Asennevammako?

mugi

Moi.
Minulla on elämässäni ensimmäistä kertaa koossa toimiva parisuhde. Toimivalla tarkoitan nyt, ettei meillä ole riitelyn aiheita juurikaan ja arki rullaa moitteettomasti, intohimoakin löytyy. Rakastan kumppaniani koko sydämestäni. MUTTA, mieltäni vaivaa jatkuvasti hänen exänsä. Heidän erostaan on jo kaksi vuotta. Vuoden mies ehti olla sinkkuna ja tapailla meikäläistä kunnes aloimme seurustella. Nyt olemme olleet yhdessä vuoden ja minä odotan miehelle lasta. Ongelma on se, että ensimmäiset puoli vuotta kului taukoamatta heidän kokemuksiaan muistellessa. Sanoin miehelleni että toisinaan voisi olla puhumatta exästään, mutta vielä se jatkui tovin, kunnes sitten raivon ja raskaushormoonien sanelemana räjähdin asiasta totaalisesti. Tiedän naisesta kaiken ja vähän liikaakin. En ole ikinä osannut olla mustasukkainen, mutta mieltäni loukkasi kun alkuaikoina sain seksin päätteeksikin kuulla exän käyttäytymismallista kyseisessä tilanteessa.
Ymmärrän, että mies ehti asua naisen kanssa pari vuotta yhdessä, heillä siis oli yhteistä omaisuutta, yhteisiä kokemuksia, yhteiset lemmikit ja paljon elettyä elämää.. Mutta niin oli minullakin tahollani. Minulla on jopa triplasti pidempi parisuhde takanani ja vieläpä lapsi entisestä suhteesta, muttei minun silti tarvitse toitottaa menneisyydestäni jokaisen asian yhteydessä.
Mieheni lopetti lopulta exästään jankuttamisen, mutta alkuajoista jäi päähäni ajatusmalli että "mitenhän hieno kokemus tämäkin olisi ollut sen Ritvan kanssa?" tai jos mies kehuu minua kauniiksi tai seksikkääksi, päässäni on heti ajatus "että tuskinpa olen puoliakaan siitä mitä Ritva oli."
Miehen puheista huokuu, että hän rakasti sitä ihmistä tosissaan. Heillä oli upea ja toimiva parisuhde, kunnes nainen jäi rysän päältä kiinni pettämisestä ja valehtelusta.
Hieman lohduttaa, että Ritva oli kova "bailaaja" eikä tahtonut lapsia. Ne olivat hänen ainoat pitkät miinuksensa. Minä ja mies olemme noiden suhteen täysiä vastakohtia, olkoon ne minun bonukseni.
Kuinka pääsen miehen exävertailujen aiheuttamien riittämättömyystunteideni yli?

1

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • csdfeer

      Ymmärrän että joskus on vaikeaa päästä kumppanistaan yli, mutta miehesi on idiootti jos menee vieläpä vertailemaan sua eksäänsä. Ei pitäisi ryhtyä suhteeseen jos ei ole valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3912
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      188
      2778
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      55
      1674
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1667
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1388
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1337
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1263
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      88
      1205
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      74
      1184
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      27
      1181
    Aihe