kyseisessä populassa.
      Ei appiukon ole välttämättömyys lapselleen rippijuhlia järjestää, JOS muu porukka kulkee huolettomana huomisesta, hällävällii tyyliin vailla penninhyrrää ja samalla kitisten ja natkuen rahaa exältä.

      Anoppi OLISI voinut pitkin kevättä leipoa pakkaseen pullakänttyä, tiikerikakkua ja paistaa kakkupohjan valmiiksi.
      Mansikkahilloa kakun väliin ja kermaa, muutama marja koristeeksi.
      Ei ne juhlat tarvitse mitkään Linnan juhlat olla. Kahvikestit, muutama vieras. Siinä se.
      Rippiristin hommaa kummi. Vai pyydetäänkö siihenkin appiukkosi eli lapsen isä kustantajaksi?

      Jotta niin makaa kuin petaa... sanoo Liina Anniina

    • Rippilapsi

      Onpa lapsella natku suku. Kukaan ei näkisi vaivaa lapsen juhlan takia.

      Kokonainen suku ei voi olla pennitön, sillä sen sortin ihmiset ovat kaikki sossun asiakkaita ja leipäjonojen täyttäjiä. Siihen kyllä voimat riittävät, kuten yhteiskunnalta lypsämisen taidotkin, jotka periytyvät sukupolvesta toiseen.

      Viimeiset pennit on sijoitettu tietokoneeseen, jolla pidetään yhteyttä kirjoituspalstoilla toisten samanlaisten kanssa.

    • JKKLL

      JOTAIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe