Kirjoitin keväällä ylioppilaaksi ja tarkoituksena on ollut että pidän välivuoden töitä tehden. Tässä muutaman kuukauden ajan olen laitellut työpaikkahakemuksia yhteensä noin pariinkymmeneen sellaiseen työpaikkaan jotka oikeasti kiinnostaisivat ja joihin työkokemuksellani olen kuvitellut olevan mahdollista päästä, mutta yhdestäkään paikasta ei ole edes pyydetty haastatteluun. Nyt on alkanut tuntua siltä, että ikäiseni ei edes voi saada muualta kuin mäkkäristä tai siivousalalta töitä. Kumpikaan näistä ei kiinnosta, koska palkka on surkea (en tosin edes kovin suurta palkkaa vaatisi, mutta alle 7 e/h on liian vähän), ja lisäksi kuulemani ja kokemani mukaan työntekijöitä vedätetään oikein kunnolla.
Olen aina kuvitellut että minulla on ikäisekseni (19 v.) aika paljon työkokemusta (seurakunnan isosena ja kerhonohjaajana kaksi vuotta, mainostenjakajana, hampurilaisravintolassa, kassanhoitajana, torimyyjänä kaksi kesää, lastenhoitajana. Lisäksi kansainvälinen kielikurssi englannissa ja hyvät koulutodistukset), tosin työsuhteet ovat olleet lyhytkestoisia (aina määräaikaisia jotka olen hoitanut loppuun asti ja kaikista paikoista on tarjottu mahdollisuutta jatkaa) sillä olen samanaikaisesti kuitenkin ollut koulussa. Syy lopettamiseen on ollut se, että työilmapiirit ovat olleet huonoja ja työehdot ihan naurettavia. Lisäksi työvuorot on laitettu niin, että vapaapäiviä on joko vain yksi viikossa tai jos onkin kaksi, niin ne eivät ole peräkkäiset päivät. Vuorot ovat lisäksi lyhyitä (5-6h) ja keskellä päivää (alkavat klo 12-15).
Tämän "vuodatuksen" jälkeen kysyisin, että vaadinko liikaa kun haluan työpaikan jossa
-palkka on väh. 7,5-8 e/h
-minua kohdellaan ihan oikeana ihmisenä
-työajoista ja tauoista pidetään kiinni
-työaika on mieluiten ma-pe "oikeaan työaikaan" (siis perinteinen klo 7-15/8-16/9-17) ?
Olisin kiitollinen jos kommentoisitte tai kertoisitte omia kokemuksianne, koska alan oikeasti olla aika epätoivoinen.
Nuorten työpaikat
noobe
1
334
Vastaukset
- aaa
rakennuksille pääset ja palkkakin on ainakin 8e /h , mutta taidat olla likka joten unohdetaan sekin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593