Ostatteko työkavereille lahjoja?

Pihi1234

Onko teidän työpaikassanne tapana ostaa kaikenmaailman lahjoja kaikille? Elikkäs siis synttäreillä on kaikenlaisia kimppalahjoja. Niihin menee varmaan kymppi per naama aina kun jollain on synttärit. Toki sitten kun on oman synttärin aika, vaiva palkitaan, mutta silti mun mielestä toi on ihan törkeä summa enkä ymmärrä miksei työnantaja muista työntekijöitänsä ikinä synttäreinä.

Nomutta ei se tähän jää, kun jotkut ostaa joululahjoja, ystävänpäivälahjoja, lomanlähtijäislahjoja. En koe olevani niin läheinen työkavereiden kanssa, että ostelisin heille lahjoja vähän väliä. Okei, kortti jouluna ok. Tai joskus voi viedä jotain kahvinaposteltavaa, se varmaan ihan suotavaa silloin tällöin. Mutta onko joku velvollisuus ostaa toisille lahjoja työpaikalla? Ihan kun ei sitä rahaa muuten menis pienestä palkasta ... Huoh. Mutta tottakai tulee ihan kamala olo kun itse saat lahjoja ja itse ei anna mitään. Vai voiko vaan todeta, ettei harrasta lahjuksia ja ei tartte minulle ostaa mitään.

5

4004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasavuosia...

Ostetaan, jos täyttää tasavuosia, ei muulloin.

Samoin, jos joku on lähdössä pois, niin jotain pientä muistoksi työkavereilta.

Yleensä rahaa menee joku pari euroa / lärvi, joten ei tuossa konkurssiin joudu, jos kerran/pari vuodessa tuo tulee eteen.

• pihi1234

Nii mutta tää on joka vuosi työntekijämäärä kertaa kymppi. Plus ne kaikki muut joulu yms lahjat. Satanenhan tosta helposti tulis.

• hilloa löytyy

Annan joka perjantai pois töistä lähdettäessä jokaiselle viitosen setelin.

• näytelmäpiiri

Yhden kieron taktiikan olen huomannut työpaikalla. Juorukööri kantelee toisilleen kukkia ja suuhun pantavaa, jolla vahvistavat "yhteenkuuluvuuden" tunnettaan. Ikävä vain että puhuvat negatiiviseen sävyyn toisistaan selän takana. Koomista tuota on ollut seurata ulkopuolisen silmin. Teennäistä ystävyyttä, joka ei oikeasti kanna heikoilla jäillä.

• lkjds

Meillä muistetaan tasakymmeniä täyttäviä työkavereita samoin esimerkiksi lapsen syntymän kunniaksi voidaan porukalla jotain pientä hommata. Mitään ystävänpäivä/pääsiäis/joulu ym kortti/lahja juttuja ei anneta. Itse annan kaikkiin yhteisiin keräyksiin 2e, mielestäni se on ihan ok summa. Työntekijöitä firmassa on n.70 hlö, joten pariin keräykseen vuodessa otan osaa eikä tämä konkkaan aja. Yhteiseen kahvihuoneeseen olen tuonut esimerkiksi lomalle lähtiessä pullaa pitkon tai pari. Kustannukset pullasta riippuen 5-10e.

Osa firman työntekijöistä tekee samoin kuin itse, osa ei osallistu keräyksiin tai tuo pullia. Tekipä miten tahansa, homma ok minusta. Jokainen tekee asiat omalla tyylillään ja oman elämäntilanteensa mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe