Minulla on tosi vinot hampaat ja leuka väärässä asennossa, alaleuka taaksepäin, jonotan hoitoon jolloin laitetaan raudat ja myöhemmin alaleuan leikkaus. Mutta nyt mietityttää kun aiempien vaivojen lisäksi on muitakin juttuja, johtuukohan ne myös hapaiden ja leuan virheistä. Eli korvissa napsuu ja kaikuu silloin tällöin ja joskus myös kurkkua kramppaa, ihan kuin kuristuisi, silloin kun tätä tapahtuu, niin leuat on myös aikas jäykkänä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, tietoa kiitos.
vikaa leuassa ja hampaissa
2
662
Vastaukset
- MPee
Ihmisen purentaelin on laaja ja monimutkainen systeemi. Siihen eivät kuulu pelkästään hampaat ja leuat, vaan myös kieli ja muut ympäröivät kudokset: kasvolihakset, kaulalihakset, ohimot. Purentaongelmaiset huomaavat kipeytymistä jopa hartioissa ja yläselän lihaksissa ja monesti purentavaivat aiheuttavat myös päänsärkyä. Tästä laajuudesata ja monimutkaisuudesta johtuen myös oireita on lukuisia.
Korvissasi saattaa naksua siksi, että leukanivel, joka sijaitsee korvakäytävän etupuolella, paukkuu. Tämä nivelen naksuna kuuluu helposti omiin korviin, vaikka ulkopuoliset eivät sitä yleensä kuulekaan. Purentavioissa on aika yleistä, että leukanivel naksuu ja jumittaa, koska leuat ovat epäedullisessa asennossa eivätkä toimi kuten pitäisi. Sama purentaongelma saattaa hyvinkin olla syynä kurkun kramppaamiseen. Purentalihakset kramppaavat helposti purentavikojen yhteydessä, sillä ne joutuvat epänormaalin jännityksen alaisiksi ja näitä purentaan osallistuvia lihaksi on myös kaulan alueella. - Buffy
Minä olen myös havainnut itselläni mainitsemiasi vaivoja, korvissa napsuu jne. Puren öisin hampaitani, joten luulen sen johtuvan siitä, koska toisinaan aamuisin leukani ovat jäykät ja kipeät sekä päätä saattaa myös jomottaa. Varasin juuri hammaslääkäriajan, toivottavasti jotenkin saan loppumaan tuon narskuttelun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1912471Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä711222Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1785141Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353770Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963584Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss523218Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092924Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132558Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie562200Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191995