Tapasin viikonloppuna itseäni muutaman vuoden vanhemman naisen, nainen oli 30-vuotta ja itse olen 25-vuotta. Tulimme hyvin juttuun, mutta naiselle oli hirveän vaikea asia tuo itsestäni mitätön muutaman vuoden ero. Tietyllä tavalla ymmärrän hänen ajatuksensa, sillä hän kertoi olevansa elämän vaiheessa jossa etsii jotain pysyvää. Ajattelen itse samalla tavalla, mutta ehkä nainen ajatteli että minun iässäni baarista ei haeta kuin helppoja panoja. Sain kyllä ujutettua hänelle numeron, mutta en hirveästi pidä toivoa yllä.
Onko teille naiset noin hankala kuvitella 30-vuotiana suhdetta nuorempaan mieheen? Ei tietysti voi yleistää, mutta olisi mukava kuulla muiden kommentteja. Ajatteleeko nainen että tuohan jättää minut heti kun tulee ensimmäiset rypyt, vai että tuo haluaa vain leikkiä vähän aikaa kypsän naisen kanssa?
Vanhempi nainen
14
1929
Vastaukset
- vm-69
Se riippuu tietysti henkilöistä, niinkuin varmasti tiedät. Toinen mies on jo 25-vuotiaana kypsä ja valmis sitoutumaan, toisesta miehestä ei ole siihen vielä 50-vuotiaanakaan. Kyllähän se on kiinni siitä mitä molemmat etsivät ja haluavat.
30-vuotias olisi ihan ok-ikäinen itselleni, ulkonäöllisesti eroa ei ainakaan huomaa, ja eiköhän sitä kokemusta ole elämästä jo siinä vaiheessa miehellekin kertynyt. Tuttavapiirissäni on aika hasusti 90% ystävistäni seurustelee/on naimisissa/avoliitossa itseään nuoremman miehen kanssa, ikähäärukalla 1/2 vuotta - 8 vuotta. Eipä sillä näy olevan mitään merkitystä pidemmällä tähtäimellä, alussa varamasti enemmänkin ikäero askarruttaa. Omalta osaltani kävi niin että "taistelin" nuoremman miehen ihastusta vastaan, hän voitti tunteeni puolelleen, mutta lopputulos olikin niinkuin pelkäsin; mies oli liian kokematon ihmissuhdeasioissa.
Nuo heittämäsi kysymykset ovat vaikeita... suhdetta ei voi aloittaa jos pelkää ko. asioita. Ainahan mies voi vaihtaa nuorempaan, jos on syytä. - donna
Niin,ei se ole olennaista jos muuten on yhdessä kivaa..se on vaan tää yhteiskunta joka asettaa paineita ja "ne muut" jotka kattoo karsaasti jos naisella on nuorempi mies.Toki eihän se muille kuulu..ja nainenkin voi olla sen verran nuoren näköinen ettei sitä ikäeroa edes huomaa.Tärkeintä kai että yhteys pelaa :)
Ja aivan varmasti riippuu ihmisestä..- Reima Ratkaisu
Kenenkään tulisi paskan vertaa kelailla mitä "ne muut" ajattelevat, jos homma toimii?
- donna
Reima Ratkaisu kirjoitti:
Kenenkään tulisi paskan vertaa kelailla mitä "ne muut" ajattelevat, jos homma toimii?
Niin,ei munkaan mielestä mutta eikse oo tän yhteiskunnan vitsaus:muiden kyttääminen.Jos muilla menee hyvin,se ei oo hyvä..ja jos menee huonosti niin se on...Ja en sitten tainnut vielä kertoa,että en ole edelleenkään unohtanut ihmistä,joka vei mennessään mun sydämen....
- Reima Ratkaisu
donna kirjoitti:
Niin,ei munkaan mielestä mutta eikse oo tän yhteiskunnan vitsaus:muiden kyttääminen.Jos muilla menee hyvin,se ei oo hyvä..ja jos menee huonosti niin se on...Ja en sitten tainnut vielä kertoa,että en ole edelleenkään unohtanut ihmistä,joka vei mennessään mun sydämen....
Sitä on juu liikkeellä...
Mutta uutta matoa koukkuun, ehkä sitten joskus, tai jos ei, niin ainakin voi sitten loppupeleissä kelata ettäå tuli ainakin yritettyä.
- kokemusta
naiselle aikaa. On luonnollista, että 5 v. vanhempi nainen ajattelee myös, että nuorempi mies voi haluta vain leikkiä mutta näinhän ei asian tarvitse olla. Tietyt asiat täytyy vain pohtia läpi. Jos kerran olet tosissasi, odota ja yritä saada nainen vakuuttuneeksi aidoista tunteistasi. Itselläni 6 v. nuorempi mies ja hyvin menee toistaiseksi, emme edes ajattele ikäeroamme. Periaatteessa kuka tahansa voi jättää kenet tahansa, ei ole ikäkysymys.
- lotta
samoin kuin itseä vanhempikin saa ainakin mut miettimään, että mitähän ne oikeasti haluaa. Aina päädyn siihen, että nuorempi mies haluaa hetken huvia ja vanhempi itseään nuoremman naisen tunteakseen itsensä viriiliksi. Nykyisin jo parin vuoden ikäerokin tuntuu liian suurelta. Ehkä mä oon vaan tehny siitä itelleni liian suuren ongelman, mut jotenkin sitä ei vaan pysty oleen ottamatta huomioon.
- Reima Ratkaisu
Kuulostaa todella siltä, että sulla on paljon ongelmia. Toivottavasti löydät jonkun joka on syntynyt samana päivänä kuin sinä, sehän saattaa vielä lisäksi olla Se Oikea.
- joku mimmi
Reima Ratkaisu kirjoitti:
Kuulostaa todella siltä, että sulla on paljon ongelmia. Toivottavasti löydät jonkun joka on syntynyt samana päivänä kuin sinä, sehän saattaa vielä lisäksi olla Se Oikea.
Mulle on ihan sama milloin joku on syntynyt..ehkäpä mä ajattelen enemmän et mihin vuoden aikaan joku ihminen sopii...siis onko esim.kesäihminen...jotkuhan tykkää talvesta..siitä voi sit päätellä,tykkääks kyseinen ihminen esim.kesäurheilulajeista tms.ja voi ihmisestäkin jotain ymmärtää(jos ei esim.oo vielä niin tuttu).Eiks syksyihmisistä sanota että ne on melankolisuuteen taipuvaisia...näin mä ajattelen.En mä usko mihinkään horoskooppeihin,mut joskus on ihan huvikseen tullut sitäkin kyseltyä..no,vastausta en saanut,mutta koska muutenkin oon tällanen impulsiivinen ihminen,joka on kiinnostunut ihmisestä muutenkin kuin syntymäpäivän perusteella,saatan tehdä yllättäviäkin kysymyksiä ujostelematta.
- Reima Ratkaisu
joku mimmi kirjoitti:
Mulle on ihan sama milloin joku on syntynyt..ehkäpä mä ajattelen enemmän et mihin vuoden aikaan joku ihminen sopii...siis onko esim.kesäihminen...jotkuhan tykkää talvesta..siitä voi sit päätellä,tykkääks kyseinen ihminen esim.kesäurheilulajeista tms.ja voi ihmisestäkin jotain ymmärtää(jos ei esim.oo vielä niin tuttu).Eiks syksyihmisistä sanota että ne on melankolisuuteen taipuvaisia...näin mä ajattelen.En mä usko mihinkään horoskooppeihin,mut joskus on ihan huvikseen tullut sitäkin kyseltyä..no,vastausta en saanut,mutta koska muutenkin oon tällanen impulsiivinen ihminen,joka on kiinnostunut ihmisestä muutenkin kuin syntymäpäivän perusteella,saatan tehdä yllättäviäkin kysymyksiä ujostelematta.
Olen huomannut ihan saman, ihmisessä on usein monia puolia, jotka eivät välttämättä liity syntymäpäivään. Jotkuthan tykkäävät esimerkiksi koirista.
- myös se vanhempi nainen
Luettuani juttusi mietin omaa tilannettani, olen aina seurustellut itseäni enemmän tai vähemmän nuorempien miesten kanssa, jotenkin niin on vain käynyt, ei ole ollut tarkoitushakuisuutta, ehkä olen nuorekkaan oloinen koska monesti nämä miehet ovat aluksi luulleet minua nuoremmaksi tai itsensä ikäiseksi.
Eniten välillä on ihmetyttänyt ympäristön suhtautuminen ja utelu, se tuntuu edelleen v.2004 olevan joku kummallinen selittelyn paikka jos naisella ei ole sitä vanhaa/vanhempaa miestä käsipuolessa.
Naista pidetään kauheana haukkana ja saalistajana, mies on hyvä jätkä ja mahtava, jos saa sen mahdollisimman nuoren jne, typeriä kliseitä.
Joten jos vain sait tämän kyseisen naisen puhnron, ota yhteyttä ja ehdota tapaamista, äläkä mieti ikäeroa. Vuosi vuodelta sillä on yhä vähemmän merkitystä, kaikki me vanhenemme koko ajan.
Itsekkin tapasin hiljan oikein mukavan tuntuisen itseäni 6v nuoremman miehen. Hän oli epäröinyt uskaltaako ottaa minuun yhteyttä ensitapaamisemme jälkeen ja itsekkin mietin kun pariin viikkoon ei kuulunut mitään, pitääkö unohtaa koko ihminen vai laitanko kenties yhden viestin ja kysyn olisiko hän kiinnostunut tapaamaan vielä. Hän oli,ja nyt deittaillaan tiiviisti =)
Eli onnea sinullekkin, ja ota rohkeasti selvää kyseisestä naisesta! - Olar
Viisi vuotta ikäeroa ei ole paljon mitään. Ota kuitenkin huomioon, että koska miehet pysyvät yleensä nuorekkaampina kuin naiset, niin ajan kanssa teidän ikäeronne tulee luultavasti näyttämään paljon viittä vuotta suuremmalta. Tämä tuskin häiritsee sinua, sillä suhteen alkamisen jälkeen sisin ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö.
- Maria
Ei haittaa vaikka mies olisi alle 30.Minä olen 34.Ottaisin kyllä selvää haluaako mies muutakin kuin seksiä.Mieluummin nuorempi kuin vanhempi. Esim. muusiikkimakuni on lähempänä kakskymmppisten musiikkimakua.Mulle ei iskelmät yms. kelpaa.
- ....
...vaikka niihin niin helposti takerrutaankin. Ihmissuhteissa enemmän kuitenkin on merkitystä sillä, mitä ne kaikki eletyt vuodet pitää sisällään ja ennenkaikkea, mitä ne on aikaiseksi ihmisessä saanut. Se, mitä sisällä sydämessäsi ja mielessäsi kannat mukanasi on varmasti parisuhteen onnistumisen kannalta paljon vaikuttavampi asia kuin pelkät numerot. Moni nuori voi olla ikäänsä nähden paljon aikuisempi kuin joku vuosikausia eläneenpi henkilö - ja tietysti myös toisinpäin. Ihmisen persoonahan on se osa, minkä kanssa parisuhde muodostetaan, tai ainaskin pitäisi olla eikä nimi, mitat tai elettyjen vuosien lukumäärä. On tietty olemassa paljon niitä tyhmiä, materialistisia ihmisiä, jotka parisuhteeseen ryhtyy pelkkien ulkokuorien vuoksi, mut ei niitä ihmisiä kannata malliksi kenenkään itselleen ottaa. Aito rakkaus, välittäminen ja oikea mielenkiinto itse ihmiseen ei loppujen lopuksi ole ulkokuorista, vuosiluvuista tai maallisesta mammonasta kiinni. Ja, mitä toisten ihmisten mielipiteisiin tulee, niin pitää aina muistaa, että itseään vartenhan täällä eletään eikä niitä toisia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564536Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal874237- 703698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963627Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1152655- 352468
- 372362
- 242349
- 382339
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232214