Oma vika?

äMMä

Viime öisiä tapahtumia:

Mies oli kavereidensa kanssa istumassa iltaa ja vetikin oikein kunnon "lärvit". Minä olin flunssaisen lapsen (1-v) kanssa kotona (itsekin kipeänä). Mies tuli kapakoiden sulkemisen jälkeen kotiin ja meni kiltisti sohvalle laittamalleni pedille nukkumaan (Kärsin itse unihäiriöistä ja en pysty nukkumaan, jos känninen kuorsaa vieressä). Puoli kuuden aikaan heräsin miehen mölinään. Mies siis krapulaisena huontovointisena pitää sellaista ihmeen mölinää (tosi ärsyttävää). Hermostuin, koska tyttö heräisi aivan varmasti herkemmän unen vaiheessa kuuden maissa erikoiseen ääneen, eikä kävisi enää uudestaan nukkumaan. Siispä suunnistin olohuoneeseen pyytämään ukolta, että siirtyisi vaikka pesuhuoneeseen mölisemään. Pesuhuone oli luonnollinen vaihtoehto siinäkin mielessä, että tuota mölinää seuraa aina oksentelu... Etsin jo patjankin valmiiksi. Suunnistin itse takaisin nukkumaan, mutta mitään ei kuitenkaan pyynnöistä huolimatta tapahtunut (paitsi että "mölinä" jatkui). Siinä vaiheessa alkoi miehen touhut ärsyttämään jo kovasti ja palasin, tällä kertaa nalkuttamaan, asiasta. Vaihtoehdoksi annoin ulkoilun raikkaassa aamuilmassa. Eipä se ukko siitä sen enempää hievahtanut, kuin potkaisi minua "ohimennen" täysillä lonkkaan. Oma vikako? Ei tämä ensimmäinen kerta ollut, mutta harvoin näitä tapahtuu (kerran tai pari vuodessa). Taustatiedoista, että kyseessä on ihan hyvin koulutettu aikuinen mies, mukavana seuramiehena laajalti tunnetaan.

Muutenkin mies on nykyisin oikein empaattisuuden perikuva. Eilenkin väitti minun "esittävän" sairasta, kun makasin flunssaisena vaatteet päällä kahden peiton alla sängyssä yhä palellen. Samantyyppinen tapaus tuli nyt mieleen lapsen odotusajaltakin. Kärsin varhaisilla viikoilla supisteluista ja lääkäri kielsi kaikki vähänkin rankemmat kotityöt (kuten imurointi). Kun pyysin miestä viikonloppuna imuroimaan, hän tokaisi, että menisin sairaalaan, jos en pysty mitään tekemään. No seuraavalla viikolla sinne sairaalaan sitten jouduinkin (miehen iloksi?)...

9

1474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äMMä

tuota oma vika(?) ajatusta. Kun minusta tuntuu, että aina nalkuttamalla provosoin miehen riehumaan. En kuitenkaan osaa olla nalkuttamattakaan, kun jostain kunnolla hermostun. Ja suotta en nalkuta, kyllä siihen aina todellinen syy löytyy (ja niitähän meidän perheessä on). Tuntuu vain niin turhauttavalta olla aikuisen miehen äiti (ja turhautuneisuuttani nalkutan: aina saa olla samoista asioista huomauttamassa). Minkäänlaista oma-aloitteisuutta ja vastuuta perheestä ei mieheltä nykyisin löydy. Tulee ja menee vain kuinka itse lystää.

• Jorma Suonikas

Luuleeko joku vielä nykypäivänä että ois joku syy olemassa että toista sais pahoinpidellä potkimalla ja lyömällä?

• Emmi

Et kirjoittaisi tänne, ellet jo itse tietäisi totuutta. Kaipaat vain vahvistusta tunteillesi. Kyllä, miehesi tekee väärin. Kenelläkään ei ole oikeutta potkaista tai lyödä sinua, ei edes nalkutuksen takia.

Asialle on tehtävä jotain ennen kuin menetät lopunkin itsekunnioituksesi. Alat jo epäilemään vian olevan sinussa, kuten väkivallan uhrit usein tekevät. Täysin turhaan!

Sinun on tehtävä asioille jotain, koska mies ei varmasti muutu itsekseen. Tilannehan on juuri sellainen kuin hän haluaa. Hän saa mennä ja riehua miten vain ja kotona odottaa väkivallalla nöyräksi peloteltu vaimo, joka kuvittelee ansaitsevansa lyöntejä kun pyytää miestä olemaan aikuinen ja ottamaan vastuuta.

Hae siis apua vielä kun jaksat. Vaadi miestä terapiaan, jos hän toivoo teidän suhteellenne tulevaisuutta. Mene yksin jos hän ei suostu mukaan. Kerro sukulaisille ja ystäville. PUHU! Niin kauan kun piilottelet miehen tekoja mahdollistat tilanteen jatkumisen. Olen varma että perheesi ja ystäväsi ovat tässä sinun puolellasi ja tukenasi. Ehkä mies ei uskalla enää jatkaa väkivaltaa, kun tietää asioiden tulevan tuttavapiirinne tietoon.

Älä hyväksy tilannetta! Jos et enää välitä itsestäsi, niin lapsesi takia. Haluatko hänen kasvavan väkivaltaisessa ilmapiirissä? Tiedätkö millaisia traumoja lapsi saa, kun näkee isin lyövän äitiä?

• taina

Että nalkutukseen ei ole tiettävästi kukaan vielä kuollut.

• ...atana
        taina kirjoitti:

Että nalkutukseen ei ole tiettävästi kukaan vielä kuollut.

Väärin!
        Nalkutukseen kuolee vuosittain monia naisia. Itsekkin olen ollut vähällä tappaa eukon kun alkaa vaahtoamaan!

• Pupu
        ...atana kirjoitti:

Väärin!
        Nalkutukseen kuolee vuosittain monia naisia. Itsekkin olen ollut vähällä tappaa eukon kun alkaa vaahtoamaan!

Säälittävää, että miehestä ei muuhun ole. Kun verbaalinen lahjakkuus loppuu, niin otetaan nyrkit avuksi.

Opettele ensin vaikka lukemaan ja kirjoittamaan, EHKÄ sitten Sinulla on mahdollisuuksia pärjätä vaimollesi.
        ...Huomaa: EHKÄ...

• ...atana
        Pupu kirjoitti:

Säälittävää, että miehestä ei muuhun ole. Kun verbaalinen lahjakkuus loppuu, niin otetaan nyrkit avuksi.

Opettele ensin vaikka lukemaan ja kirjoittamaan, EHKÄ sitten Sinulla on mahdollisuuksia pärjätä vaimollesi.
        ...Huomaa: EHKÄ...

Jos sun käsitys verbaalisesta lahjakkuudesta on "Pupu" ja "Tuppimuna" niin taidanpa jättää kurssit väliin ja lähteä pieksemään eukkoa!

Voimaa ja menestystä sulle!

• miina

Tämä on taas tyyppiesimerkki äidin paapomasta kultapojusta. Ei arvosta muuta naista kuin äitiänsä. Ei pidä omaa perhettään näköjään missään arvossa. Oikea MIES ei tulisi ja menisi kuin lystäisi, jos on pieni lapsi perheessä. Kasvatettu huolehtimaan vain omista tarpeistaan.

Kaikkien pienien poikien äidit: älkää passatko poikaanne piloille ja opettakaa ottamaan vastuuta elämästä ja huomioimaan toisia ihmisiä.

• minä vain täältä.

Tosi kamalaa että se mies potkaisi sua. Varmaan tuntui hirveältä tuollainen. Aivan kamalalta tuntuu lukeakin tuollaista että joku potkasee naista. Mä en osaa oikein mitenkään sua lohduttaa ja neuvoa, koska jotenkin lyö tyhjää nyt, sillä en todella voi tajuta miksi sen piti potkia ja olla ilkeä sulle. Kunpa sun ei tarvitsisi olla tollasen kanssa, sitä mä hartaimmin sulle toivon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3771
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3364
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2968
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2820
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1828
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      83
      1816
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1659
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1597
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1579
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1564
    Aihe