Joo elikkäs olen hankkimassa uudemman korista(92-2000) Pontiacia. Kertokaas vähän faktaa näistä kasikoneisista, eli paljonko n.keskikulutus? tyyppivikoja? Kalliita/halpoja osia jne? entäs helpot virityskonstit? Pystyykö ajamaan talvella? Olen aikaisemmin omistanut vain euroautoja niin ei nämä jenkkitiedot vielä ole hallussa! Suurkiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista!!!
Kaivataan tietoa Trans-Am:sta
3
889
Vastaukset
- Grand Prix GT
Korimalli vaihtui modernimpaan 1993, ja tuolloin moottoriksi tuli noin 300-heppainen LT-1, jota käytettiin myös Corvetessa. Uudempi moottori LS-1 tuli käyttöön muistaakseni 1998. Tuolloin ilmestyi myös uusin korimalli. Tehoa tuli myös jonkin verran lisää ja kulutus laski. Koneet eivät ole mitään pahoja bensasyöppöjä ottaen huomioon massiivisen iskutilavuuden 5,7 litraa, sekä käsittämättömän vääntöreservin. Esimerkiksi LS-1:llä varustettu Trans-am nykäisee nollasta sataan hivenen päälle viidessä sekunnissa. Osia on malliin runsaasti tarjolla ja osavalmistajia on lukuisia. Viritysosapuolella tilanne on todella hyvä. Harvaan autoon saa yhtä paljon palikkaa. Toisaalta tehoreserviä Trans-amin pannuissa myös riittää melkoisesti. Yli 400 heppaa saadaan muutamalla osalla. Hyväksi todettuja yksinkertaisia viritysosia ovat mm. pakoputkistot, pakosarjat, Maf -sensorit, ilmanottojärjestelmät, imusarjat ja nokka-akselit vain muutamia mainitakseni. Viritysosien hinnat ovat jenkkilässä kohtuullisia. Jossain vaiheessa itselläni oli autona sisarmalli Firebird, joka oli kesällä upea auto, mutta talvella oli takavetoisen ongelmat: Perä edellä mutkaan, ja automaatti lyö isompaa pykälää. Kyllä autolla talvellakin pärjää, ja kesällä se on kuin unelma! Suomen teillä harva on niin hölmö, että tulee euro tai japsiautoilla kovistelemaan uusikoriselle Trans-amille, sillä äärimmäisen harva Suomeen rekisteröity auto ylipäätään pääsee samoihin suoritusarvoihin. Tällä hetkellä köröttelen etuvetoisella Grand Prix Gt:llä, jossa on reippaasti kolmatta sataa heppaa. Kesäautoksi haaveena on itsellänikin uusikorinen trans-am targakatolla! Ensimmäinen oma autoni oli euroauto, jonka jälkeen ostin jenkin. Sen jälkeen kaikki autot ovat järjestään olleet jenkkejä. Varo vaan itsellesi voi käydä samoin. ;-)
- Pontiac Firebird Trans Am
Eli etsit 4gen -autoa toisin sanoen ja koko nimihän on Pontiac Firebird Trans Am.
Kaupungissa tuollainen pääsee hyvinkin alle 15L/100km ja on todella raju auto.
Takana ei liikaa tilaa ole kuten ei edellisen sukupolven (Ritari Ässä -korisissakaan), mutta kyllä siellä lapsia kuskaa. Netistä löytyy hakusanoilla paljonkin tietoa noista, joten en jaksa niitä alkaa tähän laittamaan.
- Pasi H
Hei.
Olen itse ollut juuri tuossa vaiheessa kuin sinä ja muutama viikko sitten sain omani. -93 malli mutta ei targa. Auto tuntuu hienolta peliltä ja voimaa on riittävästi vakionakin. Bensankulutusta olen hieman seurannut. Matka-ajossa kun ajan n.sataa kuluu löpöä ehkä 11 litraa. Siis auto on v8 koneella.
terv pasi Seinäjoelta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43384Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263190Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262627Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu732343Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41128