Öljyn seassa vettä?

Ihmetyksensormi

Boxerin 1,9 TD öljyn seassa vettä, eli näyttää jäädytin nesteet menevän väärälle osastolle? Moottori pyörii normaalisti, lämmöt toimii normaalisti, valkoista "savua" ei näy peräaukosta, sensijaan tyhjäkäynniltä polkaistessa musta savupilvi pölähtää. Vesitilaan ei synny ylimmääräisiä paineita, siellä ei myöskään näy öljyä eikä vesivuotoja näy ulospäin, paitsi talvella lämmityslaite tiputteli ohjaamon lattialle. Vettä kuluu ja öljyt "lisääntyy"! Kun ei kai ole märät sylinteriputket, niin ei putkien alapäätkään ilmeisesti sitten vettä laske alleen? Nyt on ihmetyksen sormi äimistyksen nenässä? Kansipahviko?...öljyn jäähdytin?...lohko halki?......?????

11

2218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juipero

      Kannethan ne yleensä 1,9td:stä halkee, hyvällä tuurilla vain kannentiiviste.

      • Ihmetyksensormi

        Olen nyt ajellut "vettä öljynseassa" vian huomattuani n. 1000km. kaikki toimii, niin kuin ennenkin. en näe mitään muita merkkejä kansiviasta? öljytikussa näkyy koko matkalla vesipisaroita? Jäähdytysnestettä katoaa nyt tolla ajomatkalla yli kaksi litraa, en tiedä minne. katsastin auton viikolla ja kaikki ok. Öljy ei ole harmaata liejua mutta ei ehkä ihan normaalinkaan näköistä? voisiko öljynsuodattimen "jalasssa" olls vuoto, josta vettä pääsee suoraan öljypohjaan?


      • ml213.
        Ihmetyksensormi kirjoitti:

        Olen nyt ajellut "vettä öljynseassa" vian huomattuani n. 1000km. kaikki toimii, niin kuin ennenkin. en näe mitään muita merkkejä kansiviasta? öljytikussa näkyy koko matkalla vesipisaroita? Jäähdytysnestettä katoaa nyt tolla ajomatkalla yli kaksi litraa, en tiedä minne. katsastin auton viikolla ja kaikki ok. Öljy ei ole harmaata liejua mutta ei ehkä ihan normaalinkaan näköistä? voisiko öljynsuodattimen "jalasssa" olls vuoto, josta vettä pääsee suoraan öljypohjaan?

        Voi olla kansi halki ja lämölaajeneminen saa aikaan, ettei halkeama oireile/vaikuta lämpimässä koneessa.Ajaminen tietää voiteluongelmaa ja siten metallipintojen runsaampaa kulumista.
        Niin, jos halkeama on sopivassa kohdassa, niin puristuspaineet eivät vaikuta/tule jäähdyttäjän puolelle.Moottorin käynti on ok.


    • Ihmetyksensormi

      Pösö on rullannut taas muutaman tuhat kilometriä ehkä n. 3000. 200-300km lenkillä öljy näyttää vähän huonommalta ja vettä kuluu litranverran. Pienessä ajossa mittatikku täynnä vesipisaroita mutta öljy ei näytä pahalta ja vettä kuluu hyvin vähän. Eikö kannen halkeama pitäisi näyttää jo muitakinoireita näinkin pitkässä ajossa?

      • Ihmetyksensormi

        Jos lohkossa sylinteriputken alapäässä on halkeama, niin vesi valuu suoraan öljytilaan, eikä veden sekaan tule pisaraakaan öljyä. Kun pitkässä ajossa moottori ja öljyt kuumenee, vesi suorastaan "lorottaa" öljypohjaan! Koneen käynnissä ja savutuksissa ei näy mitään merkkejä, vain öljy vaahtoutuu ja lopuksi kilahtava alapään laakerit, että se on sitten Box!


    • Boxeri 1.9TD

      Saako syylärisementillä tilkittyä aivan olemattoman nestevuodon?.

      • Ihmetyksensormi

        Eiköhän ne syylärinpaikkausaineet yms. ole nimenomaan tehty pinten nestevuotojen tukkimiseen! Vanhat "syylärisementit" tukkivat muitakin pieniä kanavia jäähdytyksessä. Nykyisistä aineista ei taida suurempaa haittaa olla jäähdytysjärjestelmälle.


    • Ihmetyksensormi

      Pariviikkoa sitten kippasin jäähdyttimeen moottorilohkon tiivistysainetta (Biltema). Vesivuoto näytti lakanneen, vettä ei enää häipynyt yli kahdensadankilometrin ajolenkillä ollenkaan. lauantaina vaihdoin moottoriöljyt, ei ollut öljypohjassa vettä. nyt olen ajellut yli satakilometriä eikä vesipisaroita enää näy mittatikussa! Talvella nähdään sitten mitä tapahtuu!

      • ihmetyksensormi

        Eilen laitoin uudet jäähdytysnesteet järjestelmään, saas taasen kattoo, pysyykö nesteet vielä oikeilla puolilla. Paikkausaineen kanssa tulikin jo ajeltua parituhatta km.


      • Ihmetyksensormi
        ihmetyksensormi kirjoitti:

        Eilen laitoin uudet jäähdytysnesteet järjestelmään, saas taasen kattoo, pysyykö nesteet vielä oikeilla puolilla. Paikkausaineen kanssa tulikin jo ajeltua parituhatta km.

        Boxeri laukkaa edelleenkin, kuin vanha sotaratsu! Vain laturi poksahti välillä, mutta meni takuuseen kun oli vajaan vuoden vanha vaihtolaturi!


      • ihmetyksensormi
        Ihmetyksensormi kirjoitti:

        Boxeri laukkaa edelleenkin, kuin vanha sotaratsu! Vain laturi poksahti välillä, mutta meni takuuseen kun oli vajaan vuoden vanha vaihtolaturi!

        Alkaa Boxerissa oleen jo vanhuudenvaivaakin, männäviikolla rupes nilkuttamaan. Vasen jousijalka petti. Uusien iskareiden vaihtoon sain kulumaan aikaa rapiat viisituntia. Hintaa hommalle tuli 223,60€ (iskarit ja yläpään laakerit. Mittarissa nyt 278 tkm. Pian on jakohihnan vaihtoaika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe