Kaksi asiaa ärsyttää mielestäni muutoen suht toimivassa suomalaisessa liikennekulttuurissa:
Punaisia päin ajavat huom! En väistä yhtäkään joka tulee risteyksessä vastaan vanhoilla vihreillä vaan tööttään suoraan päälle. En välitä omasta kotterosta niin paljoa etteikö sen keulaa voisi vähän remontoida.
Yhden nopeuden urpot ovat toinen porukka: Samaa vauhtia körötellään kaikki mahdolliset nopeusrajoitusalueet. Itse pyrin ajamaan rajoitusten mukaan mutta silti n. 10 km/h ylinopeudella. Yhden nopeuden urpo ajaa satasen alueella just tasan satasta ja minä pyyhin ohi. Sitten tulee 80 rajoitus ja hetken kuluttua se urpo niistää minun peräluukkua - eli ajaa samaa vauhtia joka paikassa. Tämä porukka voisi harjoitella nopeuden vaihtamista eri paikoissa.
Yhden nopeuden urpot
6
699
Vastaukset
- miten kukin
Minkä takia niiden pitäis ajaa kuin sinä.Jokainen ajaa miltä mukavalta tuntuu,ottaen kohtuullisesti muut huomion.
Ne nopeus rajoitukset tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta ,eikä mitä nopeutta pitää ajaa. - Autoilija
...saman havainnon olen tehnyt. Ajetaan 80 km/h tiellä alle 7 kymppiä ja sit kun tullaan taajamaan 50 km/h rajoitusalueelle, niin nämä jatkavat samaa 70 ja tulevat aivan takapuskuriin kiinni, kun itse hiljennän alle 60 km/h.
No, kyllä ne sit jää, kun taajama loppuu, vaikka 90 % niistä haluaakin siinä kohtaa selvittää, että onko se mallimerkintä autoni takaluukussa aito... :)- !! ?
Miksi näiden tasanopeudella ajavien ajotyyli olisi jotenkin tuomittavampaa kuin omasi? He ajavat ylinopeutta joskus, sinä ajat aina. Luultavasti heidän polttoainekulunsa ovat pienempiä kuin sinulla.
- wanhus
!! ? kirjoitti:
Miksi näiden tasanopeudella ajavien ajotyyli olisi jotenkin tuomittavampaa kuin omasi? He ajavat ylinopeutta joskus, sinä ajat aina. Luultavasti heidän polttoainekulunsa ovat pienempiä kuin sinulla.
Tunnustan olevani tälläinen tasanopeuden
ajaja. Työmatka (n. 25 km) on sellainen
50-70-60-80-60-80-60 km/h aina parin kilsan välein
ja minä painan päästä päähän n. 65 km/h.
Millä ihmeen kriteereillä toisella tavalla
(mm. kirjoituksissa mainittua jatkuvaa ylinopeutta
ajavat) omaavat sellaisen ajotyylin että heillä
se on se teiden "oikea" herruus ??? - Autoilija
wanhus kirjoitti:
Tunnustan olevani tälläinen tasanopeuden
ajaja. Työmatka (n. 25 km) on sellainen
50-70-60-80-60-80-60 km/h aina parin kilsan välein
ja minä painan päästä päähän n. 65 km/h.
Millä ihmeen kriteereillä toisella tavalla
(mm. kirjoituksissa mainittua jatkuvaa ylinopeutta
ajavat) omaavat sellaisen ajotyylin että heillä
se on se teiden "oikea" herruus ???... muun liikenteen joukossa ajamisessa on niin vaikeaa?? Kumpikohan sitten on vaarallisempaa, se, että minä ajan 80 km/h alueella 90 km/h vai se kun sinä ajat 50 km/h alueella (taajama??) 65 km/h??? Voisi päätellä, että lainsäätäjä on sen alhaisen nopeusrajoituksen asettanut alueen vaarallisuuden vuoksi. Siis 30 % sallitun nopeuden ylitys taajamassa koulun, päiväkodin, vanhainkodin tms. läheisyydessä, tai 12,5 % ylitys taajaman ulkopuolella haja-asutusalueella? Entäs paljonko turhia vaaratilanteita aiheuttaa 19 % alinopeudella ajaminen siellä 80 km/h alueella? Niillä takanasi tulevilla kun ei ole välttämättä sama matka kuin sinulla. Eikö ajotaidot riitä enää siihen 80 km/h ajamiseen? Vai miksi pitää tehdä kiusaa niille takana tuleville??? Entäs unohdatko sinä turvavälin edellä menevään siellä taajamassa, missä kaahaat 30 % yli sallitun? Taitais olla parempi, kun veisit ajokortin kotikylän vallesmannille ja hankkisit kuukausikortin bussiin...
- wanhus
Autoilija kirjoitti:
... muun liikenteen joukossa ajamisessa on niin vaikeaa?? Kumpikohan sitten on vaarallisempaa, se, että minä ajan 80 km/h alueella 90 km/h vai se kun sinä ajat 50 km/h alueella (taajama??) 65 km/h??? Voisi päätellä, että lainsäätäjä on sen alhaisen nopeusrajoituksen asettanut alueen vaarallisuuden vuoksi. Siis 30 % sallitun nopeuden ylitys taajamassa koulun, päiväkodin, vanhainkodin tms. läheisyydessä, tai 12,5 % ylitys taajaman ulkopuolella haja-asutusalueella? Entäs paljonko turhia vaaratilanteita aiheuttaa 19 % alinopeudella ajaminen siellä 80 km/h alueella? Niillä takanasi tulevilla kun ei ole välttämättä sama matka kuin sinulla. Eikö ajotaidot riitä enää siihen 80 km/h ajamiseen? Vai miksi pitää tehdä kiusaa niille takana tuleville??? Entäs unohdatko sinä turvavälin edellä menevään siellä taajamassa, missä kaahaat 30 % yli sallitun? Taitais olla parempi, kun veisit ajokortin kotikylän vallesmannille ja hankkisit kuukausikortin bussiin...
Ohoh, se koira älähtää johon kalikka...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1412448Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä611208Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353750Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503179Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132498Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie542193Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985