Miten muut eronneet ovat hoitaneet asumisiin liittyvät kustannukset.Talo myytiin viime viikolla, 3 alle kymmenvuotista lasta.Exäni asuu suvulta perimissään talossa, eikä ole laina yms kuluja.Onko muilla exä osallistunut kohtuullisella summalla esim uuden asunnon ostamiseen ex perheelle, totuushan on, että hänen lastensa takia toinen joutuu ostaa isomman asunnon ja itse asuu velattomassa talossa, eikä tarvitse rahoittaa lainalla mitään.
eron jälkeen, ex puolison osallistumien asumiskuluihin
34
2710
Vastaukset
- ratkaisu
elarit, niillähän puolet lasten kuluista hoituu.
- eikiin
Ihan itse on hoidettu kustannukset, kaikki. Rahat ei riitä mihinkään. Jos olisin tiennyt tämän, niin en ikinä olisi eronnut. Minunkin exälle menee nyt hyvin, on rahaa, uusi suhde ja matksutelevat. Minä hoidan lapsia ilman latinlatia ja olen 4 seinän sisällä.
- mies.
eikiin kirjoitti:
Ihan itse on hoidettu kustannukset, kaikki. Rahat ei riitä mihinkään. Jos olisin tiennyt tämän, niin en ikinä olisi eronnut. Minunkin exälle menee nyt hyvin, on rahaa, uusi suhde ja matksutelevat. Minä hoidan lapsia ilman latinlatia ja olen 4 seinän sisällä.
Kannatata muistaa, että elatusmaksut eivät ole tarkoitettu exän elättämiseen vaan lasten kustannuksiin. Uskoisin, että sinäkin olet oikeutettu elatusmaksuihin, joten ilman latinlatia ei tarvitse lapsia kasvattaa.
- erojustii
Minä erosin toimivasta suhteesta ja lähdin unelmieni miehen matkaan. erottiin justiin.
- justjou
onnittelut, toimivasta suhteesta eroaminen onkin kannattavaa :)
- toivottavastieiikinä
justjou kirjoitti:
onnittelut, toimivasta suhteesta eroaminen onkin kannattavaa :)
Meillä ero tuli aika hätäiseen ,kun selvisi salasuhde toiseen. Minä sain lähteä samantien. Nyt ei ole enään ketään, kun en kelpaakaan ns sinkkuna toiselle. Meni asunto ja muukin omaisuus siten, etten mitään mukaani saanut. Tällä hetkellä asun vuokralla pienessä yksiössä, johon hädin tuskin on minulla varaa. Kirpparilta olen hakenut kalusteet sänky mukaan lukien. Ei mene hyvin ja toivon etten olisi ikinä eronnut.
- erolähellä
toivottavastieiikinä kirjoitti:
Meillä ero tuli aika hätäiseen ,kun selvisi salasuhde toiseen. Minä sain lähteä samantien. Nyt ei ole enään ketään, kun en kelpaakaan ns sinkkuna toiselle. Meni asunto ja muukin omaisuus siten, etten mitään mukaani saanut. Tällä hetkellä asun vuokralla pienessä yksiössä, johon hädin tuskin on minulla varaa. Kirpparilta olen hakenut kalusteet sänky mukaan lukien. Ei mene hyvin ja toivon etten olisi ikinä eronnut.
Oma vaimoni haikaili toisen perään ja selkeästi olisi halunnut minun tekevän päätöksen suhteemme päättämisestä. Todella lähellä oli, että en heittänyt naista pihalle, eropaperitkin oli jo tulostettuna.
Olin aivan hlvtn loukkaantunut siitä, että minä ei enää kelpaa. En kuitenkaan suostunut eroon, halusin pitää vaimoni. Olin vakuuttunut siitä, että vaimoni tulisi katumaan eroamme. Silloin monet vakuuttivat, että kukaan ei kadu eroaan - koskaan. Lienet siis poikkeus tähän sääntöön.
>>Miten muut eronneet ovat hoitaneet asumisiin liittyvät kustannukset.Talo myytiin viime viikolla, 3 alle kymmenvuotista lasta.Exäni asuu suvulta perimissään talossa, eikä ole laina yms kuluja.
- puutpaljaat
Meillä oli avioehto, joten en saanut mitää. Tuli yllätyksenä,kun naimisiinmenohuumassa en asiaa ajatellut. Juuri tulleessa perinnössä oli testamentissa pois suljettu aviopuolisot (eli minut). Erottiin jokin aika sitten ja jäin puillle paljaille.
puutpaljaat kirjoitti:
Meillä oli avioehto, joten en saanut mitää. Tuli yllätyksenä,kun naimisiinmenohuumassa en asiaa ajatellut. Juuri tulleessa perinnössä oli testamentissa pois suljettu aviopuolisot (eli minut). Erottiin jokin aika sitten ja jäin puillle paljaille.
Kai nyt kumminkin talon nettokauppahinnasta puolet sait? Vai menikö kaikki talon velan maksuun?
- veruska*
puutpaljaat kirjoitti:
Jos olet oikeasti jäänyt osituksessa puille paljaille, niin eipä auta muu kuin hommata vuokra-asunto. Siihen saa asumistukea, ks Kelan sivuilta neliöiden enimmäismäärä/nuppi. Tarvittaessa saat toimeentulotukea. Elatusmaksut sinun pitäisi saada myös kaikista ala-ikäisistä lapsista. Laita pian talous kuntoon.
- mmmmmmm9999999
veruska* kirjoitti:
Jos olet oikeasti jäänyt osituksessa puille paljaille, niin eipä auta muu kuin hommata vuokra-asunto. Siihen saa asumistukea, ks Kelan sivuilta neliöiden enimmäismäärä/nuppi. Tarvittaessa saat toimeentulotukea. Elatusmaksut sinun pitäisi saada myös kaikista ala-ikäisistä lapsista. Laita pian talous kuntoon.
Vuokra-asunnot ovat ihan hyviä. Ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin vuokranmaksusta. Jos hella tai jääkaappi hajoaa, saa sellaisen uuden. Jos vessanpönttö vuotaa, tulee huoltoyhtiö korjaamaan jne. Vanhat asumisoikeusasunnot ovat myös oiva vaihtoehto, jos voi ottaa hiukan lainaa. Riippuu tuloista ja menoista.
- näin
Talo suljettu vaimolta pois.Avioehto on, onko mahdollisesti kaiken pois sulkeva (sananmuoto ennen avioliittoa ja avioliiton aikana saatu omaisuus, tuotoista, työn kautta ansaitusta omaisuudesta ei ole puhetta).Olen hoitanut 7 vuotta lapsia sen luodessa uraansa, eli runstaasti työn kautta säästöjä on). 20 vuotta avioliitoa.
Kyse ei ole minun elättämisestä todellakaan, mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi. - 4trgefdg
näin kirjoitti:
Talo suljettu vaimolta pois.Avioehto on, onko mahdollisesti kaiken pois sulkeva (sananmuoto ennen avioliittoa ja avioliiton aikana saatu omaisuus, tuotoista, työn kautta ansaitusta omaisuudesta ei ole puhetta).Olen hoitanut 7 vuotta lapsia sen luodessa uraansa, eli runstaasti työn kautta säästöjä on). 20 vuotta avioliitoa.
Kyse ei ole minun elättämisestä todellakaan, mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi.Hetkinen... Kirjoitat, että talo rahat meni puoliksi? Eli olet siis saanut puolet yhteisen kotinne myynnistä saaduista rahoista? Mitä vielä odotat?
Niin se vaan menee, ettei lastesi isä ole velvollinen ottamaan osaa sinun asunnon ostoosi. Hän maksaa elareita, joilla hän osallistuu lastenne elatukseen ja that's it. Harvalla meistä lähivanhemmiksi päätyvistä äideistä on tuohta saman tien asunnon ostoon. - Jos jäit
puutpaljaat kirjoitti:
erossa puille paljaille, olet ollut sitä jo avioon mennessäsikin.
Tienataksesiko liiton solmit?
Kenellekään ei muuten pitäisi olla yllätys, että fiksut appivanhemmat tekevät testamentin, jolla sulkevat lastensa puolisot ulos perinnöstään.
Niin olisi syytä yhä useampien tajuta ajoissa tehdä. - Käytät säännön
näin kirjoitti:
Kyse ei ole minun elättämisestä todellakaan, mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi.mukaisesti sanontaa ”…hänen lapsiensa takia…”
Miksi hänen lapsensa ovat sinulla? Jos jäit kirjoitti:
erossa puille paljaille, olet ollut sitä jo avioon mennessäsikin.
Tienataksesiko liiton solmit?
Kenellekään ei muuten pitäisi olla yllätys, että fiksut appivanhemmat tekevät testamentin, jolla sulkevat lastensa puolisot ulos perinnöstään.
Niin olisi syytä yhä useampien tajuta ajoissa tehdä.Asiantuntematon kommentti!
Ap:llä on kolme alle 10-vuotista lasta hoidettavanaan. "Minä hoidan lapsia ilman latinlatia ja olen 4 seinän sisällä."
Jos perheen varallisuus on avioliiton aikana kohentunut, se on tapahtunut myös ap:n ansiosta, vaikka tulot olisivat kertyneet aviomiehelle. Mahdollisesta avioehdosta huolimatta on kohtuullista, että ap:kin saa tällaisesta varallisuudesta osansa. Tämän mahdollistaa AL 103 b §:n nojalla tehtävä osituksen sovittelu. Sovittelussa avio-oikeudesta vapaata omaisuutta voidaan katsoa avio-oikeuden alaiseksi omaisuudeksi (ei kuitenkaan testamenttimääräyksen perusteella avio-oikeudesta vapaata omaisuutta).
AL 103 b §
"Ositusta voidaan sovitella, jos ositus muutoin johtaisi kohtuuttomaan lopputulokseen taikka siihen, että toinen puoliso saisi perusteettomasti taloudellista etua. Osituksen sovittelua harkittaessa on otettava erityisesti huomioon avioliiton kestoaika, puolisoiden toiminta yhteisen talouden hyväksi ja omaisuuden kartuttamiseksi ja säilyttämiseksi sekä muut näihin verrattavat puolisoiden taloutta koskevat seikat.
Ositusta soviteltaessa voidaan määrätä:
/... /
3) että omaisuus, johon toisella puolisolla ei avioehtosopimuksen nojalla ole avio- oikeutta, on omaisuuden osituksessa kokonaan tai osaksi oleva omaisuutta, johon toisella puolisolla on avio-oikeus.
Osituksen sovittelua koskeva vaatimus voidaan tehdä joko osituksessa tai osituksen jälkeen. Kun sovitteluvaatimus tehdään osituksen jälkeen, on noudatettava, mitä osituksen moitteesta ja osituksen pätemättömäksi julistamisesta on voimassa."- Mistä päätellen
nix_nax kirjoitti:
Asiantuntematon kommentti!
Ap:llä on kolme alle 10-vuotista lasta hoidettavanaan. "Minä hoidan lapsia ilman latinlatia ja olen 4 seinän sisällä."
Jos perheen varallisuus on avioliiton aikana kohentunut, se on tapahtunut myös ap:n ansiosta, vaikka tulot olisivat kertyneet aviomiehelle. Mahdollisesta avioehdosta huolimatta on kohtuullista, että ap:kin saa tällaisesta varallisuudesta osansa. Tämän mahdollistaa AL 103 b §:n nojalla tehtävä osituksen sovittelu. Sovittelussa avio-oikeudesta vapaata omaisuutta voidaan katsoa avio-oikeuden alaiseksi omaisuudeksi (ei kuitenkaan testamenttimääräyksen perusteella avio-oikeudesta vapaata omaisuutta).
AL 103 b §
"Ositusta voidaan sovitella, jos ositus muutoin johtaisi kohtuuttomaan lopputulokseen taikka siihen, että toinen puoliso saisi perusteettomasti taloudellista etua. Osituksen sovittelua harkittaessa on otettava erityisesti huomioon avioliiton kestoaika, puolisoiden toiminta yhteisen talouden hyväksi ja omaisuuden kartuttamiseksi ja säilyttämiseksi sekä muut näihin verrattavat puolisoiden taloutta koskevat seikat.
Ositusta soviteltaessa voidaan määrätä:
/... /
3) että omaisuus, johon toisella puolisolla ei avioehtosopimuksen nojalla ole avio- oikeutta, on omaisuuden osituksessa kokonaan tai osaksi oleva omaisuutta, johon toisella puolisolla on avio-oikeus.
Osituksen sovittelua koskeva vaatimus voidaan tehdä joko osituksessa tai osituksen jälkeen. Kun sovitteluvaatimus tehdään osituksen jälkeen, on noudatettava, mitä osituksen moitteesta ja osituksen pätemättömäksi julistamisesta on voimassa."ap ja puutpaljaat sama henkilö??
- yh.
veruska* kirjoitti:
Ja lapsilisät yksinhuoltajakorotuksineen.
- emilia*
näin kirjoitti:
Kyse ei ole minun elättämisestä todellakaan, mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi."Talo suljettu vaimolta pois"
"Talo rahat meni puoleksi."
Siis kumminpäin?
"Muutaman sadan elarit/lapsi ei kata kaikkia kuluja."
Ei tietenkään kata. Myös sinä vastaat lasten elatuksesta omalta osaltasi.
"Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon"
Myös omien lastesi vuoksi olet hankkinut isomman asunnon. Voit käyttää täysin oman järkeä ja harkintaa siihen, miten ison ja kuinka kalliin asunnon olet hankkinut. Jos olet hankkinut tuloihisi nähden liian suuren/kalliin asunnon, niin vaihda pienempään. - ÄläOleAHne
näin kirjoitti:
Kyse ei ole minun elättämisestä todellakaan, mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi."mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi. "
Eli sait osuutesi pesästä, talorahoista puolet. Elareitten ei tulekaan kattaa kaikkia kuluja. Puolet kuluista sen jälkeen kun lapsilisät on niistä vähennetty kuuluu SINUN maksettaviksesti. Yllättävää, eikö?
Koko ongelma ratkeaa helpoiten kun annat HÄNEN lapsensa hänelle takaisin, mitä sinä HÄNEN lastensa kanssa oiken asut? Maksat sitten vain elarit ja kaikki ovat tyytyväisiä. - naisetovatahneita
ÄläOleAHne kirjoitti:
"mielestäni muutaman sadan elarit(lapsi, ei kata kaikkia kuluja.Hän lapsiensahan takia olen hankkinut ison asunnon. Talo rahat meni puoleksi. "
Eli sait osuutesi pesästä, talorahoista puolet. Elareitten ei tulekaan kattaa kaikkia kuluja. Puolet kuluista sen jälkeen kun lapsilisät on niistä vähennetty kuuluu SINUN maksettaviksesti. Yllättävää, eikö?
Koko ongelma ratkeaa helpoiten kun annat HÄNEN lapsensa hänelle takaisin, mitä sinä HÄNEN lastensa kanssa oiken asut? Maksat sitten vain elarit ja kaikki ovat tyytyväisiä.Naisilla on perinteisesti se käsitys, että eron jälkeenkin miehen pitää heidät elättää. Lapsista on elatusvelvolisuus, kuten myös puolisosta avioliiton aikana. Avioeroon aikuisten välinen suhde päättyy. Tämä on monelle liian vaikea asia ymmärrtää.
- TuuliaN79
Anteeksi, mutta kuulostat aivan äidiltäni.. hänkin mielestään teki lapset miehelle ja olisi täten korvauksia meistä vaatimassa, isäni kuoleman jälkeen ;)
Ei exäsi ole velvollinen tosiaan makselemaan mitään uutta asuntoasi varten! Olet ilmeisesti saanut puolet talostanne?
Miksi et anna näitä "hänen lapsiaan" sitten isälleen? :) niin elareita et silloin saisi etkä lapsilisiä korotuksineen.. kröhöm. Mutta voisit asua halvemmin ja pienemmässä asunnossa.. tosin ennekin on lapset mahtuneet pienempiinkin tiloihin, ei tarvita ökytiloja kasvaakseen..
Kumma kun joillekin avioliitto nähdään tosiaan "tienaamisena". Järkkyä.. Ei exän halpa asuminen ja velattomuus kuulu sinulle enää mitenkään. Hänen kortit ovat paremmat ja lapsien kannalta olisi varmaan parempi asua siellä, mikäli kiva talo maineen on? Mietippä sitä vaihtoehtoa..
Itse asumuserossa harkinta-ajalla ja 3 lasta jäi miehelleni. Toki vierailen siellä ja he myös luonani. Yhdessä vaivoin hankittua ja mieheni remppaamaa taloa en soisi eromme vuoksi lapsilta vietävän! Asun mukavasti vuokralla nyt ja maallinen mammona riittää hyvin, kun lapsille ne ylimääräiset rahat menee meidän kuoltua sitten.. niin miksi yrittäisin kupata exääni heidän varjollaan? Jotkut menee rakkaudesta naimisiin ja kun se loppuu niin se loppuu. On tullut edes täytettyä se "tehtävä" eli ne lapset.. joiden etua ap voisi miettiä myös kohdallaan.. :)- ...........
"Yhdessä vaivoin hankittua ja mieheni remppaamaa taloa en soisi eromme vuoksi lapsilta vietävä"
"lapsille ne ylimääräiset rahat menee meidän kuoltua sitten.."
Sitten kun miehesi kuolee, hän saattaa olla solminut uuden liiton (jos toisenkin) ja vähintään puolet talosta on uuden vaimon. Tai miehesi jostain syystä joutuu muutenkin myymään talon. Vaadi talosta osuutta itsellesi. - uusionni.37
........... kirjoitti:
"Yhdessä vaivoin hankittua ja mieheni remppaamaa taloa en soisi eromme vuoksi lapsilta vietävä"
Sitten kun miehesi kuolee, hän saattaa olla solminut uuden liiton (jos toisenkin) ja vähintään puolet talosta on uuden vaimon. Tai miehesi jostain syystä joutuu muutenkin myymään talon. Vaadi talosta osuutta itsellesi.Just, ja hän voi vielä tehdä lisää lapsiakin, niin sillon jakajia on enempi, kun hän kuolee.
- uusrakas
Oletteko sitte ollenkaan tehneet ositusta, ositus kannattaa aina tehdä ja mahdollisimman äkkiä, jos sen jättää myöhempään niin sillon se maksaa jo, kun joutuu kaivamaan esiin eron aikaisia asioita.
Jos, kuitenkin jompikumpi löytää uuden rakkauden niin helpompi alkaa puhtaalta pöydältä kun ositus on selvä. - inez.
TuuliaN79 - älä ole turhan sinisilmäinen. Mikään ei estä lapsiasi ja ex-miestäsi asumasta talossa, JOS saat siitä itsellesi kuuluvan osuuden osituksessa. Se ei ole kuppaamista, vaan oikeudenmukaista ja viisastakin. Kaikkia munia ei kannata sijoittaa yhteen koriin. Kun lasten perintö hajautetaan kahteen osaan, se on riskittömämpää. Muuten siinä voi tosiaan käydä niin, ettei mitään "ylimääräisiä" rahoja lapsillenne jää ollenkaan, jos jätät kaiken exän varaan.
- eipoijje
inez. kirjoitti:
TuuliaN79 - älä ole turhan sinisilmäinen. Mikään ei estä lapsiasi ja ex-miestäsi asumasta talossa, JOS saat siitä itsellesi kuuluvan osuuden osituksessa. Se ei ole kuppaamista, vaan oikeudenmukaista ja viisastakin. Kaikkia munia ei kannata sijoittaa yhteen koriin. Kun lasten perintö hajautetaan kahteen osaan, se on riskittömämpää. Muuten siinä voi tosiaan käydä niin, ettei mitään "ylimääräisiä" rahoja lapsillenne jää ollenkaan, jos jätät kaiken exän varaan.
Minä en naisena tohtisi ottaa mitään osaa talosta,kun mies ja lapset kerta asuvat siellä. Sehän olisi sama,kuin lapsilta veisi pois omaisuutta. Ei lapsilta mitään kannata ottaa pois.
- perivathan
uusrakas kirjoitti:
Oletteko sitte ollenkaan tehneet ositusta, ositus kannattaa aina tehdä ja mahdollisimman äkkiä, jos sen jättää myöhempään niin sillon se maksaa jo, kun joutuu kaivamaan esiin eron aikaisia asioita.
Jos, kuitenkin jompikumpi löytää uuden rakkauden niin helpompi alkaa puhtaalta pöydältä kun ositus on selvä.Ositus kannattaa jättää tekemättä, kun se koskee mitä suurimmassa määrin myös lapsia. Antaa lapsien omaisuuden olla ja asua miehen kanssa talossaan. Periväthän lapset lopunperin sen talon joskus.
- lapsiltpois
........... kirjoitti:
Sitten kun miehesi kuolee, hän saattaa olla solminut uuden liiton (jos toisenkin) ja vähintään puolet talosta on uuden vaimon. Tai miehesi jostain syystä joutuu muutenkin myymään talon. Vaadi talosta osuutta itsellesi.Minä luottaisin mieheen ja antaisin hänen asua lasten kanssa omassa talossaan. Suuri epäluottamuslausen alkaa vaatia osuutta lasten asumasta talosta. Lapsilta se vain olisi pois.
- erkki
eipoijje kirjoitti:
Minä en naisena tohtisi ottaa mitään osaa talosta,kun mies ja lapset kerta asuvat siellä. Sehän olisi sama,kuin lapsilta veisi pois omaisuutta. Ei lapsilta mitään kannata ottaa pois.
Voi voi! Vai lapsilta pois omaisuutta! Se omaisuus kun EI ole lasten, vaan vanhempien. Kyllä lapset sen sitten aikanaa vanhemmilta perivät.
- erkki
perivathan kirjoitti:
Ositus kannattaa jättää tekemättä, kun se koskee mitä suurimmassa määrin myös lapsia. Antaa lapsien omaisuuden olla ja asua miehen kanssa talossaan. Periväthän lapset lopunperin sen talon joskus.
Kaikkea sitä näkeekin! "Antaa lapsien omaisuuden olla ja asua miehen kanssa talossaan." Se omaisuus kuulehan EI ole lasten, se on vanhempien omaisuutta. Ja kuten toteat: "Periväthän lapset lopunperin sen talon joskus." Perivät talon, jos se on olemassa, tai perivät muuta omaisuutta. Se on sen ajan murhe.
- shes-a-lady
Haloo!
Avioehto kannattaa ehdottomasti tehdä, jos puolisoiden varallisuudet poikkeavat suuesti yhteen mennessä ja fiksut vanhemmat toki varmistavat sen, että omaisuus menee täysin oikein omalle lapselle (eikä mahdollisest tämän puolisolle).
On aivan turhaa kadehtia sitä, että toisella menee paremmin... life is not fair, näin se vain valitettavasti menee. Kaikki ei saa lotossa 7 oikein, siksi on vain yritettävä selviytyä mahdollisimman hyvin sillä mitä on eikä haikailla toisten rahojen perään. - inez.
Hä?
Jokainen hoitaa asumiskustannukset eron jälkeen ihan itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Luojan kiitos, että se on mahdollista ilman että ex sekaantuu asiaan!
Exäni asui eron jälkeen pitkään entisessä kodissamme, johon hänellä ei ollut varaa. Ja sen perusteella yritti oikeudessa kusettaa elatusmaksujen maksamisessa. Asumiskustannuksethan ovat niitä lähes ainoita, jotka otetaan huomioon kumpaisenkin kykyyn huolehtia lapsen elatuksesta ja elatusmaksujen suuruutta laskettaessa. Tarkemmin KOHTUULLISET asumismenot otetaan huomioon.
Asuntoa, jossa asuu ei tarvitse omistaa. Vuokra-asunto on paras, ja hätätapauksessa siihen saa asumistukeakin. Koska exäsi asuu velattomassa talossa, hänen asumiskustannukset ovat varmaankin huomattavasti pienemmät kuin "kohtuulliset". Joten se on tai sen pitäisi olla elatusmaksuissa huomioitu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840