Uuskarismaattinen kristillisyys ja magia
Olen huomannut sellaisen asian, että ns. karismaattisessa kristillisyydessä on mukana paljon toimintaa, menetelmiä ja käsityksiä, jotka ovat puhdasta magiaa ja perustuvat maagiseen maailmankuvaan.
Olen itse ollut eräässä helluntailaisessa tilaisuudessa, jossa puhuja manasi paikalle "neljän ilmansuunnan vartiotornin henkiä".
Ensin puhuja tietyn kaavan mukaan messusi ja hehkutti musiikin pauhatessa pyytäen ihmisiä "keskittymään" ja rukoilemaan, että "Pyhä Henki" saapuisi.
Yleisö imautui mukaan ja toistaen transsissa puhujan perässä samat sanat. Koko yleisö oli enemmän ja vähemmän hänen johdossaan. Sitten hän aloitti manaamisen seuraavasti:
"Tule 'Pyhä Henki'! Tule ja puhalla!", hän messusi kädet ylhäällä. "Saavu idästä, etelästä, lännestä ja pohjoisesta tähän paikkaan!", hän messusi kääntyen kuhunkin ilmansuuntaan tehden käsillään ilmassa maagisen kutsusignaalin ("halasi" kutakin ilmansuuntaa).
Tuntui, kuin jokin tuuli olisi humahtanut sisään tilaisuuteen jostain "ylhäältä". "Voima" oli läsnä.
Tähän rituaaliin olen törmännyt myös eräissä wiccalaisuuden suuntauksissa.
Itse siis olen kristitty ja suhtaudun siksi magiaan kielteisesti. Olen kasvanut karismaattis-helluntailaisissa piireissä, joten minulta kesti vuosia, ennenkuin havahduin siihen tosiasiaan, että magia elää ja voi hyvin karismaattisen kristinuskon "valkeaan kaapuun" puettuna.
Olen myös kuullut erään entisen 'noidan' (harrasti ennustamista ja henkiparannusta) kertomuksen. Hän kertoi vuosikausia kärsineensä maagisten/hengellisten voimien kurimuksessa ja etsineensä ulospääsyä.
Tultuaan tulokseen, että vapaus voisi löytyä kristinuskosta, hän alkoi etsiä uskovaa pastoria tai pappia, joka voisi auttaa häntä. Hämmästyksekseen hän huomasi, että monet hänen tapaamansa karismaattiset saarnaajat ja papit käyttivät työssään samoja voimia, kuin hän!
Esimerkiksi mennessään kerran Pirkko Jalovaaran tilaisuuteen, hän kertoi pettyneenä: "Hämmästyksekseni huomasin hänen toimivan samojen henkien avulla kuin minäkin.
Voima, jota hän käytti, oli samasta lähteestä kuin minun käyttämäni". Kesti vuosia, ennenkuin hän löysi oikeasti jumalisen papin, joka auttoi hänet irti "henkivoimien orjuudesta", kuten hän asiaa kuvasi.
Eräs nainen nimeltään Elaine oli aikoinaan USA:n valkoisten noitien ylipapitar. Hän kuitenkin kääntyi sittemmin kristinuskoon ja pääsi irti henkivoimista myös.
Hän kertoi, että toimiessaan "noitana" (käytän termiä lainausmerkeissä sen epämääräisyyden takia), hän usein kävi karismaattisten kristittyjen kokouksissa, ja huomasi niissä usein jylläävän saman valkoisen magian, kuin mitä hän harjoitti.
Samoin hän kertoi mananneensa henkiä kristittyihin, jotka valkoista magiaa harjoittaessaan olivat täysin alttiina näille voimille.
Jumala ei heitä suojannut, koska he rikkoivat Raamatun käskyä olla harjoittamatta noituutta ja magiaa. Antautuessaa sellaiseen, vierailla henkivoimilla oli ikäänkuin "legitiimi" oikeus jyllätä heidän keskuudessaan.
Tämä kaikki lukemani ja kokemani sai minut ottamaan hajurakoa koko karismaattiseen systeemiin ja suhtaudun nykyisin varsin varauksellisesti "hihhulointiin".
Ihan vain tiedoksi: Jumala ja Hänen valtansa ja voimansa on myös todellista, mutta siinä ei valkoisella eikä mustalla magialla ole mitään tekemistä
Uuskarismaattinen kristillisyys ja magia!!!
69
352
Vastaukset
- joo, ei eksytä
Kiitos hyvästä tekstistä! Siunausta!
- siitä on kyse
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. ...
Kenen nimeen he tekevät työtään ?
- gtfred
helluntailaisuus on paholaisen taimitarha. Siellä kasvaa ohdakkeita ja orjantappuroita.
- Aukino
Lainaa: gtfred
helluntailaisuus on paholaisen taimitarha. Siellä kasvaa ohdakkeita ja orjantappuroita.
Kukahan sinä itte oot, kun tuollaisen todistuksen annat lähimmäisestäsi? - lämmintä maitoa
Aukino kirjoitti:
Lainaa: gtfred
Kukahan sinä itte oot, kun tuollaisen todistuksen annat lähimmäisestäsi?pahalta tuntuu hei
- 4¤5¤6
Tästä mä olen vuosia puhunut netissä. Netmissiossa tällaiset varoitukset nopeasti poistettiin. Helluntailaisuuden syvintä, saatanallisinta olemusta ei saisi paljastaa.
Koko helluntailaisuus on alusta loppuun asti uskonnollinen pluffi. He ovat kuorruttaneet teosofian ja gnostilaisuuden niin kauniilla koristeilla ja pinnallisella fundamentalismilla, että se on eksyttänyt jo miljoonia kadotukseen. Sillä helluntailaisuus on syvimmiltään saatananpalvontaa. Helluntailaisuus on kadottava eksytys, se ei pelasta, vaan kadottaa.
Helluntailaisuus on vapaamuurarien rakentama viimeisten aikojen eksytys, sen opit ovat suoraan heiltä. Toisin kuin he esiintyvät, he eivät ole kristittyjä, vaan kristinuskon vastaisia, toimien sisältäpäin hajoittavasti, demonisesti, nk. proselytismin keinoin.- 1234567
Puhut asiaa.
Onko niitä muita uskontoja vielä jotka ovat tuossa saatananpalvonnassa mukana ja jotenkin mukana vapaamuurareiden toiminnassa? - m++k
Näyttää hengenvalossa että helluntailaisissa piilee hävittäjä, murhaaja ja turmelija sekä tietysti valheen ja haureuden henki.
- teapot
Aloitus sisältää varteenotettavaa varoitusta "uuskarismaattisuuden ja magian" mahdollisesta yhteydestä ja vaarasta, mutta tässä tulee taas näkyviin se ikävä puoli, että henkilöt jotka jo lähtökohtaisesti suhtatuvat helluntailaisuuteen epäluuloisesti ja tuomiten, koska eivät tunne Pyhän Hengen toimintaa, käyttävät sinänsä asiallista puheenvuoroa omien ennakkoluulojensa pönkittämiseen ja helluntailaisuuden leimaamiseen.
>He ovat kuorruttaneet teosofian ja gnostilaisuuden niin kauniilla koristeilla ja pinnallisella fundamentalismilla, että se on eksyttänyt jo miljoonia kadotukseen. Sillä helluntailaisuus on syvimmiltään saatananpalvontaa. Helluntailaisuus on kadottava eksytys, se ei pelasta, vaan kadottaa.<
Viestisi on niin överiksi menevää helluntailaisuuden leimaamista ettei voi muuta kuin surkutella puutteellista kristinuskon tuntemustasi ja ettet toisissa kristityissä tunnista veljiäsi ja siskojasi. Pidät uudestisyntyneitä, Jeesukseen uskovia ja Jeesusta tunnustavia, evankelioimistyötä tekeviä vilpittömiä uskovia kristinuskon vastaisina... saatananpalvojina?
Olen joissain tilaisuuksissa kohdannut julistajia joiden julistus ja koko tilaisuuden ilmapiiri on mielestäni ollut outo, ainakin siinä määrin että olen katsonut paremmaksi suhtautua toimintaan varauksellisesti enkä missään tapauksessa olisi mennyt esim. rukouspalveluun kyseisten henkilöiden siunattavaksi. Muutamassa tilanteessa olen mielestäni kokenut että Pyhä Henki on murehtinut toimintaa tai joitain sen piirteitä. Netistä olen sitten nähnyt rankempiakin esimerkkejä karismaattisuudeksi tekeytyvästä sielullisuudesta ja altistumisesta magialle, joten aloituksen varoitus on mielestäni paikallaan.
Terve itsekriittisyys on syytä säilyttää toisten kritisoinnissa. Oma tausta ja kokemukset vaikuttavat varmasti, taustayhteisössä saatu opetus ja henkilökohtaiset mieltymykset. Nämä vaikuttavat yhtä hyvin siihen mitä olemme alttiit ottamaan vastaan kuin mitä olemme alttiit tuomitsemaan.
Itse nuorena kristittynä vieroksuin kaikenlaista vähänkin voimakkaammalta vaikuttavaa toimintaa, koska se oli minulle outoa enkä vielä tuntenut Pyhän Hengen vaikutuksia muuta kuin uudestisyntymisen osalta, esimerkiksi kun eräs uskova seurakunnan keskellä nousi puhumaan kielillä ja itse selitti Herralta saamaansa rohkaisun sanaa srk:lle, kovaan ääneen puhuen, ja tätä tapahtui usein, olin kovin vaivaantunut ja vierastin henkilöä. En silti lähtenyt häntä tuomitsemaan vaan rukoilin: "Jeesus, minä en voi tuota ottaa vastaan koska se vaikuttaa minusta väärältä, mutta olen vasta vähän aikaa ollut uskossa enkä ymmärrä kaikkia asioita, opeta Sinä minua". Myöhemmin tulin ymmärtämään ja tuntemaan veljen terveesti uskossa olevana henkilönä, jonka profeteeraamisessa tosin saattoi olla omankin persoonan vaikutusta mukana, mutta magiasta ei hänen kielilläpuhumisessaan ja profetoimisessaan sentään ollut kyse.
Minkälaisen kristillisyyden ylipäätään kykenet hyväksymään oikeaksi kristillisyydeksi? Millä perusteella erotat oikean ja väärän hengen - kun et kykene tunnistamaan edes veljiäsi ja siskojasi, vaan kuvittelet heitä saatananpalvojiksi...
Olisi mielenkiintoista kuulla kertomus uskoontulostasi ja seurakuntayhteydestäsi ja oletko sitä mieltä että juuri sinun tapasi tulla uskoon on ainoaa Pyhän Hengen toimintaa ja että Hän toimii vain sillä tavalla ja siinä seurakunnassa mihin sinä olet tottunut?
Helluntailaisuuden opit eivät todellakaan ole vapaamuurareilta.
Olen halukas kuulemaan esimerkkejä mainitsemistasi opeista. Keskustellaan sitten niistä, ok? - teapot
1234567 kirjoitti:
Puhut asiaa.
Onko niitä muita uskontoja vielä jotka ovat tuossa saatananpalvonnassa mukana ja jotenkin mukana vapaamuurareiden toiminnassa?Henkilö puhuu asiaa vain siinä mielessä että puhuu omia mielipiteitään. Hengellistä asiaa ei hänen viestissään ole vähääkään, toisin kuin aloituksessa jossa sentään on asiaakin. Jään odottamaan esimerkkejä helluntailaisuudessa vaikuttavista vapaamuurareiden opeista...
>Onko niitä muita uskontoja vielä jotka ovat tuossa saatananpalvonnassa mukana<
Helluntailaisuus ei ole uskonto vaan osa kristinuskoa kuten esim. luterilaisuus jota monessa paikassa pidetään outona lahkolaisuutena. Maailmanlaajuisesti katsottuna luterilaisuus on vähemmistö ja suuri osa kristikuntaa pitää joitain sen oppeja vähintäänkin kyseenalaisena.
Ja kun magia tuli tuossa mainittua... luterilaisten kasteopissa ja ehtoolliskäsityksessä on katolilaisilta perittyjä piirteitä... joita kärjistäen voitaisiin nimittää sakramenttimagiaksi... enkä tiedä onko se edes kärjistystä, epäilyttäviä piirteitä luterilaisuudessa kyllä on, ja historia osoittaa noiden oppien käytännön hedelmiä mm. toisia uskovia vainoavana lahkohenkenä, jonka vaikutuksesta katolinen kirkko ensinnä surmasi vilpittömiä uskovia ja samankaltaista toimintaa on ollut luterilaisten taholta. - kk??nl
uuskarismaattisuus on jatke helluntailaisuuden alulle tai paremmin sanottuna uudelle tulemiselle ja sen kielteiset ilmenemismuodot ovat samoja kuin alussa.
Helluntailaisten armolahjat ovat tutkimisen jälkeen osoittautuneet sellaisiksi ettei siinä liikkeessä oikeita armolahjoja esiinny. - teapot
kk??nl kirjoitti:
uuskarismaattisuus on jatke helluntailaisuuden alulle tai paremmin sanottuna uudelle tulemiselle ja sen kielteiset ilmenemismuodot ovat samoja kuin alussa.
Helluntailaisten armolahjat ovat tutkimisen jälkeen osoittautuneet sellaisiksi ettei siinä liikkeessä oikeita armolahjoja esiinny.>Helluntailaisten armolahjat ovat tutkimisen jälkeen osoittautuneet sellaisiksi ettei siinä liikkeessä oikeita armolahjoja esiinny.<
Tutkimisen jälkeen osoittautuneet? Mitä tarkoitat tutkimisella.
Siinä liikkeessä esiinny?
Missä liikkeessä, eli kuinka määrittelet helluntailaisuuden.
Jos on esimerkiksi luterilaiseen kirkkoon kuuluva uskova, joka ei koskaan ole käynyt helluntailaisten tilaisuuksissa, ja tämä saa kielilläpuhumisen tai vaikka profetoimisen tai rohkaisun armolahjan, jotka kuuluvat armolahjoihin ja joita esiintyy muuallakin kuin helluntaiseurakunnissa koska Herra ei jaa tai jätä jakamatta armolahjoja seurakuntarajojen mukaan vaan antaa sen mukaan missä on avoimia sydämiä ja mahdollisuudet lahjojen toteutumiselle, niin sanotko tuota luterilaiseen kirkkoon kuuluvaa uskovaa helluntailaiseksi, pelkästään siksi, koska hänellä on samoja lahjoja kuin helluntailiikkeeseen kuuluvilla uskovilla, ja jotka mielestäsi eivät ole oikeita armolahjoja? Vai kuinka viestisi on käsitettävissä?
Tämä kun on keskustelupalsta, niin olisi mukava että myös perusteltaisiin väitteet, niin kuin keskusteluun kuuluu. Edelleen odotan esimerkkejä helluntaiseurakunnan opeista jotka on vapaamuurareilta peritty. - faktaa esiin
" Helluntailaisuus on vapaamuurarien rakentama viimeisten aikojen eksytys, "
Laita nimet näkyviin ketkä helllunt. kuuluvat vapaa muurareihin ? - missäpuhaltaa
teapot kirjoitti:
Aloitus sisältää varteenotettavaa varoitusta "uuskarismaattisuuden ja magian" mahdollisesta yhteydestä ja vaarasta, mutta tässä tulee taas näkyviin se ikävä puoli, että henkilöt jotka jo lähtökohtaisesti suhtatuvat helluntailaisuuteen epäluuloisesti ja tuomiten, koska eivät tunne Pyhän Hengen toimintaa, käyttävät sinänsä asiallista puheenvuoroa omien ennakkoluulojensa pönkittämiseen ja helluntailaisuuden leimaamiseen.
>He ovat kuorruttaneet teosofian ja gnostilaisuuden niin kauniilla koristeilla ja pinnallisella fundamentalismilla, että se on eksyttänyt jo miljoonia kadotukseen. Sillä helluntailaisuus on syvimmiltään saatananpalvontaa. Helluntailaisuus on kadottava eksytys, se ei pelasta, vaan kadottaa.<
Viestisi on niin överiksi menevää helluntailaisuuden leimaamista ettei voi muuta kuin surkutella puutteellista kristinuskon tuntemustasi ja ettet toisissa kristityissä tunnista veljiäsi ja siskojasi. Pidät uudestisyntyneitä, Jeesukseen uskovia ja Jeesusta tunnustavia, evankelioimistyötä tekeviä vilpittömiä uskovia kristinuskon vastaisina... saatananpalvojina?
Olen joissain tilaisuuksissa kohdannut julistajia joiden julistus ja koko tilaisuuden ilmapiiri on mielestäni ollut outo, ainakin siinä määrin että olen katsonut paremmaksi suhtautua toimintaan varauksellisesti enkä missään tapauksessa olisi mennyt esim. rukouspalveluun kyseisten henkilöiden siunattavaksi. Muutamassa tilanteessa olen mielestäni kokenut että Pyhä Henki on murehtinut toimintaa tai joitain sen piirteitä. Netistä olen sitten nähnyt rankempiakin esimerkkejä karismaattisuudeksi tekeytyvästä sielullisuudesta ja altistumisesta magialle, joten aloituksen varoitus on mielestäni paikallaan.
Terve itsekriittisyys on syytä säilyttää toisten kritisoinnissa. Oma tausta ja kokemukset vaikuttavat varmasti, taustayhteisössä saatu opetus ja henkilökohtaiset mieltymykset. Nämä vaikuttavat yhtä hyvin siihen mitä olemme alttiit ottamaan vastaan kuin mitä olemme alttiit tuomitsemaan.
Itse nuorena kristittynä vieroksuin kaikenlaista vähänkin voimakkaammalta vaikuttavaa toimintaa, koska se oli minulle outoa enkä vielä tuntenut Pyhän Hengen vaikutuksia muuta kuin uudestisyntymisen osalta, esimerkiksi kun eräs uskova seurakunnan keskellä nousi puhumaan kielillä ja itse selitti Herralta saamaansa rohkaisun sanaa srk:lle, kovaan ääneen puhuen, ja tätä tapahtui usein, olin kovin vaivaantunut ja vierastin henkilöä. En silti lähtenyt häntä tuomitsemaan vaan rukoilin: "Jeesus, minä en voi tuota ottaa vastaan koska se vaikuttaa minusta väärältä, mutta olen vasta vähän aikaa ollut uskossa enkä ymmärrä kaikkia asioita, opeta Sinä minua". Myöhemmin tulin ymmärtämään ja tuntemaan veljen terveesti uskossa olevana henkilönä, jonka profeteeraamisessa tosin saattoi olla omankin persoonan vaikutusta mukana, mutta magiasta ei hänen kielilläpuhumisessaan ja profetoimisessaan sentään ollut kyse.
Minkälaisen kristillisyyden ylipäätään kykenet hyväksymään oikeaksi kristillisyydeksi? Millä perusteella erotat oikean ja väärän hengen - kun et kykene tunnistamaan edes veljiäsi ja siskojasi, vaan kuvittelet heitä saatananpalvojiksi...
Olisi mielenkiintoista kuulla kertomus uskoontulostasi ja seurakuntayhteydestäsi ja oletko sitä mieltä että juuri sinun tapasi tulla uskoon on ainoaa Pyhän Hengen toimintaa ja että Hän toimii vain sillä tavalla ja siinä seurakunnassa mihin sinä olet tottunut?
Helluntailaisuuden opit eivät todellakaan ole vapaamuurareilta.
Olen halukas kuulemaan esimerkkejä mainitsemistasi opeista. Keskustellaan sitten niistä, ok?--oletko sitä mieltä että juuri sinun tapasi tulla uskoon on ainoaa Pyhän Hengen toimintaa ja että Hän toimii vain sillä tavalla ja siinä seurakunnassa mihin sinä olet tottunut?--
Ei hän tiedä mitään PyhästäHengestä näkeehän sen. Eikä hän siis halua Häntä elämäänsä (saatika Herrakseen)
PyhäHenki häiritsee uskonnollisia ihmisiä, he haluavat uskonnollisia menoja he haluavat määrätä mitä srk salissa tapahtuu, Jeesus on heille todellisuudesa uhka.
He ovat itseasiassa PyhänHengen vastustajia:
apt.7:38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa(kauhistus uskonnollisille enkeli oli sielä), joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
7:39 Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
.. Ja he tekivät niinä päivinä vasikan ja toivat uhreja epäjumalalleen ja riemuitsivat kättensä töistä..
He tekevät kättensä teoilla oman jumalan palveluksensa ja määräävät missä rajoissa PyhäHenki saa toimia = ei missään (Hän on herrasmies ja siksi ette ole häntä tavanneet)
7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa..
7:51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet?...
lisätkää listaan Herranpalveliat: Kulhman, ylivainio,selkomaa..mitä täällä on julistettu perkeleen palvelijoiksi, no aika kova riski (ja todella todella tyhmä) julistaa joku vihollisen leiriin jos käy lopulta ilmi että oli toiminut PyhässäHengessä..
Jokainen oikea pyhänHengen voimassa toimiva ihminen saa uskonnollisten ihmisten vääräksiprofeetaksi julistuksen koska tosi asia on että he eivät siedä itse PyhääHenkeä.
Hän kun saa vapauden toimia, tilaisuudessa on tuulen puhallusta mihin kontrolloiva ihminen ei voi tarttua. mikä aina rikkoo heidän liturgiansa. - kk??nl
teapot kirjoitti:
>Helluntailaisten armolahjat ovat tutkimisen jälkeen osoittautuneet sellaisiksi ettei siinä liikkeessä oikeita armolahjoja esiinny.<
Jos on esimerkiksi luterilaiseen kirkkoon kuuluva uskova, joka ei koskaan ole käynyt helluntailaisten tilaisuuksissa, ja tämä saa kielilläpuhumisen tai vaikka profetoimisen tai rohkaisun armolahjan, jotka kuuluvat armolahjoihin ja joita esiintyy muuallakin kuin helluntaiseurakunnissa koska Herra ei jaa tai jätä jakamatta armolahjoja seurakuntarajojen mukaan vaan antaa sen mukaan missä on avoimia sydämiä ja mahdollisuudet lahjojen toteutumiselle, niin sanotko tuota luterilaiseen kirkkoon kuuluvaa uskovaa helluntailaiseksi, pelkästään siksi, koska hänellä on samoja lahjoja kuin helluntailiikkeeseen kuuluvilla uskovilla, ja jotka mielestäsi eivät ole oikeita armolahjoja? Vai kuinka viestisi on käsitettävissä?
Tämä kun on keskustelupalsta, niin olisi mukava että myös perusteltaisiin väitteet, niin kuin keskusteluun kuuluu. Edelleen odotan esimerkkejä helluntaiseurakunnan opeista jotka on vapaamuurareilta peritty.Tutkimisen ovat suorittaneet asiantuntevat kristityt.
Tapahtunut euroopassa.
On käsitelty monia tapauksia, eikä ole ollut epäilyksiä tutkimusten tuloksista ne ovat osoittaneet helluntailaisten olevan teeskentelijöitä tai sitten heissä asuu pimeyden henkiä.
Minulla ja helluntailaisten armolahjoilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Kertomista tosin olisi ja mielenkiintoista.
Vielä sanon sen että nk. lahkokarismaattinen joka esim. puhuu kielillä niin sellaista ainakin kartan koska en pysty tunnistamaan kieltä joka ei välttämättä ole siansaksaa. teapot kirjoitti:
Henkilö puhuu asiaa vain siinä mielessä että puhuu omia mielipiteitään. Hengellistä asiaa ei hänen viestissään ole vähääkään, toisin kuin aloituksessa jossa sentään on asiaakin. Jään odottamaan esimerkkejä helluntailaisuudessa vaikuttavista vapaamuurareiden opeista...
>Onko niitä muita uskontoja vielä jotka ovat tuossa saatananpalvonnassa mukana<
Helluntailaisuus ei ole uskonto vaan osa kristinuskoa kuten esim. luterilaisuus jota monessa paikassa pidetään outona lahkolaisuutena. Maailmanlaajuisesti katsottuna luterilaisuus on vähemmistö ja suuri osa kristikuntaa pitää joitain sen oppeja vähintäänkin kyseenalaisena.
Ja kun magia tuli tuossa mainittua... luterilaisten kasteopissa ja ehtoolliskäsityksessä on katolilaisilta perittyjä piirteitä... joita kärjistäen voitaisiin nimittää sakramenttimagiaksi... enkä tiedä onko se edes kärjistystä, epäilyttäviä piirteitä luterilaisuudessa kyllä on, ja historia osoittaa noiden oppien käytännön hedelmiä mm. toisia uskovia vainoavana lahkohenkenä, jonka vaikutuksesta katolinen kirkko ensinnä surmasi vilpittömiä uskovia ja samankaltaista toimintaa on ollut luterilaisten taholta."teapot"
Oman liikkeesi puolustamiseksi kehut helluntailaisten lukumäärällä maailmanlaajuisesti, aivan kuten helluntailaisilla on tapana. Ja luterilaisuutta sanot pidettävän monessa paikassa lahkolaisina.
Kysympä Sinulta miksi niissä maissa joissa helluntailais-karismaattisuutta esiintyy enemmän, myös rikollisuus rehottaa aivan toisella tavalla kuin esim Suomessa? Etelä-Amerikassa on paljon helluntailaisia, mutta myös rikoksia tehdään paljon, samoin Usa:ssa?
Minusta tuntuu että useissa maissa, joissa on paljon helluntailaisia, heidän uskonsa/uskontonsa on kovin maallistunut verrattuna Suomen helluntailaisuuteen. Täälläkin tosin helluntailaisten "maallistuminen" on hyvässä vauhdissa, kun on luovuttu seurakuntakurista.Helluntailaisilla on nykyään avoliitot, alkoholin käyttö ym sallittuja. Maassamme on tällä hetkellä talousrikoksista, petoksista, taposta ja pedofiliasta ym tuomittuja helluntailaisia.teapot kirjoitti:
>Helluntailaisten armolahjat ovat tutkimisen jälkeen osoittautuneet sellaisiksi ettei siinä liikkeessä oikeita armolahjoja esiinny.<
Tämä kun on keskustelupalsta, niin olisi mukava että myös perusteltaisiin väitteet, niin kuin keskusteluun kuuluu. Edelleen odotan esimerkkejä helluntaiseurakunnan opeista jotka on vapaamuurareilta peritty."teapot"
Ainakaan parantamisen armolahja ei ole toiminut helluntaissa, koska parantumisia puhumattakaan ihmeparantumisista ei ole tapahtunut.
Myöskään profetoimisen armolahja ei toimi, koska kaikki profetiat ovat jääneet toteutumatta. Myöskin ne profetiat joita helluntailainen Netmission on julkaissut.
Sen sijaan helluntaissa esiintyy kaikenlaista epäjärjestystä kovaäänistä kielilläpuhumista, kaatuilua, kiemurtelua, konttaaamista, eläinten ääniä ym "torontolaista", joka ei ole Pyhästä hengestä.- Hound Dog
missäpuhaltaa kirjoitti:
--oletko sitä mieltä että juuri sinun tapasi tulla uskoon on ainoaa Pyhän Hengen toimintaa ja että Hän toimii vain sillä tavalla ja siinä seurakunnassa mihin sinä olet tottunut?--
Ei hän tiedä mitään PyhästäHengestä näkeehän sen. Eikä hän siis halua Häntä elämäänsä (saatika Herrakseen)
PyhäHenki häiritsee uskonnollisia ihmisiä, he haluavat uskonnollisia menoja he haluavat määrätä mitä srk salissa tapahtuu, Jeesus on heille todellisuudesa uhka.
He ovat itseasiassa PyhänHengen vastustajia:
apt.7:38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa(kauhistus uskonnollisille enkeli oli sielä), joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
7:39 Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
.. Ja he tekivät niinä päivinä vasikan ja toivat uhreja epäjumalalleen ja riemuitsivat kättensä töistä..
He tekevät kättensä teoilla oman jumalan palveluksensa ja määräävät missä rajoissa PyhäHenki saa toimia = ei missään (Hän on herrasmies ja siksi ette ole häntä tavanneet)
7:48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa..
7:51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet?...
lisätkää listaan Herranpalveliat: Kulhman, ylivainio,selkomaa..mitä täällä on julistettu perkeleen palvelijoiksi, no aika kova riski (ja todella todella tyhmä) julistaa joku vihollisen leiriin jos käy lopulta ilmi että oli toiminut PyhässäHengessä..
Jokainen oikea pyhänHengen voimassa toimiva ihminen saa uskonnollisten ihmisten vääräksiprofeetaksi julistuksen koska tosi asia on että he eivät siedä itse PyhääHenkeä.
Hän kun saa vapauden toimia, tilaisuudessa on tuulen puhallusta mihin kontrolloiva ihminen ei voi tarttua. mikä aina rikkoo heidän liturgiansa."missäpuhaltaa" vastauksesi on suorastaan turhauttavan kliseinen uuskarismaattisen leirin vastaus Raamatulliselle arvioinnille. Ei tällaiseen jaksa edes hengästymättä vastata.
Kaikki elementit on ilmassa: Pyhän Hengen "hallintavalta" (lue: sekava kakofonia), voideltujen arvioinnin ulkopuolelle sulku ja monet monet muut. Lue Raamattusi - siinä on Jumalan todellinen voima. Ei showbisneksessä. - puhaltaamissätahtoo
Hound Dog kirjoitti:
"missäpuhaltaa" vastauksesi on suorastaan turhauttavan kliseinen uuskarismaattisen leirin vastaus Raamatulliselle arvioinnille. Ei tällaiseen jaksa edes hengästymättä vastata.
Kaikki elementit on ilmassa: Pyhän Hengen "hallintavalta" (lue: sekava kakofonia), voideltujen arvioinnin ulkopuolelle sulku ja monet monet muut. Lue Raamattusi - siinä on Jumalan todellinen voima. Ei showbisneksessä.Sinun alkoi onnistuneesti haukkumalla,
loppujen lopuksi touutta vastustava ei voi muuta kun käyttää väkivaltaa henkistä tai fyysistä, yrittää painaa toista alas kuten alempana kefuusia vastaa Teapotin erinomaiselle keskustelulle vähättelemällä. Jumalan kiitos että täällä onkin viisaita ihmisiä kuten teapot
Itsekin aloitin vähän provosoivaan sävyyyn, saattoi loukata pyydän anteeksi sitä.
Hän PH kun saa vapauden toimia, tilaisuudessa on tuulen puhallusta mihin kontrolloiva ihminen ei voi tarttua. mikä aina rikkoo heidän liturgiansa.
Näin siinä käy, sinun uskonnollinen vastakohta on?
Millaisen lupakirjan sinä olet valmis antamaan maailmankaikkeuden luojalle joka on henki?
Jokainen oikea pyhänHengen voimassa toimiva ihminen saa uskonnollisten ihmisten vääräksiprofeetaksi julistuksen koska he eivät siedä mitään toimintaa mikä menee heidän kontrollinsa ja ymmärryksensä yli, miten pysyt kontrollissa jos annat pH tehdä mitä hän haluaa? se vie sinut lapsen paikalle nöyrälle paikalle.
Millä tavoin mielestäsi PH toimii, niinkö ettei mitään ulkopuolisia vaikutuksia näy.?
Kun PH tuuli puhaltaa srk:ssa et näe mitä se tekee näet sen vaikutuksen, ajattelepa mikä näistä vaikutuksista on sellainen mitä uskonnollinen ihminen ei vastusta? Aivan, ei mikään.
He eivät usko mihinkään joku alkaa hillittömästi itkeä >pahaa, joku alkaa hillittömästi nauraa> pahaa> joku puhkeaa kovaan ääneen ylistämään Jumalaa uusin kielin> pahaa. Joku alkaa hyppiä käsiäkohottamalla> pahaa.
Koska Jumala kun toimii niin mitäänkö ei tapahdu? PH parantaa sisäisiä haavoja(itku) vapauttaa ja täyttää(ilo/nauru) Ph nauru on voiton naurua hengessä tapahtuneesta voitosta, ja sinä(?) kun et sitä ymmärrä niin pitää varmmuden(ko?) vuoksi Julistaa saatanan työksi. Ruudinkeksijän puhaa.
loppujen lopuksi kaikki he tekevät että ihmiset heitä katselisivat hakevat omaa vanhurskautta ja ylemmyyttä toisiin nähden.
Heidän palkka on ihmiskunnia
heidän palkka on tyhjyys
Toiset pilkkaajat on ihan tavalliset Jumalattomat molempia yhdistää epäusko. - Hound Dog
puhaltaamissätahtoo kirjoitti:
Sinun alkoi onnistuneesti haukkumalla,
loppujen lopuksi touutta vastustava ei voi muuta kun käyttää väkivaltaa henkistä tai fyysistä, yrittää painaa toista alas kuten alempana kefuusia vastaa Teapotin erinomaiselle keskustelulle vähättelemällä. Jumalan kiitos että täällä onkin viisaita ihmisiä kuten teapot
Itsekin aloitin vähän provosoivaan sävyyyn, saattoi loukata pyydän anteeksi sitä.
Hän PH kun saa vapauden toimia, tilaisuudessa on tuulen puhallusta mihin kontrolloiva ihminen ei voi tarttua. mikä aina rikkoo heidän liturgiansa.
Näin siinä käy, sinun uskonnollinen vastakohta on?
Millaisen lupakirjan sinä olet valmis antamaan maailmankaikkeuden luojalle joka on henki?
Jokainen oikea pyhänHengen voimassa toimiva ihminen saa uskonnollisten ihmisten vääräksiprofeetaksi julistuksen koska he eivät siedä mitään toimintaa mikä menee heidän kontrollinsa ja ymmärryksensä yli, miten pysyt kontrollissa jos annat pH tehdä mitä hän haluaa? se vie sinut lapsen paikalle nöyrälle paikalle.
Millä tavoin mielestäsi PH toimii, niinkö ettei mitään ulkopuolisia vaikutuksia näy.?
Kun PH tuuli puhaltaa srk:ssa et näe mitä se tekee näet sen vaikutuksen, ajattelepa mikä näistä vaikutuksista on sellainen mitä uskonnollinen ihminen ei vastusta? Aivan, ei mikään.
He eivät usko mihinkään joku alkaa hillittömästi itkeä >pahaa, joku alkaa hillittömästi nauraa> pahaa> joku puhkeaa kovaan ääneen ylistämään Jumalaa uusin kielin> pahaa. Joku alkaa hyppiä käsiäkohottamalla> pahaa.
Koska Jumala kun toimii niin mitäänkö ei tapahdu? PH parantaa sisäisiä haavoja(itku) vapauttaa ja täyttää(ilo/nauru) Ph nauru on voiton naurua hengessä tapahtuneesta voitosta, ja sinä(?) kun et sitä ymmärrä niin pitää varmmuden(ko?) vuoksi Julistaa saatanan työksi. Ruudinkeksijän puhaa.
loppujen lopuksi kaikki he tekevät että ihmiset heitä katselisivat hakevat omaa vanhurskautta ja ylemmyyttä toisiin nähden.
Heidän palkka on ihmiskunnia
heidän palkka on tyhjyys
Toiset pilkkaajat on ihan tavalliset Jumalattomat molempia yhdistää epäusko.Kiitos kun vahvistit pointtini. Olen näihin samoihin Raamatulla perustelemattomiin puolustuspuheisiin niin monta kertaa eri foorumeilla kommentoinut, että ei enää jaksa lähteä hengittämään tätä samaa.
Room. 1: 16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
"Jumala hoitaa sisäisiä haavoja, itkut, naurut, ym." Nuo kaikki on lanseerattu 90-luvulla (viimeisimpänä) surullisen kuuluisan torontolaisuuden koettelemattomassa massarantautumisessa karismaattiseen Suomeen. Jeesus on korjannut ihmisen suhteen Jumalaan. Se on evankeliumin keihäänkärki. Se on unohtunut.
Te näette Jumalan voiman sielullisena pelehtimisenä ja "karkelointina", jokainen uudestisyntynyt kokee Jumalan voiman sisäisenä voimana vastustaa syntiä ja elää uutena luomuksena kiitollisena siitä, että ansioton on pelastettu.
Minä en anna maailmankaikkeuden luojalle lupakirjaa, mutta Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA! Kirjassa, jonka totuuksia kannattamasi suuntaus käyttää vain oman toimintansa oikeutuksen siteeksi. - Pyhä tuuli
Hound Dog kirjoitti:
Kiitos kun vahvistit pointtini. Olen näihin samoihin Raamatulla perustelemattomiin puolustuspuheisiin niin monta kertaa eri foorumeilla kommentoinut, että ei enää jaksa lähteä hengittämään tätä samaa.
Room. 1: 16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
"Jumala hoitaa sisäisiä haavoja, itkut, naurut, ym." Nuo kaikki on lanseerattu 90-luvulla (viimeisimpänä) surullisen kuuluisan torontolaisuuden koettelemattomassa massarantautumisessa karismaattiseen Suomeen. Jeesus on korjannut ihmisen suhteen Jumalaan. Se on evankeliumin keihäänkärki. Se on unohtunut.
Te näette Jumalan voiman sielullisena pelehtimisenä ja "karkelointina", jokainen uudestisyntynyt kokee Jumalan voiman sisäisenä voimana vastustaa syntiä ja elää uutena luomuksena kiitollisena siitä, että ansioton on pelastettu.
Minä en anna maailmankaikkeuden luojalle lupakirjaa, mutta Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA! Kirjassa, jonka totuuksia kannattamasi suuntaus käyttää vain oman toimintansa oikeutuksen siteeksi.-jokainen uudestisyntynyt kokee Jumalan voiman sisäisenä voimana vastustaa syntiä ja elää uutena luomuksena kiitollisena siitä, että ansioton on pelastettu. -
Totta tuo kuvaa uskovan vaellusta, lisäksi on Jumalan PyhänHengen ulkonainen toiminta hän toimii sisäisesti mutta myös aikakausina herätyksissä ja tietyissä paikoissa jossa hänelle annetaan vapaus hän toimii niin että tuota "tuulenpuhallusta" voi havaita.
Myöskin yksilön elämässä voi PH saada hallita enemmän elämää.
apt4:29 Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja TUNNUSTEKOJA JA IHMEITÄ tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
1.-Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA!-
miksi et siis hyväksy tunnustekoja ja ihmeitä?, tunnusteko kattaa aikamoisen skaalan ja myös ihmeet. Uskonnollinen ihminen pitäytyy raamatun sanaan "mukamas"mutta kuitenkaan ei. Tunnusteon ja ihmeen pitää olla sellainen mikä omaan näkemykseen sopii vaikkei sitä ole määritelty raamatussa.
2.selitä tunnusteon ja ihmeen tapahtuminen niin ettei siinä ole "kakofoniaa"siinäpä se, voimme nähdä eivät uskonnolliset halua tosiasiassa mitään PH toimintaa koska se aiheuttaa muutoksen ihmisten ohjelmaan.
>Ap.t. 19:11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta<
Kuinkahan moni "ylen voimallinen teko" on julistettu uskonnollisten toimesta noituudeksi. Lukasepa vt uudemman kerran alleviivaten PH tominta voitko löytää sellaisen mitä sinä voit kontrolloida ja järkeillä. aasi puhuu kirves nousee pintaan saul makaa hurmoksissa alasti aamuun ja profetoi... et kai vääräksi tuominnut et tietenkään sehän on Jumalan sanassa.
-Te näette Jumalan voiman sielullisena pelehtimisenä ja "karkelointina"-
seurakunnassa on todella paljon sellaisia jotka eivät halua nostaa käsiä esim ylös ja se on aivan yhtä hyvä vaikka jokainen on yksilö.
-Minä en anna maailmankaikkeuden luojalle lupakirjaa, mutta Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA! Kirjassa, jonka totuuksia kannattamasi suuntaus käyttää vain oman toimintansa oikeutuksen siteeksi.-
Et ole antanut lupakirjaa ja se on ihan ok. PH on Herrasmies eikä tule kenenkään elämään väkisin, vaikka olet uudestisyntynyt hän ei ehkä häiritse sinua enempiä. - Hound Dog
Pyhä tuuli kirjoitti:
-jokainen uudestisyntynyt kokee Jumalan voiman sisäisenä voimana vastustaa syntiä ja elää uutena luomuksena kiitollisena siitä, että ansioton on pelastettu. -
Totta tuo kuvaa uskovan vaellusta, lisäksi on Jumalan PyhänHengen ulkonainen toiminta hän toimii sisäisesti mutta myös aikakausina herätyksissä ja tietyissä paikoissa jossa hänelle annetaan vapaus hän toimii niin että tuota "tuulenpuhallusta" voi havaita.
Myöskin yksilön elämässä voi PH saada hallita enemmän elämää.
apt4:29 Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja TUNNUSTEKOJA JA IHMEITÄ tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
1.-Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA!-
miksi et siis hyväksy tunnustekoja ja ihmeitä?, tunnusteko kattaa aikamoisen skaalan ja myös ihmeet. Uskonnollinen ihminen pitäytyy raamatun sanaan "mukamas"mutta kuitenkaan ei. Tunnusteon ja ihmeen pitää olla sellainen mikä omaan näkemykseen sopii vaikkei sitä ole määritelty raamatussa.
2.selitä tunnusteon ja ihmeen tapahtuminen niin ettei siinä ole "kakofoniaa"siinäpä se, voimme nähdä eivät uskonnolliset halua tosiasiassa mitään PH toimintaa koska se aiheuttaa muutoksen ihmisten ohjelmaan.
>Ap.t. 19:11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta<
Kuinkahan moni "ylen voimallinen teko" on julistettu uskonnollisten toimesta noituudeksi. Lukasepa vt uudemman kerran alleviivaten PH tominta voitko löytää sellaisen mitä sinä voit kontrolloida ja järkeillä. aasi puhuu kirves nousee pintaan saul makaa hurmoksissa alasti aamuun ja profetoi... et kai vääräksi tuominnut et tietenkään sehän on Jumalan sanassa.
-Te näette Jumalan voiman sielullisena pelehtimisenä ja "karkelointina"-
seurakunnassa on todella paljon sellaisia jotka eivät halua nostaa käsiä esim ylös ja se on aivan yhtä hyvä vaikka jokainen on yksilö.
-Minä en anna maailmankaikkeuden luojalle lupakirjaa, mutta Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA! Kirjassa, jonka totuuksia kannattamasi suuntaus käyttää vain oman toimintansa oikeutuksen siteeksi.-
Et ole antanut lupakirjaa ja se on ihan ok. PH on Herrasmies eikä tule kenenkään elämään väkisin, vaikka olet uudestisyntynyt hän ei ehkä häiritse sinua enempiä.Huomaatko, että kiinnität koko ajan huomiosi vain ulkonaiseen? Eikö Jeesus haluakin, että me sisäisesti muutumme? Eikö Jeesus olekin päähenkilö vielä tänäänkin - ei Pyhä Henki?
Vaikuttaa siltä, että haluat enemmän puolustella uuskarismaattista sekavaa, muka Hengen johdossa olevaa kokouskäytäntöä, kuin Hänen syvempää todellista toimintaansa. Raamatunlainauksesi ovat juuri niitä asiayhteydestään irtireväistyjä argumentteja, joilla pyritään oikeuttamaan minkälainen käytös vain. Esim. ainakin Saulin kohdalla, Jumala teki hänelle sen mitä teki, jotta Hänen palvelijansa selviytyisi. Saul oli murhamielessä liikkeellä. Toki, "henkeä rajoittamaton" uuskarismaattisuus voi ottaa tästäkin Raamatunkohdasta iskulauseen kaikenlaiselle vallattomuudelle, mutta silloin(kin) jätetään konteksti tyystin huomiotta.
Toivottavasti ymmärrät, että tämä uskonnollinen, lakihenkinen ihminen ei yritä rajoittaa Pyhää Henkeä tekemästä sitä mitä Hän parhaiten tekee. Pyrin vain kaikin tavoin estämään uuskarismaattisia pilkkaamasta rakkauden, rauhan ja pyhyyden Henkeä sillä riettaudella ja hillittömyydellä, joilla he tilaisuuksissaan käyttäytyvät. Ja kaiken tuon he lukevat Pyhän Hengen ansioksi. Eikö teitä edes pelota? - tuulen teitä
Hound Dog kirjoitti:
Huomaatko, että kiinnität koko ajan huomiosi vain ulkonaiseen? Eikö Jeesus haluakin, että me sisäisesti muutumme? Eikö Jeesus olekin päähenkilö vielä tänäänkin - ei Pyhä Henki?
Vaikuttaa siltä, että haluat enemmän puolustella uuskarismaattista sekavaa, muka Hengen johdossa olevaa kokouskäytäntöä, kuin Hänen syvempää todellista toimintaansa. Raamatunlainauksesi ovat juuri niitä asiayhteydestään irtireväistyjä argumentteja, joilla pyritään oikeuttamaan minkälainen käytös vain. Esim. ainakin Saulin kohdalla, Jumala teki hänelle sen mitä teki, jotta Hänen palvelijansa selviytyisi. Saul oli murhamielessä liikkeellä. Toki, "henkeä rajoittamaton" uuskarismaattisuus voi ottaa tästäkin Raamatunkohdasta iskulauseen kaikenlaiselle vallattomuudelle, mutta silloin(kin) jätetään konteksti tyystin huomiotta.
Toivottavasti ymmärrät, että tämä uskonnollinen, lakihenkinen ihminen ei yritä rajoittaa Pyhää Henkeä tekemästä sitä mitä Hän parhaiten tekee. Pyrin vain kaikin tavoin estämään uuskarismaattisia pilkkaamasta rakkauden, rauhan ja pyhyyden Henkeä sillä riettaudella ja hillittömyydellä, joilla he tilaisuuksissaan käyttäytyvät. Ja kaiken tuon he lukevat Pyhän Hengen ansioksi. Eikö teitä edes pelota?Et ole uskonnollinen mutta he ovat äärilaidalla PyhänHengen vastustajia joten heitä on parasta käyttää esimerkkinä eli uskonnollisista.
Voi olla perusmies joka vain haluaa elää elämää, noudattaa totuutta ja tehdä sitä mikä on hyvää meitä on moneen junaan. ei tuomita niitä jotka eritavoin rakentaa.
1kor3.10...minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa
-...asiayhteydestään irtireväistyjä argumentteja...-
room.15.9 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,(evankeliumin julistukseen liitettynä)
Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta
-Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä
kattaa siinämäärin tuon > -Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA!- että ei tuomita ylen voimallisia tekoja, ihmeitä, ja tunnusmerkejä yms vaikkei itse ymmärrä ja pelottaa niin voi antaa toisten olla rauhassa ilman tuomitsematta vihollisen leiriin.
srk ei ole sellainen kuin tulisi, kun se menee takaisin koteihin kuten alussa, show ja rahan keruu elementti häviää.
Tästä opettaa John Fenn johon srk ei istu mitkään nuo kuvailemasi "syytökset" Silti se mitä he kokevat näissä kodeissa on yliluonnollista.
Jeesus ilmestyi hänelle ja sanoi:
"ihmiset juoksevat suurtapahtumista toiseen ja etsivät yliluonnollista spektaakkeleista, mutta he eivät huomaa että opetuslapseuden prosessi on yliluonnollinen ja se mitä tapahtuu heidän sydämissään"
Toinen mitä hän sanoi: "niinkuin oli alussa niin on oleva lopussa minä toimin suhteissa"
haluan pilkat päälleni niin laitan tähän yliluonnollista ohjelman, katso kohdasta 11.00-13.10 ja 22.30>
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=11973 - Hound Dog
tuulen teitä kirjoitti:
Et ole uskonnollinen mutta he ovat äärilaidalla PyhänHengen vastustajia joten heitä on parasta käyttää esimerkkinä eli uskonnollisista.
Voi olla perusmies joka vain haluaa elää elämää, noudattaa totuutta ja tehdä sitä mikä on hyvää meitä on moneen junaan. ei tuomita niitä jotka eritavoin rakentaa.
1kor3.10...minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa
-...asiayhteydestään irtireväistyjä argumentteja...-
room.15.9 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,(evankeliumin julistukseen liitettynä)
Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta
-Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä
kattaa siinämäärin tuon > -Hän on ilmoittanut tapansa toimia RAAMATUSSA!- että ei tuomita ylen voimallisia tekoja, ihmeitä, ja tunnusmerkejä yms vaikkei itse ymmärrä ja pelottaa niin voi antaa toisten olla rauhassa ilman tuomitsematta vihollisen leiriin.
srk ei ole sellainen kuin tulisi, kun se menee takaisin koteihin kuten alussa, show ja rahan keruu elementti häviää.
Tästä opettaa John Fenn johon srk ei istu mitkään nuo kuvailemasi "syytökset" Silti se mitä he kokevat näissä kodeissa on yliluonnollista.
Jeesus ilmestyi hänelle ja sanoi:
"ihmiset juoksevat suurtapahtumista toiseen ja etsivät yliluonnollista spektaakkeleista, mutta he eivät huomaa että opetuslapseuden prosessi on yliluonnollinen ja se mitä tapahtuu heidän sydämissään"
Toinen mitä hän sanoi: "niinkuin oli alussa niin on oleva lopussa minä toimin suhteissa"
haluan pilkat päälleni niin laitan tähän yliluonnollista ohjelman, katso kohdasta 11.00-13.10 ja 22.30>
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=11973Tiedätkö ihan kaikella rakkaudella sanon tämän: Olin niin lähellä itsekin ajautua tällaiseen uuskarismaattisuuteen, jossa asioissa oli voimaa vain silloin kun oli jotain "ihmeellistä". Lopulta kun kuulin niin räikeää harhaopetusta, havahduin hereille ja pääsin näistä kuvioista irti.
En epäile, ettekö olisi uudestisyntynyt uskova, mutta kannan huolta asioista, jotka luet ns. normaalin hengellisyyden piiriin. Vaikka tuli lankeaisi taivaasta, se ei olisi merkki Jumalasta. Siellä missä on lepo, oikeudenmukaisuus ja rauha, siellä on Herran Henki läsnä. Missä vain Jumalan Sanaa uskollisesti julistetaan - ei tarvita öljyä tihkuvia Raamattuja, höyheniä tai "glory"-pilviä täyttämään huoneita. Riittää Jumalan yliluonnollinen työ Sanansa kautta uskovan sydämessä.
Kaikki meteli hukuttaa alleen kaikkein arvokkaimman: Kristuksen kertakaikkisen sovitustyön.
Anteeksi, jos sanani ovat olleet liian kärkeviä. - Pakstori
Hound Dog kirjoitti:
Tiedätkö ihan kaikella rakkaudella sanon tämän: Olin niin lähellä itsekin ajautua tällaiseen uuskarismaattisuuteen, jossa asioissa oli voimaa vain silloin kun oli jotain "ihmeellistä". Lopulta kun kuulin niin räikeää harhaopetusta, havahduin hereille ja pääsin näistä kuvioista irti.
En epäile, ettekö olisi uudestisyntynyt uskova, mutta kannan huolta asioista, jotka luet ns. normaalin hengellisyyden piiriin. Vaikka tuli lankeaisi taivaasta, se ei olisi merkki Jumalasta. Siellä missä on lepo, oikeudenmukaisuus ja rauha, siellä on Herran Henki läsnä. Missä vain Jumalan Sanaa uskollisesti julistetaan - ei tarvita öljyä tihkuvia Raamattuja, höyheniä tai "glory"-pilviä täyttämään huoneita. Riittää Jumalan yliluonnollinen työ Sanansa kautta uskovan sydämessä.
Kaikki meteli hukuttaa alleen kaikkein arvokkaimman: Kristuksen kertakaikkisen sovitustyön.
Anteeksi, jos sanani ovat olleet liian kärkeviä.Lainaa: Hound Dog
Mitähän sinä itte aiot tehdä kenellekään, jos saan kysyä? Aiotko hokea Kristus, Kristus, Herra, Herra, vaikka et seurannut Jeesuksen ja opetuslapsiensa mallia, löytää omat suurensa ja pienensä omana aikanaan, eläviensä joukosta?
Jos olisi Jeesus opetuslapseineen vain jääneet kalkitsemaan profeettojen hautoja, kuten Kaifas, Hannas ja kumppanit, vain menneisyyden hahmoja, niin eivät he; Jeesus ja opetuslapsensa olisi olleet omana aikanansa yhtään mitään... Ja nuokin edellamainut kirjanoppineet ja farisijat tulivat kuuluisaksi ainoastaan Jeesuksen ansioista....
Ota opiksi, koeta löytää opetuslapsi-veljesi ja sisaresi ja opettajasi/-ttaresi, oman aikaisi pyhistä, niin ette ole enää niin pelkästään muinaislegendojen varassa, joka asiassa....
He ovat kuolleet me emme vielä ole.... - Tietämätön?
mazdels kirjoitti:
"teapot"
Ainakaan parantamisen armolahja ei ole toiminut helluntaissa, koska parantumisia puhumattakaan ihmeparantumisista ei ole tapahtunut.
Myöskään profetoimisen armolahja ei toimi, koska kaikki profetiat ovat jääneet toteutumatta. Myöskin ne profetiat joita helluntailainen Netmission on julkaissut.
Sen sijaan helluntaissa esiintyy kaikenlaista epäjärjestystä kovaäänistä kielilläpuhumista, kaatuilua, kiemurtelua, konttaaamista, eläinten ääniä ym "torontolaista", joka ei ole Pyhästä hengestä.Lainaa mazdels
Sen sijaan helluntaissa esiintyy kaikenlaista epäjärjestystä kovaäänistä kielilläpuhumista, kaatuilua, kiemurtelua, konttaaamista, eläinten ääniä ym "torontolaista", joka ei ole Pyhästä hengestä.
Hämmästelen teidän kovuuttanne, puhua tollassii? Onko se sitten Pojastanne tai Isästänne, eikä Pyhästä Hengestä, eli velisisaresta?
Jos se ei ole veljenne, niin onko tuo ilmiö sitten poikanne, tai isänne?
Siksikö sitä uskallatte ainakin nyt lähes pilkata, kun arvelette, että se ei ole teidän oma veljenne ja sisarenne, joka niin teki? Ja ettekö muka itte niin tekisi? Ettepä olleet itte paikalla, mistäpä tiijätte, vaikka olisitte itte joutuneet yhtä hurmoksiin? - Tietämätön?
Tietämätön? kirjoitti:
Lainaa mazdels
Sen sijaan helluntaissa esiintyy kaikenlaista epäjärjestystä kovaäänistä kielilläpuhumista, kaatuilua, kiemurtelua, konttaaamista, eläinten ääniä ym "torontolaista", joka ei ole Pyhästä hengestä.
Hämmästelen teidän kovuuttanne, puhua tollassii? Onko se sitten Pojastanne tai Isästänne, eikä Pyhästä Hengestä, eli velisisaresta?
Jos se ei ole veljenne, niin onko tuo ilmiö sitten poikanne, tai isänne?
Siksikö sitä uskallatte ainakin nyt lähes pilkata, kun arvelette, että se ei ole teidän oma veljenne ja sisarenne, joka niin teki? Ja ettekö muka itte niin tekisi? Ettepä olleet itte paikalla, mistäpä tiijätte, vaikka olisitte itte joutuneet yhtä hurmoksiin?Jeesus otti keskelleen ja syliinsä lapsen ja sanoi: "Joka kääntyy ja tulee tämän lapsen kaltaiseksi, se on perivä Taivasten Valtakunnan".
Jos siis tekin rupeaisitte etsimään muita käyttäymismalleja, kuin vain kovaa kolhoa kuoleman henkeä ahneen ruokapöydän ääressä, ja liiallista arvokkuutta ja vakavuutta, niin kuolleena ei pidettäisi enää meitiä.... - Hound Dog
Pakstori kirjoitti:
Lainaa: Hound Dog
Mitähän sinä itte aiot tehdä kenellekään, jos saan kysyä? Aiotko hokea Kristus, Kristus, Herra, Herra, vaikka et seurannut Jeesuksen ja opetuslapsiensa mallia, löytää omat suurensa ja pienensä omana aikanaan, eläviensä joukosta?
Jos olisi Jeesus opetuslapseineen vain jääneet kalkitsemaan profeettojen hautoja, kuten Kaifas, Hannas ja kumppanit, vain menneisyyden hahmoja, niin eivät he; Jeesus ja opetuslapsensa olisi olleet omana aikanansa yhtään mitään... Ja nuokin edellamainut kirjanoppineet ja farisijat tulivat kuuluisaksi ainoastaan Jeesuksen ansioista....
Ota opiksi, koeta löytää opetuslapsi-veljesi ja sisaresi ja opettajasi/-ttaresi, oman aikaisi pyhistä, niin ette ole enää niin pelkästään muinaislegendojen varassa, joka asiassa....
He ovat kuolleet me emme vielä ole....Jokainen Raamatun kirjoitus on pyhille hyödyksi. Raamatun ulkopuolinen ilmestystieto on enimmäkseen humpuukia. Kyllä minulla tämän ajan esikuviakin toki on. Heitä eivät ole uuden ajan valheapostolit HowardBrowne, Copeland, Johnson, Koivisto, Selkomaa, ym.
Mihin te panette toivonne jos Raamatun totteleminen on luiden kiillotusta? - tuulen valtias
Hound Dog kirjoitti:
Tiedätkö ihan kaikella rakkaudella sanon tämän: Olin niin lähellä itsekin ajautua tällaiseen uuskarismaattisuuteen, jossa asioissa oli voimaa vain silloin kun oli jotain "ihmeellistä". Lopulta kun kuulin niin räikeää harhaopetusta, havahduin hereille ja pääsin näistä kuvioista irti.
Anteeksi, jos sanani ovat olleet liian kärkeviä.Heti on käsi rystysiä myöden suussa kun puhutaan näkyvästä tulesta ja pilvestä.
Värityskirjatasolla tuo perustelu>
-Vaikka tuli lankeaisi taivaasta, se ei olisi merkki Jumalasta. Siellä missä on lepo, oikeudenmukaisuus ja rauha, siellä on Herran Henki läsnä. -
Rauha ja lepohan sielä olikin.
Jos arvioit tilannetta ilman tuota väritystä olisit voinut sanoa aamenen kaikkeen. silti myös tiedät on näkymaton maailma ja Jumala on näkymätön:
katso kuuntele ilman väritystä:
"olimme veljien ja siskojen kanssa rukouksessa ja koin ihanaa rauhaa" tahi " olimme rukouksessa yhdessä ja Herra otti pois ahdistukseni/ PH lohdutti minua"
Ohjelma oli yliluonnollista ohjelma ja Herra oli antanut nähdä ehkä hengessä asioita niin että opetus kotisrk leviäisi. kaikki suurin osa opetuksesta on juuri sitä tavallista missä ei ole show elementtiä, yhteydestä, palvelemisesta jne. Johnilla yliluonnollinen on sivuseikka.
Siinä kaikki oli raamatullista ja sinunkin hyväksyttävää perus asiaa:
-Henkimaailman todellisuus johon et voi nähnä mutta johon Jumala voi avata silmät näkemään.
2kun.6:17 Ja Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi." Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.
-hebr1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"
-12:29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
Jumala toimii vaikka häntä ei nähdä, kun koet sitä mitä koet ehkä yliluonnollista rauhaa siinähän on PH läsnä, mikä ihme siinä on Jumala antaa nähdä hengessä PH liikkeitä?
2moos3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä...
Jes6:4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla
2moos40:34 Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus täytti asumuksen;
1kun8:10 Ja kun papit lähtivät pyhäköstä, täytti pilvi Herran temppelin,
niin että papit eivät voineet astua toimittamaan virkaansa pilven tähden; sillä Herran kirkkaus täytti Herran temppelin. - tuulen teitä
Hound Dog kirjoitti:
Jokainen Raamatun kirjoitus on pyhille hyödyksi. Raamatun ulkopuolinen ilmestystieto on enimmäkseen humpuukia. Kyllä minulla tämän ajan esikuviakin toki on. Heitä eivät ole uuden ajan valheapostolit HowardBrowne, Copeland, Johnson, Koivisto, Selkomaa, ym.
Mihin te panette toivonne jos Raamatun totteleminen on luiden kiillotusta?alhaalla Raamatun tottelemisen muistilista PH:n kohdalta
- Hound Dog
tuulen teitä kirjoitti:
alhaalla Raamatun tottelemisen muistilista PH:n kohdalta
Eikö väsytä yhtään? Eikö uuvuta juosta voiteluiden perässä ja lippuja liehutellen piiskata Jumalan läsnäoloa alas? Kuluuko illat harjoitellessa Jumalan äänen kuulemista? Karismaattisuus pakottaa ihmisen puristamaan itsestään suorituksia, joita Jumala ei ole tarkoittanut. Apostolisen ajan esimerkkien vetäminen tähän päivään ja oman toiminnan perustelu siten on melko ylpeää. Varsinkin kun ilmiöt eivät edes ole yhteneviä apostolien tekemien kanssa.
Voisiko olla, että Jumala antoi apostoleilleen armoituksen tehdä ihmeitä osoittaakseen heidän arvovaltansa mm. Raamatun kokoamisessa ja ensimmäisinä todistajina? Voisiko olla, että aikamme uskovan osa on nöyrästi alistua Herran työpöydälle ja elää uskoaan todeksi arjessaan? Vai pitääkö ottaa kaupunkeja rukoustaisteluin haltuun, nuhdella perkelettä, avata portaaleja, piipahtaa 3. Taivaassa, ym. Ym. Ym. Eikö väsytä yhtään?
Paino tilaisuuksissa on ylikarismaattisilla Pyhän Hengen toiminnassa. Pyhä Henki on Sanan innoittaja, eikö vain? Miten perustellaan siis Pyhän Hengen toiminta tilaisuuksissa, joissa Hänen Sanaansa ei pidetä arvossa? - tuulen teitä
Hound Dog kirjoitti:
Eikö väsytä yhtään? Eikö uuvuta juosta voiteluiden perässä ja lippuja liehutellen piiskata Jumalan läsnäoloa alas? Kuluuko illat harjoitellessa Jumalan äänen kuulemista? Karismaattisuus pakottaa ihmisen puristamaan itsestään suorituksia, joita Jumala ei ole tarkoittanut. Apostolisen ajan esimerkkien vetäminen tähän päivään ja oman toiminnan perustelu siten on melko ylpeää. Varsinkin kun ilmiöt eivät edes ole yhteneviä apostolien tekemien kanssa.
Voisiko olla, että Jumala antoi apostoleilleen armoituksen tehdä ihmeitä osoittaakseen heidän arvovaltansa mm. Raamatun kokoamisessa ja ensimmäisinä todistajina? Voisiko olla, että aikamme uskovan osa on nöyrästi alistua Herran työpöydälle ja elää uskoaan todeksi arjessaan? Vai pitääkö ottaa kaupunkeja rukoustaisteluin haltuun, nuhdella perkelettä, avata portaaleja, piipahtaa 3. Taivaassa, ym. Ym. Ym. Eikö väsytä yhtään?
Paino tilaisuuksissa on ylikarismaattisilla Pyhän Hengen toiminnassa. Pyhä Henki on Sanan innoittaja, eikö vain? Miten perustellaan siis Pyhän Hengen toiminta tilaisuuksissa, joissa Hänen Sanaansa ei pidetä arvossa?Ei väsytä kun en tee mitään väsyttävää.
Veljeni sinulla on ehkä pinttyneenä mielessä ylilyönnit tai sinua ehkä hitaana hämäläisenä ärsyttävä tyyli, ei silti mitkään nuo perusteluni ole puolustus puheenvuoroja sinun kokemiin ylilyönteihin.
En ole puolustanut mitään "suuntauksia" vaan PH toimintaa koska PH liikkuu varmuudella toimii ja varmuudella uskonnollinen ihminen sitä vastustaa.
srk on kauempana totuudesta kuin se tajuaakaan PH vapaa liikkuvuus ei sitä aiheuta,
-PH virvoittava vaikustus> srk rakentuminen ja vaeltaminen Herran PELOSSA ja lisääntyminen apt9.31-
Etkä tule ymmärtämään niinkuin en minäkään sen teitä siksi haluan tehdä tietä PH aidolle toiminnalle, se mitä sinä teet hyvää tarkoittaen on estät PH toimimasta. Parempi on että Hän saa varmasti tehdä mitä haluaa kuin se että ollaan kuolleena kirkon penkissä. Ilman PH ei ole elämää. Saadaan hienoja kunniallisia tilaisuuksia ehkä jylhän musiikin ja sanojen kosketusta.
Näet jonkun ihmisen tekevän jotain liikettä ja luulet sitä väsyttäväksi tai sielulliseksi ja hän kokeekin siinä PyhänHengen pyhän hetken Herransa kanssa tuomitset toisen vapauden oman näkökulman tai ennakkoluulon takia
Siitä miten uskonnollinen ihminen sanoo noudattavansa Jumalan sanaa muttei kuitenkaa noudata sitä todella.
Mielestäni laitoin hyvän kollaasin sanasta PH toiminnasta. Sinun pitäisi tykätä siitä. Kun oppii PH:stä se poistaa pelkoja.
Raamatun sanan opetus tässä noudattaa:
1tess
5:19 Henkeä älkää sammuttako,
5:20 profetoimista älkää halveksuko,
5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on
Olenko ollut sammuttamassa Henkeä?
Olenko halveksinut profetoimista?
Silloin en ole noudattanutkaan raamattua jossa sanon pitäytyväni.
Hengen pitää antaa toimia on ykkönen ja Hengen lahjojen ja se tehdä luottavaisesti että Jumalan virta synnyttää elämää, koetella samalla kun tämä annetaan halveksimatta ensin tapahtua. Ja sitten pitää se mikä hyvää on.
saarn11:5 Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee. - Hound Dog
tuulen teitä kirjoitti:
Ei väsytä kun en tee mitään väsyttävää.
Veljeni sinulla on ehkä pinttyneenä mielessä ylilyönnit tai sinua ehkä hitaana hämäläisenä ärsyttävä tyyli, ei silti mitkään nuo perusteluni ole puolustus puheenvuoroja sinun kokemiin ylilyönteihin.
En ole puolustanut mitään "suuntauksia" vaan PH toimintaa koska PH liikkuu varmuudella toimii ja varmuudella uskonnollinen ihminen sitä vastustaa.
srk on kauempana totuudesta kuin se tajuaakaan PH vapaa liikkuvuus ei sitä aiheuta,
-PH virvoittava vaikustus> srk rakentuminen ja vaeltaminen Herran PELOSSA ja lisääntyminen apt9.31-
Etkä tule ymmärtämään niinkuin en minäkään sen teitä siksi haluan tehdä tietä PH aidolle toiminnalle, se mitä sinä teet hyvää tarkoittaen on estät PH toimimasta. Parempi on että Hän saa varmasti tehdä mitä haluaa kuin se että ollaan kuolleena kirkon penkissä. Ilman PH ei ole elämää. Saadaan hienoja kunniallisia tilaisuuksia ehkä jylhän musiikin ja sanojen kosketusta.
Näet jonkun ihmisen tekevän jotain liikettä ja luulet sitä väsyttäväksi tai sielulliseksi ja hän kokeekin siinä PyhänHengen pyhän hetken Herransa kanssa tuomitset toisen vapauden oman näkökulman tai ennakkoluulon takia
Siitä miten uskonnollinen ihminen sanoo noudattavansa Jumalan sanaa muttei kuitenkaa noudata sitä todella.
Mielestäni laitoin hyvän kollaasin sanasta PH toiminnasta. Sinun pitäisi tykätä siitä. Kun oppii PH:stä se poistaa pelkoja.
Raamatun sanan opetus tässä noudattaa:
1tess
5:19 Henkeä älkää sammuttako,
5:20 profetoimista älkää halveksuko,
5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on
Olenko ollut sammuttamassa Henkeä?
Olenko halveksinut profetoimista?
Silloin en ole noudattanutkaan raamattua jossa sanon pitäytyväni.
Hengen pitää antaa toimia on ykkönen ja Hengen lahjojen ja se tehdä luottavaisesti että Jumalan virta synnyttää elämää, koetella samalla kun tämä annetaan halveksimatta ensin tapahtua. Ja sitten pitää se mikä hyvää on.
saarn11:5 Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee.Juupa juu.
Jumalalla on tapana rakastaa omiaan ja Hän myös kutsuu omansa ulos välillä ikävistäkin harhoista. Joissain tapauksissa elämästä on pitänyt riisua paljon, jotta ihminen huomaa, että mikään ulkoinen ja Raamatusta ulkopuolinen ei kannata elämää millään tavalla. Joku voi sitä nimittää "kyynellaaksoksi" vaikka se on miten kliseinen termi.
Näillä erikoisilla ilmiöillä on tapana koukuttaa niihin mieltyneitä. Lopulta mikään ei riitä. Lopulta, ilmiöitä tavoitellessaan, ihmisiltä usein jää Raamattu ja sen erehtymätön sanoma hukkaan. Kuitenkaan parempaa perustaa ei elämällä ole.
Sinä pidät minua uskonnollisena. Minä uskon, että me molemmat olemme uskonnollisia - sinä pidät "tuulen puhaltelua" kristillisenä, minä pidän arvokasta jumalanpalvelusta kristillisenä. Minä pidän sinua vaarallisena itsellesi, sinä et. Luettelossasi PH:n toiminnasta oli asioita, jotka allekirjoitan, mutta myös selkeästi "UskonSana"-liikkeen ja torontolaisuuden luomia harhoja.
Paasaamiseni ei päätäsi käännä, sen ymmärrän. Pelotella en tahdo. Toivon, että huomaat armeliaasti että "vain vähän on tarpeen, tai yksi ainoa."
Siunausta elämääsi! Kiitos maltillisesta ajatustenvaihdosta. - tuulen teitä
Hound Dog kirjoitti:
Juupa juu.
Jumalalla on tapana rakastaa omiaan ja Hän myös kutsuu omansa ulos välillä ikävistäkin harhoista. Joissain tapauksissa elämästä on pitänyt riisua paljon, jotta ihminen huomaa, että mikään ulkoinen ja Raamatusta ulkopuolinen ei kannata elämää millään tavalla. Joku voi sitä nimittää "kyynellaaksoksi" vaikka se on miten kliseinen termi.
Näillä erikoisilla ilmiöillä on tapana koukuttaa niihin mieltyneitä. Lopulta mikään ei riitä. Lopulta, ilmiöitä tavoitellessaan, ihmisiltä usein jää Raamattu ja sen erehtymätön sanoma hukkaan. Kuitenkaan parempaa perustaa ei elämällä ole.
Sinä pidät minua uskonnollisena. Minä uskon, että me molemmat olemme uskonnollisia - sinä pidät "tuulen puhaltelua" kristillisenä, minä pidän arvokasta jumalanpalvelusta kristillisenä. Minä pidän sinua vaarallisena itsellesi, sinä et. Luettelossasi PH:n toiminnasta oli asioita, jotka allekirjoitan, mutta myös selkeästi "UskonSana"-liikkeen ja torontolaisuuden luomia harhoja.
Paasaamiseni ei päätäsi käännä, sen ymmärrän. Pelotella en tahdo. Toivon, että huomaat armeliaasti että "vain vähän on tarpeen, tai yksi ainoa."
Siunausta elämääsi! Kiitos maltillisesta ajatustenvaihdosta.Amen olen samaa mieltä että asioissa on aina kaksi puolta. toisena päivänä jossain käyn keskustelua vähän päinvastaisessa järjestyksessä.
siellä kyynel laaksoissa on oltu.
Ja kuoleman laaksossa
ja erämaassa
yms. sitä vaan pitää tapahtua että kasvaa heb12.6
Toivottavasti jotain saatoit ottaa vastaan ja voit arvostaa PH "oikeaakin" toimintaa kun saat kohdata tulevaisuudessa.
Kun PH seuraavaksi vaikuttaa virvoittavasti että srk rakentuu ja Herran pelko saa kasvaa myös.
En ole liikkeissä joista puhuit, enkä usko "helppoon" tiehen
en ole yhtään puhunut näiden liikeiden puolesta. olet kai saanut sen luulon.
olen puhunut mitä raamattuun on kirjoitettu
ja siitä että PH liikkuu aiheuttaen turbulenssia koska ei ihminen tiedä Jumalan tekoja.
ja että PH toiminta aiheuttaa vastustusta varsinkin uskonnollisissa.
Tähän et ole sanonut aamenta toivoin että olisit voinut yhtyä tämän asian puolen vakavuuteen kun Raamattua niin paljon arvostavana tiedät itsekin että uskonnolliset tekopyhät vastustivat Pyhää Henkeä ja miten vakava asia se on. Siinä toivoisin yhteistä mieltä
Kiitos myös sinulle keskustelusta ja hyvistä ajatuksista ja siunausta kesääsi tulevaan juhannukseen ja elämääsi:)
1piet2.17Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta. - ~~tähkäpää~~
tuulen teitä kirjoitti:
Amen olen samaa mieltä että asioissa on aina kaksi puolta. toisena päivänä jossain käyn keskustelua vähän päinvastaisessa järjestyksessä.
siellä kyynel laaksoissa on oltu.
Ja kuoleman laaksossa
ja erämaassa
yms. sitä vaan pitää tapahtua että kasvaa heb12.6
Toivottavasti jotain saatoit ottaa vastaan ja voit arvostaa PH "oikeaakin" toimintaa kun saat kohdata tulevaisuudessa.
Kun PH seuraavaksi vaikuttaa virvoittavasti että srk rakentuu ja Herran pelko saa kasvaa myös.
En ole liikkeissä joista puhuit, enkä usko "helppoon" tiehen
en ole yhtään puhunut näiden liikeiden puolesta. olet kai saanut sen luulon.
olen puhunut mitä raamattuun on kirjoitettu
ja siitä että PH liikkuu aiheuttaen turbulenssia koska ei ihminen tiedä Jumalan tekoja.
ja että PH toiminta aiheuttaa vastustusta varsinkin uskonnollisissa.
Tähän et ole sanonut aamenta toivoin että olisit voinut yhtyä tämän asian puolen vakavuuteen kun Raamattua niin paljon arvostavana tiedät itsekin että uskonnolliset tekopyhät vastustivat Pyhää Henkeä ja miten vakava asia se on. Siinä toivoisin yhteistä mieltä
Kiitos myös sinulle keskustelusta ja hyvistä ajatuksista ja siunausta kesääsi tulevaan juhannukseen ja elämääsi:)
1piet2.17Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.Kiitos Sinulle "Tuulen teitä" nicki hyvistä, laajoista ja myöskin tervehenkisistä teksteistäsi!
On siunaavaa nähdä ja kuulla, että vielä on Jumalan lapsia, jotka haluavat antaa tilaa ja kunnioitusta elämässään ja ympärillään Pyhän Hengen toiminalle, menemättä kuitenkaan epäterveeseen ja sielulliseen hengellisyyteen!
Teapotin teksteistä voi sanoa myöskin ihan samat sanat!
Kiitos Herra, että Hänellä on tänäkin päivänä ja täälläkin omat
"Besalel:insa" ja "Oholiab:insa"! Kts. 2 Moos. 35:30-35 ja 36:1-2 - Asia on näin
Helluntailaisuus suurimmaksi osaksi on täysin kristillistä toimintaa, helluntailaisuus ei ole eksytys tosin helluntailaiset ovat ottaneet eksytystä vastaan piiriinsä samoin kuin luterilaiset.Olen lukenut Raamatun 5 kertaa läpi ja tiedän että on Raamatunmukaista.
Tosin kielillä puhumaan kehoittavat väärin.
- Niin tai näin..
Ajattelin ennen samalla tavoin kuin sinä. Tajusin havahduttuani että uskonto ei ole minun juttuni. Jätin kaiken hömppäuskonnot ja hihhulit taakseni kokonaan.
Elämääni laskeutui rauha ja helpottava tunne uskonnosta ja uskomuksista totaalisen irrottautumisen jälkeen. Minulle valaistiin uskonnosta sellaisia asioita josta en ollut aikaisemmin tiennyt. Kun sain tietää tosiasioita seurakunnista, toiminnasta ja seurakuntien päämiehistä ja naisista, oli helppo jättää taakse kaikki.- Jeesus ELÄÄ
Niin tai näin..
14.6.2013 19:20
" Ajattelin ennen samalla tavoin kuin sinä. Tajusin havahduttuani että uskonto ei ole minun juttuni. Jätin kaiken hömppäuskonnot ja hihhulit taakseni kokonaan.Elämääni laskeutui rauha ja helpottava tunne uskonnosta ja uskomuksista totaalisen irrottautumisen jälkeen".
Rauha, rauha ei hätää mitään...
Rauhasi on valerauha, sinut on p e t e t t y . - Pakstori
Jeesus ELÄÄ kirjoitti:
Niin tai näin..
14.6.2013 19:20
" Ajattelin ennen samalla tavoin kuin sinä. Tajusin havahduttuani että uskonto ei ole minun juttuni. Jätin kaiken hömppäuskonnot ja hihhulit taakseni kokonaan.Elämääni laskeutui rauha ja helpottava tunne uskonnosta ja uskomuksista totaalisen irrottautumisen jälkeen".
Rauha, rauha ei hätää mitään...
Rauhasi on valerauha, sinut on p e t e t t y .Lainaa: Niin tai näin....
Ajattelin ennen samalla tavoin kuin sinä. Tajusin havahduttuani että uskonto ei ole minun juttuni. Jätin kaiken hömppäuskonnot ja hihhulit taakseni kokonaan.Elämääni laskeutui rauha ja helpottava tunne uskonnosta ja uskomuksista totaalisen irrottautumisen jälkeen".
Hei, älä kuitenkaan hylkää itse uskon periaatetta, jos sinulla ei ole uskoa, et tule edes heräämään seuraavasta unestasi, tiedostatko sen voiman, tulevaan päivään uskomisen, vaikkei sitä vielä kaikki nää, olevan uskoa?
Usko on pohjimmiltaan vain se, että sanoo sydämessään kyllä, parikin kertaa, joillekin rakastamilleen asioille. Sinulla on jokseenkin samanlainen uskomus kuin minulla, haluat elää elävien parissa, ja jättää menneisyyden haamut vähemmälle huomioille, edes joskus....
Sinä vihastuit hihhuliporukoihin, heidän tapojensa ja liikaa Raamatulla päähän asenteensa vuoksi, sama vika minulla, en ole maailman paras hihhuli siinä, miten noudatan himoista kieltäytymisiä....
Mutta he ovat vasta yhden kirjan oppineita, ja siinä uskossaan eivät ole muslimeja parempia....
- Huuhaa aloitus
Täällä on näitä neroja jotka kevyesti askaroivat Jalovaaran ym.henkien selittäjänä,keskustele hänen kanssaan samoin esim.Juntusen kanssa heidänsuhteestaan noituuteen ja henkiparantajiin ym.niinymmärrät heidän linjansa ,jokaon kristillinen eimitään muuta.Mikä on seurakuntataustasi,sen kun ilmoitat se selvittää suhteesi Raamatun armolahjoihin joihin esim.terveeksitekemisenkin lahja kuuluu.On näet jopa kristillisiä yhteisöjä jotka eivät toimi armolahjojen suhteen Raamatun mukaan,heillä on oma oppinsa.
- Keefusia
Huuhaa aloitus
14.6.2013 21:28
Täällä on näitä neroja jotka kevyesti askaroivat Jalovaaran ym.henkien selittäjänä,keskustele hänen kanssaan samoin esim.Juntusen kanssa heidänsuhteestaan noituuteen ja henkiparantajiin ym.niinymmärrät heidän linjansa ,jokaon kristillinen eimitään muuta.
Kristityt kautta linjan ovat tuominneet Pirkko Jalovaaran
tyylin ajaa uudestisyntyneistä kristityistä ns.riivaajia,
joita hän itse näkee joka uskovassa.
Hän ei saarnaa Evankeliumin armonsanomaa,
vaan pelottelee ihmisiä sairauksilla ja kaatelee ihmisiä
oudossa hengessä, Jeesus-nimeä hän ei mainitse.
Jalovaara on myös ihan tv-ohjelmassa sanonut, että kaikki
sairaus on saatanasta, joka on karmeaa valhetta ja
täysin vastoin Raamatun oppeja.
Jeesus itse sanoo, että sairaus ei ole
riivaajista tai ihmisen tekemän synnin seurausta,
vaan sen tähden, että Jumala saisi kunnian
sairausten parannuttua.- teapot
Hei Keefusia. Haluaisin pyrkiä maltilliseen keskusteluun kanssasi, jos mahdollista on. Tässäkin viestissäsi on asiaa joukossa mutta suurimmalta osalta väittämiä jotka eivät yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
>joita hän itse näkee joka uskovassa<
Tahallisen tai tahattoman väärä lausunto. Haluan ajatella että se on tahaton, ajattelematon kärjistys. Ikävää nimittäin jos oikeasti ajattelet noin koska se ei pidä paikkaansa. Jalovaara ei näe riivaajia jokaisessa uskovassa.
>Jalovaara on myös ihan tv-ohjelmassa sanonut, että kaikki sairaus on saatanasta, joka on karmeaa valhetta ja täysin vastoin Raamatun oppeja.<
Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta on se Saatanasta suoraan tai välillisesti, sillä mistä sairaus on maailman tullut, jos ei vihollisesta? Jos sairaus on tullut maailmaan syntiinlankeemuksen seurauksena niin sielunvihollinen on sairauden alkusyy. Jumala ei luonut maailmaan sairautta ja rappeutumista.
>Jeesus itse sanoo, että sairaus ei ole riivaajista tai ihmisen tekemän synnin seurausta, vaan sen tähden, että Jumala saisi kunnian sairausten parannuttua.<
Keefusia, tuo on yleistys.
Valitettavan usein uskoville muodostuu jokin oma oppikäsitys, jota sitten pyritään tukemaan irrallisilla raamatunkohdilla, joita voidaan tulkita siten, että ne näyttävät puoltavan omaa käsitystä. Ongelmana tuossa on että ohitetaan muut asiaa valottavat raamatunkohdat ja raamatunkohtien yhdessä muodostama kokonaisilmoitus.
Omalla tulkinnalla luodaan Raamattuun ristiriitoja joita siellä ei ole. Ristiriita kahden kohdan välillä syntyy vain siitä, että toiselle kohdalle annetaan sisältö, jota siinä ei välttämättä ole.
Tulkitsemalla Jeesuksen sanat Joh.9:3 tukemaan omaa käsitystäsi ja sen mukaisesti yleistäen ne sairausproblematiikkaa (sairauden ja henkivaltojen suhde) koskevaksi - vaikka kyseessä ei ole asian koko selitys vaan yksittäinen tapaus! - luot ristiriidan Joh.9:3 ja mm. Apostolien teot 10:38 välille.
Raamattu antaa ymmärtää että kaikki sairaus ei ole riivaajista eikä myöskään synnin seurausta, mutta Raamattu ei missään kohdin anna ymmärtää ettei sairaus voisi olla myös riivaajista tai synnin seurausta. Päinvastoin. Esimerkkejä jälkimmäisestä mahdollisuudesta on runsaastikin.
En kiellä etteikö karismaattisuuden piirissä olisi myös epäraamatullista kohkaamista ja karismaattisuudeksi tekeytyvää sielullisuutta, äärimmillään jopa henkivallan työtä "magian" kautta, mutta ei saisi mennä toiseen äärimmäisyyteen, joka sekin on sieluperäistä tulkintaa ja järkeistämistä.
- Keefusia
Teapot, en ala väittelemään kanssasi, koska se on hedelmätöntä ja epäraamatullistakin.
Uskon, että Rakas Jumalamme puhuu sinulle niistä asioista, joista minä en voi sinua vakuuttaa.
Me uskovat kun tarvitsemme tässä elämässä erittäin hyvää henkien erottelukykyä, muuten olemme viholliselle vain pieni suupala.
Rukoilen, että Herra antaa sen Hengen lahjan sinullekin.
Toivotan elämääsi siunausta ja kaikkea hyvää.- teapot
Keskusteleminen ei ole epäraamatullista. Ei myöskään erimielisyyksistä keskusteleminen. Jos omaa erilaisen näkökannan kuin toinen - niin oman näkökantansa saa esittää, eikö niin - mutta sitten jos näkökanta pitäisi perustella, niin sitten se muuttuukin epäraamatulliseksi väittelyksi? Ei voi olla niin.
"Uskon, että Rakas Jumalamme puhuu sinulle niistä asioista, joista minä en voi sinua vakuuttaa." Tähän voin koko sydämestäni yhtyä ja toivon syvempää valoa niin itselleni kuin sinulle, kaikille uskoville, sillä omat tulkinnat eivät riitä, tarvitsemme todellakin Pyhän Hengen valoa ja tarvitsemme sitä vielä sittenkin, kun olemme jotakin tärkeää ymmärtäneet, koska vaarana on että inhimillisyydessämme yleistämme ymmärtämämme asian ulottamaan sellaisiakin seikkoja, joihin se ei liity ja joita Herra ei ole osoittanut. Sydämestäni siis yhdyn sanoihisi... myös tässä:
"Me uskovat kun tarvitsemme tässä elämässä erittäin hyvää henkien erottelukykyä, muuten olemme viholliselle vain pieni suupala."
En sanoisi ihan näillä sanoilla... että jos meillä ei ole erittäin hyvää erottelukykyä, olemme viholliselle vain pieni suupala... ei, niin voimaton ei Jeesuksen Kristuksen veri ole. Sydämen asenne ja suhde Kristukseen on olennainen. Kenellä esimerkiksi heti uskoontultua on ERITTÄIN HYVÄ henkien erottelukyky? Ja kuitenkin juuri uskoontullut, monessa kohtaa ymmärtämätön ja vikaankin menevä uskova voi olla väkevä Herrassa, kun Pyhä Henki laskee siunauksen hänen vilpittömyyteensä. Herra sen kasvunkin sitten antaa.
Lauseesi sisällöstä olen muuten kyllä samaa mieltä. Erottelukykyä tarvitaan. Muuten joudumme suuriin vaikeuksiin. Ennemmin tai myöhemmin.
Mielestäni henkien erottelukyky on minulla toiminut... ei aina ja kaikissa tilanteissa, mutta joskus hyvinkin tarkasti... mutta se on tietysti Herran kädessä, onko kyseessä ollut oikea armolahja ja Pyhän Hengen toiminta, en minä voi eikä ole tarpeen sinua siitä vakuuttaa.
Erottelukyky on paitsi armolahja myös tottumuksen kautta kasvava ominaisuus. Sitä tarvitaan ja siihen kasvetaan Herran läheisyydessä, ei vihollisen juonia kytäten ja etsien vaan armollisen Jumalan tuntemista. Hänen tuntemisensa tekee herkäksi erottamaan ne muutkin äänet, ne missä ei ole hyvän Paimenen ääni ja läsnäolo.
Tätä läsnäoloa ja sen kautta toteutuvaa raitishenkistä erottamista toivon ja rukoilen seurakuntaan. Sinulle myös vilpittömästi siunausta ja kaikkea hyvää toivottaen, Keefusia.
Ja sitäkin toivon että kun otat asioihin kantaa, olisit valmis keskustelemaan, perustelemaan ja osoittamaan väitteet todenperäisiksi. - Näin se on
teapot kirjoitti:
Keskusteleminen ei ole epäraamatullista. Ei myöskään erimielisyyksistä keskusteleminen. Jos omaa erilaisen näkökannan kuin toinen - niin oman näkökantansa saa esittää, eikö niin - mutta sitten jos näkökanta pitäisi perustella, niin sitten se muuttuukin epäraamatulliseksi väittelyksi? Ei voi olla niin.
"Uskon, että Rakas Jumalamme puhuu sinulle niistä asioista, joista minä en voi sinua vakuuttaa." Tähän voin koko sydämestäni yhtyä ja toivon syvempää valoa niin itselleni kuin sinulle, kaikille uskoville, sillä omat tulkinnat eivät riitä, tarvitsemme todellakin Pyhän Hengen valoa ja tarvitsemme sitä vielä sittenkin, kun olemme jotakin tärkeää ymmärtäneet, koska vaarana on että inhimillisyydessämme yleistämme ymmärtämämme asian ulottamaan sellaisiakin seikkoja, joihin se ei liity ja joita Herra ei ole osoittanut. Sydämestäni siis yhdyn sanoihisi... myös tässä:
"Me uskovat kun tarvitsemme tässä elämässä erittäin hyvää henkien erottelukykyä, muuten olemme viholliselle vain pieni suupala."
En sanoisi ihan näillä sanoilla... että jos meillä ei ole erittäin hyvää erottelukykyä, olemme viholliselle vain pieni suupala... ei, niin voimaton ei Jeesuksen Kristuksen veri ole. Sydämen asenne ja suhde Kristukseen on olennainen. Kenellä esimerkiksi heti uskoontultua on ERITTÄIN HYVÄ henkien erottelukyky? Ja kuitenkin juuri uskoontullut, monessa kohtaa ymmärtämätön ja vikaankin menevä uskova voi olla väkevä Herrassa, kun Pyhä Henki laskee siunauksen hänen vilpittömyyteensä. Herra sen kasvunkin sitten antaa.
Lauseesi sisällöstä olen muuten kyllä samaa mieltä. Erottelukykyä tarvitaan. Muuten joudumme suuriin vaikeuksiin. Ennemmin tai myöhemmin.
Mielestäni henkien erottelukyky on minulla toiminut... ei aina ja kaikissa tilanteissa, mutta joskus hyvinkin tarkasti... mutta se on tietysti Herran kädessä, onko kyseessä ollut oikea armolahja ja Pyhän Hengen toiminta, en minä voi eikä ole tarpeen sinua siitä vakuuttaa.
Erottelukyky on paitsi armolahja myös tottumuksen kautta kasvava ominaisuus. Sitä tarvitaan ja siihen kasvetaan Herran läheisyydessä, ei vihollisen juonia kytäten ja etsien vaan armollisen Jumalan tuntemista. Hänen tuntemisensa tekee herkäksi erottamaan ne muutkin äänet, ne missä ei ole hyvän Paimenen ääni ja läsnäolo.
Tätä läsnäoloa ja sen kautta toteutuvaa raitishenkistä erottamista toivon ja rukoilen seurakuntaan. Sinulle myös vilpittömästi siunausta ja kaikkea hyvää toivottaen, Keefusia.
Ja sitäkin toivon että kun otat asioihin kantaa, olisit valmis keskustelemaan, perustelemaan ja osoittamaan väitteet todenperäisiksi.Huuhaa aloitus edelleen,mikä on lahkosi ,vastaa niin silloin voi päätellä taustasi.Jalovaara on tehnyt pitkään hyvää työtä saamallaan armolahjalla ja tulee tekemään edelleen,vastustajia on aina .
- -säälin pirkkoa-
Näin se on kirjoitti:
Huuhaa aloitus edelleen,mikä on lahkosi ,vastaa niin silloin voi päätellä taustasi.Jalovaara on tehnyt pitkään hyvää työtä saamallaan armolahjalla ja tulee tekemään edelleen,vastustajia on aina .
Jalovaara on totuudesta (ylösnousseesta Jeesuksesta) kauas harhautunut ihmispoloinen.
- Tehkää parannusta
-säälin pirkkoa- kirjoitti:
Jalovaara on totuudesta (ylösnousseesta Jeesuksesta) kauas harhautunut ihmispoloinen.
Kyllä on viisaita nämä itseään kristittyinä pitävät,panettelijoita ja riitelijöitä on aina ollut,niin oli joJeesuksen aikana.
- Rukoillaan yhdessä
Kuulun Jeesus Nasaretilaisen "lahkoon", en Pirkko Jalovaaran lahkoon, joka ei edusta kristillisyyttä ikävä kyllä missään muodossa.
Pirkko Jalovaara elää ja opettaa nyt noituuden hengessä, mutta Jumala armahtakoon häntä ja näyttäköön hänelle totuuden, ennenkuin on liian myöhäistä.
Rukoillaan Pirkon puolesta, että tulisi uskoon ja löytäisi sen oikean Jeesuksen elämäänsä.- Keefusia
Kuulun Jeesus Nasaretilaisen "lahkoon", en Pirkko Jalovaaran lahkoon, joka ei edusta kristillisyyttä ikävä kyllä missään muodossa.
Pirkko Jalovaara elää ja opettaa nyt noituuden hengessä, mutta Jumala armahtakoon häntä ja näyttäköön hänelle totuuden, ennenkuin on liian myöhäistä.
Rukoillaan Pirkon puolesta, että tulisi uskoon ja löytäisi sen oikean Jeesuksen elämäänsä.
Ai niin sori, pistin väärän nimmarin, olen aloittaja. - Totuus ei pala
Keefusia kirjoitti:
Rukoillaan Pirkon puolesta, että tulisi uskoon ja löytäisi sen oikean Jeesuksen elämäänsä.
Ai niin sori, pistin väärän nimmarin, olen aloittaja.keefusalle, hiljattain on ilmestynyt kaksi kirjaa jotka käsittelee hengellistä väkivaltaa,niissä juuri esiintyy tämä tyyli jota itse viljelet,esim ,oma erinomaisuus,olen oikeassa,ym, ym, tunnen henget jne.kannattaa lukea niin voi tunnistaa jotain itsestään.Mitä tulee esim.Jalovaaraan niin tuhannet ovat ne ihmiset jotka ovat saaneet avun hänen kauttaan vuosien aikana sairauksiinsa.Itse olen parantunut hänen rukousillassaan toistakymmentä vuotta sitten,mitä muuten tekisin kuin olla kiitollinen Jumalalle ja terveeksitekemisen armolahjan omaavalle Pirkolle.Rukousystävä lehdestä voi lukea esim.näitä ihmisten todistuksia parantumisistaan,Samoin Juntusen ,Ulla-Cristina Sjömanin ,ym. kautta parantuneita on paljon.
- aalto
Keefusia kirjoitti:
Ai niin sori, pistin väärän nimmarin, olen aloittaja.Mikä "riivaa" en ymmärrä tuota halua löytää ja julistaa ihmisiä noituuden hengessä toimiviksi.
Se ei ole uskovaisen tehtävä. tuomitse niitä jotka ovat omassa yhteydessäsi jos olet yhteydessä. et ole apostoli että häneen ulottuisit eikä apostoli tuolla tavalla toimisi julkista mustamaalaamista.
-1sam26:23 Herra palkitsee jokaiselle hänen vanhurskautensa ja uskollisuutensa. Sillä Herra antoi sinut tänä päivänä minun käsiini, mutta minä en tahtonut satuttaa kättäni Herran voideltuun.-
Saul oli hyljätty ja yrittänyt keihästää Daavidin seinään mutta silti hän ei halunnut koskea tähän.
-26:10 Ja Daavid sanoi vielä: "Niin totta kuin Herra elää: Herra itse lyö hänet, tahi hänen kuolinpäivänsä tulee, tahi hän menee sotaan ja tuhoutuu siellä. -
Daavid oli Jumalan mielen mukainen mies (after Gods own heart)
Jumala kääntää kiroukset siunaukseksi David näki asiat Jumalan tahdon eikä ihmismielen mukaan,
16:5 Kun kuningas Daavid tuli Bahurimiin, niin katso, sieltä tuli mies, joka oli sukua Saulin perheelle, nimeltä Siimei, Geeran poika; hän tuli ja kiroili tullessaan.
16:6 Ja hän viskeli kivillä Daavidia ja kaikkia kuningas Daavidin palvelijoita, vaikka kaikki väki ja kaikki urhot olivat hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan.
16:7 Ja kiroillessaan häntä Siimei sanoi näin: "Pois, pois, sinä murhamies, sinä kelvoton!
16:8 Herra kostaa sinulle kaiken Saulin perheen veren, hänen, jonka sijaan sinä olet tullut kuninkaaksi. Ja Herra antaa nyt kuninkuuden sinun poikasi Absalomin käteen. Ja katso, sinä olet itse joutunut onnettomuuteen, sillä murhamies sinä olet."
16:9 Niin Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miksi tuo koiranraato saa kiroilla herraani, kuningasta? Anna minun mennä ja lyödä häneltä pää poikki."
16:10 Mutta kuningas vastasi: "Mitä teillä on minun kanssani tekemistä, te Serujan pojat? Jos hän kiroilee ja jos Herra on käskenyt häntä: 'Kiroile Daavidia', niin kuka voi sanoa: 'Miksi teet niin?'"
16:11 Ja Daavid sanoi vielä Abisaille ja kaikille palvelijoillensa: "Katso, oma poikani, joka on lähtenyt minun ruumiistani, väijyy henkeäni; miksi ei sitten tämä benjaminilainen? Antakaa hänen olla, kiroilkoon vain; sillä Herra on häntä käskenyt.
16:12 Ehkä Herra vielä näkee minun kurjuuteni, ja ehkä Herra maksaa minulle hyvällä sen kirouksen, joka tänä päivänä kohtaa minua."
Tuotat Herran Jeesuksen palvelijoille lukemattomia siunauksia.:)
ps31:12 Kaikkien ahdistajaini tähden minä olen pilkaksi tullut, ylenpalttiseksi pilkaksi naapureilleni, peljätykseksi tuttavilleni; jotka minut kadulla näkevät, pakenevat minua
ps. parempi olla pilkattu kuin pilkkaaja - Pakstori
aalto kirjoitti:
Mikä "riivaa" en ymmärrä tuota halua löytää ja julistaa ihmisiä noituuden hengessä toimiviksi.
Se ei ole uskovaisen tehtävä. tuomitse niitä jotka ovat omassa yhteydessäsi jos olet yhteydessä. et ole apostoli että häneen ulottuisit eikä apostoli tuolla tavalla toimisi julkista mustamaalaamista.
-1sam26:23 Herra palkitsee jokaiselle hänen vanhurskautensa ja uskollisuutensa. Sillä Herra antoi sinut tänä päivänä minun käsiini, mutta minä en tahtonut satuttaa kättäni Herran voideltuun.-
Saul oli hyljätty ja yrittänyt keihästää Daavidin seinään mutta silti hän ei halunnut koskea tähän.
-26:10 Ja Daavid sanoi vielä: "Niin totta kuin Herra elää: Herra itse lyö hänet, tahi hänen kuolinpäivänsä tulee, tahi hän menee sotaan ja tuhoutuu siellä. -
Jumala kääntää kiroukset siunaukseksi David näki asiat Jumalan tahdon eikä ihmismielen mukaan,
16:5 Kun kuningas Daavid tuli Bahurimiin, niin katso, sieltä tuli mies, joka oli sukua Saulin perheelle, nimeltä Siimei, Geeran poika; hän tuli ja kiroili tullessaan.
16:6 Ja hän viskeli kivillä Daavidia ja kaikkia kuningas Daavidin palvelijoita, vaikka kaikki väki ja kaikki urhot olivat hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan.
16:7 Ja kiroillessaan häntä Siimei sanoi näin: "Pois, pois, sinä murhamies, sinä kelvoton!
16:8 Herra kostaa sinulle kaiken Saulin perheen veren, hänen, jonka sijaan sinä olet tullut kuninkaaksi. Ja Herra antaa nyt kuninkuuden sinun poikasi Absalomin käteen. Ja katso, sinä olet itse joutunut onnettomuuteen, sillä murhamies sinä olet."
16:9 Niin Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miksi tuo koiranraato saa kiroilla herraani, kuningasta? Anna minun mennä ja lyödä häneltä pää poikki."
16:10 Mutta kuningas vastasi: "Mitä teillä on minun kanssani tekemistä, te Serujan pojat? Jos hän kiroilee ja jos Herra on käskenyt häntä: 'Kiroile Daavidia', niin kuka voi sanoa: 'Miksi teet niin?'"
16:11 Ja Daavid sanoi vielä Abisaille ja kaikille palvelijoillensa: "Katso, oma poikani, joka on lähtenyt minun ruumiistani, väijyy henkeäni; miksi ei sitten tämä benjaminilainen? Antakaa hänen olla, kiroilkoon vain; sillä Herra on häntä käskenyt.
16:12 Ehkä Herra vielä näkee minun kurjuuteni, ja ehkä Herra maksaa minulle hyvällä sen kirouksen, joka tänä päivänä kohtaa minua."
ps31:12 Kaikkien ahdistajaini tähden minä olen pilkaksi tullut, ylenpalttiseksi pilkaksi naapureilleni, peljätykseksi tuttavilleni; jotka minut kadulla näkevät, pakenevat minua
ps. parempi olla pilkattu kuin pilkkaajaps. parempi olla pilkattu kuin pilkkaaja
No, ei siinä tapauksessa, että pilkkansa olikin totta, eikä valhetta, ja olimme oikeasti liian huonoja kaikessa.... - Pakstori
Pakstori kirjoitti:
ps. parempi olla pilkattu kuin pilkkaaja
No, ei siinä tapauksessa, että pilkkansa olikin totta, eikä valhetta, ja olimme oikeasti liian huonoja kaikessa....Kyllähän Raamattu sanoo Jumalankin pilkkaavan Jumalattomia, hän noudattaa siinä Mooseksen lakia ihan oikein, ja myös minua tullaan pillkkaamaan totuudellakin, jos saavat kaikki virheeni selville....Mutta se on sitä tulta ja kärsimystä joissa Jumala meitä koettelee, ettemme olisi Jumalattomia, edes niitä pilkkaa tehneitä veljiämme kohtaan, jos he oikein olivat itseltään jo rikan poistaneet silmästä ja meidän malkaamme nauroivat, jos emme antaneet sen jälkeen heidän meiltä niitä poistaa....Mutta älkää konkreettisesti päästäkö ketään sorkkimaan silmiänne, sillä ei ole kukaan parantunut, jos on päästänyt, vaikka kaihileikkauksen väitetään parantaneen näköjä, mutta en tiedä, onko se mitään ja ketään kovin pitkäksi aikaa parantanut....
- sdsdfddfsdf
Totuus ei pala kirjoitti:
keefusalle, hiljattain on ilmestynyt kaksi kirjaa jotka käsittelee hengellistä väkivaltaa,niissä juuri esiintyy tämä tyyli jota itse viljelet,esim ,oma erinomaisuus,olen oikeassa,ym, ym, tunnen henget jne.kannattaa lukea niin voi tunnistaa jotain itsestään.Mitä tulee esim.Jalovaaraan niin tuhannet ovat ne ihmiset jotka ovat saaneet avun hänen kauttaan vuosien aikana sairauksiinsa.Itse olen parantunut hänen rukousillassaan toistakymmentä vuotta sitten,mitä muuten tekisin kuin olla kiitollinen Jumalalle ja terveeksitekemisen armolahjan omaavalle Pirkolle.Rukousystävä lehdestä voi lukea esim.näitä ihmisten todistuksia parantumisistaan,Samoin Juntusen ,Ulla-Cristina Sjömanin ,ym. kautta parantuneita on paljon.
Ei se ole mitään hengellistä väkivaltaa vaan henkistä väkivaltaa, kiusaamista, mitätöintiä oman itsensä korostamista. Sitä löytyy paljon noista kristittyjen kirjailijoidenkin joukosta. Siksi lopetinkin aikoinaan kokonaan oman "etsimisen", koska tajusin, että jokainen puhuu vain omaa paskaansa niissä eli omien aivojensa tuottamaa subjektiivista Raamatun selittämistä. Mitä enemmän niitä lukee, sitä enemmän menee pyörälle päästään.
- Pitäkääpä tunkkinne
aalto kirjoitti:
Mikä "riivaa" en ymmärrä tuota halua löytää ja julistaa ihmisiä noituuden hengessä toimiviksi.
ps. parempi olla pilkattu kuin pilkkaajaMikähän teitä ns. väkevämmin tai kovaäänisemmin/-päisemmin uskovia vaivaakaan, kun pelkästään vihollisten näkeminen tai hitusenkaan eri tavalla uskovien tuomitseminen on tiedän ainoa sanomanne?
(Jostain kopioitujen raamantunlausesitaattilistojen lisäksi).
Kiihkeimmät uskovaiset vaikuttavat olevan mielenterveydeltään järkkyneitä, koska takertuvat tiettyihin lauseisiin ja karjuvat niitä toisten ihmisten silmille. Saattaa toki liittyä yleiseen netti"keskustelun" tyyliin mutta ei tällainen seura ainakaan minkäänlaista kristityn rakkautta heijasta.
Vai eikö puuta enää tunnetakaan hedelmistään? Vai onko tarkoitus ensin viskellä henkisillä käsikranaateilla etsijöitä ja sitten todeta, että ups, se oli sitä lakia ja evankeliumi tulee sitten erityisesti ansaita?
- Kefuusia
TE, Jotka haluatte vieläkin tukea Pirkko Jalovaaraa, SIITÄKIN huolimatta, että hänet on havaittu ihan yleisestikin harhaoppiseksi, koskapa suorassa tv-ohjelmassa todistetusti julisti suureen ääneen, että USKOVASSA ihmisessä voi asua demoneja ja alkoi jopa manata niitä muka pois monista ahdistuneista ja itkevistä uskovista!!!???
TUO oppi ei ole Jumalasta, sillä Jeesus sanoo, että yhdessäkään uskovassa kristityssä EI VOI asua riivaajaa ja Pyhää Henkeä yhdessä, se on ihan TÄYSIN mahdoton ajatuskin.
Riivaajat voivat vaikuttaa krististittyyn tai ainakin yrittää vaikuttaa häneen ULKOAPÄIN, mutta ei ikinä voi uskovissa kristityissä riivaajia olla. - miten on.
Jospa aloittaja on erehtynyt päätelmissään.
Katsos tämä Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.
Siksi on tärkeä, että Pyhä Henki on läsnä.
Mutta, mutta, jos nyt on käynytkin niin, että vanhaan leiliin on jäänyt sellaista viiniä, että se on hapattunut, koska sitä hapatetta ei ole perattu pois, se on hapattanut koko leilin.
Miten sinne nyt "uutta viiniä" voi laskea, koska vanha leili pakahtuu ja menee piloille.
Nythän näkyy jo rakoilevan kovasti, ja ei tuollaiseen leiliin Jumalan pysty mitään laskemaan. Maahanhan se menee.- Ohimennen
Ei tule enää mitään uutta viiniä. Vai miten sen perustelet?
- PH muistilista
Raamatun tottelemisen muistilista kohdasta PH,
mahdolliset toimintatavat pääosin UT:
selvittää voiko olla jotakin näistä:
pohtia millaisia asioita voi sisältyä alla oleviin:
-tuliset näkyvät kielet apt1
-(humaltuminen hengestä apt2.13)
-ylen voimallinen teko
-tunnusteko
-ihme
-pH vei perkeleen kiusattavaksi mat4.1
-estää julistamasta, estää lähtemästä apt16.6,7
-Liikkuminen yliluonnollisesti maassa tai ilmassa apt.8.39,1kun18.12,46
-yliluonnollinen voima, simson/daavid
-sanan julistusta seuraava "merkki"
-sairaat parantuvat
-voima ja rohkeus Jumalan sanan julistuksessa
-merkkinä riivaajan ulosajo
-merkkinä kielillä puhuminen
-PH puhuu:apt12.2"Pyhä Henki sanoi:.."
-täyttyminen Ilolla apt12.52
-Hengen vaikutus ihmisten päällä
-profetointi(tulevaisten asioiden tietäminen)
-Jumalan antamat näyt
-Jumalan antama uni
-hurmos apt9.10,4moos11.25,1sam10.6
-maan tärinä
-PH virvoittava vaikustus> srk rakentuminen ja vaeltaminen Herran pelossa ja lisääntyminen apt9.31
Herran, Herran Henki on minun päälläni>(Joh16.13)
-särjettyjen sydänten sitominen
-vangittujen vapautus
-kahlittujen kirvoitus
-murheellisten lohdutus
-Iloöljyä kyynelten sijaan
-ylistyksen viitta murheisen hengen sijaan
-riemu Herrasta
-Uusi viini-vanha viini (pH uudistus) mat 9.17
-olla "hengessä" jossa näkee ja kuulee yli luonnollisen. ilm 1.10, 2kun6.17
-Herranpelko
-Viisaus,taito,voima jne.ilm1.4 PH, seitsemän Henkeä Jes11.2
-voidaan antaa niille jotka tottelevat Jumalaa
-PH pettäminen/kiusaaminen voi aiheuttaa välittömän kuoleman apt5.3,9
room.15.9,Mark16:17-20,apt4:29,Ap.t.19:11,apt10.10,Jes61.1apt9.10,apt5.32
Jos vaikutus on joku yläpuolelta niin ei tuomita vaikka itse ei pidä "yliluonnollisesta" - ohjaaTotuuteen
Hyvä kirjoitus Keefu :)
Aikanaan tästä puhuin juuri tuolla netmissionissa. Silloin minulla oli vain omakohtaisia tuntemuksia menestyvän nokian tilaisuuksista.
Luulin että noidat siellä käyvät tekemässä tihutöitä uskovien seassa ja ihmettelin miksi he viihtyivät nimenomaan karismaattisten seassa. En ollut koskaan lukenut kenenkään varoituksia näistä jutuista joten asennoiduin omiin kokemuksiini kuitenkin epäillen. Jatkoin tilaisuuksissa käymistä......
Kunnes koin asiat liian ahdistaviksi ja jäin pois. Sittemmin kävi kaikkien tietämä katastrofi ....... :(
Nyt ymmärrän että tämä noita juttu olikin aivan oikea "tuntemus" ja olisi minun pitänyt vähemmällä uskoa varoituksen ääntä sisälläni. Mutta en vaan halunnut uskoa että uskovat voivat näin pahoin eksyä.......... :(( - älkää tuoko alttaril
Hyvä kirjoitus, joskin ketjun vastausten seassa on uskomatonta sontaa.
Helluntailaisuus ei ole saatanallista, mutta uuskarismaattinen henkioppi on jotain perin outoa ja vierasta tulta (sitä tultahan niissä menoissa mielellään huudetaankin.- PH lista
jos tota listaa tarkoitit niin siinähän on vain Jumalan sanasta poimintoja. Haukutko PyhääHenkeä???
- älkää tuoko alttaril
PH lista kirjoitti:
jos tota listaa tarkoitit niin siinähän on vain Jumalan sanasta poimintoja. Haukutko PyhääHenkeä???
Mitä ihmettä?
Oletko lukenut ketjua, tässä on vähän muutakin kuin tuo lista? Luepa ystävä hyvä vaikka ketjun alkupään täysin mieletettömiä kommentteja helluntailaisten harjoittamasta vapaamuurariudesta ja saatananpalvonnasta.
- KTS (Ei kirj.)
Aloittaja on oikees täs..
- Hound Dog
Onneksi jotkut uskaltavat vielä nousta epäpyhiä ilmiöitä vastaankin. En yleensä linkitä mitään, mutta satuin löytämään tällaisen. Ameriikan kieltä ompi.
http://www.gty.org/Blog/B130610- luopua voi
Aloittjan jatkokertomuksessa hän sanoo,uskovassa ihmisessä ei ole demoneita,mutta jos on luopunut uskosta tilanne voi muuttua.Ei kai hän usko että kerran kristitty aina kristitty,se on kestämätön oppi eikä perustu muuhun kuin mutu tuntumaan.Suomi on kyllä sikäli kristitty maa ette täällä ole tilanne se kuin joissan pakanakansojen keskuudessa jossa poppamiehet huseeraa.
- KTS (Ei kirj.)
luopua voi kirjoitti:
Aloittjan jatkokertomuksessa hän sanoo,uskovassa ihmisessä ei ole demoneita,mutta jos on luopunut uskosta tilanne voi muuttua.Ei kai hän usko että kerran kristitty aina kristitty,se on kestämätön oppi eikä perustu muuhun kuin mutu tuntumaan.Suomi on kyllä sikäli kristitty maa ette täällä ole tilanne se kuin joissan pakanakansojen keskuudessa jossa poppamiehet huseeraa.
Äläs ny kun Mellerin Lexakin sannoo, et kerran pelastettu, aina pelastettu. Lapseksi synnytään vain kerran. Kokonaan toinen stoori on sitten se onko mallilapsi vai kauhukakara.
- Näin se menee
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Äläs ny kun Mellerin Lexakin sannoo, et kerran pelastettu, aina pelastettu. Lapseksi synnytään vain kerran. Kokonaan toinen stoori on sitten se onko mallilapsi vai kauhukakara.
Mutta MELLERIN Leksalla onkin omat opit.
- tuulen teitä
Hei sanottin jo hyvät kesät, halusin olin siinä sanomassa vielä anteeksi mahd loukkaavaa tekstiä ja ajattelin et jotain kevennystä laittaa hymynaamaa sit meinasin aloittaa sanalla rakas se olisi korvannut kaikki aiemmat kun rakkaus peittää kaikki mut muutin veljeksi viimetingassa kun jos se olisi olllut vähän ylilyövä niin jäi sitten muutkin ja pistitkin sit homman pakettiin.
Ei tässä sen kummempia juhannusriennot odottaa pikku asia tuosta naurusta kun se on aika iso juttu hengellisessä kentässä.
Sanotaan että yleensä jos on aito on kopio myös. En silti helposti lähtisi noitavainoihin.
Nyt haukutaan niin paljon torontolaissutta että uskaltaako kukaan enää nauraa, no mutta eihän se ole sopivaakaan sanoisi uskonnollinen.
Kuitenikn PH on iloisin olento täälläpäin ja on myös olemassa iloa ja kaunista naurua PyhässäHengessä. raamatullista "Iloöljyä". yhdessä tilaisuudessa joka ei ollut mikään torontolainen tilaisuus pari väkevää hengensiskoa nauroivat hengessä ja minua vähän häiritsikin se. Samana iltana kotona luin tilanteesta jossa puhuttiin ilosta. Että PH nauru on Hengessä tapahtuneen voiton merkki.
ps sanoo että Jumala nauraa vihollisilleen.
aiheesta ilo/nauru
2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
106:5 että minä näkisin sinun valittujesi onnen, iloitsisin sinun kansasi ilolla
sef3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
apt13:52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.
Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
ps4:8 Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä.
30:12 Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
32:11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.
85:7 Etkö virvoita meitä eloon jälleen, että sinun kansasi iloitsisi sinussa?
1tess1:6 ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,
126.1..Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset.
Silloin oli meidän suumme naurua täynnä, ja kielemme riemua täynnä
saarn3:4 Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
luuk6:21 Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
jes61.3 ..iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan..
inhimillisen ilon tulos usein>ps14:13 Nauraessakin voi sydän kärsiä, ja ilon lopuksi tulee murhe.
1piet1:8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3651737Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2381583Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281569Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v11228Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2481141- 73993
- 58984
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60745- 47736
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25699