Voiko naisiin luottaa?

Pettynyt mies

Pelkkien kokemusteni perusteella jos vetäisin johtopäätöksiä naisten luotettavuudesta, niin lopullinen mielipiteeni olisi äärimmäisen tyly. Myönnän että monet kokemukseni perustuvat yhden illan juttuihin ja baarireissuihin, mutta olen törmännnyt niin käsittämättömän moneen naiseen, jotka eivät tiedä mitä yksiavioisuus merkitsee. Jos ei sänkyyn hypätä, niin silti flirttaillaan ja lirkutellaan joka toisen miehen kanssa. Varmaan lähemmäksi kymmenen naista on pettänyt poikaystäväänsä minun kanssani (parisuhde on selvinnyt minulle vasta jälkikäteen).

Vähän aikaa sitten selvisi että jopa exäni oli tehnyt selkäni takana vaikka mitä, ainakin räikeää flirttailua on harrastanut, ei yllättäisi jos jotain muutakin olisi tehnyt. Nyt olen törmännyt välillä sen saman exäni hyvään ystävään, koska asumme lähellä toisiamme ja hän puolestaan "seurustelee" naimisissa olevan miehen kanssa. Pari viikkoa sitten törmäsin baarissa todella pitkästä aikaa naiseen (n.30v), joka vaikutti mahdolliselta seurustelukumppanilta. Hän ei harrasta yhden yön suhteita, on todella ystävällinen ja muutenkin fiksun ja empaattisen oloinen nainen. Meillä on juttu luistanut puhelimessa harvinaisen hyvin. Hän kuitenkin kertoi minulle rehellisesti että hänellä on muutama muu mies, joka olisi lähdössä hänen kanssaan treffeille. Siis pitääkö minun ottaa jokaisen naisen kanssa joku helvetin vuoronumero, että pääsee edes juttelemaan? Minä tapaan potentiaalisen naisen max. kerran kymmenessä vuodessa ja 90% naisista pyörittelee tusinan verran miehiä samaan aikaan ja valitsee sitten parhaimman jos sillä hetkellä huvittaa. Onko tässä maailmassa enää yhtään syvällistä naista, joka on oikeasti kiinnostunut toisesta ihmisestä vai ovatko kaikki naiset niin tottuneita siihen että miehiä pyörii ympärillä niin paljon etteivät enää itsekään tiedä mitä haluavat. Minä luulin että meillä oli jotain ainutlaatuista aluillaan, mutta olinkin vain yksi monesta. Tämäkin nainen oli vielä harras uskovainen.

Tuntuu siltä, että jos haluaa luotettavan naisen, niin pitää etsiä joku rullatuolipotilas, joka ei yksin pääse mihinkään liikkumaan. Jos nainen on edes jokseenkin kaunis ja hyväluonteinen tai ainakin avoin ja iloinen, niin ilmeisesti miehiä on jonoksi asti. Onkohan tässä enää mitään toivoa? En enää kohta voi luottaa kehenkään tässä maailmassa. Miksi edes yrittäisin niin kovasti olla edes hyvä ihminen, kun sitäkään ei kukaan arvosta. Maailma on paha. Naiset ovat pahoja.

29

2509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+19

      Nainen kertoi rehellisesti, että hän on muutaman muunkin kanssa menossa treffeille. Yleisesti ottaen harva on rehellinen. Nainen kertoi sinulle. Ole tyytyväinen tuohon. Ehkä nainen toivoi sinun kertovan oman tilanteensi myös.
      Teitä miehiä on monenlaisia kummallisia pelureita ja sydämen särkijöitä. Naisen pitää suojella sydäntään ennen kun uskaltaa kiintyä ja sitoutua.

      Treffit ei ole lupaus seurustelusta. On ihan ok käydä usean kanssa treffeillä 1-2 alkutreffit, jos käyttäytyy treffeillä asiallisesti ja on rehellinen. Tämän jälkeen olisi syytä päättää kenen kanssa jatkaa.

      Jos sinulla on netissä vielä profiili ja tapailet sitä naista, olet logiikkasi mukaan epäluotettava paha mies.

      • ap.

        Ei minulla ole mitää profiileja missään. Tämä nainen oli vain löytänyt uutta treffiseuraa sen jälkeen kun tapasimme baarissa. Meidän väliset syvälliset keskustelut nyt vain saatuivat tekemään minuun niin suuren vaikutuksen, ettei muut naiset enää pyörineet edes mielessäni. Tiedän ettei treffeillä käynti ole lupaus mistään, mutta jos ihmisellä on samanaikaisesti useita treffikumppaneita, niin siitä saa semmoisen kuvan että on helppo. Se kertoo myös sen ettei ihminen tunne itseään hirveän hyvin, ja sitä mitä haluaa kumppaniltaan, jos treffiseuraa löytää jatkuvalla syötöllä.

        Tulee mieleen se tv-ohjelma Poikamiehelle morsian, kymmenen naista tekee itsensä naurunalaiseksi yrittäen epätoivoisesti iskeä samaa miestä. Voi olla että ajattelen jonkun mielestä tyhmästi, mutta tuommoisesta toiminnasta tulee mieleen jonkinlainen liukuhihna-homma. Olen varma että olisin ollut äärimmäisen vahvoilla kyseisessä "kilpailussa", mutta taidan mieluummin säilyttää itsekunnioitukseni.


      • kuolleen miehen käsi
        ap. kirjoitti:

        Ei minulla ole mitää profiileja missään. Tämä nainen oli vain löytänyt uutta treffiseuraa sen jälkeen kun tapasimme baarissa. Meidän väliset syvälliset keskustelut nyt vain saatuivat tekemään minuun niin suuren vaikutuksen, ettei muut naiset enää pyörineet edes mielessäni. Tiedän ettei treffeillä käynti ole lupaus mistään, mutta jos ihmisellä on samanaikaisesti useita treffikumppaneita, niin siitä saa semmoisen kuvan että on helppo. Se kertoo myös sen ettei ihminen tunne itseään hirveän hyvin, ja sitä mitä haluaa kumppaniltaan, jos treffiseuraa löytää jatkuvalla syötöllä.

        Tulee mieleen se tv-ohjelma Poikamiehelle morsian, kymmenen naista tekee itsensä naurunalaiseksi yrittäen epätoivoisesti iskeä samaa miestä. Voi olla että ajattelen jonkun mielestä tyhmästi, mutta tuommoisesta toiminnasta tulee mieleen jonkinlainen liukuhihna-homma. Olen varma että olisin ollut äärimmäisen vahvoilla kyseisessä "kilpailussa", mutta taidan mieluummin säilyttää itsekunnioitukseni.

        Kun katselet jatkossa ympärillesi niin tulet huomaamaan, että naiset sallivat yleensä itselleen monen ihmisen treffailun/pyörittelyn, mutta harvemmin miehelle (ainakaan jos ovat itse tästä kiinnostuneita).


      • niin???
        kuolleen miehen käsi kirjoitti:

        Kun katselet jatkossa ympärillesi niin tulet huomaamaan, että naiset sallivat yleensä itselleen monen ihmisen treffailun/pyörittelyn, mutta harvemmin miehelle (ainakaan jos ovat itse tästä kiinnostuneita).

        Miehet taas usein sallivat syrjähypyt itselleen, mutta eivät vaimolleen.

        Jokainen valitsee itse, ketä haluaa treffailla. Ei miehen ole pakko hyväksyä naisen monia treffikumppaneita, hän on vapaa etsimään uuden naisen. Tai olemaan etsimättä.


      • kuolleen miehen käsi
        niin??? kirjoitti:

        Miehet taas usein sallivat syrjähypyt itselleen, mutta eivät vaimolleen.

        Jokainen valitsee itse, ketä haluaa treffailla. Ei miehen ole pakko hyväksyä naisen monia treffikumppaneita, hän on vapaa etsimään uuden naisen. Tai olemaan etsimättä.

        "Miehet taas usein sallivat syrjähypyt itselleen, mutta eivät vaimolleen."

        Ja ovatko naiset tässä jotenkin kovin erilaisia? Pettävät naiset varmaan aina hyväksyvät sen jos mies käy kostoksi hoitelemassa jonkun nuoremman ja kauniimman? Joo varmasti.


      • Anonyymi
        kuolleen miehen käsi kirjoitti:

        "Miehet taas usein sallivat syrjähypyt itselleen, mutta eivät vaimolleen."

        Ja ovatko naiset tässä jotenkin kovin erilaisia? Pettävät naiset varmaan aina hyväksyvät sen jos mies käy kostoksi hoitelemassa jonkun nuoremman ja kauniimman? Joo varmasti.

        Tässä unohdetaan se fakta että tää on nykyaikaa. Naiset saavat sekoilla, puukottaa toisiaan sekä miehiä selkään ja heillä on joku oikeus selvitä siitä olan kohautuksin ja vielä uhriutua itse. Jos esim. mies valittaisi naisten lähentelystä tai väkivallasta, olisi hän nössö. Ämmät ja lumput puolestaan saavat tässä nyky-yhteiskunnassa kohdella ja hyväksikäyttää jokaista vastaantulevaa miestä me toon varjolla sekä tuin niin paljon ja paskasti kun huvittaa. Ovathan he se "kauniimpi" puolistko(mistälähtien ja millä saatanan perusteella? Sisäisesti vai ulkoisesti? Onko botox kaunista?)


    • llllll...

      Jos olet tavannut kiinnostavan naisen, älä luovuta. Kerro hänelle mitä aiot, ennenkuin alat rakentaa panssaria.
      Olet itse saanut aikaan epäluottamuksesi monilla suhteillasi, ei se tämän naisen syytä ole.
      Ei tiedä mitä haluaa, kysy ensin häneltä mitä hän haluaa.
      Miehet ovat kysyneet häntä, ei se tarkoita suostumista.
      Yksiavioinen tarkoittaa sitoutumista eliniäksi vain yhteen ihmiseen. Toisin sanoen et omaa viattomuuttasi voi saada takaisin, turha pohtia niin mielettömiä.

    • -sillä sipuli-

      Voi. Paljon enemmän kuin miehiin.

      • poika vain

        ookoo, yllättävä mielipide ja todella loistavat perustelut


    • leelllla

      On meitä toisenkinlaisia naisia, me liikutaan ehkä ihan jossain muualla kuin baareissa. Meille vain ei kelpaa tuollainen joka käy baareissa ja iskee sieltä naisia.

      Itse kiinnostun myös miehestä noin kerran 5 vuodessa, enkä voisi silloin kuvitellakaan tapailevani muita miehiä, joten siinä asiassa ymmärrän sinua. Itselläni ei siis ole tarvetta testata montaa kumppaniehdokasta liukuhihnalta. Kun yksi mies kolahtaa niin se kolahtaa eikä muut miehet kiinnosta. Samaa odotan mieheltä, jos hän ei tunne samoin niin sittenpä voidaan jatkaa erimatkaa.

      • andodanoan

        Ai tuo aloittaja on kaveri joka iskee baareista naisia? Ei kyllä "ihan" tyypilliseltä pelimieheltä mun korviin kuulosta.


      • tjaah...
        andodanoan kirjoitti:

        Ai tuo aloittaja on kaveri joka iskee baareista naisia? Ei kyllä "ihan" tyypilliseltä pelimieheltä mun korviin kuulosta.

        Eipä tuo aloittaja miltään siveydensipuliltakaan vaikuta.

        " Varmaan lähemmäksi kymmenen naista on pettänyt poikaystäväänsä minun kanssani"

        Hän on muhinoinut noin kymmenen varatun naisen kanssa. Pistääkin kysymään kuinka monta seksikumppania sitten yhteensä mahtaa olla, kun varattuja mahtuu mukaan noin suuri määrä. Kyllä hän minusta vaikuttaa kaverilta, joka iskee baarista naisia, varsinkin kun lukee seuraavan lainauksen hänen tekstiään:

        "Myönnän että monet kokemukseni perustuvat yhden illan juttuihin ja baarireissuihin"


      • Il Cavaliere

        Toi tuli mulleki mieleen ku luin AP:n kirjotusta. Ehkä sieltä baarista ei löydy kovin laadukkaita naisia, jos oikean parisuhteen rakentamisen kannalta ajatellaan? Ite ainakin olisin aika epäluulonen aloattaessani suhteen baarista löytämäni naikkosen kanssa.


      • mitä väliä paikalla
        Il Cavaliere kirjoitti:

        Toi tuli mulleki mieleen ku luin AP:n kirjotusta. Ehkä sieltä baarista ei löydy kovin laadukkaita naisia, jos oikean parisuhteen rakentamisen kannalta ajatellaan? Ite ainakin olisin aika epäluulonen aloattaessani suhteen baarista löytämäni naikkosen kanssa.

        Eiköhän suurin osa baarissa kävijöistä ole ihan normaaleja ihmisiä. Miksi se tapaamispaikka olisi erityisen tärkeä? Jos tapaisit tytön vaikkapa kirjastossa, niin et olisi epäluuloinen, mutta jos tapaisit sen saman tytön baarissa, niin hän olisi jotenkin ei-luotettava? Eri asia tietty, jos pitää ihan räkäkännissä hillua. Mutta sitähän voi tehdä vaikka siellä kirjastossakin, kunnes joku tulee ajamaan ulos.


      • Anonyymi

        Puolustelua, totuus on kuitenkin se että nsiset etsii kiiltokuvia kansioonsa. Somekulttuuri on iskenyt, 2 jakoista persoonaa edistävät mm facebook ja instagram. Näissä ollaan jotain muuta mitä oikeasti edustaa, kerätään suosioo ja peukutuksia, oikeassa elämässä ollaan se kuspää kuitenkin.
        Kyllä naisista on tullut enemmin tai vähemmin statuksen perään juoksijoita ja empatian puutteesta kärsiviä elintasohoroja.


    • Absurdi kysymys ottaen huomioon, että naisia on maailmassa enemmän kuin tuntemasi kourallinen. Jos aina tutustuu huonoihin naisiin vois alkaa miettimään oman navan kautta, miksi aina löydän ne tyypit. Mitä itse teen väärin?

      • Anonyymi

        Ne löytyy siksi kun 95% on juuri näitä paskiaisia


    • lifemocker

      eihän se nyt vastakkaisen sukupuolen vika ole jos jollain on huono nais/miesmaku ja tämä itse tekee vääriä valintoja!

    • agönk345jö

      "Naisiin ei voi pieni poikanen luottaa / ne suuren ikävän pieneen sydämeen tuottaa..."

      Kysypä itseltäsi, etsitkö jotain madonnanukkea/ihanne-enkeliä, vai oikeaa ihmistä.

      Jos ensimmäistä, älä turhaan sekaannu naisiin, koska siitä ei seuraa kuin pahaa mieltä molemmille osapuolille - lisää suomi24-itkuvirsiä siitä, kun ette pysty lukemaan toistenne ajatuksia, kommunikoimaan keskenänne, pääsemään ymmärrykseen siitä mikä on suhteessanne sopivaa tai oikein tai välttämätöntä tai kivaa. Tässä tapauksessa kannattaa tyytyä haaveiluun.

      Jos jälkimmäistä, opettele pois tuosta omistushalustasi, avaa silmäsi ja opettele tunnistamaan aikuiset naiset. Mutta muista sitten, että henkisesti aikuinen nainen ei varsinaisesti tarvitse miestä, vaan ryhtyy suhteeseen puhtaasta halusta katsella elämää kumppanin kanssa. Sellainen nainen on nirso, koska odottaa vastaavaa aikuisuutta mieheltä, pärjäisihän hän hyvin yksinkin. Mitä sinulla on annettavanasi?

    • Lady 20vee

      Miehiä on maailmassa niiiin monta erilaista, niinkuin on naisiakin. Ei kannata siis yleistää ;D Nykymaailma on mennyt siihen että seksiä ja seksuaalisuutta tuputetaan joka paikassa ja sitä ihannoidaan. Naiset, niinkuin miehetkin haluavat nuorina viettää railakasta sinkkuelämää, jota sitten muistella kiikustuolissa...sillä YOLO!! (you only live once...) O___o
      Kyllähän mä itsekkin sen nuorena ymmärrän että on ihan kiva vähän revitellä ja vakiintua vasta vähän vanhempana. Ettei sitten ala kaduttaa ettei ole juhlinu tarpeeksi kun on aviomies, 1,7 lasta ja audi takapihalla. Siinä vaiheessa on sitten vähän paha palata niihin nuoruusvuosiin. Kun nuoria tosiaan ollaan vaan kerran ja vanhempanakin ehtii niitä lapsia hankkimaan.

      Mutta tosiaan tommosta käytöstä en ymmärrä ollenkaan, että jos seurustellaan pitää muihin miehiin/naisiin sekaantua. Kun kerran on yhteen menty niin sitä sitten myös ollaan yhdessä ja käyttäydytään sen mukasesti kunnes tulee ero (tai kuolema). Mullakin kaveriporukassa KAIKKI NAISET (ei miehet) baarissa flirttailee muille miehille vaikka heillä olis miesystävät. Okei, ehkä semmonen harmiton flirtti vielä menettelee, mutta raja ylittyy siinä vaiheessa kun meno menee fyysisemmäksi. Eli jos mennään vaikka lähekkäin tanssimaan tai suudellaan. Tuotakin kaverini tekevät.

      Itse seurustelin yli 3 vuotta ja loppuaikoina olin hyvin onneton ja yritin monesti suhteesta lähteä. En nyt tarkemmin rupee tilannetta selittelemään, mutta ei ollut tarpeeksi voimia jättää toista vaikka usein siitä hänelle puhuin. Niihin aikoihin baariin kun menin, pari kertaa tuli tanssittua toisen miehen kanssa. Ihan siitäkin vain tuli omantunnon tuskia. Onneks asiat on täysin erilaiset nyt ja olen tyytyväinen sinkku :))

    • :::::::

      Kunhan pitää jotkut rajat siinä revittelyssä, nähty on ikäihmisiä jotka eivät edes töihin kerinneet ennen 40 ikää, nyt vanhuuseläkkeellä kaduttaa kun on pieni eläke ja katkera mieli.
      Ei ainakaan itseäni kaduta kun elin kurinalaisesti nuorena, kaverit kyllä bailasivat ja ihmettelivät miksei maailma ole heidän toivomansa kaltainen.

    • Tyhjää polemiikkia

      Tasan yhtä paljon kuin miehiinkin.

    • this fucked up world

      Eihän tällaisessa moraalittomassa maailmassa voi luottaa kehenkään muuhun kuin itseensä.
      Nykyisessä markkinatalousjärjestelmässä systeemi suosii ihmisten alhaisimpia ja halveksittavimpia vaistoja, ahneutta, itsekkyyttä, röyhkeyttä. Tämä on mädättänyt moraalin ja oikean sekä väärän eron joten kehenkään ei todellakaan ole enää luottamista, jokainen pettää kenen tahansa jos siitä on jotain etua itselle.

      En tue tällaista järjestelmää joten jälkikasvuja, tulevia veronmaksajia ei meikäläisen taholta tule. Ikäpyramidin perusteella aika moni muukin on tullut samaan johtopäätökseen, työikäisiä on yhä vähemmän ja vähemmän. Poliitikot ovat aivan pihalla syistä ja seurauksista, moraalin ja oikeudenmukaisuuden kohentamisen sijaan yrittävät ratkaista ongelmaa tuontikansalaisilla mutta kuka tällaiseen rappiolaan ja verohelvettiin haluaisi tulla kun parempiakin maita on olemassa.

    • MielumminEI

      Taitaa olla naiset kasvatettu huonosti,
      aina huijausta ja valheita.
      Pitäisi antaa piiskaa.
      Näkisin näin että älä luota,
      edes seurustelukumppaniisi,
      kusettaa se sua kumminkin,
      ennemmin tai myöhemmin

      https://m.youtube.com/watch?v=w9h3VycOXq4

    • naisiin.ei.voi.luottaa
    • lksdfjkdklsfjdlkfs

      Luottaako naiset itsekään toisiin naisiin... naisille jos uskoo salaisuuden niin se ilmeisesti polttelee naisten kieltä niin että se on pakko kakaista ulos...

      • Oletkosinäkin

        Riippuu naisesta - aivan samoin kuin miehestä. Ja yleistäminen on typerää.


    • Anonyymi

      Mikähän siinä on että nainen ei voi suoraselkäisesti tunnustaa ja kertoa välittömästi jos on töpännyt vaan pitää piilotella, vötkyillä, valehdella ja esittää tietämätöntä mutta tässäkin tapauksessa isällinen kuulustelu kaivoi totuuden väistämättä esiin, parikymppinen tytär osoittautui syylliseksi isän luottotyökalun hajoamiseen, mutta ei voinut edes tytär isälleen tunnustaa rikkoneensa sen vaan piti mennä kuulustelun kautta :/

      Nyt tietysti naiset alkaa kaakattamaan että sehän on vain työkalu. No, tuo on 80-luvulta, erikoistyökalu, tarkkuustyökalu eikä ilmeisesti tuota vastaavia enää tehdä vaan nykyvastineet on jotain halpis-kiinanpaskaa eikä kunnolla tehtyjä kuten 80-luvulla. Korvaamaton vahinko!
      Miettikää ennenkuin menette ottamaan (luvatta) käyttöönne miesten vehkeitä, ainakaan vanhempia vehkeitä. Saattaa olla, että uutta vastaavaa ei ole tilalle saatavissa jos sen menette särkemään.

      https://www.youtube.com/watch?v=cdevbZ-YEgw

    • Anonyymi

      "Minä tapaan potentiaalisen naisen max. kerran kymmenessä vuodessa ja 90% naisista pyörittelee tusinan verran miehiä samaan aikaan ja valitsee sitten parhaimman jos sillä hetkellä huvittaa. Onko tässä maailmassa enää yhtään syvällistä naista"

      Maailmassa voi ollakin, mutta Suomessa ei ole, ainakaan tällä hetkellä sinkkuna.

      Nyt kun Suomessa (ja monessa muussakin maassa) on rajat viranomaisten toimesta pakkosuljettu koronavirusepidemian takia, niin sinkkumies on normaaliakin tukalammassa tilanteessa.

      Oma suositukseni: Kaikki tarpeeton rahankulutus pois ja säästä rahaa niin paljon kuin ikinä kykenet. Sitten joskus, kun matkustusvapaus palautuu, niin lähde vaimonetsintämatkalle Aasiaan.

      Matkaa voi toki pohjustaa online -deittipalveluissa jo nyt. Tosin siinäkin on riskinsä, jos "rajat suljettu" -tilanne jatkuu pitkään. Toivottavasti pian keksitään lääke tai rokotus koronavirusta vastaan, sillä sellaisen keksiminen todennäköisesti nopeuttaa tilanteen palautumista normaaliksi. Jos sellaista ei keksitä, niin tilanne voi jatkua hyvinkin pitkään, mikäli koronaviruksesta ilmaantuu aina uusia mutatoituneita versioita, jotka ovat riittävän erilaisia, että mahdolliset elimistössä jo muodostuneet vasta-aineet eivät niihin tehoa.
      Pahimmassa tapauksessa nykytilanne voi jäädä pysyväksi. Se tosin tarkoittaisi, että koronavirus ON tahallaan laboratoriossa kehitetty bioase, päinvastoin kuin valtamediat väittävät. Tässä tapauksessa koronavirus olemassaolon tarkoitus on riistää matkustusvapaus pysyvästi kaikilta muilta paitsi superrikkailta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe