Luvatta töissä ?

Jermutöissä

Sattui tämmöinen seikka töissä.
Tulin vapaapäivänäni töihin. Katsoin vain työvuorolistaa, että henkilö oli sairaslomalla ja tulin sitä tuuraamaan. Esimiehen mielestä tuurajalle ei ollut tarvetta. Joten sanoi, ettei maksa päivästäni mitään. Eli olin luvatta töissä. Onko näin, että työpäivä mitätöidään noin vain ?
Yrityksellä ei ole mitään selvää säveltä, että esimiehelle pitää ilmoittaa milloin on aina töissä. Ei ainakaan ennen ole ollut, mutta yhtäkkiä käytäntö on tämä. Pitäisikö tästä olla mustaa valkoisella, vai jos menen johonkin valittamaan asiasta niin hyödyttääkö, vai saanko itse vain satikutia lisää ?=

7

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha valittaa...

      Ei työnantajalla ole velvollisuutta palkkaa maksaa, jos tulet vapaapäivänäsi töihin.

      Valittaminen on hyödytöntä. Olisit lähtenyt heti kotiin, kun huomasit erehdyksesi.

      • ex-luottis

        Kun tulet vapaapäivänäsi työhön, kyseessä on ylityö, joka on korvattava sulle joko vapaana tai rahana. Ylityötä puolestaan tehdään vain esimiehen / työnjohdon pyynnöstä eli et voi itsenäisesti päättää noin vain tekeväsi ylityötä. Pomosi on siis oikeassa eli jos sinua ei ole nimenomaisesti pyydetty ylityöhön, palkkaa ei ole pakko maksaa.


    • Jermutöissä

      Miksi minä en voi katsoa työvuorolistaa ja jos huomaan, että joku on sairaslomalla, niin tulen tuuraamaan häntä. Kyllä minulle kulluu maksaa palkka, kun olen kerran töihin tullut, ei kai sitä tarvita pomon lupaa tulla töihin?
      Ei hän se pomo voi määrätä minun asioita, kun määrään itse omat asiani.
      Onhan minilla oikeus tulla töihin, jos näen, etää joku on pois duunista.
      Te olette nyt ihan väärässä, ootteko vajakkeja, onhan minulla ja minulla oikeus tulla ylitöihin silloin kun minua huvittaa. Katson vain pomoni puolesta työvuorolistaa ja tulen töihin kun näen että joku on saikulla. Ei tässä ole pomolla mitään virkaa, kun minä ja minä menen töihin kun minua huvittaa.

      • Oot jermu vajaa!

        Normaali älyllä varustettu työntekijä ei katso työvuorolistaa ja tule töihin, kun joku on saikulla. Pomo päättää työvuorot, ylityöt ja muutkin työkuviot, et sinä arvon jermu.
        Se, että hypit pomosi silmille tulemalla töihin silloin, kun sinulla ei ole omaa vuoroa, niin ei paranna sinun mahdollisuuksia jatkaa kyseisessä firmassa. Potkut tulee, jos tekee työnsä vastoin ohjeita.


      • kyrpä-

        Haista paska Jermutöissä hyvästä provosta en paremmin sano


    • wejgirogjer

      Entä jos olisi sattunut työtapaturma sulle päivänä jolloin sinun ei olisi edes kuulunut olla työpaikalla, olisikohan kukaan korvannut mitään... päinvastoin työnantaja olisi saattanut vaatia korvauksia sulta kun tulit työpaikalle tunaroimaan silloin kun ei kuulunut tulla.
      Liekö vakuutusehdoissa pykälä että vapaapäivinä työtapaturmavakuutukset eivät ole voimassa tms.?

    • Hehheh!

      Logiikkasi perusteella työtönkin voi siis mennä töihin jos hänen mielestään jokin firma on työntekijää vailla.

      Sä et voi yksipuolisesti päättä milloin olet töissä ja milloin et. Jos joku on "saikulla" niin se ei tarkoita sitä, että hänen tilalleen automaattisesti tarvitaan joku.

      Ota asioista selvää ennen kuin munaat itsesi ja alat vaatimaan jotain sellaista mikä ei sulle kuulu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe