Tosi yllätys

ihmeellinen maailma

Vaimon äiti tuli jokin aika sitten käymään meillä ja tuli juttu molempien suvusta.
Siinä selvisi,että minä ja vaimoni ollaakin sukua toisillemme.
Vaimon ukki ja minun mummo ovat olleet sisko ja veli.Veli oli jäänyt pitämään pientä maapaikkaa ja toiset sisarukset olivat hajaantuneet kuka minnekin.Tutustuttiin toisiimme opikeluaikana ja siitä se suuri rakkaus syntyi.
Nyt täytyy ryhtyä tekemään oikein sukunsa tutkimusta mitähän sieltä löytyykin.

12

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Söprais

      Itse huomasin että olen aatamille ja eevalle sukua.

    • hyi että

      No eipä käy kateeksi jos olet sukulaisesi kanssa naimisissa.

      • fasdfgasg

        "Hyi että" haista vittu. Ei kävis kateeks olla sä.


    • äit-sy

      minä ja mieheni oltiin myös sukua, meidän molempien äidit oli kotoisin samasta saaresta( siis Venäjälle luovutettu ulkosaari). Meidän iso-isoisät oli veljeksiä. Kyllähän näitä sattuu joskus, ihan hauska juttuhan tuo on, kun sai joskus kertoa ihmisille, että olen sukulaisen kanssa naimisissa.

      • HappyFamily

        "sukulaisen" Voi vittu mitä idiootteja täällä pyörii. Joidenkin iso-iso isien jälkeläiset teidän kohdalla ovat niin kaukana toisistaan, että teitä ei voi sukulaisiksi sanoa.


    • Kaikki Euroopan

      kunigaskunnan jäsenet ovat sukua keskenään ja vielä aika läheistäkin

    • minäjasinä=me2

      Olen naimisissa serkkyni kanssa, kaksi kaunista lasta, hyviä koulussa ja lahjakkaita harrastuksissa. 11vuotta yhteiseloa takana ja tuntuu niin hyvälle edelleen.
      Missään kohtaan emme ole törmänneet väheksyntään tai alentuviin sanoihin.
      Näin asioiden kuuluu olla. Onnellinen perhe ja lapset terveitä. No jos toivomuksen saisin niin isompi vene olisi unelma!

    • voi kauheeta

      Olen naimisissa mieheni kanssa ja lapsemmpe ovat sisaruksia keskenään.

    • juttusi ontuu

      Itse selvittäisin hetimiten, etten ole sukua mahdolliselle seurustelukumppanille. Vaikka serkut saavatkin mennä keskenään naimisiin, niin sukurutsausta se on.

      Miten muuten häissä nämä "kummallekin sukua" olevat henkilöt istuivat :)? Ilmeisesti keskikäytävällä...

      • 53534

        EI OLE SUKURUTSAUSTA VITUN T O O P E


    • eine käytävällä

      istu vaan kirkossa olevilla penkeillä.

    • elämäseon

      Siis te ootte pikkuserkkuja toisillenne. Eipä tuo enää sukurutsausta ole, varmaan on täällä meidänkin kylillä vastaavia tapauksia ollut aikanaan paljonkin, kun tuntuu, että joka toisessa talossa oli ihmiset jollain tavalla keskenään sukulaisia. Yhden työkaverin kanssakin todettiin kun uutta sukututkimuskirjaa tutkittiin, että ollaan pikkuserkkuja, ei vaan olla tiedetty sitä. Koulussa mulla oli nimenomaan pikkuserkkuja vaikka miten paljon, yhden kanssa seurusteltiin vähän aikaa. Yksi iso julkkis on mun pikkuserkku, sekin selvisi sen sukukirjan avulla. Mistä näitä asioita olisi muuten tiennyt. Eli ihan mahdollista, että olisin itsekin voinut mennä oman pikkuserkun kans naimisiin jos olisi lempi leiskahtanut. Serkut sentään vielä kaikki tiesin, mutta pikkuserkku tai joku vielä kaukaisempi "kolmas tai neljäs" serkku on jo hankala hahmottaa. Se sukukirja oli metka, kun siitä selvisi, kenen kaikkien kanssa sitä itse asiassa onkaan sukua eikä ole ennen tiennytkään. Se on näitten maaseudun kyläkuntien yksi ominaisuus.

      Suomi on pieni ja vähäväkinen maa. Kun mun tytär meni naimisiin miehen kanssa, joka oli ihan toiselta puolelta Suomea kotoisin, niin häissä tapasivat sitten kummankin isovanhemmat. Selvisi, että "mummot" olivat olleet lottakavereita keskenään ja oikein hyviä ystäviä vielä pitkään sodan jälkeenkin. Ajan saatossa vaan sitten toisensa kadottaneet. Äitini on elämän aikana monesti muistellut tuota kivaa ja iloista lottakaveriaan ja kaiken huipuksi minä olen saanut nimeni tuon lottakaverin mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe