pössäyttää valakoset savut pakoputkesta..mikä vika??

plö

Auto on Camaro, joko pössäyttää valakoset savut pakoputkesta ( ei läheskään joka päivä ) ajot vain kesäisin.. yleensä tyhjäkäynnillä harvemmin ajaessa.. mikähän vika??

9

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paavia pukkaa

      Silloin on valittu uusi paavi. Mustilla savuilla se on konklaavilla vielä hakusessa.

    • Kelpo Mies

      Noinniinkuin kaukoparannuksena on vähän helevetin vaikea näitä ratkoa, etenkin noin vaillinaisilla pohjatiedoilla. Mutta villi veikkaus osuu kannentiivisteeseen (iisiin)

    • piuku3

      Venttiilin varren kumit kannattaa kyllä ensin kokeilla. Etenkin jos antaa savuja ja kuluttaa enemmän öljyä. Halvempi operaatio. Kyllä kannentiivisteen menon pitäisi ihmisen huomata.

      • BackOff

        Onk muita oireita ? Käy ja kukkuu ?
        Kallistun Piuku 3 puoleen.
        Joksus tukkonen ilmanputsari aiheuttaa runsasta savunmuodostusta (käy rikkaalla), mutta se kyllä pitäs tehä sitä koko ajan ja yksiä vielä lisäks...


    • Caprice 83

      Jos savu on valkoista ja tuoksuu makealta, on se jäähdytysnestettä. Yleisin on kannen tiiviste tai vuoto muualla. Voi tarkistaa myös ettei "mehut ole sekaisin" eli öljytikusta ettei ole jäähdytysnestettä siellä.

    • matiasstara

      :)

    • ajokilometrit

      Vikana on varmasti vanhuus.

    • möylä

      kannattas teettää vuotomittaus,silloin selviää kupliiko jäähdyttäjässä vai ei.

    • Ennustajasetä

      Jaa,tarkoittaako "ajokilometrit"kenties omistajan vanhuutta(mistähän tietää tuon),vai liekö auton vanhuutta epäillyt ja jos,niin miten se liittyy tuohon vikaan kun jollain uudehkolla Saksantuonnilla monesti 200 tuhatta oikeasti mittarissa ennen ruuvausta eikä voida tietää onko tuossa kaverin jenkissä vaikkapa 50 tuhatta oikeasti ajettuna....
      Mikäli se ei kuluta öljyä ihmeemmin=ei väljä tai venttiilinkumit murheena.
      Jos lämmityslaitteesta ei tule kuin lehmän henkäys tai ei sitäkään nestettä katoaakin ehkä=kannentiiviste sökö.
      Myöskin kuplat paisuntasäiliössä koneen käydessä lämppäri päällä viittaa kannentiivisteeseen.
      Vaihdat nyt ainakin tulpat/tarkistat miltä näyttää(kertoo paljon) ja mikäli ajat jollain synteettisillä tai 0W liemillä tms,vaihda ihan normaaliin öljyyn tyyliin 10W30,10W40 ja jopa 1 asteiseen,kas kun en tiedä minkä ikäisestä Camarosta koneesta kyse mutta laitat siis sellaista öljyä luokituksiltaan kuin siihen uutena suositeltu!
      Oletan että kyseessä on ns harrasteauto ja kesäkäytössä eikä ympärivuotisessa käytössä oleva uudenkarhea tietokoneohjattu murheenkryyni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe