Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Irstas, vanha mies!

69-v

Minkä ikäisenä mies muuttuu irstaaksi?

Aina silloin, tällöin tapaa tuon määritelmän mutta sisältö on jäänyt minulle epäselväksi.
Nuorista, irstaista miehistä ei puhuta.

Onko kyse ikärasismista jolloin nuorille sallitaan jotain seksuaalisuuden muotoja joita ei hyväksytä vanhemmille miehille?
Missä on raja?

24

1851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      Se, joka kohdistaa irstautensa lastensa ja lastenlastensa ikäisiin tyttöihin, on "irstas vanha mies".

      Nuorten miesten irstaus ei myöskään vielä näy niin räikeästi ulospäin, kuin keski-ikäisten ja sitä vanhempien. Ilmiö tietysti johtuu siitä, että he ovat vasta "harjoitteluvaiheessa". Keski-ikäisyyden saavuttaessaan, mies on jo niin pitkään ehtinyt harjoittaa irstasta mielenlaatuaan, että se kyllä paistaa jo kilometrien päähän.

      Kaikki vanhat miehet eivät suinkaan ole irstaita, vain osa porukasta on. Ne, jotka ovat irstaita vanhoina, ovat olleet sitä jo nuorenakin. Mutta, kuten jo selitin, irstaus ei nuorilla vielä näy niin selvästi kuin vanhoilla.

    • Irstaudesta

      Siinä vaiheessa kun katselee kiusallisesti ja pitkään oman lastensa ikäisiä nuoria neitoja. Ei tajua omaa ikäänsä suhteessa kiinnostuksen kohteeseen. Hakee omaa nuoruuttaan ottamalla kontaktia lastensa ikäsiiin naisiin.

      Kuten edellä tuli, irstaus vaan kulminoituu ikääntymiseen, se on olemassa jo nuorena. Kaikki miehet eivät ole irstaita vaan saattavat säilyttää tyylikkyytensä loppuun asti. Katselu on taitolaji! Herrasmies osaa katsella vaivihkaa ja hienovaraisesti, oli sitten minkä ikäinen vain. Nainen huomaa tämänkin, mutta tällainen mies on paljon kiinnostavampi kuin avoimesti naisen vartaloa toljottava mies. Naisen katsoessa takaisin, mies katsoo syvälle silmiin jos on kiinnostunut.

      Ominaisuus säilyy vanhanakin ja on ehdottomasti kytköksissä herramiesmäisyyteen ja kykyyn ymmärtää.. okei ei ymmärtää vaan käsitellä naista. myös itsevarmuudella on tekemistä asian kanssa. Tyylikkäästi käyttäytyvät miehet on kaikkein vetävämpiä.

      • 69-v

        Jos ja kun minä katselen itseäni 20-vuotta nuorempia, 49-vuotisia naisia "sillä silmällä" niin minä olen irstas?
        Ei oikein mahdu tajuntaani!


      • nuori nainen
        69-v kirjoitti:

        Jos ja kun minä katselen itseäni 20-vuotta nuorempia, 49-vuotisia naisia "sillä silmällä" niin minä olen irstas?
        Ei oikein mahdu tajuntaani!

        Eiköhän se johdu tavastasi katsoa, ennemmin kuin naisen iästä, jos sinua kerran irstaaksi sanotaan. Vaikka aika nuorihan viisikymppinen on lähes 70-vuotiaalle. Tavallisin ikäero pariskunnilla kun on max. 5 vuotta.


      • niimpäniin....
        69-v kirjoitti:

        Jos ja kun minä katselen itseäni 20-vuotta nuorempia, 49-vuotisia naisia "sillä silmällä" niin minä olen irstas?
        Ei oikein mahdu tajuntaani!

        Olet harvinaisen yksinkertainen käsityskyvyltäsi, jos et tajua (vaikka se näissä vastauksissa on moneen kertaan selitetty) että irstautesi ilmenee TAVASTASI katsoa naista. Hienovaraisesti ja kunnioittavasti naisia katseleva mies, ei anna itsestään irstasta vaikutelmaa.


    • Ei se ole niinkään iästä kiinni vaan enemmänkin tavasta, jolla vanhempi mies antaa huomiota. Jos kohtelee kunnioittavasti, keskustelee asiallisesti jne niin ei ainakaan itselläni tule mieleen, että olipas irstas vanha mies. Kaikenikäisten kanssa voi keskustella, seksuaalinen kanssakäyminen on sitten eri juttu.

      Jos taas tulee kuiskimaan alapääjuttuja korvan juureen läähättäen, kuten itselleni kerran junassa kävi, on kyseessä irstas vanha mies.

    • -*¨´*?=)

      Irstas mies on irstas koko ikänsä jos on sen luonteinen.

    • etovaa

      On olemassa herrasmiehiä, miellyttäväkäytöksisiä , mukavia, siististi pukeutuvia ja he osaavat käyttäytyä, heidän olemuksestaan ja ilmeestään paistaa viisaus ja ystävällisyys ja he käyttäytyvät asiallisesti itsesään nuorempia naisia kohtaan ja ymmärtäävät että ovat romanttisesti ja seksuaalisesti ajateltuina aivan liian vanhoja 20v itseään nuoremmille naisille.

      Irstaan miehen tunnistaa heti miehen katseesta, käyttäytymisestä ja olemuksesta..yöks. eivät kunnoita naista ja olettaavat että kelpaavat nuorille naisille ja eivät itse ymmärrä että ovat suorastaan etovia miehiä.

    • 69-v

      Jaaha! Siis katse ratkaisee? Tarkoituksena lienee viestiä, ettei saisi osoittaa mielenkintoa liian nuorta kohtaan.
      Eron raja on kunkin omassa käsitemaailmassa.

      70 / 50 ei kyllä minusta täytä irstauden tunnuksia.
      Viriili, hyväkuntoinen terve ukko ja menopaussissa oleva nainen.
      Kumpikohan siinä on menettämässä enemmän?

      Eiköhän ikäeroon katsomatta pysytä irstauden "hyväksytymmällä" puolella niin kauan kuin mielenkiinnon osoittaminen saa vastakaikua?
      70 / 40 ei ole mahdoton!
      Tuosta nuorempien kanssa on syytä olla vain kaveria!
      Jokunen poikkeuskin saattaa olla.

      Eipä likimainkaan kaikki saman ikäluokankaan henkilöt tavoita kiinnostukselleen vastakaikua.
      Irstaitako?

      • hohhoijaa...

        Etkö sä vieläkään tajua?
        Jos osoitat sitä kiinnostustasi limanuljaskamaisesti (=irstaasti), kaikki naiset inhoavat sinua, mutta nuoret naiset suorastaan vihaavat. Jos taas käytöksesi on asiallista ja kunnioittavaa silloinkin, kun olet naisesta kiinnostunut, ei sinua inhota, vaikka et ihastuksen tunteita vastapuolessa herättäisikään.

        Miten ihmeessä tuo asia voi olla noin vaikea ymmärtää?


    • 69-v

      Lukekaa ikäero vai varallisuusero!

      Irstaat, vanhat miehet ovatkin yleisesti hyväksyttyjä. Jopa haluttuja!

    • vanhamiesonhän

      Aloittaja mies on irstas vanha mies joka ihmettelee miksi häntä pidetään irstaana ja nhottavana miehenä ja naiset katselee häntä inhoten. ei hän tiedä millainen on herrasmies mukava sellainen kun ei koskaan itse herrasmies ollutkaan, Turha hänelle on sitä yrittää selittää hän vain ihmettelee miksi naapurin miehestä tykätään ja ja naiset hymyilee hänelle, mutta ei hänelle:)

      • ...

        Juu. Sellaisen vaikutelman hän itsestään noilla kommenteillaan antaa.


    • Raha ratkaisee

      Jos miehellä on massia ja valtaa kuten vaikkapa Flavio Briatorella, Hugh Hefnerillä, Silvio Berlusconilla, Bernie Ecclestonella jne niin silloin mies ei ole yllättäen vanha eikä irstas vaikka hänellä olisi 60 vuotta nuorempi tyttöystävä tai useitakin sellaisia.

      Välimeren maissa, arabiassa ja puhumattakaan aasian maista niin ei edes tunneta käsitettä vanha ja irstas mies. Siellä on "sugar daddyjä" ja jalkavaimoja ja haaremeita.

      Vanha ja irstas mies on pohjoismaissa kukkahattutätien toimesta kehitetty termi suojelemaan suomalaisia persjalkaisia polkkatukkavaimoja miesten rakastajattarien uhalta lompakolleen.

      • Herätkää papat

        No onhan niitä maksullisia naisia täälläkin. Samoin kuin maksullisia toyboytakin nykyään. Ne ovat kuitenkin ihan eri porukkaa, kuin täällä vastaajat, jotka ovat yrittäneet selittää, miksi vanhat elostelijat inhottavat. Jos vanhus hakee vain seksiä, kyllä sitä rahalla saa, mutta vain tietyn ammatin harjoittajilta. Se mikä tekee miehestä superinhottavan ja irstaan, on harhakuvitelma siitä, että tämä voisi saada sitä myös muilta kuin mainituilta ammatin harjoittajilta.


    • 6+0

      Niin ja rahamies saa kyllä tietyntyyppisiä naisia ja nämä naiset ei välitä onko mies irstas vai mikä sika pääasia on että rahaa löytyy, se päihittää kaikki jutut. Nii ja voihan sitä sit julkisuudessa höpistä niitä rakkausjuttuja LOL
      Me tässä ihan tavalliset naiset olemme yrittäneet valista teitä millainen se irastas mies on.

    • Miksi te yritätte...

      kieltää mieheltä silmillä n u s s i m i s e n ? Kaikkea saa katsoa joka näkyy, se ei ole irstautta. Eihän teidän paljasteluakaan kukaan kiellä. Katsoa saa vaan ei koskea.
      69v. hetero.

      • ..........

        Kuka sinua kieltänyt on?
        Sinulle on vain kerrottu, että naiset pääsääntöisesti inhoavat irstaita miehiä. On aivan turha odottaa, että me sinun mieliksesi rupeaisimme teeskentelemään, ettemme inhoa, kun oikesti kerran inhoamme. Elä sen kanssa.


      • Rosa ja femakozsinsk
        .......... kirjoitti:

        Kuka sinua kieltänyt on?
        Sinulle on vain kerrottu, että naiset pääsääntöisesti inhoavat irstaita miehiä. On aivan turha odottaa, että me sinun mieliksesi rupeaisimme teeskentelemään, ettemme inhoa, kun oikesti kerran inhoamme. Elä sen kanssa.

        Rosa ja femakotsinski


    • hahahaaa

      Siinä taas yksi urvelo joka ei ymmärrä mitään. jotkut ne vaan syntyvät sioiksi ja jäävät rannalle ruikuttamaan kun eivät ikunaan saa naista, ei sit minkäänlaista.
      Osa miehisä vaan on sivistyneitä ,fiksuja ,herrasmiehiä ja me naiset nautimme heidän seurastaan. hahhahaa

      • Miksi te yritätte...

        Te nyt katkerat luuseri lehmät ette tajua että mies ELÄÄ ilman teidän lehmien ammuntoja ! Teillä on "huoli" minun naisistani.... se on teille täysin turha. Minä saan nauttia naisestani sekä silmillä n u s s i e n että romanttisesti yhtyen. Teihin ei kannata katsoa (siideri valaat) eikä koskea..... kuppaset katkerot. Kuningasrapukin on miellyttävämpi. Vasen pidempi lerppunnekin haisee pesemättömänä ja koskemattomana.. ryhdistäytykää..... klitomaan!


    • Anonyymi

      Kyllä mies muuttuu irstaaksi kun täyttää 50 ,meillä päin itä Suomessa kaikki vanhemmat miehet pitävät lapsiseksistä,pissa-kakkaleikeistä,kaikesta perhosta,puhuvat aina"navan alus"juttuja.Miksi aina maalla on niin paljon perhoja

      • Anonyymi

        Perhokalastus sai juuri aivan uuden merkityksen...


    • Anonyymi

      Tässäkään ketjussa ei ymmärretä sitä, että kysymys voi olla alkavasta dementiasta. Oireet dementiaan voivat kestää jopa 20 vuotta, ennenkuin se konkreettisesti tulee näkyviin. Dementia voi aiheuttaa holtitonta käytöstä. Voi johtua myös muistakin aivosairauksista. Siitä sairas ei ole tietenkään itse vastuussa. Ottakaa asioista aina selvää, ennenkuin tuomitsette. Oireilu vanhojen miesten, kuten naistenkin osalta, voi olla tästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe