Paasto ja tupakka

Mary B.

Yritin vastata,nikki abcd8,mut jäi jotenki jumiin. Joo,se kiellettyjen lista paastoojille. Tee, kahvi, alkoholi, purkka, pastillit, sokeri, suola, hiilihappojuomat, ja mitä vielä,mutta ihan syistä. Ja tupakka tietysti. Oon 4ttä kertaa paastolla,nyt ekan vesipaaston toka päivä. Normaalisti poltan 5 päivässä,valmistelupäivinä 10, paaston aikana 15, lopettaessa paastoa 10, sitten sen 5. Aina menny samaa kaavaa. Näläntunnetta ja hermoilua hallitsee kiitettävästi,mut itsekuria ja tekemistä,sekä tyhjää jääkaappia ennemmin suosittelen. Myrkkyähän se on,ja hidastaa aineenvaihduntaa eikä paasto oo sillon niin tehokas,mut vaikkapa tuomioitakin tulen varmaan saamaan,poltan sen mitä poltan. Omapa murheeni,enkä aio siitä nillittää. Aattelen et pienin pahoista,vaikka tekosyyltä ja löysältä myönnytykseltä kuulostaakin. No,vaikka sitte heikolle tahdonvoimalle vettä viinilasista ja rööki! :D

21

2989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcd8

      Eikös tupakka paranna aineenvaihduntaa? Niin minä olen kuullut, ainakin että vähän parantaisi. Siis mitä ihmettä, käyttääkö paastoojat kahvia ja sokeria? Vedessä sentään ei ole yhtään kaloria onpas tyhmiä

      • Mary B.

        abcd8, tavallaan joo,mut huonontaa ääreisverenkiertoa,mikä sitte turvottaa esim sormia ja varpaita,varsinkin näillä helteillä. Sit taas jos lopettaa,alkaa paino nousta automaattisesti. Yksilöllistä sekin. Mä tunnustan yhen mehupaastoni aikana juoneeni kahvia,maidotta ja sokeritta. Tyhmä olin,jep,jotai lieviä paniikkikohtauksia tuli pian joka aamu,kädet tärisi ja pumppu hakkas,ja lopetin. Turhasta ei siis kiellettyjen listalla ole...


      • Mary B.
        Mary B. kirjoitti:

        abcd8, tavallaan joo,mut huonontaa ääreisverenkiertoa,mikä sitte turvottaa esim sormia ja varpaita,varsinkin näillä helteillä. Sit taas jos lopettaa,alkaa paino nousta automaattisesti. Yksilöllistä sekin. Mä tunnustan yhen mehupaastoni aikana juoneeni kahvia,maidotta ja sokeritta. Tyhmä olin,jep,jotai lieviä paniikkikohtauksia tuli pian joka aamu,kädet tärisi ja pumppu hakkas,ja lopetin. Turhasta ei siis kiellettyjen listalla ole...

        Lopetin siis sen kahvin,en paastoa. Tarkennus epähuomioon,ku kiireellä kirjotan.


      • 36366336

        Eihän vesipaastossa ole mitään järkeä jos tupakoi. Tupakan mukana kehoon menee kuitenkin niitä myrkkyjä ymmym..


      • abcd8
        36366336 kirjoitti:

        Eihän vesipaastossa ole mitään järkeä jos tupakoi. Tupakan mukana kehoon menee kuitenkin niitä myrkkyjä ymmym..

        Ostinkin nyt askin ja kun se loppuu niin en osta uutta, mutta nyt aluksi. kolmatta päivää huomenna paastoo ja tuntuu jo hyvälle. Nää kaks päivää on ollu iha kamalia


      • Mary B.
        36366336 kirjoitti:

        Eihän vesipaastossa ole mitään järkeä jos tupakoi. Tupakan mukana kehoon menee kuitenkin niitä myrkkyjä ymmym..

        Myrkkyjä joo,mut kaikessa on myrkkyä,hengitysilmassakin. Ruuasta en niitä saa,ja luomua syön,sitten kun paaston jälkeen taas syön. Vahinkojen minimointi olis hyvä periaate olla ja elää,mut tän paheen aion pitää. Ei se paaston hyviin vaikutuksiin niin radikaalisti vaikuta. Vähän joo,tiedän,mutta alkuun valtava apu. Kukaan täydellinen ole.


      • abcd8
        Mary B. kirjoitti:

        Myrkkyjä joo,mut kaikessa on myrkkyä,hengitysilmassakin. Ruuasta en niitä saa,ja luomua syön,sitten kun paaston jälkeen taas syön. Vahinkojen minimointi olis hyvä periaate olla ja elää,mut tän paheen aion pitää. Ei se paaston hyviin vaikutuksiin niin radikaalisti vaikuta. Vähän joo,tiedän,mutta alkuun valtava apu. Kukaan täydellinen ole.

        Sitä itsekkin ajattelin, että alkuun hyvä apu. Ja nyt kolmatta päivää paastolla ja aski melkein loppu, ja tekisi mieli ostaa uusi paaston loppuun asti


      • ........
        Mary B. kirjoitti:

        Myrkkyjä joo,mut kaikessa on myrkkyä,hengitysilmassakin. Ruuasta en niitä saa,ja luomua syön,sitten kun paaston jälkeen taas syön. Vahinkojen minimointi olis hyvä periaate olla ja elää,mut tän paheen aion pitää. Ei se paaston hyviin vaikutuksiin niin radikaalisti vaikuta. Vähän joo,tiedän,mutta alkuun valtava apu. Kukaan täydellinen ole.

        Voi hyvä luoja tätä ääliömäisyyden määrää. Syöt luomua ja kikkailet näillä paastoyrityksillä, mutta et lopeta tupakointia? En tiedä, itkeäkö vai nauraa tolle perustelulle, että "hengitysilmassakin on myrkkyä". Älä viitsi, ei ne hengitysilman myrkyt kuule edes kaupunkiolosuhteissa ole yhtään mitään tupakan haittoihin verrattuna. Tupakoimalla myös nollaat aika tehokkasti ne kaikki mahdolliset luomuruoan hyödyt.

        Miten voi ihmisillä oli asioiden tärkeysjärjestys näin päin helvettiä?


      • Mary B.
        ........ kirjoitti:

        Voi hyvä luoja tätä ääliömäisyyden määrää. Syöt luomua ja kikkailet näillä paastoyrityksillä, mutta et lopeta tupakointia? En tiedä, itkeäkö vai nauraa tolle perustelulle, että "hengitysilmassakin on myrkkyä". Älä viitsi, ei ne hengitysilman myrkyt kuule edes kaupunkiolosuhteissa ole yhtään mitään tupakan haittoihin verrattuna. Tupakoimalla myös nollaat aika tehokkasti ne kaikki mahdolliset luomuruoan hyödyt.

        Miten voi ihmisillä oli asioiden tärkeysjärjestys näin päin helvettiä?

        ........,kikkailen? Yrityksillä? Häh? Olin paastolla reilun viikon,poltin kyllä sen lähes 10/pv. Nyt poltan 3-6,mikä ei paljon ole. Luomua syön,mutta lihaa en,enkä käytä alkoholia. Menköön sitten helvetilleen,mutta sun migreenisi se ei ole. Olen niin kovin,kovin,kovin pahoillani jos olen sua itkettänyt. :P


      • 567890
        Mary B. kirjoitti:

        ........,kikkailen? Yrityksillä? Häh? Olin paastolla reilun viikon,poltin kyllä sen lähes 10/pv. Nyt poltan 3-6,mikä ei paljon ole. Luomua syön,mutta lihaa en,enkä käytä alkoholia. Menköön sitten helvetilleen,mutta sun migreenisi se ei ole. Olen niin kovin,kovin,kovin pahoillani jos olen sua itkettänyt. :P

        Ei tarvii pahoitella, en mä tuntemattomien ihmisten älyvapaista tekemisistä varsinaisesti stressiä ota. Viihteestähän noi sun kilaritkin käy. Taisi kommentti osua vähän arkaan paikkaan. :) Ehkä sun kannattaa toteuttaa seuraava paasto niin, että vedät heroiinia koko ajan? Kato hyvin laihtuu ja sit kun syö luomua niin ei ne myrkytkään haittaa!


      • Skinny<3
        Mary B. kirjoitti:

        ........,kikkailen? Yrityksillä? Häh? Olin paastolla reilun viikon,poltin kyllä sen lähes 10/pv. Nyt poltan 3-6,mikä ei paljon ole. Luomua syön,mutta lihaa en,enkä käytä alkoholia. Menköön sitten helvetilleen,mutta sun migreenisi se ei ole. Olen niin kovin,kovin,kovin pahoillani jos olen sua itkettänyt. :P

        Mä toteutin oman nestepaastoni menestyksekkäästi silleen, että join pullon kossua joka päivä. Oikein kivasti meni, kyllä nyt on sitten niin puhdistunut olo!


      • Mary B.
        567890 kirjoitti:

        Ei tarvii pahoitella, en mä tuntemattomien ihmisten älyvapaista tekemisistä varsinaisesti stressiä ota. Viihteestähän noi sun kilaritkin käy. Taisi kommentti osua vähän arkaan paikkaan. :) Ehkä sun kannattaa toteuttaa seuraava paasto niin, että vedät heroiinia koko ajan? Kato hyvin laihtuu ja sit kun syö luomua niin ei ne myrkytkään haittaa!

        56789,tunnuit ottavan. Enkä mä vaivaudu tuntemattomille ihmisille kilahtelemaan. :D Ei huono idea,mut mites,eiks se oo joku epäterveellinen huume??? :O :D Ihan suoraan verrannollinen jopa muutamaan tupakkaan? Onkohan laillistakaan?


      • ViskiäjaTupakkaa
        Skinny<3 kirjoitti:

        Mä toteutin oman nestepaastoni menestyksekkäästi silleen, että join pullon kossua joka päivä. Oikein kivasti meni, kyllä nyt on sitten niin puhdistunut olo!

        Hyvä Mary B! Tuossa on jo oikeaa asennetta


    • abcd8

      Mary B. mistä päin suomea olet?:)

      • Mary B.

        Hämäläinen mä! :D


    • memmu8

      Olen nestepaastolla ja juon vettä ja muutaman kupin kahvia päivässä.

      Sitä kahvia en voi lopettaa koska se olisi aivan liikaa.

      Tupakan lopetin aikaa sitten ja niitä kiloja pitää tällä paastolla saada pois.

      Tsemppiä mary b.!

    • Dialyysityttönen

      Kuona-aineet poistuu kropasta munuaisten ja maksan kautta.. Millään paastolla ei ole kuona-aineenvaihduntaan mitään merkitystä. Naurahdin kun löysin life kaupasta "munuaisten ja maksan puhdistuskuuria", jos ko. elimillä ei olisi puhdistustöitä oli joka ikisellä paastolaisella munuaisten ja maksan vajaatoimintaa.. Näin ei ole elikkä ko. systeemii vaan ihmisille joka haluavat kiduttaa elimistöään paremman itsekurin saavuttamiseksi :D Eipä mulla muuta. . .

    • lopettamisesta

      Tupakan lopettaminen käy harvoin niin helposti, että lopettaa seinään. Ensin voi vähentää. Jos on mahdollisuus hankkia sähkötupakka, niin sellainen auttaa "henkosiin." Kun savusta pääsee enemmän irti ja keuhkot alkaa saamaan raitista ilmaa, tupakka tuntuu tosi pahalta. Samoin se rahanmeno.

      Terveys kohenee lopettamisen jälkeen mutta kiloja se tuppaa keräämään vähäsen. :/ Ite olen pudottamassa kerääntyneet kilot, joita kertyi monestakin syystä.

      • ...........

        Se seinään lopettaminen nimenomaan on paras tapa ja onnistuu kaikista todennäköisimmin, varsinkin, jos käyttää nikotiinikorvaustuotteita, joiden kanssa ei edes voi tupakoida, ellei tieten tahtoen halua nikotiiniyliannostusta. Onhan näitä iänikuisia "vähentäjiä" nähty, ja harvemmin siitä mitään tulee. Alkavat yleensä käydä itsensä kanssa kauppaa siitä tupakan määrästä tyyliin "tänään saan polttaa vapaasti kun vituttaa", "nyt saan polttaa kun oon viihteellä, huomenna en sit polta yhtään" jne. Samaa jankkaamista vuodesta toiseen. Ja sähkötupakan hankkiminen nyt on ihan vihoviimeinen neuvo, tupakkaa sekin on, ja joidenkin arvioiden mukaan vielä epäterveellisempää kuin tavallinen rööki.

        Lopettamisen yhteydessä kiloja kertyy väliaikaisesti joillekin, mutta ei suinkaan kaikille, ja ne on helppo karistaa. Ikävää, että ihmiset on niin äärettömän turhamaisia, että vaarantavat terveytensä parin lisäkilon pelossa. Lopetin itse tupakoinnin joskus viisi vuotta sitten, eikä kiloja kertynyt yhtään, koska aloitin samaan aikaan säännöllisen liikunnan.


      • Mary B.
        ........... kirjoitti:

        Se seinään lopettaminen nimenomaan on paras tapa ja onnistuu kaikista todennäköisimmin, varsinkin, jos käyttää nikotiinikorvaustuotteita, joiden kanssa ei edes voi tupakoida, ellei tieten tahtoen halua nikotiiniyliannostusta. Onhan näitä iänikuisia "vähentäjiä" nähty, ja harvemmin siitä mitään tulee. Alkavat yleensä käydä itsensä kanssa kauppaa siitä tupakan määrästä tyyliin "tänään saan polttaa vapaasti kun vituttaa", "nyt saan polttaa kun oon viihteellä, huomenna en sit polta yhtään" jne. Samaa jankkaamista vuodesta toiseen. Ja sähkötupakan hankkiminen nyt on ihan vihoviimeinen neuvo, tupakkaa sekin on, ja joidenkin arvioiden mukaan vielä epäterveellisempää kuin tavallinen rööki.

        Lopettamisen yhteydessä kiloja kertyy väliaikaisesti joillekin, mutta ei suinkaan kaikille, ja ne on helppo karistaa. Ikävää, että ihmiset on niin äärettömän turhamaisia, että vaarantavat terveytensä parin lisäkilon pelossa. Lopetin itse tupakoinnin joskus viisi vuotta sitten, eikä kiloja kertynyt yhtään, koska aloitin samaan aikaan säännöllisen liikunnan.

        .......,en väitä että olisit väärässä,tunnen monia jotka ovat lopettaneet seinään,toiset paisuneet 10 kiloa,toiset kilon tai 2 ja päässeet niistä helposti eroon. Olen itse vuosien mittaan vähentänyt pikkuhiljaa ja ilman korvausvalmisteita,ennen meni aski päivässä,jos riittikään,nykyään pärjään 3-6/pv. Tuo esimerkki,että "paastotessa 15/pv" oli kokemus aikaisemmasta paastostani,tässä viimeisessä en siis lopettanut,ehkä vuoden parin päästä oon täysin irti. En oo suunnitellut koko loppuikääni polttavani,mutta käytän juuri näitä yleisiä (teko)syitä,kun hermot paukkuu,tupakka auttaa,ja paastoa aloitellessa se vie näläntunnetta. Tupakan puolesta en puhu,omaltakaan kohdaltani,vaikka siltä varmaan kuulostanutkin... Sillä hetkellä se on kai ollut voimakas mielipiteeni. Edelleenkään en kuitenkaan pidä pahana sitä,että savutan,esim.työni on stressaavaa ja tupakointi sallittu juuri siltä tuntuessa. Pisteet sulle,toi on loistava saavutus!


    • hyvinvointivaltio

      Tupakka on suunniteltu koukuttamaan ja tappamaan ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe