Mies muuttunut etäiseksi

itsekin muuttunut

Aiheuttaako kaukosuhde tällaista? Olen huomannut, ettei enää puhuta, kuin mitä kuuluu-juttuja? Perus työpäivänkulun kertomista. Ei enää kaipaavia viestejä, eikä varsinkaan rakastan sinua-viestejä. Kuoleeko kaukosuhde kuin itsekseen pikkuhiljaa? Kokemuksia kellään?

13

3710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukana niin

      Kyllä se niin taitaa olla, ikävä kyllä. Tunteet haalistuu, kun ei tavata, ja vähitellen suhteesta on jäljellä ystävyys, jos sitäkään. Kaukosuhde vaatii toimiakseen tiivistä yhteydenpitoa, mikä pitää yllä sitä tunnetta että toinen todella välittää.

      • Ikävä jäytää

        Ihan samaa mieltä, itselläni on tällainen suhde ja menossa juuri se vaihe, että tuntuu ettei toinen osapuoli taida enää laisinkaan välittää. Pari viikkoa alkaa olla edellisestä yhteisestä näkemisestä ja tässä välillä ei ole yhteyttä pidetty. Itse voisin pitää useamminkin yhteyttä, mutta jos laitan viestiä, niin harvoin sieltä vastausta saman päivän aikaan saan. Ihan alussa soiteltiin usein ja viestiteltiinkin, mut tähän on vaan ajauduttu. Välillä on tuntunut, että minä olen ollut se aktiivisempi osapuoli ja jos minä en ota yhteyttä, niin sitä yhteydenottoa saa todella sitten odottaa. Ikävä alkaa todella jäytämään viimeistään parin viikon päästä ja sitä miettii taas ummet ja lammet.Eli suhteen pitää olla varmalla luottamuspohjalla ettei itseään kiusaa jonnin joutavilla ajatuksilla.


    • Zircon

      Kaukosuhde voi kestää, ei se itsestään kuole paitsi jos sen antaa kuolla. Itse olen ollut kaukosuhteessa pari vuotta ja pisin aika tapaamisten välillä on ollut puoli vuotta. Tunteet ei ole ainakaan toistaiseksi haalistuneet vielä mihinkään, pikemminkin päinvastoin.

      Kyllä se riippuu ihan siitä, että jaksaako suhteeseen oikeasti paneutua. Pitäisi puhua joka päivä vaikka vain chattailemalla skypessä. Kommunikaatio on on erityisen tärkeää varsinkin juuri kaukosuhteessa, ja suhteen eteen on tehtävä ehkä tavallista enemmän työtä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että keskustelujen tulisi olla koko aika täynnä kaipausta ja siirappia, eihän lähisuhteessakaan näin ole.
      Oma elämä, oli se kuinka tylsä, on hyvä aihe. Ja jos se alkaa kyllästyttää, puhukaa jostain muusta, ihan mistä vaan. Rajaa sille ei periaatteessa ole, pääasia että teillä on hauskaa. Jos ette pysty pitämään yllä keskustelua näin, miten pystyisitte siihen kasvokkain jos suhde joskus muuttuisi lähisuhteeksi?
      Jos ei muuten niin sopikaa vaikka tietty aika päivästä jolloin te puhutte tai viestittelette, joka päivä.

      Aloittajalta kysyisin, että oletteko koskaan nähneet tosielämässä? Onko suhde aina ollut kaukosuhde? Kauanko olette olleet yhdessä ja onko teillä suunnitelmia jossain vaiheessa elämää muuttaa yhteen?

      Yrittäkää tavata niin usein kuin mahdollista ja mieluiten pidemmän ajan kuin vain viikonlopun tai jotain sinnepäin. Pidemmätkin erossaolot kestää kun tietää että saa olla yhdessä kullan kanssa kauemmin.
      Keskustelkaa myös ihan rehellisesti tulevaisuuden suunnitelmista, kaukosuhteeseen harvemmin lähdetään "vain huvin ja urheilun vuoksi" joten molemmat osapuolet varmasti odottavat jotakin isompaa. Niitä suunnitelmia on myös kiva ajatella aina kun ikävä kasvaa liiaksi tai alkaa epäilyttää.

    • lifemocker

      kyllähän kaukosuhde ihmisiä etäännyttää toisistaan jos ei ole vuosia jo rakennettu yhdessä tätä ennen suhde ERITTÄIN vakaaksi

      • Zircon

        Mitäs jos suhde alkaa kaukosuhteena? Silloin ei voida rakentaa suhde erittäin vakaaksi etukäteen. :p


    • et näin

      Minullakin sama tilanne....ei soitella tai viestitellä päivittäin, kuin minun aloitteesta. Muutto samaan kaupunkiin ei ole mahdollista, ainakaan vielä.
      Joka kerta kuitenkin kun tavataan on se ihanaa ja mieskin näyttää sen!
      mutta silloin kun olemme omissa kaupungeissa,, toiseen on vaikea saada samanlaista "yhteyttä", jutellaan vaan kuulumiset nopeasti ym.....ellen sitten rupea kyselemään itse..

    • Suru2

      Tuntuu että mies vaan etääntyy pikkuhiljaa silloin kun emme ole yhdessä. Yhteydenpito tapaamisten välillä muuttunut. Tahtoisi vaan pysäyttää..

      • puhukaa

        Oletko kertonut miltä sinusta tällä hetkellä tuntuu tai oletteko ylipäätänsä keskustelleet asiasta?Onko välimatka syynä siihen vai jokin muu syy?

        Itse seurustelin miehen kanssa neljä vuotta kaukosuhteessa.Välimatkaa oli n.340 km.Alussa näimme viikon välein ja viimesimpänä vuosina parin viikon välein.Lomat oltiin yhdessä.Joka päivä olimme puhelinyhteydessä.Ero tuli, mutta en näkisi syyksi välimatkaa (ainakaan minun puolelta ).


    • Anonyymi

      Ei kaukosuhde onnistu.
      Varsinkaan ei voi aloittaa yhtään mitään siten että ollaan eri maissa tai varsinkaan kulttuureissa.
      Kaikkein naurettavinta on nuori kehitysmaalainen mies ja vanha maho nainen.
      Hyväksikäyttöä puolin ja toisin.

    • Anonyymi

      Kaukosuhde kestää muutaman vuoden, hyvät muistot jäävät,lopuksi jää vain ystävyys.

    • Anonyymi

      Kaukosuhde kestänyt 15 vuotta.
      Kun on matkaa, toisen arvo säilyy ja ihminen on entistäkin tärkeämpi.
      Hyvin menee.

    • Anonyymi

      Kaksikymmentä vuotta kaukosuhdetta nyt takana miehen ulkomaantyön tähden (Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa). Pisimmillään ollaan oltu erossa 8kk ja joskus on mennyt jopa 3 viikkoa, ettei ole pystynyt soittamaan tai lähettämään sähköpostia. Lasten ollessa pieniä se oli aika raskasta aikaa. Viimeiset kolme vuotta olen ollut niin paljon yksin, henkisesti siis, että olen hakemassa eroa nyt. Kaukosuhteet vaativat todella paljon pitkässä juoksussa; suhteessa on oltava on oltava luottamusta, mutta se edellyttää myös suurta itsenäisyyttä osapuolilta. Etäisyys ja pitkät erot kasvattavat erilleen ajan kanssa, jos ei tsemppaa ihan hirveästi ja siihenkin ikävä kyllä väsyy.

    • Anonyymi

      Valitettavan usein kaukosuhde mahdollistaa myös kaksoiselämän. Ei ihminen välttämättä tee sitä tahallaan, tilanne vain ajautuu siihen.
      Itse jaksoin kaukosuhteessa vuoden päivät. Mieheni oli toisella paikkakunnalla töissä ja hyvinkin pian huomasin, miten turhistakin asioista pystyi riidan järjestämään, ettei tarvinnut tulla luokseni viikonlopuksi. Silti hän oli äärettömän mustasukkainen minun tekemisistäni ja ystävistäni. Hän sai kuitenkin pitää omat naispuoliset ystävänsä, koska välttelin riitojen syntymistä.
      Erostamme on jo toista vuotta, silti jaksaa pommittaa viesteillään. Nyt minä olen se nainen, johon hän haluaisi seksisuhteen.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe