Onko teidän työpaikassanne tapana ostaa kaikenmaailman lahjoja kaikille? Elikkäs siis synttäreillä on kaikenlaisia kimppalahjoja. Niihin menee varmaan kymppi per naama aina kun jollain on synttärit. Toki sitten kun on oman synttärin aika, vaiva palkitaan, mutta silti mun mielestä toi on ihan törkeä summa enkä ymmärrä miksei työnantaja muista työntekijöitänsä ikinä synttäreinä.
Nomutta ei se tähän jää, kun jotkut ostaa joululahjoja, ystävänpäivälahjoja, lomanlähtijäislahjoja. En koe olevani niin läheinen työkavereiden kanssa, että ostelisin heille lahjoja vähän väliä. Okei, kortti jouluna ok. Tai joskus voi viedä jotain kahvinaposteltavaa, se varmaan ihan suotavaa silloin tällöin. Mutta onko joku velvollisuus ostaa toisille lahjoja työpaikalla? Ihan kun ei sitä rahaa muuten menis pienestä palkasta ... Huoh. Mutta tottakai tulee ihan kamala olo kun itse saat lahjoja ja itse ei anna mitään. Vai voiko vaan todeta, ettei harrasta lahjuksia ja ei tartte minulle ostaa mitään.
Ostatteko työkavereille lahjoja?
5
4004
Vastaukset
- Tasavuosia...
Ostetaan, jos täyttää tasavuosia, ei muulloin.
Samoin, jos joku on lähdössä pois, niin jotain pientä muistoksi työkavereilta.
Yleensä rahaa menee joku pari euroa / lärvi, joten ei tuossa konkurssiin joudu, jos kerran/pari vuodessa tuo tulee eteen. - pihi1234
Nii mutta tää on joka vuosi työntekijämäärä kertaa kymppi. Plus ne kaikki muut joulu yms lahjat. Satanenhan tosta helposti tulis.
- hilloa löytyy
Annan joka perjantai pois töistä lähdettäessä jokaiselle viitosen setelin.
- näytelmäpiiri
Yhden kieron taktiikan olen huomannut työpaikalla. Juorukööri kantelee toisilleen kukkia ja suuhun pantavaa, jolla vahvistavat "yhteenkuuluvuuden" tunnettaan. Ikävä vain että puhuvat negatiiviseen sävyyn toisistaan selän takana. Koomista tuota on ollut seurata ulkopuolisen silmin. Teennäistä ystävyyttä, joka ei oikeasti kanna heikoilla jäillä.
- lkjds
Meillä muistetaan tasakymmeniä täyttäviä työkavereita samoin esimerkiksi lapsen syntymän kunniaksi voidaan porukalla jotain pientä hommata. Mitään ystävänpäivä/pääsiäis/joulu ym kortti/lahja juttuja ei anneta. Itse annan kaikkiin yhteisiin keräyksiin 2e, mielestäni se on ihan ok summa. Työntekijöitä firmassa on n.70 hlö, joten pariin keräykseen vuodessa otan osaa eikä tämä konkkaan aja. Yhteiseen kahvihuoneeseen olen tuonut esimerkiksi lomalle lähtiessä pullaa pitkon tai pari. Kustannukset pullasta riippuen 5-10e.
Osa firman työntekijöistä tekee samoin kuin itse, osa ei osallistu keräyksiin tai tuo pullia. Tekipä miten tahansa, homma ok minusta. Jokainen tekee asiat omalla tyylillään ja oman elämäntilanteensa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090