ärtynyt paksusuoli

sairasko

Hei

Lääkärit eivät löydä mitään vikaa vaikka joudun joka ainut aamu juosta vessaan.
Maha on muutenkin epävarman oloinen.
Heliko bakteeri on häädetty onnistuneesti.
Olisiko vaivana ärtynyt paksusuoli jota ei tutkimuksissa saada selville.
Mitä kaikkia oireita siihen liittyy ja kuinka selvitä sellaisen vaivan kanssa.

6

9235

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelma

melko vaikea.

Olen ollut tutkimuksissa 2 vuotta sitten ja sisätutkimus tehtiin sekä ylä-että alakautta. Silloin todettiin krooninen vatsalaukun tulehdus ja paksusuolen tulehdus.

Molemmat taudit juoksettavat vessassa ja verta tulee silloin tällöin.

Lääkkeenä käytän Asacol-kapseleita 6 vuorokaudessa
      ja lisäksi Asacol-puikkoja.

Nämä eivät juuri ole auttaneet siihen vessassa juoksemiseen.

Aloin ottamaan Nexium-kapseleita, ne auttoivat.
      Minulla on hapokas vatsalaukku ja nämä kapselit on annettu sitä varten.

Onko sinulle tehty Laktoosi-intoleranssi-testi?
      Jos käytät maitotuotteita ja sinulla on Laktoosi-intoleranssi, niin se todella juoksettaa myös vessassa.

• täti

se on kuulemma nykyään ärtynyt suoli eikä ärtynyt paksusuoli...koska ne kivut yms ulottuu muuallekin.

Itse olin lääkärissä pitkittyneiden mahavaivojen takia. Kaikki mahdolliset testit keliakiasta bakteereihin yms tehtiin, mitään ei löytynyt. Eli tehtiin se poissulkudiagnoosi, ärtynyt paksusuoli. Lääkäri suositteli ostamaan Viviscal-jauhetta. Mitä sontaa!! Pieruja vain lisää..Muutenkin ne lääkärin määräämät synteettiset aineet harvoin oikeasti tehoaa. ne poistaa ehkä oirilua, muttei itse syytä.

Aloin ottaa itse selvää asioista. Ärt. suolihan johtuu yleensä siitä että limakalvot ovat syystä tai toisesta rappeutuneet. Minulla mahd. syitä oli vahvojen mausteiden käyttö, liika kahvin juonti, kaljaa ei maha kestänyt, eikä tupakkaa. Lopetin röökaamisen (joskus huppelissa poltan), juon kahvia vain aamuisin, ja vältän texmex-pöperöä, samoin STRESSAAMISTA!! Näillä eväillä ei vielä hurrata..

Tuttavani, joka omistaa luontaistuotepuljun, suositteli tyrniöljykapseleita koska ne vaikuttaa limakalvoihin. Kun olin pari kuukautta popsinut niitä, olin kuin uusi ihminen. Jatkoin puoli vuotta, jonka jälkeen hiljalleen vähensin. Nyt en syö enää mitään valmisteita, ja voin huoletta silloin tällöin syödä tulista ruokaa ja vaikka juoda sikspäkin kaljaa joutumatta vessajuoksulle tasavälein. Ihanaa huomata elävänsä normaalisti!!

Tyrniöljy vaikutti myös ihon hyvinvointiin, kuivuus väheni ja piilolinssit ei tartu silmiin enää samalla tavoin!?

Muista siis syödä kuitupitoista ruokaa, vältä valkojauhojuttuja, turhaa sokeria, uppopaistettua ruokaa, ja huonoja rasvoja. Liikunta on todella tehokas pitämään yllä myös suoliston hyvinvointia. Tsemppiä!

• täti

viviscalhan on se hiuksenkasvujuttu..heh!

• Minä

Kuinka pian tyrniöljykapselit alkoivat vaikutaa??
        Odotan liian jännittyneenä oireiden helpottamisata, mikä antaisi kummasti potkua parantumiseen.

• kiiki 62

Tervehdys !

Olen kärsinyt koko ikäni vatsavaivoista.Viimeksi kuluneen vuoden aikana olen ollut todella väsynyt ja stressaantunut. Ollut kaikenlaista vastoin käymistä. Siihen liittyen vatsakipua ja uni ongelmia.Minulle tehtiin molemmat tähystykset. Ja selvisi että jatkuvan turvotuksen ja huonon olon syy on pallea tyrä ja vatsakalvon tulehdus. En tule toimeen ilman vatsansuoja lääkettä ja kipulääkettä, Tällä hetkellä syön aamuin illoin somacia ja tarvittaessa litalginia kipuun. Suoli toimii miten sattuu siihen on agiogur rakeet.Koepalojen tulokset tulevat kolmen viikon päästä.Suositeltavaa olisi että painoa saisi tiputettua muutaman kilon. En ole varsinaisesti ylipainoinen hieman pyöreä.Minua kiinnostaisi luontaistuote mikä auttaisi vatsakipuun.En käytä alkoholia. Kahvia juon yhden kupillisen päivässä. Aamulla syön puuron tyhjään vatsaan. Tupakasta olen päässyt pikku hiljaa vähemmälle.Tiedän että pitää lopettaa kokonaan. Vaivat ovat todella elämän laatua heikentäviä.Lääkäri sanoi että jos ruokavalio ei auta. Sitten leikataan !

• jooooooooooooooo
        kiiki 62 kirjoitti:

Tervehdys !

Olen kärsinyt koko ikäni vatsavaivoista.Viimeksi kuluneen vuoden aikana olen ollut todella väsynyt ja stressaantunut. Ollut kaikenlaista vastoin käymistä. Siihen liittyen vatsakipua ja uni ongelmia.Minulle tehtiin molemmat tähystykset. Ja selvisi että jatkuvan turvotuksen ja huonon olon syy on pallea tyrä ja vatsakalvon tulehdus. En tule toimeen ilman vatsansuoja lääkettä ja kipulääkettä, Tällä hetkellä syön aamuin illoin somacia ja tarvittaessa litalginia kipuun. Suoli toimii miten sattuu siihen on agiogur rakeet.Koepalojen tulokset tulevat kolmen viikon päästä.Suositeltavaa olisi että painoa saisi tiputettua muutaman kilon. En ole varsinaisesti ylipainoinen hieman pyöreä.Minua kiinnostaisi luontaistuote mikä auttaisi vatsakipuun.En käytä alkoholia. Kahvia juon yhden kupillisen päivässä. Aamulla syön puuron tyhjään vatsaan. Tupakasta olen päässyt pikku hiljaa vähemmälle.Tiedän että pitää lopettaa kokonaan. Vaivat ovat todella elämän laatua heikentäviä.Lääkäri sanoi että jos ruokavalio ei auta. Sitten leikataan !

Kuuluuko ärtyneeseen suoleen sellainen vaiva että välillä on kylmä sekä kuuma että vaihtelee, ja hikoilu? minulla normaali lämpö 36,6 niin se on korkeimmillaan olu 37 kuulostaako siihen kuuluvalta oireelta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4783
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      7
      3443
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2679
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      81
      2403
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1188
    Aihe