Tänään se tapahtui. Nostin 100kg penkistä ekaa kertaa elämässä. Olen päässyt pois kynäniskojen maailmasta, sillä tuo 100kg on se rajapyykki mikä pitää ylittää. Toki roinarit voivat väittää muuta, mutta todellisuudessa heillä se raja on 200kg. Olen ylpeä itsestäni.
En ole enää kynäniska
46
358
Vastaukset
- Älä ole..
"Tänään se tapahtui. Nostin 100kg penkistä ekaa kertaa elämässä. Olen päässyt pois kynäniskojen maailmasta, sillä tuo 100kg on se rajapyykki mikä pitää ylittää. Toki roinarit voivat väittää muuta, mutta todellisuudessa heillä se raja on 200kg. Olen ylpeä itsestäni. "
Turhaan olet ylpeä. Aivan turhaan. 100kg on vielä rimpulapaino. Jos porukka vääntää scotissa jo melkeen moisilla painoilla habaa, ei 100kg penkki ole mitään. Ei mitään. Tule ilmoittamaan kun saat penkistä sen vaille kaksi markkaa.- Tuomas..
Oisit lukenu tuon tekstin niin roinareille on omat rajat. Witun roianri, mene muualle huutelen tai tulee pataan!
- Pete...........
Isottelija äänessä. Roinaa sä isottelija vaan siellä kaapissa ja nussi rumaa naistas, et tule ikinä kaunista naista saamaan, etkä ole saanut, haukkuja vain, kelpaa roinareille, juopoille ja narkeille.
- Älä ole..
Tuomas.. kirjoitti:
Oisit lukenu tuon tekstin niin roinareille on omat rajat. Witun roianri, mene muualle huutelen tai tulee pataan!
"Oisit lukenu tuon tekstin niin roinareille on omat rajat. ***** roianri, mene muualle huutelen tai tulee pataan!"
Kyllä minä tuon tekstin luin. Mistä päätellen olen roinari?
100kg ON rimpulapaino penkissä. Se ei ole MITÄÄN. Siis ihan aikuisten oikeasti. Ja se mitä tuohon yhteen juttuun tulee, sinä todellakin (lue: TODELLAKIN) olet kynäniska. Sano kun pukkaat vaille kaksi markkaa. Sitten et ole kynäniska. - Älä ole..
Pete........... kirjoitti:
Isottelija äänessä. Roinaa sä isottelija vaan siellä kaapissa ja nussi rumaa naistas, et tule ikinä kaunista naista saamaan, etkä ole saanut, haukkuja vain, kelpaa roinareille, juopoille ja narkeille.
"Isottelija äänessä. Roinaa sä isottelija vaan siellä kaapissa ja ***** rumaa naistas, et tule ikinä kaunista naista saamaan, etkä ole saanut, haukkuja vain, kelpaa roinareille, juopoille ja narkeille."
Sinähän sen tiedät mitä vedän ja mitä olen.
Sinulla ei ole muuta kuin Suomi24. Nyyyyyyh. Nyyh.
- vbcncx
Perus 70 kiloinen pulliainen nostaa satasen puolessa vuodessa. Moni lahjakkaampi nostaa sen eka kerralla. Satanen on todellakin pelkkä vitsi, esim. Hulkki teki satasella 19 toistoa parin vuoden treenillä.
- ed.
Siis sotilaspenkkiä, eli minimaalinen kaari ja jalat ilmassa.
- Penkki on turhaa
Kuusi vuotta treenasin ja sain sitten hikisen satasen. Aktiivivoimanostajat katsoivat tekniikkaani ja totesivat että se on ihan perseestä, mutta eivät keksineet mikä siinä mättää. Ilmeisesti en vain saa vedettyä lapoja yhteen. Kapean penkin tulokseni on täsmälleen sama kuin normaalin penkin. Koko punnerrukseni menee siis ojentajille enkä saa aktivoitua rintalihaksia. Penkkaus mittaa siis vain tekniikkaa eikä voimaa. Ennemmin treenaan rintalihakseni käsipainoilla.
- rpepepe
Penkki on turhaa kirjoitti:
Kuusi vuotta treenasin ja sain sitten hikisen satasen. Aktiivivoimanostajat katsoivat tekniikkaani ja totesivat että se on ihan perseestä, mutta eivät keksineet mikä siinä mättää. Ilmeisesti en vain saa vedettyä lapoja yhteen. Kapean penkin tulokseni on täsmälleen sama kuin normaalin penkin. Koko punnerrukseni menee siis ojentajille enkä saa aktivoitua rintalihaksia. Penkkaus mittaa siis vain tekniikkaa eikä voimaa. Ennemmin treenaan rintalihakseni käsipainoilla.
Kertomuksesi on täyttä paskaa. Vähänkin aktiivisempi voimanostaja löytää helposti tekniikkavirheet penkissä (enkä tarkoita 120 kiloa punnertavia "voimanoistajia"). Eivät vain viitsineet sanoa suoraan, että olet heikko ja lahjaton ja parempi lajivalinta sinulle olisi voinut olla maratoonari.
7 vuodessa, vaikka tekisikin penkkiä pelkästään ojentajilla, pitäisi tuloksen olla vähintään 150 kiloa. Ellei treenaa ja syö ihan totaalisesti päin widdua. - Veterano!
Tuon puoli vuotta olen todennut käytännössä. Pystymetsästä kaksi "pinkyä" pääsi siihen.
Suora satanen on jo pahempi paikka täysin treenaamattomalle.
Kyllä penkkikin vaatii oman motoriikkansa vaikka ei varsinaisesta tekniikasta puhuttaisikaan!
- PissScatJussi
Todellakin penkki on tekniikalaji. Ja turha verrata natuja roinaavaan hulkkiin. Mistä tiedätte vaikka aloittaja on ollut 50kg jannu kun aloittanut nostelemaan. Varmasti löytyy miehiä vaikka kuinka jotka eivät tulisi koskaan nostamaan 100kg vaikka kuin treenaisivat. Nämä kaverit eivät yleensä hakeudukaan kuntosalille tai viihtyvät siellä vain muutaman kuuauden.
- rpepepe
Penkki tekniikkalaji? Tekniikkalajeja ovat rinnalleveto, työntö ja tempaus. Penkki on yksinkertainen perusvoimaliike, jonka oppii nopeasti kun vähän kehtaa harjoitella tekniikkaa kevyemmällä painolla ennen kuin rupeaa rikkomaan paikkojansa.
- Ranold
"Tänään se tapahtui. Nostin 100kg penkistä ekaa kertaa elämässä. Olen päässyt pois kynäniskojen maailmasta, sillä tuo 100kg on se rajapyykki mikä pitää ylittää. Toki roinarit voivat väittää muuta, mutta todellisuudessa heillä se raja on 200kg. Olen ylpeä itsestäni. "
Avauksesi on vastausten osalta tuonut vain paskaa tuulettimeesi mutta mun neuvo on että jatka samalla linjalla, jossain vaiheessa tulee se 120kg, myöhemmin ehkä 150kg ja enemmänkin jos sulla vaan intoa riittää joten peukut! - maaginen raja
Onnittelut saavutuksesta!
- rthgscbf
Trololo.
- Samu..
Olet kyllä voimakas mies täytyy sanoa. Itsellä penkki kitkuttelee 75-80kg tietämillä. Ei uskalla eds haaveilla 100kg, mutta kyllä jokupäivä kunhan jaksaa vuosia treenata. Onneksi olkoon saavutuksestasi.
- :0)
Niin mitäs tuohon sanois kun Sipoolainen 15v. likka nosti just 100,5kg penkistä...
- Saimi...
Tuohon voisi sanoa, että sinulla ei ole suhteellisuudentajusta tai tilastotieteestä mitään tolkkua. En viihtyisi keskustelussa sinun kanssasi kolmea minuuttia kauempaa johtuen alhaisesta älykkyydestäsi.
- 170 penkki
100 kilon penkki herättää arvostusta tasan 0 pistettä. Pienin penkkitulos, jonka kehtaisin edes mainita, on 120 kiloa, se kertoo että on edes yritetty treenata. 150 kilon penkki on jo keskiverto ja siitä ylöspäin aletaan mittaamaan miehisyyttä.
- Seppo o
Millonhan sulla menee munuaiset, oisko jo tänä vuonna?
- mutepastajärvi
Seppo o kirjoitti:
Millonhan sulla menee munuaiset, oisko jo tänä vuonna?
Onnee..Mää sain tänää 90kg 3kertaa.. saa nähä koska menee 100... Kyllä se 100kg on aika kova, ainakin mulle 62kg kynikselle...
- Ranold
"150 kilon penkki on jo keskiverto ja siitä ylöspäin aletaan mittaamaan miehisyyttä. "
Voi vittu, taas yksi tuhkaluukuttaja.
- Veterano!
Voi hyvä lapsi! Penkkitulosko on sinulle se miehisyyden mitta?
Hyvä, että olet itse tyytyväinen.
Oma junnu penkkasi 15-vuotisena 6:n viikon treenin jälkeen 120kg mutta aikuisena tulostaso jäi 140-kiloon.
Ei hän tosin penkkiin erikoisemmin panostanut mutta tuosta ylös päin hänen olisi täytynyt ryhtä raatamaan.
Jos olisi sitä pitänyt tärkeänä.
Nuorena aikuisena veti raakana rinnalle tuon saman 140kg.
Siinä on enemmän järkeä ja suorituskyvyn mittaria.- dfdsfds
Isä kaljottelee ja junnu raanaa ;)
- mutujannu
Ei sitä tässä kukaan oo sanonu että miehisyyden mitta.. voi herranjumala mee ny ittees..
- 54r4
mutujannu kirjoitti:
Ei sitä tässä kukaan oo sanonu että miehisyyden mitta.. voi herranjumala mee ny ittees..
Haukan koko ja penkkimaksimi on miehisyyden mitta.
- ggbvvgg
Onhan tuo treenaamattomalle iso rauta, mutta kyllä tuon satasen saa alle vuodessa nostettua, jos edes vähän panostaa.
- HeikkoMiess
Jos edes vähän panostaa? Mitä se sitten kullekkin tarkottaa?
Itse kävin salilla 14kk 4-5 kertaa/vk ennen kuin nousi 100kg penkistä.
Olen vajaa sata kilonen ja noin 185cm pitkä.
Juurikaan penkkipunnerusta ei tullut niinkää kokoaikaa harjoiteltua.Ehkäpä jollain mittapuulla oikeestaan suht vähänkin mutta muuten kyllä ahersin salilla ainakin omasta mielestä.Tuntu kyllä omasta mielestä että ois pitäny saaja se satku paljo aikasemmin mutta ei se vaa noussu.- PidänKovistaViinoist
Sulla oli elopainoakin sitten varmaan reilusti tuolla pituudella. Huomioitavaa on, että jos 80 kiloinen mies ei saa 100kg penkistä onse heikko, mutta jos 65 kiloinen saa 100kg penkistä onse jo todella hyvin.
Totta, että geeneiltään riskeimmät miehet punnertaa 100kg jopa ilman mitään treeniä, mutta todella harvassa on sellaset.
Arvioisin, että keskiverto treenaamaton mies punnertaa 50-60kg penkistä kunhan on saanut tasapainon kuntoon muutaman treenikerran jälkeen. Oma penkkini oli alle 50kg kun alotin joskus 15 vuotiaana alle 50 kiloisena. Siitä matka 100kg kesti noin 3 vuotta. Treeniä 3-6 kertaa viikossa koko tuon ajan.
Tuollaset rajat on vähän yhtä tyhmiä kuin, että luonnastaan lihava ja köntystä verrataan geneettisesti lahjakkaaseen pikajuoksijaan. Jälkimmäinen juoksee satasen 12,5 sekuntiin ilman harjoittelua, kun toinen tuskin koskaan tulisi sitä harjoittelunkaan kanssa niin nopeasti juoksemaan. - Ranold
Mulla meni ekalla kerralla penkissä pari vuotta sitten 60 kg 2 kertaa ja tulos nousi 100 kg noin 4 viikon päästä aloittamisesta ilman mitään erityistä panostamista (olin tuolloin jo 48 täyttänyt), treenasin silloin keskimäärin 3 kertaa viikossa, nyt kun 50 häämöttää muutaman päivän päässä niin penkin ykkönen on 150 kg ja kolmijakoisella ohjelmalla tulee treenikertoja 5-6 per viikko.
- paskaa jauhat
Ranold kirjoitti:
Mulla meni ekalla kerralla penkissä pari vuotta sitten 60 kg 2 kertaa ja tulos nousi 100 kg noin 4 viikon päästä aloittamisesta ilman mitään erityistä panostamista (olin tuolloin jo 48 täyttänyt), treenasin silloin keskimäärin 3 kertaa viikossa, nyt kun 50 häämöttää muutaman päivän päässä niin penkin ykkönen on 150 kg ja kolmijakoisella ohjelmalla tulee treenikertoja 5-6 per viikko.
Kukas satusetä täällä höpisee. Mene jo tarhaan kertomaan höpinöitäsi lapsille.
- zero runner
Miehisyyttä mitataan sillä että juoksee cooperin yli 3700m siihen te bodari pellet ette ikinä pysty.
- coopper-perse
Miehisyyttäkin on niin monenlaista. On maskuliinista miehisyyttä ja feminististä miehisyyttä. Kuulut jälkimmäiseen.
- ZERO RUNNER
coopper-perse kirjoitti:
Miehisyyttäkin on niin monenlaista. On maskuliinista miehisyyttä ja feminististä miehisyyttä. Kuulut jälkimmäiseen.
APINA BODARIN ANALYYSI, MIELUUMMIN KOVA AEROBINEN KESTÄVYYS KUN KOVA MAKSIMIVOIMA,,,, NIIN JA MINUSSA ON TUHAT KERTAA ENEMMÄN MIESTÄ KUN SINUSSA!!!!
- jdvbdbgt
Ite olen pieni mies (164cm), vuoden treenannut, penkkimaksimi oli vajaa 50kg. Hetki sitten penkistä nousi bulkkikauden lopussa 90kg. Nyt dieetillä nousee ehkä 85kg maksimissaan. Todnäk maksimi tippuu 80kg tietämille kun dieettitavote on saavutettu. Ajattelin vuoden sisällä nostaa sen 100kg.
100kg penkistä on hyvä tulos ns "normaalille jannulle" jolla on muutakin elämää kuin sali. Bodarit, voimanostajat, kisaajat ja roinarit onki sit eri kastia. Niiden konhotukset ei ainakaan mua kiinnosta hevon vittua :)- jdjbfhf
... hiukan oikasen sanomisiani. En voi puhua bulkkikaudesta kun vasta vuoden olen treenannut. Sanotaanko että bulkkikokeilun ja hiilariyliähkyn seurauksena jaksoin nostaa 90kg :)
Kausi -sana oli väärä sana kuvaamaan kyseistä asiaa. - Make...
jdjbfhf kirjoitti:
... hiukan oikasen sanomisiani. En voi puhua bulkkikaudesta kun vasta vuoden olen treenannut. Sanotaanko että bulkkikokeilun ja hiilariyliähkyn seurauksena jaksoin nostaa 90kg :)
Kausi -sana oli väärä sana kuvaamaan kyseistä asiaa.Todella hyvin toi on jos vuodessa olet melkein tuplannut penkkimaksimin. Paljon oli piano kun nostit 90kg?
- classically trained
Make... kirjoitti:
Todella hyvin toi on jos vuodessa olet melkein tuplannut penkkimaksimin. Paljon oli piano kun nostit 90kg?
Piano oli 5000 euroa ja Hellas merkiltään.
- Pianisti.
classically trained kirjoitti:
Piano oli 5000 euroa ja Hellas merkiltään.
Vähän vaikea uskoa, ellei ole jokin arvoyksilö. 5000€ saa jo kelpo flyygelin.
- poopoilija
Make... kirjoitti:
Todella hyvin toi on jos vuodessa olet melkein tuplannut penkkimaksimin. Paljon oli piano kun nostit 90kg?
Aamupaino oli about 73kg kun nostin 90kg. Nytten vajaa pari viikkoa tullu syötyä vaan rahkaa, yksi lämmin ateria päivässä ja proteiinisheikkejä. Paino on tippunut alle 70kg.
Mulle ei enää vuoden jälkeen merkkaa kilomäärät paljoakaan. Kaikkien aikojen tavote, 80kg penkistä on rikottu joten nyt vaan reenaillaan ja nautitaan :) 100kg on tavote, mutta ei mikään intohimo kuten tuo 80kg oli. Sopusuhtainen, koko kropan nousujohteinen reenaaminen on motivaattori, ei niinkään joku tietty kilomäärä.
Jos esim penkki jumittaa niin suosittelen pientä bulkkia. Itellä penkki jumitti 70kg:ssa melko kauan. Tempaisin ylensyönnin päälle ja otin kaloreita mm. Mutant mass -pulverilla muutaman kuukauden ajan. Penkkimaksimi nousi sen aikana 20kg :D tarkotus oli bulkin avulla saada se 80kg penkistä mutta 90kg on ihan yhtä hyvä lol. Odotukset ylitty kivasti - kuskaatko roskia?
poopoilija kirjoitti:
Aamupaino oli about 73kg kun nostin 90kg. Nytten vajaa pari viikkoa tullu syötyä vaan rahkaa, yksi lämmin ateria päivässä ja proteiinisheikkejä. Paino on tippunut alle 70kg.
Mulle ei enää vuoden jälkeen merkkaa kilomäärät paljoakaan. Kaikkien aikojen tavote, 80kg penkistä on rikottu joten nyt vaan reenaillaan ja nautitaan :) 100kg on tavote, mutta ei mikään intohimo kuten tuo 80kg oli. Sopusuhtainen, koko kropan nousujohteinen reenaaminen on motivaattori, ei niinkään joku tietty kilomäärä.
Jos esim penkki jumittaa niin suosittelen pientä bulkkia. Itellä penkki jumitti 70kg:ssa melko kauan. Tempaisin ylensyönnin päälle ja otin kaloreita mm. Mutant mass -pulverilla muutaman kuukauden ajan. Penkkimaksimi nousi sen aikana 20kg :D tarkotus oli bulkin avulla saada se 80kg penkistä mutta 90kg on ihan yhtä hyvä lol. Odotukset ylitty kivastiSe miten hekumoit 80 tai 90 kilon penkkisaavutustasi kulkee naurettavan ja säälittävän rajamailla. Et kovin korkealle taida asettaa muitakaan tavoitteita elämässäsi?
- Josssssua
poopoilija kirjoitti:
Jos esim penkki jumittaa niin suosittelen pientä bulkkia. Itellä penkki jumitti 70kg:ssa melko kauan. Tempaisin ylensyönnin päälle ja otin kaloreita mm. Mutant mass -pulverilla muutaman kuukauden ajan. Penkkimaksimi nousi sen aikana 20kg :D tarkotus oli bulkin avulla saada se 80kg penkistä mutta 90kg on ihan yhtä hyvä lol. Odotukset ylitty kivastiOnnea huimasta tavoitteesi ylittämisestä. Ei tosiaan kandee olla mikää körmy vaan rantamies ;)
- TyttöPutaaltac
Itse nostin 95kg ja olen siis 16vuotias tyttö.treenannut vuoden verran.Omaapainoa 68kg.En pidä tuota tulosta minään.
- Luukuttaja.
Jos olet tyttö, niin miksi sinulla on risuparta ja kakka-aukko mitä naida?
- Mies.
"Toki roinarit voivat väittää muuta, mutta todellisuudessa heillä se raja on 200kg. Olen ylpeä itsestäni. "
Mikä raja?
Sen ainakin tiedän että ilman roinaa et 200kg penkistä pukkaa.
100kg on ihan hyvä ja kertoo että mies on kunnossa, mutta
unohtaen suomi24 hölynpölyt ( minne voi kerskailla mitä vaan ) niin
natut ilman nappeja pukkaa korkeintaan 170kg pylly ja selkä kaarella.
Siihen se jää. 200kg on ihan eri asia.- tiedän nämä asiat
"Turhaan olet ylpeä. Aivan turhaan. 100kg on vielä rimpulapaino. Jos porukka vääntää scotissa jo melkeen moisilla painoilla habaa, ei 100kg penkki ole mitään. Ei mitään. Tule ilmoittamaan kun saat penkistä sen vaille kaksi markkaa. "
Scotissa ei väännä edes roinaajat 100 kilolla.
Eikä aina edes hauiskäännössä seisten. Ihan turha ja liian suuri paino sellaiseen.
Teepä sinä vaan puhtaasti hauiksia 100 kilolla, puhu sitten että teet etkä heilu.
ja 150kg penkki on ihan yhtä natuilua kuin 170kg.
200kg ei tuo jätkä tule ikinä nostamaan ennenkuin on voisilmä puurossa.
Ei vaikka lihottaisi itsensä 200 kiloiseksi niin se ei häntä niin vahvaksi muuta. isolla vatsalla ei punnerreta mitään. kreatiinin tuoma nestelisä on eri asia, mutta ei "mopolla mahottomia"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803