voin arvata..

ei vielä anoppi

...että tämä on anoppien haukkumispalsta. Missä luuraa miniöiden ja vävynketaleiden haukkumispalsta : )))))))))

Kuulin ikävän jutun. Serkkuni, hiljattain mummoksi tullut, kertoi että hän on nähnyt vain kaksi kertaa lapsenlastaan (ristiäisissä), vaikka asuu samaassa kaupungissa nuoren parin kanssa. Hän ei ole niitä "muoreja" jotka tahtovat pyöriä nuorenparin jaloissa, mutta olisi kumminkin odottanut, että jo 8kk vauvaa olisi hänellekin käyty vilauttamassa. En kehdannut kysyä enempää.

Minusta tulisi osata ottaa huomioon isovanhempienkin tunteet, eikä deletoida heitä täysin kuvioista.

21

2308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vastaan

että miniä dominoi koko perhettään. Olen myös anoppi, ja on uskomatonta, mitä yksi nainen voi saada aikaan. En voi kovin tarkoin kertoa, mitä tapahtui, mutta kauheaa se oli. Itse olin miniänä samassa taloudessa, joten on kyllä kokemusta.
      Siitä uudesta palstasta, se olisi hyvä. Yksipuolista tämä miniöiden haukkuminen on.

• Jaska

Niin minulle kävi. Satuin olemaan aviossa huonoimmaksi rankatun tyttären kanssa, ja kun meni sukset ristiin pummailevan vävykokelaan kanssa, haukuttiin minut porukalla pataluhaksi. Ei siinä nettipalstoja tarvita. Tosin, ex-anoppini kirjallinen ulostulo ei ole kaksinen. Suullinen kyllä on sitäkin parempi!

• ei vielä anoppi

Ko. uusmummo on yksin kasvattanut lapsensa. Poikien äitinä hän on opettanut heille kaikki ns. naistenkin työt. Nyt hän (poika) hoitaakin vauvan, tekee ruuat ja siivoaa. Poika ei siis ole äitiyslomalla vaan käy työssä.

Minä en kyllä poikiani opeta yhtä tekeväisiksi : ))

Olisi nimittäin karmeaa jos "saisi" nykyajan naisen, joka ei ole vaivautunut mitään opettelemaan, eli suomeksi: laiskan akan. Eipä tuntuisi kivalta katsella sivusta. Minä passaan poikani piloille, varma on niin : )

• laiska akka

onko sulla tosi pitkä nenä?
        liikuttavaa että joku ottaa toisen perheen ongelmat niin henkilökohtaisesti huhuh se on varmaan rankkaa ...
        mitä jos hankkisit omaa elämää?

Bond, Merja Bond

• ei vielä anoppi
        laiska akka kirjoitti:

liikuttavaa että joku ottaa toisen perheen ongelmat niin henkilökohtaisesti huhuh se on varmaan rankkaa ...

Bond, Merja Bond

Sillä tosiasiassa on kysymyksessä sisaren poikani, joka on minulle rakas. Laitoin hiukan vierestä, koska tämä on sättipalsta. Liikuttaa siksikin, että mielestäni kommentti oli hurja: ei kannata opettaa poikiaan liian kilteiksi.

Miksi kommentti sinua niin kismitti, elätkö itsekin miehesi "siivellä".

• utelias

Minua kiinnostaisi tietää, mistä tiedät niin varmaksi pojan tekevän kaiken?

Minun entistä miestäni luultiin samanlaiseksi työn orjaksi, koska hän oli vieraskorea. Hulluhan olisin ollut jollen olisi antanut hänen häärätä edes silloin kun oli vieraita talossa. Minusta liikkui ilkeämielisiä huhuja, todellisuutta harva tiesi ennenkuin erosimme. Sen jälkeen alkoi ihmettely miten miehellä on niin onneton huusholli ja lumetkin koko talven kolaamatta. Minä vain hymyilin hiljaa sisään päin, siinähän ihmettelevät -nuo jotka luulevat toisten asioista tietävän enemmän kuin asianosaiset itse.

• ei vielä anoppi
        utelias kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, mistä tiedät niin varmaksi pojan tekevän kaiken?

Minun entistä miestäni luultiin samanlaiseksi työn orjaksi, koska hän oli vieraskorea. Hulluhan olisin ollut jollen olisi antanut hänen häärätä edes silloin kun oli vieraita talossa. Minusta liikkui ilkeämielisiä huhuja, todellisuutta harva tiesi ennenkuin erosimme. Sen jälkeen alkoi ihmettely miten miehellä on niin onneton huusholli ja lumetkin koko talven kolaamatta. Minä vain hymyilin hiljaa sisään päin, siinähän ihmettelevät -nuo jotka luulevat toisten asioista tietävän enemmän kuin asianosaiset itse.

Tietysti on niitä, jotka panettelevat. Tänä juttu ei vain kuulu (siihen) joukkoon. Toki avioliitossa on muitakin tasoja kuin se, kuka tekee työt ja ketä perheeseen sisään lasketaan. Kumminkin se, että nainen on täysin avuton (ehkäpä se on vain sitä: ei osaa) ja mies tekee ruuat töistä tullessaan, hoitaa vauvan jne, onhan se hieman "outoa", eikö totta? Tiedän, olen kuullut muidenkin kuin anopin suusta, joka ei asialla märehdi, totesi vain kerran surullisena. Että onko se hänen syy, kun on vaatinut pojalta liikaa, tekee nyt kaiken. En tiedä onko nykyään niin päin, että pojille opetetaan kotityöt, se on äidin kunnia-asia. Tytöt saavat sitten (tasa-arvon nimissä?) elää kotonaan kuin pellossa. Kun sitten on perheen aika, he ovat kuin prinssessoja. Asia on kuin ennen sotia, vain toisin päin. Ja silloin muinoinhan ne miehet tekivät niitä miesten töitä.

Tämä on tietysti yksittäinen tapaus, mutta näin poikalasten äitinä pisti miettimään. Ei liian osaavaisia kannatakaan kasvattaa. Täysin kotitöissä umpelo nainen ja samanlainen mieshän hukkuisivat sanonko mihin, joten tuskinpa saman katon alla viihtyisivät : )

• taisikin
        ei vielä anoppi kirjoitti:

Tietysti on niitä, jotka panettelevat. Tänä juttu ei vain kuulu (siihen) joukkoon. Toki avioliitossa on muitakin tasoja kuin se, kuka tekee työt ja ketä perheeseen sisään lasketaan. Kumminkin se, että nainen on täysin avuton (ehkäpä se on vain sitä: ei osaa) ja mies tekee ruuat töistä tullessaan, hoitaa vauvan jne, onhan se hieman "outoa", eikö totta? Tiedän, olen kuullut muidenkin kuin anopin suusta, joka ei asialla märehdi, totesi vain kerran surullisena. Että onko se hänen syy, kun on vaatinut pojalta liikaa, tekee nyt kaiken. En tiedä onko nykyään niin päin, että pojille opetetaan kotityöt, se on äidin kunnia-asia. Tytöt saavat sitten (tasa-arvon nimissä?) elää kotonaan kuin pellossa. Kun sitten on perheen aika, he ovat kuin prinssessoja. Asia on kuin ennen sotia, vain toisin päin. Ja silloin muinoinhan ne miehet tekivät niitä miesten töitä.

Tämä on tietysti yksittäinen tapaus, mutta näin poikalasten äitinä pisti miettimään. Ei liian osaavaisia kannatakaan kasvattaa. Täysin kotitöissä umpelo nainen ja samanlainen mieshän hukkuisivat sanonko mihin, joten tuskinpa saman katon alla viihtyisivät : )

olla juuri siinä, etteivät perheen ulkopuoliset (esim. pojan äiti) voi millään tietää puhdasta totuutta siitä mitä perheen sisällä oikeasti tapahtuu. Ihmiset ovat herkkiä vetämään vääriä johtopäätöksiä huomaamatta niiden taustalla olevia ennakkokäsityksiä ja ikävä kyllä joissain parisuhteissa on sellaisia kumppaneita jotka keräilevät "pojoja kotiin" hyvinkin epäreilusti totuutta värittämällä.

Olen joskus itse saanut tuta sen, että kuvittelin veljeni perheen asioista jotain ihan muuta kuin mitä perimmäinen totuus oli. Ja eiköhän aikuinen mies itse päätä minkä verran suostuu kotitöitä ottamaan harteilleen.

• mimmi
        laiska akka kirjoitti:

Bond, Merja Bond

omaa elämää? On meillä oma elämä, jonka nämä haukkuvat naikkoset ovat tulleet pilaamaan. Voin kuiskata, mutta älkää kertoko kellekkään, kyllä pojat kuitenkin muistavat vanhempiaan salaa näiltä älykääpiöiltä, joita miniöiksi kutsutaan.

• Jessie
        taisikin kirjoitti:

olla juuri siinä, etteivät perheen ulkopuoliset (esim. pojan äiti) voi millään tietää puhdasta totuutta siitä mitä perheen sisällä oikeasti tapahtuu. Ihmiset ovat herkkiä vetämään vääriä johtopäätöksiä huomaamatta niiden taustalla olevia ennakkokäsityksiä ja ikävä kyllä joissain parisuhteissa on sellaisia kumppaneita jotka keräilevät "pojoja kotiin" hyvinkin epäreilusti totuutta värittämällä.

Olen joskus itse saanut tuta sen, että kuvittelin veljeni perheen asioista jotain ihan muuta kuin mitä perimmäinen totuus oli. Ja eiköhän aikuinen mies itse päätä minkä verran suostuu kotitöitä ottamaan harteilleen.

Monet miehet ovat mielestään alistettuja kotiorjia, jos joutuvat esim. tiskaamaan kerran puolessa vuodessa tai viettämään oman lapsensa kanssa aikaa kahden vaikkapa puoli tuntia kerralla. Joten enpä uskoisi näitä miesten valituksia.

• vastaus
        ei vielä anoppi kirjoitti:

Sillä tosiasiassa on kysymyksessä sisaren poikani, joka on minulle rakas. Laitoin hiukan vierestä, koska tämä on sättipalsta. Liikuttaa siksikin, että mielestäni kommentti oli hurja: ei kannata opettaa poikiaan liian kilteiksi.

Miksi kommentti sinua niin kismitti, elätkö itsekin miehesi "siivellä".

kivaa, että on kiltteja ihmisiä, sä et taida olla yksi niistä? kukaan ei voi tietää mitä toisen perheessa tapahtuu.

esim. sä et edes tunne mua ja päättelet vaikka mitä! minä vain sanoi että pojan asiat ja hänen vaimon asiat jne eivät kuulu sulle pätkääkään.
        "Kuulit" jotain ja juoruilet jo netissa ja varmaan livenakin. Sellaiset ihmiset ärsyttää mua kyllä.

Sanoin myös että kun on oma elämä niin ei tartte muiden asioita miettiä *yllätys yllätys*

Kysy pojalta niin toivottavasti hänkin sanoo sulle et miten se sulle kuuluu?!_, mut tuskinpa se sua auttaa ...
        jospa antaisit aikuisen pojan hoitaa omat asiat?

• laiska akka
        mimmi kirjoitti:

omaa elämää? On meillä oma elämä, jonka nämä haukkuvat naikkoset ovat tulleet pilaamaan. Voin kuiskata, mutta älkää kertoko kellekkään, kyllä pojat kuitenkin muistavat vanhempiaan salaa näiltä älykääpiöiltä, joita miniöiksi kutsutaan.

jaa ja tämä kirjoitus oli objektiivinen ja fiksu (yhtä paljon kuin säkin;)

• laiska akka
        taisikin kirjoitti:

Hassua että jotkut oikeasti miettii yötä päivää mitä toisen perheessa tapahtuu, kuvittelee asioita ja juoruilee, tää on niin tyhmää.

• naapurin tyttö
        Jessie kirjoitti:

Monet miehet ovat mielestään alistettuja kotiorjia, jos joutuvat esim. tiskaamaan kerran puolessa vuodessa tai viettämään oman lapsensa kanssa aikaa kahden vaikkapa puoli tuntia kerralla. Joten enpä uskoisi näitä miesten valituksia.

Näinhän se on että miehet on opetettu tekemään kotitöitä ja mielellään niillä kehuskelevat omille äideilleen saaden vaimon näyttämään laiskalta. Totuus voi olla kuitenkin toinen. Meillä mies on kuin eri ihminen oman äitinsä tai ihan kenen vieraan läsnä ollessa, kattaa pöytää ja muutenkin käyttäytyy ihmeen huomaavaisena. Sitten kun ollaan kahdestaan, niin kyllä kaikki huvitukset on kotitöitä tärkeämpiä ja pitkän maanittelun jälkeen suostuu esim. tyhjentämään astianpesukoneen. Tällä hän omasta mielestään kuittaa koko viikonlopun kotityöt!

• Miniäehdokas
        taisikin kirjoitti:

Anoppiehdokas ei tiedä mitä poikansa ja minun sekä lapsenlapsensa elämässä tapahtuu. Hän luulee, että poika maksaa kaiken ja minä vain loisin poikansa talossa. En ole edes viitsinyt oikaista moista väitettä. Luulkoot mitä luulee, minä tiedän kumminkin asian aoikean laidan ja se riittää minulle. Osallistumme kummatkin elämisen kustannuksiin. Sehän ei tietenkään ole tullut mieleen anoppiehdokkaan pieneen päähän. Onneksi appiehdokas (eronut anoppiehdokkaasta) on järkevämpi ja on nähnyt sekä tietää asian oikean laidan. Hänkään ei viitsi asiasta kommentoida entiselle vaimolleen. Mistähän johtuu...

• ex anoppi
        taisikin kirjoitti:

Niin minäkin luulin tuntevani miniäni mutta erehdyin pahasti,en suinkaan moiti häntä mutta kymmenen vuotta sain kunnella miten huono poika minulla on,nyt onneksi se on toivottavasti ohi.Kymmenen vuotta hän kertoi olleensa onneton ja sinä aikana hän synnytti kuitenkin pojalleni 5-lasta,nyt hän halusi eron koska löysi uuden toivottavasti hän on nyt sitten löytänyt paremman.Koko avioliiton aikana en kuullut pojaltani vaimostaan mitään moitteita,enkä minäkään puutunut heidän asioihinsa joten en kertonut miniäni ja minun keskusteluista pojalleni,nyt kaduttaa että en huomauttanut miniälleni että lopettaa sen haukkumisen koska joka kerta kun hän soitti niin pelkäsin mitä nyt tulee.Nyt olen sairaslomalla koska riitely lapsista ottaa voimilleni,olen hoitanut heitä aina kun on ollut tarvetta ja lapsenlapseni ovat minulle tosi rakkaita,poikani pikkutytär kysyi että mummi tuletko sinä syntymäpäivilleni niin kerroin että en voi tulla koska mummi ei kuulemma ole tervetullut enää heidän kotiin.Mutta pidämme sitten omat synttärit isin tai mummin kotona.En moiti miniääni enhän voi tietää heidän todellisia syitään eroon,mutta lapsia aion tavata tavalla tai toisella koska on kauheaa jos iso-vanhemmat joutuvat riitelyn välikädeksi ja ,ainut asia mitä olisin toivonut miniältäni että hän kertoisi lapsille totuuden eikä valehtelisi asioita pienikin lapsi ymmärtää valheen ja totuuden.Poikaani olen neuvonut että ei rupeaisi riitelemään asioista vaan yrittäisivät keskustella asiallisesti ilman vihaa ja katkeruutta.Mutta saa nähdä miten asiat etenevät.

• höh

Passaa vain poikasi piloille, niin et saa laiskaa miniää tai siis et saa minkäänlaista miniää. Kukaan järkevä nainen ei huoli äidin pilalle hemmottelemaa vätystä, joka ei osaa tehdä muuta kuin maata sohvalla.

Kyllä kotitöiden teko kuuluu sekä miehelle että naiselle. Nainen ei ole mikään kodinkone, joka hoitaa koko huushollin iloisesti hymyillen. Myös lapset hoidetaan yhdessä.

Sinä et mitenkään voi tietää, miten asiat oikeasti ovat tuossa perheessä, josta juoruilit. Vai oletko ollut kärpäsenä katossa? Ehkäpä tuo mies on vain ylpeänä kehaissut, että osallistuu kodin- ja vauvanhoitoon, ja äitinsä on kuvitellut tuosta kommentista, ettei pojan vaimo tee mitään.

• ei vielä anoppi

Onpa lapsellisia vastauksia.

En todellakaan luule, tiedän. Asia on tullut selväsi monen ihmisen taholta ja varsin huvittavissakin merkityksissä. Mutta en niitä tässä voi yksityiskohtaisesti kertoa, ettei joku löytäisi tarinasta itseään.

Onko teidän muka mahdoton uskoa, että nykyään on todellakin naisia jotka ovat kuin uuno turhapuroja femiinissä muodossa. Jos ei ole "kiinnostunut" kotitöistä ja mies ne taas hallitsee, onhan se ymmärrettävääkin. Mutta kun vauva tulee perheeseen on mielestäni avuttoman naisen kanssa elävä mies aivan yhtä säälittävä kuin sen sohvaperuna miehenkin passari.

• niin

Mutta jos he ovat valitsemallaan tiellä onnellisia, niin miksi sinä rasitat pientä päätäsi asialla?

• ei vielä anoppi
        niin kirjoitti:

Mutta jos he ovat valitsemallaan tiellä onnellisia, niin miksi sinä rasitat pientä päätäsi asialla?

No, eikö nämä palstat ole juuri tätä...puhutaan näistä elämän pienistä asioista. Lienenkö ymmärtänyt väärin. Pyydän todella anteeksi, että harhauduin tännekin palstalle.

heh heh

• Jennni

Tosi törkeetä! :( Voi sitä mummo-raukkaa. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe