Hei.
Ostin juuri Opel Astra 1,7 TD -96, ajettu 280tkm. Auto käynnistyy huonosti, starttimoottoria pitää pyörittää pitkään ja välillä kahteen otteeseen ennen kuin auto starttaa. Käynnistyessään päästää sankan savupilven, vaikka muuten ei savuta yhtään. Vaihdoin hehkutulpat, mutta ei auttanut yhtään - hehkutus toimii kuitenkin normaalisti. Mulla on 65Ah:n akku, joka tuntuu aina välillä väsyvän pitkään starttaamiseen. Osaako kukaan sanoa, voiko ongelma johtua liian heikosta akusta, eli siitä että hehkutulpat eivät kuumenisi tarpeeksi ja käynnistyminen ei onnistuisi sen vuoksi?
käynnistysongelma
8
2389
Vastaukset
- Kasper
tuossa säädettävät venttiilit, tuo oire kun viittaisi pakoventtiilien kantamiseen.
- 1.9d
Tai sitten imuventtiilien, edellyttäen ettei tosiaan ole ns hydraulisia nostimia.
Kokemukseni mukaan dsl:eistä yleensä kyllä kantaa imuvenat, ei pako.
- Sama vika
Mulla oli sama vika 97 vuoden tdi vectrassa ja loppujen kopuksi ei enään lähtenyt käyntiin.Metro autossa vaihdettiin jotain ruiskun suuttimia sun muuta sälää,remppa maksoi 500 euroo,mutta auto toimi kuin unelma sen jälkeen kunnes sen myin pois!
- diesel
veikkaisin suutinta, joka ei toimi kunnolla. Eli laskee sammuttamisen jälkeen dieseliä pyttyyn ja samalla ilmaa tulee polttoaineputkiin. myöskin muu vuoto aiheuttaa huonoa käynnistymistä.
- Kasper
auto roikkaan vaikkapa tunniksi ja kokeile sitten. Jos lähtee hyvin ja savuttelematta, niin yhä edelleen tarjoan viaksi tuota pakoventtiilien kantamista, nyt jo lähes varmana.
- pannu
mites korjataa jos pakoventtiilit kantaa
- Kasper
pannu kirjoitti:
mites korjataa jos pakoventtiilit kantaa
auto venttiilien säätöön tai säädetään itse.
- Jute
itsellä aj.300tkm. Sama vika ja pahentunut koko ajan! Uusi akku,hehkut vaihdettu,suuttimet tarkastettu ja paluu putket vaihdettu! Paikallisella korjaamolla ekspertti kehui syöttöpumpun akselin olevan väljä ja hörivän sieltä ilmaa,akselin ympärystä on märkä ja tyhjäkäynti muuttuu kun akselia painattaa sivuttain! On kait olemassa jotain korjaus sarjoja,mutta en oo vielä ehtiny perehtyyn.
Jos löydät vian,viitsitkö ilmotella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?912417Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511183Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755105Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss493122Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082859Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132408Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie472164Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191965