Kertokaa siskot..

Mimu

Mitä mieltä olette miten tärkeä voin olla miesystävälleni kellä on mies samasta/samantapaisesta kulttuurista, elikkä..
Jos mies on väsynyt tai muuten vihainen, hän voi laittaa esim. puhelimen kiinni ja seuraavana aamuna kun kysyn mikä tuli, hän pyytää vain munun unohtaa koko jutun koska hänen mielestä se ei ole niin tärkeä asia että kannattaa alkaa tappelemaan ja mustaamaan meidän välejä sillä. Kyllä joskus asia on näin minunkin mielestä että asioilla on joksus turhaan tapa paisua.. Mutta joskus minulle tulee tunne että hän ei näe tai halua huomata miten puhelimen sulkeminen vaikuttaa minuun(tottakai tulee paha mieli)ja seuraavana päivänä en saa moittia häntä muuten hän sanoo että minun kanssa ei jaksa olla jos aina moitin häntä tai jankutan.. :( Hän sanoo että jos hän näkee että asiaa on turha enempää "pohtia", hänellä on oikeus päättää se molempien puolesta koska hän on mies ja päättää. Ymmärrän hyvin että mieheni kultttuuriin kuuluu että mies on vahvempi naista ja myöskin "päättää" tai määrää(miten asian nyt sanookaan) omaa vaimoa tai tyttöystävää.
Joskus tämä asia vaivaa minua koska pelkään että en ole tärkeä miehelleni kun hän tekee näin.. kertokaa mitä tämä on koska en itsekään tiedä!!??
Muuten miesystäväni on kiltti ja hyvä minulle.
Auttakaa ken osaa!!KIITOS:)

7

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrä

mikä tässä nyt oli ongelma? sekö, että mies laittoi puhelimen kiinni yöksi?

minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä kulttuurisidonnaista. jos minun ei tee mieli jutella kenenkään kanssa, voin hyvin sulkea puhelimen itsekin..

jos kyse on siitä, että mies ei vihapäissään pidä puhelinta auki, voit tietysti yrittää jakaa ongelman hänen kanssaan. kaikki vaan eivät ole halukkaita jakamaan tunteitaan edes tyttöystävänsä kanssa. heille suotakoon sellainen jurotus. jos sen hyväksyminen tekee tiukkaa, voithan aina etsiä itsellesi avaramman persoonan.

• Tyttö24

Minusta tuo kuulostaa suomalaiselta käytökseltä, oikein stereotypiseltä suomalaiselta käytökseltä. Itse en mitään vihaa niin paljon kuin sitä että jos sanon, että "nyt en jaksa riidellä, hyvää yötä" ja suljen puhelimen, toinen soittaa sata kertaa, eikä suostu lopettamaan. Joskus ei vaan jaksa, ja jos tietää puhelun jatkamisen vaan pahentavan tilannetta, en näe siihen syytä.

• Joo
        Tyttö24 kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa suomalaiselta käytökseltä, oikein stereotypiseltä suomalaiselta käytökseltä. Itse en mitään vihaa niin paljon kuin sitä että jos sanon, että "nyt en jaksa riidellä, hyvää yötä" ja suljen puhelimen, toinen soittaa sata kertaa, eikä suostu lopettamaan. Joskus ei vaan jaksa, ja jos tietää puhelun jatkamisen vaan pahentavan tilannetta, en näe siihen syytä.

On tosiaankin hassua, että pidät tuota stereotyyppisenä suomalaisena käytöksenä.

• Tyttö24
        Joo kirjoitti:

On tosiaankin hassua, että pidät tuota stereotyyppisenä suomalaisena käytöksenä.

Suomalaisethan tunnetusti ei ole kovin hyviä kommunikointihommissa. Eli mieluummin ollaan puhumatta vaikeista asioista/asioista yleensä ja harrastetaan riidellessäkin enemmän mykkäkoulua kuin tempperamenttista huutosotaa. Voin tietty olla väärässäkin, mutten ole tavannut ketään joka sanoisi tyypilliseksi suomalaiseksi käytökseksi halukkuutta asioista puhumiseen, vaan enemmänkin täällä vaietaan. Ja huom. tuo ominaisuus on yleensä suomalaisilla miehillä, itse olen nainen ja todella pidän sitä "vikanani" ja huonona puolena ja olen sitä mieltä että puhuminen olisi avain asioiden ratkomiseen.

• Mappe

Se pettää sinua, eikä halua keskustella asiasta, koska luulee, ettet hyväksy toisia naisia.

• muttei tyttöystävää

Ei hänellä ole mitään oikeuksia tyttöystäväänsä. Yleensä ystävällisyys muuten loppuu, kun tämä "oikeus" tulee avioliiton kautta. Susiparina eteenpäin ja pidä kiinni omista oikeuksistasi. Jos eivät kelpaa, niin käske painumaan suolle.

• Sooz82

Mistä maasta se sun miehes on?Mun poikaystävä on jugoslaavi ja ainakin meillä päätetään asioista yhdessä.Poikaystäväni ei ole muslimi vaan kristitty.Olen huomannut,että lähes kaikki muslimimiehet,jotka tunnen,käyttäytyvät tuolla tavalla,että määräävät omaa vaimoaansa,melkeinpä alistavat.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe