Taikasanat palkankorotukseen?

Simsalabim?

Mulla on taikasanat työnsaantiin. Ne menee näin:"Sain tossa juuri yhden työpaikan, mutta tämä teidän työpaikka kuulostaa mielenkiintosemmalta. Mikä teillä on palkka? Olen viikon päästä aloittamassa siellä toisessa paikassa joten ilmoitattehan mulle pian jos saan tämän teidän tarjoamanne työn"
Käytän taikasanoja vain kun ne ovat totta, sillä olen huono valehtelemaan. Ei siis riitä että olen jossain vaan hyvä/tavallinen/normaali työntekijä vaan kelpaan firmaan A vasta kun firma B on minusta kiinnostunut.
Ongelma on nyt tämä. En saanut taaskaan palkankorotusta vaikka työmääräni oli lisääntynyt. Lopetin sitten työt siellä. Ongelma ei liene löytää taas firmaa A ja B ja saada töitä, vaan se kun mua alkaa pänniä muutaman kuukauden kuluttua ja haluan palkankorotuksen, enkä saa sitä. En ole koskaan saanu muuta ku ne lakisääteiset palkankorotukset. Tarpeeksi sitten ku pännii niin otan lopputilin.
Osaamiseni kuitenkin kasvaa ja työmäärä joka ainoossa työpaikassa. Hyvä työntekijä en ole, keskinkertainen ehkä. Kuitenki oon sitämieltä että jonkun edes nimellisen korotuksen voisi antaa koeajan jälkeen jo. Pitääkö se kirjata jo työsopimusta tehdessä? Vai millä taikasanoilla olette saaneet palkankorotuksen? Saisinko taikasanat mahdollisimman sanatarkasti, yritän sitten muistaa ne seuraavalla kerralla kun asia on ajankohtainen.

10

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talkoilla töissä

Ei sitä rahan takia kannata töissä olla, mukava ilmapiiri ja hyvät työkaverit on tärkeintä. Ja reilu pomo.

• köyhäduunari

Mukavalla ilmapiirilläkö ostat ruokaa kaupasta ja työkaverit tankkaa auton? Reilu pomo maksaa varmaan vuokrankin?

• ..kysy työppäristä

TYÖKOKEMUS se vasta on jotain! Mitäpä sitä ihminen muuta tarvii, kuin työkokemusta...

• kumma logiikka
        köyhäduunari kirjoitti:

Mukavalla ilmapiirilläkö ostat ruokaa kaupasta ja työkaverit tankkaa auton? Reilu pomo maksaa varmaan vuokrankin?

Rahaa saa sossusta, KELAsta, kavereilta, vanhemmilta, isovanhemmilta, kadulla kerjäämällä, myymällä tavaroita, yms. yms. Tarviitko sitä alkaa repimään vielä työnantajan selkänahasta, joka tarvitsee rahaa varmasti itsekin?

• srtgjfsgnf

"Ongelma ei liene löytää taas firmaa A ja B ja saada töitä, vaan se kun mua alkaa pänniä muutaman kuukauden kuluttua ja haluan palkankorotuksen, enkä saa sitä."

Harvemmin niitä korotuksia jaellaan muutaman kuukauden työpanoksen jälkeen.. Tee nyt ensin muutama VUOSI töitä ja käy sitten kysymässä kun osaat tehdä työsi HYVIN.

• NostaKytkintä

On tutkittu että erityisesti valmistumisen jälkeen keskimäärin palkka nouse nopeiten kun vaihtaa firmaa 2 vuoden välein. Kuulostaa tylyltä mutta näin se on, plus nykyään nuo 1-3v välein toistuvat yt:t helpottavat lähtöä jos ei saa sanottua itseäänsä irti 2v välein.

• liian iso fakta

Naisten taikasanat palkankorotukselle: annan p*llua.

• Nykyaikaa!!!

Nykyään näillä taikasanoilla pääsee hyvin vikkelästi sinne "uuteen firmaan", meinaan AINA on ovella joku uusi tulossa tekemään sun työt HALVEMMALLA kuin mitä itse teet!

• Rekry ammattina

Tosiduuniin haettaessa suurempi painoarvo on edellisten työsuhteiden kestolla kuin esim. entisiin työnimikkeisiin. Osaajia aina löytyy ,mutta jos viivalla on tiimiliideri joka oli viime paikassa 1v ja tiimiliideri joka oli viime paikassa 8v niin arvata saa kumman palkkaan.

Itse en ole koskaan palkannut henkilöä jolla on alle 2v merkintöjä CV:ssä, haen tekijää, en kävijää.

Vaihtamalla saa joskus nopean korotuksen, mutta pidemmän päälle se syö, mm. 40v jos ei ole antaa noin 10v työsuhdetietoa niin iso miinus, ja isolla iällä vaikutus loppuelämään (=eläkkeeseen) on todella iso. Ajatelkaa nuoret!

• OmaEtuParasEtu

Toinen ongelma tulee siinä, jos palkka ei nouse. 10 vuotta kun on ollut samalla palkalla, niin se vähentää sen puolesta sitten eläkkeen määrää vs. palkankorotus työpaikkaa vaihtamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe